YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
WYDECHY
Autor Wiadomość
dwilu 


Model: SYMPATYK
Wiek: 25
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-11-18, 00:16   WYDECHY

witam, mam pytanko, kupilem customa 1100 z texasu, do niego od razu dokupilem kominy cobry (do modeli 1999-2003 poza modelami z californi (tak bylo napisane na stronie cobry))
i teraz zabralem sie za przebudowe maszyny a tu nagle pod kanapa jest takie cosik z napisem california - moje pytanko jest takie czy ktos ma ten igniter z takimi wlasnie napisami ?
czy moze wlasnie te wydechy nie beda poprawnie dzialac w moim dragu ?

o tych cobra-ch mowa
http://www.cobrausa.com/e...&product_id=517


 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-11-18, 01:13   

Działać będą zapewne, tylko nie będą spełniać surowych norm emisji spalin. California to cos jak nasz Szwajcaria jeśli chodzi o ekologię. Tak mi sie wydaje przynajmniej.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2009-11-18, 09:38   

Oczywiście że będą działać ;D Tym bardziej że w tym modelu Cobry nie ruszasz wcale głównych rur - to są tylko nowe tłumiki.


A Calafiornia to tylko od lokalizacji producenta zapłonu. Dynatek to najbardzej uznan firma w tym zakresie - robią sporo różności w zakresie elektryki silnika, w tym power commandery do silników z wtryskiem...


To co wypada zrobić po wymianie kominów to wyregulować gaźniki i dopasować na module Dyna 3000 właściwą mapę zapłonu. Nie obowiązkowo, ale tak dla pewności że wszystko jest si.


Ten sterownik to coś co będę instalował do Gwiazdki w przyszłym roku przed sezonem - w połączeniu z świecami tej samej firmy i przewodami - udowodniony zysk mocy na hamowni 2 KM ... co w przypadku mojego 650cc to mnogość :hahaha:
_________________
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-11-18, 14:59   

patryk_c , bej jaj, ja również ma 650, ale nie sądzę, żeby warto było wydawać tyle kasy dla uzyskania dodatkowych 2 kucy. Ile kosztuje taki moduł zapłonowy? na pewno kilka setek i jedynie co to zapewne "pozwala" na wyższe obroty, które w oryginalnym są przyblokowane
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-12-07, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dwilu 


Model: SYMPATYK
Wiek: 25
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-11-18, 19:46   

dzieki koledzy, bo juz sie martwilem, ze ktos wymontowal cos oryginalnego i wsadzil jakis shit
;)

dziekuje bardzo za odpowiedz i pozdrawiam dwilu
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-11-19, 01:15   

to, że wymontował, to jest raczej pewne, ale raczej nie jest to co masz szajsem
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2009-11-19, 14:20   

witek1965 napisał/a:
patryk_c , b
Ile kosztuje taki moduł zapłonowy? na pewno kilka setek



No hmm - rzeczywiście koszt to 200 zielonych


witek1965 napisał/a:
i jedynie co to zapewne "pozwala" na wyższe obroty, które w oryginalnym są przyblokowane


I tu też masz rację - to jeden z plusów - ale podstawa to możliwość regulowania specyfiki zapłonu.

Chcę to połączyć z nowymi cewkami Dynateka i przewodami 10.4mm "ThunderVolt50" o minimalnym oporze i w ten sposób trochę ożywić silnik. Znajoma firma tuningująca Yamahy za oceanem gwarantuje że taki zestaw dopala więcej paliwa, eliminuje zanieczyszczenia co przekłada się i na moc i na zmniejszenie zużycia paliwa.


Po nowym airboxie z dyszami do gaźnika i nowych wydechach przy zwiększonym przepływie powietrze/spaliny i ilości paliwka jak dorzucę do tego ten zestaw to ogólny efekt powinien być zadowalający.

Słowem wyjaśnienia - nie kupuję sakw, szyby, krawata, lightbarów itd... a jakieś piniądze na Gwiazdkę muszę przecież wydawać :hahaha:
_________________
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-12-07, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-11-19, 16:32   

Ostatnia argumentacja jest powalająca. ;d
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2566
Skąd: PWL
Wysłany: 2009-11-19, 18:23   

siejecie evil
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
ansuz 


Rocznik: 2002
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-11-21, 10:16   

Model motocykla europejskiego można znaleźć pod siedzeniem, na ramie. Kody składają się z czterech znaków, modele hamerykańskie mają po nazwie modelu dodaną literę określającą rok produkcji (XVS650M, AM itd.), modele kalifornijskie są oznaczone literą C i tak pisali inni, najprawdopodobniej różni się to to charakterystyką emisji.
 
 
hydrargyrum 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Dołączyła: 14 Lis 2009
Posty: 162
Skąd: PNT
Wysłany: 2009-11-27, 16:36   

Mam pytanie babskie (niczym kawałowa blondynka), pewnie wielu rozśmieszy, ale proszę o możliwie proste wyjaśnienie.
Podejrzewam, ze wydechy od 650 nie pasują do 1100 i odwrotnie. Czy moje podejrzenia są słuszne i jakie jest tego wytłumaczenie techniczne?
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2009-11-27, 19:58   

Różnice konstrukcyjne - położenie cylindrów, układ kolektorów i cała masa różnych odległości poszczególnych części.


Formalnie - najbezpieczniej jest kupować zestawy "slip-on" składające się tylko z nowych tłumików - główna rura zostaje. Ale jest to pewne ustępstwo - i zawęża wybór.


Mnie osobiście pokarało za chęć wstawienia całych nowych kominów
i moto od miesiąca stoi na kołkach bo realia okazały się bardziej złożone niż przewidziała instrukcja

:beczy:

a mój mechanik cierpi na tragiczny niedoczas ze względu na swoje główne zajęcie evil


Ale głęboko wierzę że warto. No i rura ma 3 cale średnicy ;D jak się uda będzie pięknie
_________________
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-11-28, 00:06   

patryk_c , Nie do końca. Do 650-tki nie założy się tak jak do 1100 niestety samych końcówek i to jest przykre. Są na alledrogo końcówki do 1100 i w opisie jest uwaga, że producent może wykonać do 650, ale wiąże się to z cięciem wydechów, nieodwracalna zmiana. W 11000 wykręcasz końcówkę i wkręcasz pustą i po wszystkiemu.
W 650 najlepszym rozwiązaniem jest poszukać wydechów po szlifie, bule rury były całe i dokonać przeróbki. Czasami bywaja na alledrogo w rozsądnej cenie 150-200zł
hydrargyrum, i to jest moja koleżanko cała tajemnica wydechów naszych gwiazdek
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-12-07, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
koszerny 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 53
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1747
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 2009-11-28, 00:51   

witek1965 napisał/a:
W 11000 wykręcasz końcówkę i wkręcasz pustą i po wszystkiemu.

to takie też są :hahaha:
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2009-11-28, 16:51   

witek1965 napisał/a:
patryk_c , Nie do końca. Do 650-tki nie założy się tak jak do 1100


Nie wiem Witku co nie do końca ... ;D - bo zobacz że ja nigdzie nie napisałem że slip-on jest uniwersalny.

Chciałem tylko uwydatnić kwestię że nowe wydechy - nawet te dedykowane do konkretnego modelu mogą przysporzyć kłopotów - i czasem coś nie zapasuje tak od razu.

A tłumiki nakładane na header pipe są po prostu pewniejsze w montażu.

Ja kupiłem proste całe rury z górnej półki, ściągałem je ze stanów - oczywiście dokładnie do Draga 650 i ... jak pisałem - miesiąc bez motocykla.

Pozdrawiam.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-12-07, 13:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-11-29, 00:02   

patryk_c , ta dopowiedź była w zasadzie dedykowana Rtęci. Problem polega na tym, że nasze tłumiki po prostu trzeba ciąc, a do 1100 kupuje sie końcowe tłumiki, odkręca fabryczne, przykręca nowe i tyle. W naszych 650-tkach tak jak piszesz, trochę roboty i na dodatek nie za bardzo do wykanania w garazu samodzielnie
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-12-07, 13:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Stian 



Rocznik: 2004
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-12-08, 21:01   

Czy macie moze jakis sprawdzony sposób na rdzewiejace tłumiki, chodzi mi o rury które są zasłoniete tymi pieknymi chromowanymi osłonami? (dla wyjaśnienia w mojej gwiazdce to nie są oryginalne kominy). Zależy mi żeby wyczyścić rudzielca i posmarować czymc zeby juz sie wiecej się nie pokazał.
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2009-12-11, 22:09   

Ja chyba do dzisiaj byłem najgłośniejszy na forum. Powodem były moje silver tile. Puste w środku. Dziś jednak nabyłem od Szczepana wkładki do tłumików. Jutro montuję i zobaczymy... Może Ci ci już zrezygnowali, znowu będą mogli jeżdzić za mną ;p
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group