Gmole tylne - dla pasażera |
Autor |
Wiadomość |
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2009-11-28, 12:51
|
|
|
gmol to kawal zelastwa i bezsprzeczne jest ze chroni i niewazne czy z sakwa czy bez, inna sprawa jest to ze naiwnym jest ten kto uwaza, ze w razie kolizji nie moze on ulec uszkodzeniu i sie zlamac ale aby sie to stalo pochlonie czesc energi a to moze uratowac noge plecaczka. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-11-29, 00:19
|
|
|
fazzi, tak jak mówisz. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2009-11-29, 03:00
|
|
|
Czytając wypowiedzi że gmol może być niebezpieczny, czy też może narobić szkody (koziołkowanie moto) to kojarzy mi się to z poduszką powietrzną w samochodzie. Też może zabić ale czy to jest powodem żeby jej nie montować ?
Poza tym niech się więcej wypowiadają Ci co złapali szlifa mając tylnego gmola. |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-11-29, 11:57
|
|
|
W innym motocyklu mam gmole przód i tył, na dodatek z tyłu plastikowe kufry. Raz musiałem awaryjnie hamować za puszką, niestety na farbie poleciałem jak po lodzie i zaliczyłem glebę. Gmole ładnie przyjęły na siebie asfalt i nawet te plastikowe kuferki nie zostały naruszone, że o nogach nie wspomnę. Gmole sprawdziły się wspaniale! |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
ajsek
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 329 Skąd: Besko
|
Wysłany: 2009-11-30, 08:36
|
|
|
arekw711 napisał/a: | ajsek napisał
Cytat: | Ale przecież masz sakwy, które dokładnie tą sama funkcję spełniają? |
przewróć motocykl na bok to zobaczymy ? |
Przewróciłem, niestety sakwy do wymiany, całe szczęście z OC sprawcy
Nie linczujcie mnie, to nie do końca moje zdanie, tylko gości z serwisu, wcale sensu zakładania tylnych gmoli nie neguję Zastanowiło mnie tylko to co powiedzieli, bo chciałem te gmole u nich założyć i dać im jeszcze zarobić. Więc skoro mi odradzili, to albo im sie strasznie nie chciało, albo może rzeczywiście coś w tym jest. Pewnie i tak je kiedyś założę, ale dopiero jak z powrotem ubiorę gwiazdę, na jakąś dłuższą trasę... |
|
|
|
|
Xavier
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 831 Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
|
Wysłany: 2009-11-30, 09:11
|
|
|
Hmm. wątpię aby motocyklista z doświadczeniem odradzał założenie tylnych gmoli z przekonania. Bardzo dobre porównanie jest ich do poduszki powietrznej w kierownicy w samochodzie: Może jest jakiś mały procent zdarzeń kiedy zaszkodziły ale w zdecydowanej większości uratowały dupę motonity, nogi plecaczka czy chociażby drogie sakwy, malowania i inne elementy motorka.
Sądzę, że chcieli Cię zbyć i tyle, nie mieli czasu, nie chciało im się lub mieli lepsza robotę, ale to są tylko moje przypuszczenia. |
_________________ W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)
Stan na koniec 2016: 23 141 m |
|
|
|
|
arekw711
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2009-11-30, 10:11
|
|
|
No widzisz ajsek a gdybyś miał gmole sakwy by ocalały a gmol gdyby był z nierdzewki to tylko polerka i nie ma śladu ( oczywiście przy delikatnej przewrotce) . Ja twierdzę że są potrzebne i podnoszą bezpieczeństwo , teraz wiem po sobie . Już prawie stałem , chciałem postawić nogę i nagle gleba . Motocykl zawiesił się na gmolach są tylko porysowane , gdyby ich nie było to nie wiem . Z naszymi serwisami to chyba sam wiesz jak jest evil .
Dla mnie gmole chronią a co do zakładania każdy robi jak chce |
|
|
|
|
RafV
Model: SYMPATYK
Wiek: 53 Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 286 Skąd: Ujście/Piła
|
Wysłany: 2009-11-30, 19:17
|
|
|
Gdzieś słyszałem odnośnie tylnich gmoli, że przy małych prędkościach jest OK! Ale przy dużej prędkości może narobić bałaganu. Może w serwisie mówili o takiej sytuacji. Z drugiej strony wypadek przy dużej prędkości na moto to tylko szczęście decyduje o życiu. |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-11-30, 20:45
|
|
|
U mnie nie było gmoli na tyle (zdjałem dzień czy dwa wcześniej), ba! nie było nawet sakw a... wszystko było si. Jednak w tym wypadku hołduję stwierdzeniu, że więcej szczęścia niż rozumu |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-12-01, 09:01
|
|
|
Warto |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2009-12-01, 10:14
|
|
|
RafV napisał/a: | Gdzieś słyszałem odnośnie tylnich gmoli, że przy małych prędkościach jest OK! Ale przy dużej prędkości może narobić bałaganu. Może w serwisie mówili o takiej sytuacji. Z drugiej strony wypadek przy dużej prędkości na moto to tylko szczęście decyduje o życiu. |
To podobnie jak z kaskiem powyzej pewnych predkosci juz nie ratuje zycia i jest klopot bo trodno go oddzielic od tkanki organicznej
Chcialem przy okazji zwrocic uwage jak w necie szybko powstaja stereotypy, czesto ludzie traktuja to co tutaj pisze jako pewnik i rzeczy sprawdzone, wiec wystarczy ze ktos chwalac swoje napisze np: " olej yyyyyy jest najlepszy do naszych motocykli a zzzz zle wplywa...." ktos to czyta i powtarza na innym forum nie podajac ze to opinia jakiegos goscia typu"Majkelpl" z FPM ktory zabiera glos w kazdej dyskusji lacznie z tymi o tipsach aby miec tysiace postow i w ten sposob rosnie piramida klamliwej opinii |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-12-01, 13:59
|
|
|
Fazzi ma rację. Przy dużej szybkości gmol nie pomoże.
Ja pisałem, że warto, bo najczęściej moto się kładzie przy manewrach, cofaniu, na zlocie na śliskiej łące i czasem samo się położy jak w nocy gleba rozmoknie i nóżka wlizie... Wtedy gmole z przodu i z tyłu działają jak kołyska na której leży moto.
Przy ślizgu powyżej 100 tylko na opatrzność można liczyć, bo nawet jak gmol pancerny założysz to go z ramą wyrwie |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-12-01, 14:08
|
|
|
Przy ostrym ślizgu (powiedzmy powyżej tych 50kaemnaha) gmol może narobić niezłego syfu zwłaszcza kiedy nie ma płaszczyzny odbijającej jaką jest sakwa. O wkręcenie w szprychy kawałaka urwanej rury wówczas nie jest trudno. Dlatego zdjąłem i... Mimo wszystko chyba dobrze zrobiłem |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-12-01, 21:59
|
|
|
Road-Styler od którego mam gmole tylne na swojej stronie ma napisane: "montować łącznie z sakwami" |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-12-01, 22:03
|
|
|
Jak to Lokis mawia, jak ktoś ma ph, to nawet palec w d***e złamie. Ja przeżyłem 2 wypadki motocyklowe, 3 samochodem (nawet wycinany byłem) a na mym pięknym licu nawet ryski nie ma |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
koszerny
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 53 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1747 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 2009-12-01, 22:09
|
|
|
pan_wiewiorka napisał/a: | Jak to Lokis mawia, jak ktoś ma ph, to nawet palec w d***e złamie. Ja przeżyłem 2 wypadki motocyklowe, 3 samochodem (nawet wycinany byłem) a na mym pięknym licu nawet ryski nie ma |
widać masz więcej szczęścia niż ............. (bez urazy)
lepiej się zastanów czy warto zmienić Drag Stara na to co zamierzasz
przy twoim szczęściu ( nie to żebym ci źle życzył ) |
|
|
|
|
jkurnik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 193 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2009-12-02, 11:09
|
|
|
RafV napisał/a: | Gdzieś słyszałem odnośnie tylnich gmoli, że przy małych prędkościach jest OK! Ale przy dużej prędkości może narobić bałaganu. |
O jakim bałaganie jest mowa? |
_________________ YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400 |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2009-12-02, 11:15
|
|
|
bo jak jedziesz szybko i sie urwie to nie wiadomo co sie moze stac, mozliwosci sa setki, wiec balagan jest taki ze nawet trudno go sobie wyobrazic |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-12-02, 11:24
|
|
|
jkurnik napisał/a: | O jakim bałaganie jest mowa? |
Począwszy od wkręcenia w szprychy, przez wbicie się w nogę plecaczka, Twoje plecy lub glowę, urwanie się i uderzenie w śmigajacy z naprzeciwka samochód idakdalej...
Sposób montowania jest na 4 sruby, nie masz płaszczyzny oporowej jak w przypadku przednich (rama) a do tego jest znacznie mniejsza srednica (mniejsza wyczymałość). |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
ajsek
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 329 Skąd: Besko
|
Wysłany: 2009-12-02, 11:26
|
|
|
O tym właśnie mi w serwisie mówili, tylko jakoś to źle to w słowa ubrałem |
|
|
|
|
|