|
Szukam sensor oxygen 02 eliminator xv1900 |
Autor |
Wiadomość |
pawlor
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 17 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2023-01-22, 19:25 Szukam sensor oxygen 02 eliminator xv1900
|
|
|
Witam szukam sensor oxygen 02 eliminator xv1900 może ktoś z kolegów ma na zbyciu |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2023-01-23, 10:49
|
|
|
Co to jest? i z czym to się "zjada" mam xv1900 6 lat i lubię coś "pogrzebać" , ale nic mi ten "sensor" nie mówi - kolega ma cały kompletny silnik (wczoraj go oglądałem) w zapasie z niesprawnym trzecim biegiem - może mógłby coś pomóc . |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
pawlor
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 17 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2023-01-23, 10:56 Eliminator oxygen
|
|
|
Witaj kolego to taka kostka którą zamiennie wpinasz w miejsce sensora temperatury spalin idącego do rury wydechowej oryginalnej żeby komputer widział poprawne parametry (stosowane przy wymianie wydechów na np. cobry) |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2023-01-23, 16:57
|
|
|
Hej - no to nie pomogę , dzwoniłem dla pewności - niestety ma tylko silnik. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
MarMar
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 1202 Skąd: Waleniowo
|
Wysłany: 2023-01-23, 18:36
|
|
|
Miałem to coś w swoim poprzednim moto - XVS 1300. Czy coś dawało -nie wiem, był już wpięty jak kupiłem moto.Ale chyba nie ma zasadniczej różnicy czy jest czy nie. |
_________________ ...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
|
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2023-01-24, 09:33
|
|
|
MarMar napisał/a: | nie ma zasadniczej różnicy czy jest czy nie.
_________________ |
Nie chciałem sugerować wcześniej , ale dwa lata temu wyjmowałem silnik z mojego moto i przy składaniu nie wpiąłem tej wtyczki (wydech oryginał ale lekko przerobiony) dwa lata tak pomykałem i dopiero we wrześniu ubiegłego roku przypadkowo zobaczyłem luźną wtyczkę i wpiąłem. różnica była taka , że przestał strzelać w tłumik - lubił sobie czasami "pyknąć" , ale tylko wtedy , jak go trochę pognałem tak 160 i +. Miało to swój urok i chyba nawet troszkę mniej palił . Postanowiłem wiosną znowu to odłączyć. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
pawlor
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 17 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2023-01-24, 09:58 Eliminator
|
|
|
W sumie jest to prawda jeśli nie kupię to zaślepię i po temacie |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2023-01-24, 16:00
|
|
|
pawlor napisał/a: | sensor oxygen 02 eliminator |
pawlor napisał/a: | to taka kostka którą zamiennie wpinasz w miejsce sensora temperatury spalin idącego do rury wydechowej oryginalnej żeby komputer widział poprawne parametry |
a widzisz gdzieś tam słowo temperatura ? czy tlen. Ja widzę tlen -oxygen, czyli ? sensor tlenu, eliminator - eliminuje wskazania.
Panowie. Rozprawiacie na temat emulatora sondy lambda, a nie sensora temperatury. Efekty wypięcia sondy lambda idealnie opisał tygrys. Brak poprawnych wskazań spowodował, że miał nieodpowiednia mieszankę paliwowo-powietrzną, co skutkowało strzelaniem w tłumik (dopalanie niespalonego paliwa w wydechu)
Jednym zdaniem o działaniu sondy lambda : јеѕt сzuјnіkіеm, оdроwіеdzіаlnуm zа роmіаr zawаrtоśсі tlеnu w ѕраlіnасh.
Więcej sobie wygooglujecie sami jak będziecie chcieli.
Dodam tylko, że każdy pojazd w którym silnik wyposażony w wtrysk paliwa posiada sondę lambda przynajmniej jedną. Bardziej zaawansowane jednostki posiadają ich dwie, jedna przed katalizatorem, zaraz za kolektorem wydechowym, druga za katalizatorem.Pierwsza odpowiada za skład mieszanki, druga informuje o stanie katalizatora.
tygrys napisał/a: | Postanowiłem wiosną znowu to odłączyć. | diagnosta przymknie oko, o ile w ogóle sprawdzi skład spalin lub będzie widział motocykl na oczy, ale za zniszczony katalizator zapłacisz z własnej kieszeni. Czy w XV 1900 nie ma kontrolki check engine ? Powinna się zaświecić.
Panowie, na własne rzecz jasna ryzyko wypinacie lub zaślepiacie coś, co może was kosztować kupę kasy, a kosztuje w sumie niewiele. Sterownik musi dostać mieszczące się w normie, jakie ma zaprogramowane wartości. Sprawnie działający układ i sonda lambda mu to zapewnia lub urządzenie, które podaje cały czas prawidłowe wartości.
Zmiana parametrów układu wydechowego wymusza zastosowanie takiego właśnie emulatora, który będzie oszukiwał sterownik i nie pozwoli na to co dzieje się w układzie jak się wypnie kostkę - nieodpowiedni skład mieszanki.
Emulatory sondy lambda nagminnie stosowane były przy montażu starszych generacji
instalacji LPG, w których nie zastosowano układu sterującego dawką gazu, a jedynie manualną regulację dopływu gazu (tzw. śrubę). Skutkiem było odczytywanie przez sondę lambda parametrów których wartości za sprawą nieregulowanej mieszanki gazu odbiegają od normy.
Więc jednym zdaniem -wymieniasz wydech, nie ma jak zamontować oryginalnej sondy lambda montujesz emulator, reszta to niszczenie swojego pojazdu na własne życzenie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2023-01-25, 12:27
|
|
|
witek1965 napisał/a: | niszczenie swojego pojazdu na własne życzenie |
Całkowicie się z Tobą witek zgadzam - tak to działa . Jest jeszcze regulacja ręczna ilości dopływu powietrza do silnika , czyli - regulacja składu mieszanki . Pisząc , że planuję wiosną ponownie odłączyć "sondę lambda" nie rozpisywałem się , że chcę podregulować ręcznie skład mieszanki , tym samym wyeliminować troszkę strzały w tłumik - nie jestem przekonany co do efektu regulacji - teoretycznie jest to wykonalne . Co do "niszczenia" pojazdu , to nie do końca się z Tobą zgadzam (rację masz - nie powinno się tak eksploatować silnika) , bo zrobiłem około 20 tyś km i.. nic się nie dzieje wręcz odwrotnie , jak pisałem minimalnie spadło spalanie . Kontrolę składu spalin miałem 2 razy i była w normie , teraz jestem lekko zdziwiony , bo w tedy nie wiedziałem o tej wypiętej wtyczce. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2023-01-26, 00:33
|
|
|
tygrys, może troszeczkę przesadziłem z tym niszczeniem pojazdu, ponieważ zniszczeniu uledz może tylko generalnie katalizator. Jeżeli Yamaha zastosowała takie samo oprogramowanie, jak to jest w sporej ilości samochodów, to sterownik silnika powinien dawkować paliwo wg ostatnich prawidłowych nastaw jak ma w pamięci(stąd dobre wyniki analizy spalin i zużycia paliwa), z tym, że powinna się zapalić kontrolka check engine
J
tygrys napisał/a: | Jest jeszcze regulacja ręczna ilości dopływu powietrza do silnika , czyli - regulacja składu mieszanki . |
Ręczne nastawy składu mieszanki w silniku z wtryskiem raczej nie jest możliwe. Byłoby to nielogiczne, ale przyznaję się bez bicia, że nie wiem nic na temat wtrysku w Yamahach, bo nigdy nie musiałem się tym interesować, więc się nie zarzekam.
Można za pomocą odpowiedniej elektroniki lub oprogramowania zmienić mapę wtrysku. Dawkowanie powietrza i paliwa steruje sterownik, który działa w oparciu o dane między innymi z sondy lambda i przepływomierza powietrza. Ale na ten temat musiałbyś pogadać z chłopakami specjalizującymi się w tuningowaniu silników. U mnie ta wiedza jest czysto teoretyczna -wiem, że coś takiego istnieje i można to zrobić.
Powodzenia i szerokości |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
MIKI
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 862 Skąd: Czarnków/Wlkp.
|
Wysłany: 2023-01-26, 17:14
|
|
|
Nie mam, takich problemów, bo mam gaźnik i za to go kocham |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2023-01-26, 19:37
|
|
|
też mam gazior, ale ludzie maja nowe sprzęty i niestety technologia to technologia. Jeszcze trochę.
i będzie trzeba ludziom tłumaczyć co to takiego jest gaźnik |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2023-01-26, 20:16
|
|
|
witek1965 napisał/a: | co to takiego jest gaźnik |
czy to nie jest czasem to samo co... karbulator? |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2023-01-29, 02:39
|
|
|
tygrys, |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|