|
Brak prądu |
Autor |
Wiadomość |
Gienek74
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 05 Wrz 2022 Posty: 1 Skąd: Świeradów zdroj
|
Wysłany: 2022-09-06, 19:09 Brak prądu
|
|
|
Witam
Wystąpil uu mnie w DS 1100 dziwny problem,być moze przyczyna jest banalna ale jestem laikiem elektryxznym więc problem mnie przerósł
Po ok. Dwutygodniowej przerwie w uzytkowaniu motoru chciałem go odpalić a on nic. Totalna ciemność, nawet kontrolki sie nie zapaliły
Dodam ze jakies 3 tygodnie temu moto mi nie odpaliło bo bateria okazała sie za słaba, ale wtedy przynamniej kontrolki sie zapalily i pokręcił a teraz null ciemność
Podładowałem go małym prądem i wszystko było ok
Aź tu nagle taka niespodzianka
Może ktoś mnie oświeci od czego zacząc, gdzie szukać przyczyny |
|
|
|
|
mayu
Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019 Posty: 75 Skąd: Grodzisko Górne
|
Wysłany: 2022-09-06, 19:47
|
|
|
Może stary akumulator lub po prostu przyszedł na niego czas. Może być też za duży upływ prądu na instalacji jeżeli masz np. podłączoną bezpośrednio pod akumulator ładowarkę do telefonu, alarm lub coś innego. |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2022-09-07, 23:02
|
|
|
czas na nowy akumulator. OldDiver napisał/a: | Zdobądź jakiś woltomierz i zmierz napięcie na klemach. | jak się kontrolki nawet nie zapalają to co ma zmierzyć ? Aku jest na złom |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
tino2003
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2012
Wiek: 50 Dołączył: 28 Sie 2018 Posty: 67 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2022-09-13, 10:39
|
|
|
witek1965 napisał/a: | jak się kontrolki nawet nie zapalają to co ma zmierzyć ? |
Ma zmierzyć napięcie na klemach akumulatora i ewentualnie pobór prądu. Jeżeli aku stary to wymiana jak ma jakiś lewy pobór prądu to należy go zlikwidować a może regulator siedzi i dowiemy się o tym jak sprawdzi napięcie na klemach przy biegu jałowym.
W takich sytuacjach miernik to podstawa. |
_________________ Yamaha Drag Star 1100 '05
Honda GL1800 '01
Honda GL1800 '12
droga jest celem... Freedom |
|
|
|
|
Miron
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 1943 Skąd: Skątowni
|
Wysłany: 2022-09-15, 13:58
|
|
|
Aku padło jak nic. |
_________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2022-09-16, 13:03
|
|
|
odniosłeś się do mojej wypowiedzi, która była odpowiedzią na wypowiedź innego forumowicza, a on konkretnie polecił pomiar napięcia w akumulatorze, który nie jest w stanie zaświecić odbiorników o najniższym poborze prądu. Więc zapytałem co ma tam mierzyć, bo napięcia to już tam nie ma co szukać.
Przy takim stanie wyładowania, aku ma poniżej 10V jak nic, pomiar między klemami to formalność, żeby się przeprzekonać, czy to jest 8,2 czy 9,8 V, a może 3V , Tak czy siak taki wynik oznacza jedno- złom. Dlatego zapytałem co on chce tam mierzyć ? bo tego czegoś (napięcia) tam po prostu nie ma.
A z kolei, żeby szukać złodzieja prądu, to trzeba najpierw naładować akumulator do właściwego stanu, lub wstawić drugi i wtedy można wpinać się amperomierzem w układ i mierzyć- kilka minut i wszystko jasne.
W celu sprawdzenia sprawności tego konkretnie akumulatora, trzeba go naładować na full, o ile się w ogóle da naładować, a dobra ładowarka to pokaże, odczekać po ładowaniu kilka h i dopiero dokonać pomiaru. Pomiar tego akumulatora w takim stanie jak miał ( nawet kontrolki się nie zaświeciły) nic kompletnie nie da, bo nie będzie żadnego wyniku.
Powinien go naładować i udać się do kogoś kto takiego pomiaru dokona odpowiednim miernikiem. Dopiero po tym, jak pomiar wykaże, że akumulator napięcie trzyma, można szukać innych przyczyn, czyli złodziej prądu lub niewłaściwe działania regulatora napięcia, ale właściciel napisał, że naładował aku, i motocykl stał trzy tygodnie i napięcie "wyparowało" jak kamfora, więc co ma ładowanie do tego ?
Sprawdzenie ładowania można zrobić, bo to żadna filozofia, ale i dopiero po wpięciu zdrowego akumulatora.
Moim zdaniem aku złom, lub ewentualnie złodziej prądu, ale po takim głębokim wyładowaniu, to i tak aku złom, a "złodzieja" i tak warto poszukać |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|