|
ciśnienie w oponie |
Autor |
Wiadomość |
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2021-11-22, 08:36 ciśnienie w oponie
|
|
|
Nie mogę "namierzyć" tematu z ciśnieniem w oponie "comander" . Postanowiłem założyć takową na tył do XV1900 i coś mi podpowiada , że powinno być trochę większe jak w fabrycznej więc wstępnie zrobiłem na 2,7 bar (przy obecnej temp. około 6 stopni na plusie) , ale nie daje mi to spać - podpowie mi ktoś , czy dobrze "wygłówkowałem" ? |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2021-11-22, 08:41
|
|
|
A dlaczego ?
Na marginesie latem urośnie ponad 3
Pompuje tyle ile na wlepce. |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2021-11-22, 08:54
|
|
|
Wiem że przy 28 na plusie będzie 3,5 bara , ale balon w tej oponie troszkę większy bo 200 (fabryczna 190) - jakoś dziwnie myślę , że powinno być trochę więcej . Może jeszcze ktoś wypowie się z własnych doświadczeń?
O jakiej "wlepce" mówisz? |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2021-11-22, 13:23
|
|
|
Pod kanapą , zdaje się jest naklejka z rozmiarami i ciśnieniem. |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2021-11-22, 16:16
|
|
|
tygrys napisał/a: | ale balon w tej oponie troszkę większy bo 200 (fabryczna 190) - jakoś dziwnie myślę , że powinno być trochę więcej . | cisnienie w oponie, czy to samochodowej, czy motocyklowej ma być odpowiednie i nie gra roli jaki jest balon (znaczy się gra rolę, ale to jest ustalone przez producenta opony, a nie nasze widzimisię).
Na wlepce masz podane właściwe cisnienia dla obciążenia : minimalne i maksymalne dla danego koła. Jeżeli producent nie przewidział zmiany rozmiaru opony, to trzeba się sugerowac danymi z opony.
Na boku opony musi być "napisane" jakie ciśnienie dla danej opony jest maksymalne i minimalne w AT, kPa lub PSI. W rowerowych jest, to w motocyklowej nie będzie ? Po prostu nie chce Ci sie poszukać
specjalnie dla Ciebie zrobione w moim motocyklu (też opona Michelin, aczkolwiek akurat nie w Commanderze - za duzo przestawiania)
a, żeby sie ustrzec nadmiernego wzrostu cisnienia w oponie są dwa wyjścia :
- pompowanie azotem, nie wszędzie jest ta usługa dostępna. Kosztowało to 5 zł od koła.
- częsta kontrola cisnienia w oponach i pompowanie w warunkach adekwatnych do jazdy, czyli nie pompujemy w grudniu, bo akurat grzebiemy przy motocyklu, a na poaczątku sezonu i jak temperatury wzrosną tez kontrola i ewentualne upuszczenie. Trzeba brac pod uwagę, że temperatura opon wzrasta w czasie jazdy aa z nia ciśnienie w oponie nawet o 20% i odwrotnie, wraz ze spadkiem temperatury cisnienie w oponie również spada.
coś słabo widac na zdjęciu wyżej
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2021-11-22, 17:53
|
|
|
No i o to właśnie mi chodziło dzięki witek1965 i pyra na Was chłopaki zawsze można w takich sprawach liczyć i nie zawiodłem się .
A swoją drogą , to grzech się przyznać nie wiedziałem o tej wklejce na oponie - 4 lata parałem się wulkanizacją.. ale na swoją obronę mam to , że korzystałem z tabeli continental z podziałem na rozmiary , marki aut , ciężar auta itd.
Na starość człowiek chyba trochę..dziwaczeje zaczynam myśleć jakoś od d..y strony , czy coś w tym stylu.. - jeszcze raz dzięki. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2021-11-22, 17:56
|
|
|
tygrys, |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
spajk77
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 768 Skąd: Support 18 Poland
|
Wysłany: 2021-12-08, 11:34
|
|
|
pyra napisał/a: | Pod kanapą , zdaje się jest naklejka z rozmiarami i ciśnieniem. |
w stratolinerze wlepka jest z przodu na ramie nad blotnikiem |
_________________ Support Your Local 18 |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2021-12-08, 17:26
|
|
|
Dzięki spajk77 jutro zerknę co tam u mnie napisali , ale mam opanowane , a przy okazji - dawno coś Cię tutaj nie czytałem? . Pozdrawiam. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
spajk77
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 768 Skąd: Support 18 Poland
|
Wysłany: 2021-12-10, 15:05
|
|
|
tygrys napisał/a: | Dzięki spajk77 jutro zerknę co tam u mnie napisali , ale mam opanowane , a przy okazji - dawno coś Cię tutaj nie czytałem? . Pozdrawiam. |
co tu komentowac?
czasami wpadne, jak mam o czym to napisze |
_________________ Support Your Local 18 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|