YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zestaw filtrów powietrza do XVS1100 (POD KIT)
Autor Wiadomość
Brat Pit 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 05 Mar 2020
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-19, 10:35   Zestaw filtrów powietrza do XVS1100 (POD KIT)

Piszę, żeby jak ktoś wpadł na genialny pomysł, że sam złoży POD kit (tak jak ja), to niech sobie odpuści.
Zamówiłem najpierw na ebay-u, zestaw dysz, do mojego XVS1100 Custom, piszę się gościom co już jest zrobione, a oni dobierają zestaw do przeróbki gaźników.
Po małej regulacji i przeróbce obudowy filtra powietrza, moto na hamowni wypluło 57KM i 94Nm
Prawie stawała dęba, ale chciałem więcej, więc znalazłem w necie, jakie filtry idą do POD i wywaliłem cały dolot, filtr, aiboxa, itd.
Okazało się, że moto kręci się do 3500rpm a dalej, za dużo powietrza.
Po milionie wymian dysz, i kilku razach na hamowni, wyszło około 60KM ale tylko 81Nm. No i teraz max moment obrotowy jest dostępny dużo niżej, ale prosta ciągnie się do ponad 6500fpm ;) i praktycznie szafę zamyka - taka ciekawostka.
Moto przy jeździe spokojnej pali teraz 6,1L, jak ktoś będzie ciekaw, to sprawdzę i napiszę jak jest przy 130-150, i ok 100km/h.
Dalej lepiej niż seria, ale tyle wkładu pracy, tyle kasy, że lepiej zebrać kasę, zamówić zestaw POD z dyszami, i całą reszta i się nie pier...ć.
Chętnym zdradzę szczegóły poszczególnych modyfikacji, oraz który set (według mnie, daleje najlepsze wyniki na hamowni)
_________________
Fuck Factory - Kustoms ;)
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia

Wysłany: 2020-06-19, 17:21   

Przecież xvs 1100 ma w serii 62KM :shock: i 85Nm, po co to zepsułeś, trza było 650 kupić.
_________________
Bo droga jest celem
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1595
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2020-06-19, 18:25   

:hahaha:
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
Brat Pit 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 05 Mar 2020
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-19, 19:32   

nooo, w teorii tak, a mierzyłeś kiedyś skock-owe moto na hamowni ;) ?
Na forach w USA podają wydruki z hamowni, że po dyszach DYNOJETa wychodzi 56-57KM i ok 80Nm ;)
Weź pod uwagę, że fabryka mierzy moc samego silnika bez moto, więc w warunkach laboratoryjnych wychodzi im znacznie więcej, niż jest w rzeczywistości na rolkach :)

[ Dodano: 2020-06-19, 20:38 ]
poza tym moje moto, dobrze dłubnięte, było 3-4 razy na hamowni w różnych konfiguracjach, a najlepsze wyniki wychodziły przy dyszach 117,5 przód, 115 tył, airbox, lekko zmowyfikowana obudowa filtra a w niej K&N, no i półwolne wydechy.
Tak więc jakoś mi się nie che wierzyć, że przy stokowych dyszach bodajże 115 i 112,5, standardowych kominach i papierowym filtrze, z dolotem dolotem powietrza, rzędu może 8cm2 wyszłoby im 62KM itd ;)
_________________
Fuck Factory - Kustoms ;)
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2020-06-19, 20:54   Re: Zestaw filtrów powietrza do XVS1100 (POD KIT)

Brat Pit napisał/a:

Moto przy jeździe spokojnej pali teraz 6,1L, jak ktoś będzie ciekaw, to sprawdzę i napiszę jak jest przy 130-150, i ok 100km/h.
Dalej lepiej niż seria, ...


Od lat tankuje na licznik dzienny, żeruje go po pełnym zalaniu baku pod korek i wychodzą mi następujące przebiegi:
> Miasto , tankuje co ok. 180 km - wlewam 9-10 litrów
> Trasa , tankuje co ok. 220 km - wlewam 9-10 litrów
.... wychodzi - max. 5,5 litra miasto / 4,5 litra trasa ... czyli te 6,1 litra to jednak nie jest "lepiej"niż seria ;)
 
 
Brat Pit 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 05 Mar 2020
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-20, 05:20   

Aa no lepiej :)
_________________
Fuck Factory - Kustoms ;)
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-06-20, 20:01   

Widzę, że kręcą Cię przeróbki... Ja modyfikowałem 650...Kluczem do lepszego zapierdalania jest tu elektronika wspomagana podobnymi zmianami za które się wziąłeś... Ale samym PODem nie ma się co tak podniecać - zresztą lepiej było, moim zdaniem założyć hypercharger. U mnie była taka kolejność - wydechy Road Burner 2,5'', hypercharger (i zmiana dysz), moduł ze zmienną mapą Dyna 3000, kevlarowe sprzęgło Barnett, cewki Dynatek i przewody Thundervolt. I gdzieś po drodze - dla równowagi - zacisk czterotłoczkowy od F6 z pływającą tarczą Brembo.

Ps. Wolny wydech to błąd.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Reno 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 20 Cze 2020
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-22, 07:35   

Ja także zakładałem Hypercharger do 650. Zmieniłem dysze, zamontowałem rozwiercone wydechy, w zestawie był też filtr powietrza K&N. Nie sprawdzałem go na żadnej hamowni ale wzrosła trochę dynamika motocykla (takie subiektywne odczucie). Oczywiście wzrosło tez spalanie.
W 1100 zamontowałem jedynie filtr na K&N.
 
 
Brat Pit 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 05 Mar 2020
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-10, 08:38   

Macie rację Hypercharger działa znacznie lepiej niż POD, ponieważ przy niskich obrotach domyka dopływ powietrza a otwiera się w pełni, dopiero przy wyższych. Tym samym i dół wykresu i góra, wygląda dobrze.
Wiem, że wolny wydech to nie do końca dobry pomysł, ze względu na ciśnienie zwrotne, ale ....
F.I.P. Berek, jest jakaś różnica, po zmianie cewek?

[ Dodano: 2020-08-10, 09:43 ]
Jako ciekawostka, zrobiłem w ostatnie (przedłużony nieco) weekend 1800km, po górach, autostradach itd. Moto latając po górskich winklach bierze ok 5,5L, na autostradzie jadąc 140-160, wziął 6L, ale po modyfikacjach, które opisałem wyżej, przy 160km\h odkręcam manetkę a moto dalej ciągnie ;) . Jechałem z Harleyami z silnikami 96" (1,6L) i wcale nie odstawałęm ;)
_________________
Fuck Factory - Kustoms ;)
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-08-10, 11:41   

Silniejsza iskra.
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=20583
Tym bardziej ma to znaczenie, że jeżdżę z wyprzedzonym zapłonem. Polecam Dynę 3000.

Na marginesie - poleciałem swoją 650tką 170 km/h...

[ Dodano: 2020-08-10, 17:32 ]
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=14793 - tu pisałem na temat Dyny 3000.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group