YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Śruby pokrywy filtra oleju
Autor Wiadomość
Uzzar 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 2019-05-03, 14:26   Śruby pokrywy filtra oleju

Witam,
kiedyś przeglądając forum natknąłem się na zdanie "nietrudno jest ukręcić te śruby" więc robiłem to z wyczuciem, niestety ze 2 stopnie za dużo i strzeliło. Jaka była moja radość jak zobaczyłem, w którym miejscu się ukręciła.
Pewnie powielę temat, ale czy jest ktoś w stanie powiedzieć czy to są jakieś standardowe śruby, czy muszę szukać zestawów?
Drugie pytanie: po rozkręceniu tej pierwszej okrągłej pokrywy zauważyłem, że jedna śruba jest inna, ktoś zrobił fuszerkę i nie wiem nawet jak to nazwać (nr 3 na zdjęciu, tak, ktoś ją naciął na płaski śrubokręt). Ma ona większą średnicę niż śruby 1, 2 i 5 i jest krótsza czy to normalne, czy ktoś też ją ukręcił i później rozwiercał? Jak myślicie?
Zastanawia mnie to z tego powodu, że właśnie wymieniłem olej i po rozgrzaniu pojawił się lekki wyciek spod śruby 5 od strony śruby 3. Wcześniej było sucho i myślałem, że po prostu za lekko dokręciłem śruby. W zestawie z filtrem oleju nie miałem nowej uszczelki, a stara wyglądała dobrze i ją zamontowałem, może z tego powodu podciek?
Pozdrawiam

2.png
Plik ściągnięto 11 raz(y) 338.37 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 77.77 KB

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14532
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2019-05-03, 16:36   

Śruby to o ile pamiętam M6, do kupienia w każdym sklepie. Ta śruba nr 3, to albo ktoś zgubił oryginalna na imbus, ale skoro napisałeś, że ma większą średnicę, to może ktoś zerwał wcześniej gwint w bloku, przegwintował na gwint M7 i założył taka jaką mu się udało zdobyć, bo to nie jest standardowy rozmiar. Uszczelnienia - o-ring w zasadzie wymienia się z filtrem. W innym temacie podane są wymiary.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1874
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-03, 18:16   

A w instrukcji napisane - 10 Nm.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
rybak68 


Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 87
Skąd: okolice Biecza
Wysłany: 2019-05-03, 20:55   

Śruby standardowa twardość 8,8 można kupić na sztuki w dobrych sklepach żelaznych.
 
 
Uzzar 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 2019-05-04, 18:45   

Dzięki Panowie za odpowiedzi, usterkę udało się dzisiaj usunąć. Niestety, ktoś nagwintował ten jeden otwór na większą śrubę (M7?) i nie dostałem takiej na imbusa więc zostawiłem, wymieniłem dla spokoju oring - nic nie cieknie.
 
 
axel2505 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Wiek: 62
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 26
Skąd: Norwegia
Wysłany: 2020-03-28, 18:50   

Witam
Przelecialem forum ale niestety nie znalazłem nic w temacie wycieku oleju spod pokrywy filtra oleju w ds 1100.
Bardzo proszę Was o podpowiedź jak poradzić sobie z następującym problemem. Wiem, którędy cieknie, dolna śruba z malutkim oringiem. Samo się nie zepsuło, to ja zrobiłem coś co doprowadziło do niewielkiego
uszkodzenia gwintu na początku tej śruby no i ona nie trzyma( nie daje się odkręcić, w pewnym momencie przeszukuje :oops: ). Kupilem Nowa oryginalna śrubę, delikatnie wracałem i to samo , nie trzyma. Na gwincie w otworze sa drobinki metalu, podejrzewam ze to aluminium bo z tego jest blok silnika. Czy ktoś wie jak to naprawic? :cry:
_________________
Axel
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3296
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2020-03-28, 19:01   

Jeżeli się da to rozwierć na większy wymiar a jak śruba o większej średnicy nie podejdzie to kup tuleję do naprawy gwintów. Gdzieś na forum było o tym ale faktycznie, wyszukiwarka jest do dupy.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14532
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2020-03-28, 19:42   

Uzzar napisał/a:
iestety, ktoś nagwintował ten jeden otwór na większą śrubę (M7?)
skoro zerwał gwint, to co miał zrobić. M7 to gwint dość mało popularny.
axel2505 napisał/a:
Czy ktoś wie jak to naprawic?
Jak wyżej napisałe Merlin,
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
axel2505 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Wiek: 62
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 26
Skąd: Norwegia
Wysłany: 2020-03-28, 19:45   

Myslalem o takiej rozwiazaniu i faktycznie był taki temat na forum ale nie wiem czy w tym konkretnym przypadku (zakladajac, że jest na tyle materiału by to rozwiercić) jest to możliwe ponieważ otwór pod śrubę jest chyba jednocześnie kanałem, którym olej albo dostaje się do filtra allbo z niego wypływa bo w dolnej części otworu, w którym siedź filtr jest niewielki otworek laczacy wlasnie gniazdo filtra z tym otwrem w ktory wkrecana jest przedmiotowa sruba.

Screenshot_20200328_193128_pl.allegro.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 212.73 KB

_________________
Axel
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3296
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2020-03-28, 20:55   

Czekaj na odpowiedź, jest tu dużo ludzi znających się na rzeczy.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 25
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1612
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2020-03-28, 21:20   

Jak sączy się ze śruby , a nie z pod uszczelki , bo tak zrozumiałem , to może wystarczy uszczelnić gwint jakąś pastą uszczelniającą . Natomiast jeżeli cieknie z pod uszczelki , to trzeba zrobić nowy , większy gwint . Masz to na wierzchu , więc nie powinno być problemu .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2020-03-28, 22:05   

Ja w virago 1100 naprawiałem to "sprężynką". Działało bez zarzutu.
 
 
axel2505 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Wiek: 62
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 26
Skąd: Norwegia
Wysłany: 2020-03-28, 22:21   

Jacek6, też o tym myślę ale powiedz jak poradziłeś sobie z tą końcówką sprężynki, którą trzeba wybić, pytam bo obawiam się że może ona wylądować w komorze korbowodu.
_________________
Axel
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2020-03-29, 08:56   

Nie pamiętam, bo to było ... 16 lat temu ... ale jakiś problemów które pamiętał bym do dzisiaj na pewno nie było.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14532
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2020-03-29, 18:17   

axel2505 napisał/a:
ponieważ otwór pod śrubę jest chyba jednocześnie kanałem
łatwo sprawdzić
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
axel2505 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Wiek: 62
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 26
Skąd: Norwegia
Wysłany: 2020-03-29, 19:37   

Witek1965, czy mówisz, że łatwo sprawdzić czy otwór pod śrubę jest kanałem olejowym? Jeśli tak to wydaje mi się, że nie ma nawet potrzeby wprowadzania. Zasugerowalem to ponieważ nie bardzo mam możliwości garażowe na rozebranie całego silnika, a ewentualny "dodatkowy " kawałek metalu w komorze silnika mógłby narobić bałaganu.
Ale zapytam Cię, bo uważam, że masz dużą wiedzę w tej materii, czy kanał tej śruby (tej z malutkim oringiem) wychodzi bezpośrednio nad czujnikiem poziomu oleju?
_________________
Axel
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14532
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2020-03-29, 23:54   

axel2505 napisał/a:

Witek1965, czy mówisz, że łatwo sprawdzić czy otwór pod śrubę jest kanałem olejowym?
no chyba tak. Jeżeli jest, to po wyjęciu filtra i śruby sprawdzisz, czy ów otwór jest połaczony.
axel2505 napisał/a:
bo uważam, że masz dużą wiedzę w tej materii
mocna przesada.Po prostu jak jest tak potrzeba to nie boję się wziąc narzędzi do reki.
axel2505 napisał/a:
czy kanał tej śruby (tej z malutkim oringiem) wychodzi bezpośrednio nad czujnikiem poziomu oleju?
nie sprawdzałem, nie było takiej potrzeby. mam filtr zewnętrzny, więc generalnie nigdy nie odkręcam tych dekli.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group