YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ledy do lightbarów
Autor Wiadomość
puma5562 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 24
Skąd: Kaniów
Wysłany: 2021-01-31, 22:06   Ledy do lightbarów

Witam.Jakie polecacie żarówki led H3 do lightbarów? Takie dobre na noc a nie dzienne.
_________________
rafał
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2021-02-02, 09:30   

Hej,

Osobiście nie jestem zwolennikiem stosowania żarówek LED typu H , ze względu na niezgodność z homologacją. Jakiś czas temu szukałem rozwiązania na wymianę lampy głównej i zdecydowałem się na zakup firmowej - możesz prześledzić wątek: http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=23562

Znajdziesz tam kilku użytkowników, którzy stosują żarówki LED’owe - np. F.I.P.Barek / Miron … Zagadaj do mnich na Priv, na pewno coś polecą … ja odradzam, na rzecz dedykowanych wkładów, ale to moje prywatne zdanie ;)

LWG
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2021-02-02, 09:36   

Same lightbary nie są "zgodne z przepisami" ! Więc nie ma znaczenia czy masz wkłady homologowane czy zaróbki LED.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2021-02-02, 11:55   

OldDiver napisał/a:
Same lightbary nie są "zgodne z przepisami" ...

Też prawda, dlatego w ogóle nie stosuje lighbarów , wystarcza mi dobra centralna lampa LED oświetlająca drogę i zwiększająca moją widoczność ;)
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2021-02-02, 13:13   

Ja mam lightbary przede wszystkim dla szpanu, a poza tym chcę aby z daleka było widać że jedzie "prawdziwy" motocykl. ;p
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2021-02-02, 14:05   

OldDriver:
Spoko - generalnie lightbary mi się podobają, zrezygnowałem z nich ze względów osobistych ... Najwyżej pomylą mnie w nocy z jadącym samochodem z jedną lampą ;d

Ale wracając do tematu żarówek LED. Mimo, że nie jestem ich zwolennikiem, to mają jedną niezaprzeczalną zaletę. W razie ich awarii, wymieniasz na nową, co przy pełnych wkładach LED'owych jest niewykonalne. Wożę co prawda z kufrach na wszelki wypadek klasyczną żarówkę H4, ale awaryjnie może mi ona co najwyżej służyć za "świeczkę" pozycyjną przypięta na trytytkę, a nie pełnoprawne oświetlenie ... Więc coś, kosztem czegoś.

PUMA:
Zanim przeszedłem na oświetlenie LED'owe w lampie przedniej, stosowałem żarówkę H4 Nigh Braker. Dawało to całkiem niezłe efekty. Widziałem też takie H3, może to być alternatywa względem LED'ów ... Nie odradzam, podsuwam tylko pomysł ;D

BTW: Nie wiem, jak wygląda lustro wewnętrzne w Twoich ligthbar'ach, ale od niego również zależy jakoś wiązki światła, sama żarówka to połowa sukcesu. Dobrze by było, aby dioda była w ogniskowej tego lustra. W ten sposób będzie odpijać jak najwięcej światła - żarnik klasyczny świeci 360 stopni, LED kierunkowo, dlatego żarówki LED są z reguły konstruowane z kilku diod. Do tego często są wyposażone w radiator, aby odprowadzić generowane ciepło, więc dobrze by było, aby zmieściły się w lampie ... Jeżeli o tym wszystkim wiesz, to sorry za przydługi wywód, po prostu sam podchodziłem do wymiany oświetlenia na LED w całym motocyklu i z różnych względów dałem sobie spokój pozostając tylko przy wkładzie lampy przedniej.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2021-02-02, 16:12   

Gandalf napisał/a:
wystarcza mi dobra centralna lampa LED oświetlająca drogę i zwiększająca moją widoczność
też bez homologacji zapewne.
OldDiver napisał/a:
Same lightbary nie są "zgodne z przepisami" !
i po raz kolejny sie kolega myli, ale co tam.
Najpierw może uzgodnijmy czym sa lightbary.
Jeżeli przyjąc, że jest to dodatkowe oświetlenie motocykla, to jak najbardziej można je zastosować, tylko muszą spełniać konkretne warunki. Warunki te sa wyraźnie określone w przepisach, więc nie można uogólniać, tylko podać konkrtetnie w jakie dodatkowe oświetlenie można w motocyklu zamontować, a jakie nie.
Jeżeli dodatkowe lampy są :
-lampami przeciwmgłowymi B
-lampami do jazdy dziennej RL
to jak najbardziej mozna je stosować. Oczywiście każdy rodzaj zastosowanych lamp musi miec homologację i odpowiedznie oznaczenie.
Jeżeli natomiast dodatkowym oświetleniem sa lampyz oznaczeniem C/R, CR,HC, HR,HCR,HC/R, DC, DR czy X stosowane być nie mogą.
Dodam jeszcze, że można stosowac dodatkowe światła typu S1 i S2 w liczbie 1 lub 2

[ Dodano: 2021-02-02, 16:17 ]
P.S. Sam mam zamontowane lightbary z lampami typu HCR (homologowane) i mam świadomośc tego iż są niezgodne z przepisami.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2021-02-02, 16:31   

[quote="witek1965"]
Gandalf napisał/a:
wystarcza mi dobra centralna lampa LED oświetlająca drogę i zwiększająca moją widoczność
też bez homologacji zapewne.

Z homologacją na Europę i nie jest to enigmatyczne "CE" jak w większości chińskich produkcji, tylko numer homologacji ;) ... Szczegóły znajdziesz w przytoczonym na początku wątku: http://yamaha-dragstar.pl...er=asc&start=20
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2021-02-02, 18:59   

Gandalf, przepraszam, źle przeczytałem. Zwracam honor i pokornie proszę o wybaczenie :beczy: Stary juz jestem, troche ślepy, umykaja mi wyrazy i...potem wychodzi babol. Jeszcze raz prosze o wybaczenie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group