po rozgrzaniu gasnie |
Autor |
Wiadomość |
trupek 15
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2007
Dołączył: 09 Wrz 2019 Posty: 12 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2019-09-11, 17:12 po rozgrzaniu gasnie
|
|
|
Witajcie. Mam midnight star 1900. Od pewnego czasu gasnie mi po rozgrzaniu sie. na swiatlach obroty sa nierowne i po chwili gasnie . Mam problem z odpaleleniem. Kiedy odpali trzeba trzymac manetke bo inaczej gasnie. Bylem u trzech mechanikow i zaden nie znalazl problemu. Dopiero czwarty specjalista yamahy znalazl trzy problemy . Po odbiorze motor chodzil swietnie na autostradzie. Po wjechaniu do miasta problem wrocil. Mam go odstawic do niego i ma szukac przyczyn. Moze ktos z forum mial taki problem i moglby cos doradzic. Z gory dziekuje. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2019-09-11, 17:49
|
|
|
Jest sonda ? |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
spajk77
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 768 Skąd: Support 18 Poland
|
Wysłany: 2019-09-11, 18:12
|
|
|
wyczysc zawor ISC
forums.delphiforums.com/starroadliner/messages/?msg=27172.24 |
_________________ Support Your Local 18 |
|
|
|
|
Cebelek
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 46 Dołączył: 01 Lis 2016 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-09-11, 19:36
|
|
|
Ja mam ten sam problem. Wymieniłem ISC, kasatory, regulacja zaworów, przedmuchałem wszystko co możliwe i problem jest dalej. Na zimnym ledwo się silnik rozkręca, dławi się, falują obroty. Jadę w trasę jest ok ,zatrzymam się i kuleje. Potem problemy z uruchomieniem, dopiero za trzecim lub czwartym razem odpali. Proszę o pomoc. |
|
|
|
|
trupek 15
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2007
Dołączył: 09 Wrz 2019 Posty: 12 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2019-09-11, 20:27
|
|
|
W tym modelu nie ma Iść. Sprawdzali. Wszystko wyczyszczone wyregolowane i nic. W sobotę znowu go oddaję do yamahy. Dam znać.
[ Dodano: 2019-09-11, 20:28 ]
Nie ma ISC |
|
|
|
|
Cebelek
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 46 Dołączył: 01 Lis 2016 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-09-11, 21:49
|
|
|
czego nie ma ?
ISC jest nad przednim cylindrem schowany w ramie w takiej kieszeni klapka na 4 śruby. Popatrz dokładnie, nad przednim garem wychodzą 3 króćce z wężykami i to jest ISC. Wymontować to ,to jest tragedia trzeba ściągać pokrywę zaworów. Wymieniałem ISC więc wiem. |
|
|
|
|
trupek 15
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2007
Dołączył: 09 Wrz 2019 Posty: 12 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2019-09-11, 22:07
|
|
|
Cebelek , tak mi powiedzieli w servisie yamahy. Skoro mowisz , ze jest to ok. Jutro to sprawdze. Dobrze ze mi o tym napisales to skroci poszukiwania. Tutaj we Francji nie ma juz mechanikow. Podlaczaja komputer i jak nic nie pokaze to zalamoja rece. |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2019-09-11, 23:36
|
|
|
Miałem ten sam problem - na trasie światła , staję , silnik gaśnie , po kilku próbach odpala . Po rozgrzaniu na wolnych obrotach chodził , chodził..i zgasł . O tym ISC nic nie wiedziałem i nadal nic mi to nie "mówi" . Poradziłem sobie : zwaliłem lewą pokrywę tą gdzie wchodzą linki gazu i dałem śrubką więcej powietrza - dokładnie nie pamiętam , ale chyba pół obrotu . Jest tylko jedna na śrubokręt , maźnięta czerwoną farbą (chyba jako plomba ta farba) - pomykam trzeci rok , silnik równo pracuje nie gaśnie i wszystko jest O key. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
Cebelek
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 46 Dołączył: 01 Lis 2016 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-09-12, 08:17
|
|
|
Dzięki Tygrysie za podpowiedź, zaraz będę kręcił.
Co do ISC to można go sprawdzić. Wchodzisz w system diagnostyczny ,ustawiasz pozycję 54 i właczasz czerwony przełącznik ten co gasisz silnik. ISC zaczyna pracować przez 12 sekund, będzie go słychać.
[ Dodano: 2019-09-12, 11:05 ]
Tygrys, możesz troszkę jaśniej o tej śrubie, gdzie dokładnie ona jest bo bez zdjęcia zbiornika to ja tu nic nie widzę. Którą pokrywę odkręciłeś?
[ Dodano: 2019-09-12, 12:48 ]
Dobra, już znalazłem. Dodam jeszcze że po drugiej stronie też jest taka sama śruba. Kręciłem obiema ale to nic nie daje. Wsłuchuję się w prace silnika i słyszę z przodu takie syk syk syk syk cały czas równomiernie. Nigdy na to nie zwracałem uwagi i nie wiem czy gdzieś coś przedmuchuje czy taka jest jego praca.
[ Dodano: 2019-09-22, 16:40 ]
Znalazłem przyczynę. Jest to wada fabryczna. Pęknięta obudowa pompy. Znalazlem dwa filmiki na Youtube oto linki do nich.
https://youtu.be/jKaqwBeV1Vw
https://youtu.be/-EHihUqNgak
Po rozebraniu pompy znalazłem dokładnie identyczne pęknięcie.
[ Dodano: 2019-09-23, 20:40 ]
Pompa sklejona i wszystko chula tak jak piwinno.
Widać że bardzo was to interwsuje , ake ok.
Jak pomogłem to życzę szerokiej drogi. |
|
|
|
|
trupek 15
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2007
Dołączył: 09 Wrz 2019 Posty: 12 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2019-10-12, 06:26
|
|
|
Witam. Po długich meczarniach odebrałem motor. Zawór IS C wymieniony zawory ustawione wymienione dwie gumy łączące wtryski z silnikiem i problem ciągle ten sam. Gaśnie po rozgrzaniu. Mechanik z yamahy załamał ręce i nie chce już widzieć tego motoru bo nie ma zielonego pojęcia co mu jest. Mówił mi że może by wymienić oba wtryski i trzy przewody powietrzne ale nie jest pewny. Tak czy inaczej jestem w czarnej dupie bo nie da się jeździć. |
|
|
|
|
Cebelek
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 46 Dołączył: 01 Lis 2016 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-10-12, 17:57
|
|
|
Zajrzyj do pompy. Przeczytaj co wyżej napisałem i obejrzyj te dwa linki |
|
|
|
|
trupek 15
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2007
Dołączył: 09 Wrz 2019 Posty: 12 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2019-10-14, 12:49
|
|
|
Pompe rozbieralem wszystko ok. Przeczyscilem i sprawdziłem wszystkie połączenia elektryczne i nc. K... A |
|
|
|
|
spajk77
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 768 Skąd: Support 18 Poland
|
Wysłany: 2019-10-14, 17:55
|
|
|
mam to samo od roku i zostaje mi niewiele opcji. do tej pory zrobione:
- nowe swiece
- nowe przewody wysokiego napiecia
- wyczyszczony ISC (seafoam i srodkiem do EGR)
- wyczyszczona przepustnica
- sprawdzona pompa |
_________________ Support Your Local 18 |
|
|
|
|
Cebelek
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 46 Dołączył: 01 Lis 2016 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-10-15, 12:47
|
|
|
Ja miałem pękniętą pompę dokładnie tak samo i tym samym miejscu jak na tych dwóch filmikach które są wyżej, skleiłem i jest wszystko w porządku. To pęknięcie jest jak włosek można nie zauważyć, popatrzcie dokładnie |
|
|
|
|
johnypl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2019-10-15, 22:20
|
|
|
A braliście pod uwagę problem z impulsatorem i cewkami ? |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
|
trupek 15
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2007
Dołączył: 09 Wrz 2019 Posty: 12 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2019-10-16, 17:35
|
|
|
Sprawdzone wszystko co mozliwe. Dzis sprawdzilem jeszcze Swiece (nowe) ale sa biale czyli jakby zamalo paliwa . Jest jakas mozliwosc zeby podniesc mieszanke? Mysle ze to mogloby zalatwic problem. |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2019-10-16, 19:27
|
|
|
Są śruby regulacyjne od mieszanki. Prawdopodobnie to nie pomoże, gdyż ja przez nieuwagę serwisu 2 tygodnie jeździłem z zakręconym powietrzem do oporu. Efekt taki był że max prędkość spadłą do 180 km/h, przy maxie dostawał drgawek i miał dziwny świst przy przyśpieszaniu.
Więc, jak nawet zakręcone powietrze nie zgasi to motocykla.
A tak na marginesie, co ASO na to? |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
trupek 15
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2007
Dołączył: 09 Wrz 2019 Posty: 12 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2019-10-17, 07:28
|
|
|
Cztery stacje aso w regionie umywaja rece. Nie znaja motocykla wiec prouja ale to wszystko. Moj stary mchanik mowi ze skoro swiece sa biale to wystarczy podkecic mieszanke ale jak ?. Tymi dwoma srubami nic nie daje. Ostatnia diagnoza to glowny komputer do wymiany , a to sie wiaze z wymiana stacyjki |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2019-10-17, 20:27
|
|
|
Tak na chłopski rozum, jeżeli białe świece, to za mało paliwa, za dużo powietrza. Powietrza nie ruszałeś... więc za mało paliwa. Może jednak podłącz jakiś manometr pod pompę paliwa i sprawdź czy daje wystarczające ciśnienie.
Spróbuje znaleźć w serwisówce jakie ciśnienie powinno być na pompie paliwowej. Może jednak coś ona nawala. (wiem że sprawdzałeś..... ale czy sprawdzałeś wartość ciśnienia?) |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-10-17, 21:00
|
|
|
Pan na filmie którego link jest powyżej (youtube) mówi, że ciśnienie pompy pomiędzy 4 a 6At. |
|
|
|
|
|