YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
stożkowy filtr powietrza xvs 650
Autor Wiadomość
Dino1984 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Dołączył: 07 Wrz 2019
Posty: 4
Skąd: WWA
Wysłany: 2019-09-07, 19:21   stożkowy filtr powietrza xvs 650

Ponieważ akurat rozpadła mi się obudowa filtra powietrza i muszę ją wymienić, zastanawiam się nad montażem stożkowego filtra, bo bardzo mi się takie podobają.

Mam w związku z tym kilka pytań:

1. czy są jakieś wymierne korzyści z takiej zmiany czy tylko estetyka?
2. czy wymaga to jakichś innych modyfikacji (regulacji gaźników, innych zmian), czy tylko zakładam filtr i jazda?
3. czy takie rozwiązanie ma jakieś istotne wady?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
_________________
Ubi concordia, ibi victoria
 
 
woloo 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 28
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-09-08, 21:39   

To zależy co dokładnie zamówisz i jak zostanie zamontowane. Jeżeli stożkowy, to najprawdopodobniej jest to filtr mokry. Czyli zamiast wymieniać – myjesz, suszysz i nawilżasz specjalnym preparatem. Ponieważ ma mniejsze opory, pozwala na dostarczenie większej ilości powietrza. Jeżeli jest suchy, to ma większe dziury niż zwykły papierowy. Pozwala na dostarczenie większej ilości powietrza ale przepuszcza też mikrozanieczyszczenia. Montaż niestandardowego filtra, zwłaszcza jeżeli potrzebuje dodatkowych połączeń zmienia pojemność układu co wpływa na działanie całego silnika. Tyle teoria. A w praktyce, przy normalnej jeździe nie poczujesz różnicy. Jak będzie wszystko dobrze dobrane, to będzie troszkę lepiej, jak źle, troszkę gorzej. Generalnie pozostaje więc kwestia estetyki – podoba się lub nie. I jeszcze kończąc odpowiadać na Twoje pytania – taka zmiana nie powinna powodować konieczności wykonywania modyfikacji ustawień pozostałych elementów silnika.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-09-09, 18:31   

Filtry mają różną przepustowość, zatem nie wiemy w co trafisz. W przypadku kiedy powietrza będzie dużo więcej może być potrzebna zmiana dyszy. Korekcja składu mieszanki raczej będzie wskazana tak czy inaczej dla ustawienia optimum na zmienionych zabawkach. Nieosłonięty obudową (jak w oryginale) stożek może być bardziej kapryśny przy różnych warunkach pogodowych i trudniejsze ustawienie optimum dla wszystkich zakresów prędkości.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group