|
stożkowy filtr powietrza xvs 650 |
Autor |
Wiadomość |
Dino1984
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Dołączył: 07 Wrz 2019 Posty: 4 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2019-09-07, 20:21 stożkowy filtr powietrza xvs 650
|
|
|
Ponieważ akurat rozpadła mi się obudowa filtra powietrza i muszę ją wymienić, zastanawiam się nad montażem stożkowego filtra, bo bardzo mi się takie podobają.
Mam w związku z tym kilka pytań:
1. czy są jakieś wymierne korzyści z takiej zmiany czy tylko estetyka?
2. czy wymaga to jakichś innych modyfikacji (regulacji gaźników, innych zmian), czy tylko zakładam filtr i jazda?
3. czy takie rozwiązanie ma jakieś istotne wady?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. |
_________________ Ubi concordia, ibi victoria |
|
|
|
|
woloo
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Dołączył: 26 Sie 2019 Posty: 28 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-09-08, 22:39
|
|
|
To zależy co dokładnie zamówisz i jak zostanie zamontowane. Jeżeli stożkowy, to najprawdopodobniej jest to filtr mokry. Czyli zamiast wymieniać – myjesz, suszysz i nawilżasz specjalnym preparatem. Ponieważ ma mniejsze opory, pozwala na dostarczenie większej ilości powietrza. Jeżeli jest suchy, to ma większe dziury niż zwykły papierowy. Pozwala na dostarczenie większej ilości powietrza ale przepuszcza też mikrozanieczyszczenia. Montaż niestandardowego filtra, zwłaszcza jeżeli potrzebuje dodatkowych połączeń zmienia pojemność układu co wpływa na działanie całego silnika. Tyle teoria. A w praktyce, przy normalnej jeździe nie poczujesz różnicy. Jak będzie wszystko dobrze dobrane, to będzie troszkę lepiej, jak źle, troszkę gorzej. Generalnie pozostaje więc kwestia estetyki – podoba się lub nie. I jeszcze kończąc odpowiadać na Twoje pytania – taka zmiana nie powinna powodować konieczności wykonywania modyfikacji ustawień pozostałych elementów silnika. |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-09-09, 19:31
|
|
|
Filtry mają różną przepustowość, zatem nie wiemy w co trafisz. W przypadku kiedy powietrza będzie dużo więcej może być potrzebna zmiana dyszy. Korekcja składu mieszanki raczej będzie wskazana tak czy inaczej dla ustawienia optimum na zmienionych zabawkach. Nieosłonięty obudową (jak w oryginale) stożek może być bardziej kapryśny przy różnych warunkach pogodowych i trudniejsze ustawienie optimum dla wszystkich zakresów prędkości. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|