YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne zacieki
Autor Wiadomość
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-02, 07:47   Dziwne zacieki

Panowie i Panie, mam problem, praktycznie po każdej jeździe mam takie zacieki na kopułkach, czym może to być spowodowane? Gdzie szukać rozwiązania problemu? Jakaś nieszczelność?


_________________
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2015-06-02, 08:13   

Wygląda na to jakby gdzieś z przodu delikatnie olej puszczał i pod wpływem wiatru zostawał na obudowach.
Na zdjęciu z prawej strony (to co nie widać) masz filtr oleju, może tamtędy kapie.

Sprawdź na tym deklu czy nie ma zapocenia.

Czy jak stoi to masz gdzieś wycieki, plamy pod motocyklem, czy ucieka tylko jak się rozgrzeje?
_________________
--> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> :nie_wiem:
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-02, 08:37   

Chodzi Ci o ten dekielek, tak?

No to powiem Ci że nic tam nie widziałem żeby spod tego dekielka puszczało...

Jak maszyna stoi to żadnych wycieków nie ma.
Jedynie jak przyjadę z trasy, to maksymalnie jedna dwie krople spadną na osłony wiązki elektrycznej która idzie pod spodem ramy. To akurat spowodowane jest tym, że podczas wymiany oleju, trochę spłynęło na dół i po prostu ta wiązka jest lekko ubrudzona od oleju i jak maszyna się rozgrzeje to widocznie coś tam skapnie...
(tak przynajmniej to sobie tłumaczę)
_________________
 
 
Uryś 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 539
Skąd: ........
Wysłany: 2015-06-02, 08:54   

Hej :D

Wymieniałeś ostatnio filtr oleju? Obudowa filtra oleju posiada oring, może tam jest nieszczelność... Spróbuj deliktanie dokręcić, odkręć dekielek, który wskazałeß czerwoną strzałką, pod nim też masz śrubę do dokręcenia ;)
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-02, 10:05   

OK! Wykonam :-)

(Filtr oczywiście wymieniałem przy okazji wymiany oleju, marzec tego roku)
_________________
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2015-06-02, 10:28   

Albo zawaliłeś z o-ringiem albo z dokręceniem śrub. Dociąg tylko nie za mocno, można zerwać.
 
 
Uryś 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 539
Skąd: ........
Wysłany: 2015-06-02, 10:30   

Kita, tylko nie zerwij gwintu :D jeśli nadal będzie pojawiać się najlepiej wymienić oring ;)

Ooo Artek mnie wyprzedził ;) za wolno piszę :D
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-02, 10:32   

No dobra, spróbuję delikatnie dokręcić. Może się uda...
Tylko że najpierw chyba spróbuję odkręcić i poprawić O-Ring, co? Bo może źle się ułożył...
_________________
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2015-06-02, 10:34   

Najpierw dociąg delikatnie i sprawdż, o-ring jak się ch... ułożył to już po nim ...
 
 
Boober 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 1229
Skąd: Żory
Wysłany: 2015-06-02, 10:47   

mnie wali olej po tylnym cylindrze i zbiera się na górze korpusu silnika, czasem dopływa do wydechu i się kopci. Stawiam na dekiel zaworów, albo?
To nie jest duży wyciek, aczkolwiek upierdliwy...
_________________
Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- )
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-02, 10:53   

Jaki problem wymienić uszczelki poryw ? Tylko należy dokręcić odpowiednim momentem.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Uryś 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 539
Skąd: ........
Wysłany: 2015-06-02, 11:44   

Boober, kilkanaście złotych i masz sucho. A jak nie regulowałeś zaworów i masz zamiar najlepszy moment na wyregulowanie i wymianę uszczelek.
 
 
robert_p (vel Hipis) 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 1803
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2015-06-02, 12:25   

Wnikliwie patrząc na zdjęcie ;D , zastanawiam się czy to nie paliwo z pod filtra powietrza ? Może przelewa ? Dobrze odpala ? Sprawdź czy ta maź śmierdzi paliwem czy olejem ...

ps.
Dla sprawdzenia czy oring ma winę, przyklej wąską taśmę samoprzylepną w miejscu gdzie jest klapka od filtra oleju i zobaczysz czy tam się zbiera olej.
_________________
Hipis
 
 
Boober 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 1229
Skąd: Żory
Wysłany: 2015-06-02, 12:32   

remol71 napisał/a:
Jaki problem wymienić uszczelki poryw Tylko należy dokręcić odpowiednim momentem.

No żaden, tylko na razie nie jestem pewien czy to jest właśnie to... Oczyszczę silnik płynem do czyszczenia tarcz hamulcowych i popatrzymy.
Moment dokręcania? przód robiłem i po prostu dociągnąłem na "czuja", bo nie myślałem ze to aż takie ważne przy deklu...
Ale - poszukam coś na ten temat - nawet widziałem gdzieś na forum schematy z momentami dla poszczególnych śrub.

Wymienię komplet...

Uryś napisał/a:
A jak nie regulowałeś zaworów i masz zamiar najlepszy moment na wyregulowanie i wymianę uszczelek.

No właśnie mechanik przed sezonem miał regulować... choć lekko mi tam cuś klekoce, popatrzę, posprawdzam, tego jeszcze nie robiłem, a sorry, w Fiacie 125p robiłem ;)

Problem - czy to na pewno pokrywa zaworów... może coś innego. Ech życie, jak sam nie zrobisz to zawsze coś nie tak, a jak sam zrobisz... to są co najwyżej osobiste błedy edukacyjne :)
Mam nadzieję ze uszczeleczki dostanę od ręki...
Bo jak nie to będzie trzeba "produkować" ;)
_________________
Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- )
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-02, 12:59   

robert_p napisał/a:
Wnikliwie patrząc na zdjęcie ;D , zastanawiam się czy to nie paliwo z pod filtra powietrza ? Może przelewa ? Dobrze odpala ? Sprawdź czy ta maź śmierdzi paliwem czy olejem ...

ps.
Dla sprawdzenia czy oring ma winę, przyklej wąską taśmę samoprzylepną w miejscu gdzie jest klapka od filtra oleju i zobaczysz czy tam się zbiera olej.

Paliwo powiadasz? Szczerze to wątpię, filtr jest dość wysoko moim zdaniem. Gdyby coś przeciekało z filtra to wydaje mi się że byłby większy rozbryzg. Po za tym, zacieki nie są na całej powierzchni kopułki.
Czy dobrze odpala? Raczej tak. Trzeba dodawać zawsze troszkę gazu ale generalnie jest OK.
Maź która jest na kopułkach, właśnie nie pachnie niczym ... :-(

Czy mam tą taśmę nakleić w miejscu w którym zaznaczyłem? O to Ci chodzi?
_________________
 
 
robert_p (vel Hipis) 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 1803
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2015-06-02, 13:08   

Kita, tak , tam zaklej i jeśli tam będzie lecieć to zobaczysz i masz pewne miejsce do roboty.
_________________
Hipis
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-02, 13:17   

Dobrze gadasz ! Gdybym mógł to już bym Ci polewał lol
_________________
 
 
spider 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 756
Skąd: PL
Wysłany: 2015-06-02, 21:11   

Ale pod tym dekielkiem nic nie ma to tylko zaslepka, filtr jest pod ta wieksza obudowa do ktorej jest przykrecona ta zaslepka i z tamtad nie ma prawa nic kapac.
_________________
YAMAHA ROAD STAR SILVERADO XV 1700 S LA COCAINA
http://yamaha-dragstar.pl...t=13214&start=0
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-02, 21:21   

To żeś teraz "dojechał"...

Wiem, że ten dekielek jest tylko przykrywką do właściwych bebechów. Ale czy naprawdę nie ma prawa nic stamtąd ciec ?
_________________
 
 
Tatuś 



Model: RS1700
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 1166
Skąd: ok Bydgoszczy
Wysłany: 2015-06-02, 21:39   

pod dużym deklem jest płytka dociskająca filtr oleju, przy kiepskim oringu może się pocić, ale to pozostawiało by ślady na postoju. nie ma opcji, że podczas jazdy się poci, a potem jest suche.
nie wiem co to jest, ale te ślady nie wyglądają na olej - przynajmniej na zdjęciu.

czy to są suche zacieki, czy jest to tłuste?
Ostatnio zmieniony przez Tatuś 2015-06-02, 21:50, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group