YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Reflektor przedni LED
Autor Wiadomość
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2019-05-16, 12:36   Reflektor przedni LED

Noszę się z zamiarem wymiany wkładu w reflektorze, poniewaz wiązka którą daje obecny jest - no cóż w moim odczuciu za słaba. Wymiana żarówki na Nightbraker'a tylko trochę polepszyla sytuację, a ponieważ zależy mi na rozwiązaniu jak najmniej obciążającym instalacje elektryczną i w pełni homologowanym, dołożenia halogeów, czy zastosowanie samej żarówki ledowej odpada ;/

Czy koś z was ma może doświadczenia z montażem reflektora LED-OSRAM-75B ?
Dostępne są w różnych wersjach m.in. na Allegro: https://allegro.pl/oferta/lampa-reflektor-led-7-yamaha-xvs-1100-drag-star-7660405331

Szukam czegoś, co można by schować w oryginalną obudowę reflektora, czyli idealnie jakby zmieścił się w postaci "wkładu" - wyjąć stary, włożyć ledowy i cieszyć się wiązka światła o lepszych parametrach ;D ... Tylko jak to nie pasuje, albo jest to kolejne dziadostwo, które wysiądzie w trasie - może jest ktoś na forum, kto używa takiego reflektora i może podrzucić garść informacji ?
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2019-05-16, 13:09   

Tylko doczytałem w opisie że dedykowany jest ten wkład do Dragstarów Classic.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2019-05-16, 14:29   

OldDiver napisał/a:
...dedykowany jest ten wkład do Dragstarów Classic.


Są też inne modele tej firmy o średnicy 5,75 cala, więc przy min. zdolnościach manualnych pewnie da się cos dobrać (ewentualnie zastosować klosz od Classica) - bardziej chodzi mi o doświadczenie w użytkowaniu.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-05-16, 17:01   

Niezupełnie na temat - od jakiegoś czasu jeżdżę z ledową żarówką H4 Headwinds 25/25 W 4000 lumenów. W stosunku do standardowej H4 spora różnica.

http://www.bobber.pl/view...=2152&start=135
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1937
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2019-05-16, 18:37   

Mam zamontowane w lampie i halogenach, kupione na aliexpres i wszystko ok. Cena kompletu coś koło 400.
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2019-05-16, 18:58   

Miron, jeździłeś w nocy ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1937
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2019-05-16, 20:21   

Jeździł Bakteria i twierdzi, że super. Ja nie jeździłem, bo boję się ciemności ;D
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 696
Skąd: W-wa
Wysłany: 2019-05-17, 05:59   

Na aliexpress podróba: https://pl.aliexpress.com/item/Headlight-Harley-Motorcycle-Parts-7-LED-Daymaker-Headlight-4-5-4-1-2-inch-Passing-Lights/32823573049.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.6dd52e0erNos3t
O wiele taniej.

Fisz montował, zadzwoń do niego i się dopytaj.
_________________
 
 
teper 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 52
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 787
Skąd: Pacew
Wysłany: 2019-05-17, 09:47   

świeci fajnie tylko zwrócić trzeba uwagę aby była ramka mocująca i pasowała do danego motocykla
_________________
If you want to be happy
for a day, drink
If you want to be happy
for a year, marry
If you want to be happy
for a lifetime, ride a motorcycle
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2019-05-17, 14:01   

ja wstawiłem w oryginalną ramkę od Radka, ta co była w komplecie z lampą, to chyba do Harrego..
_________________
Road Star 1700 Midnight
ściana płaczu:
- BT 1100 Bulldog
- Drag Star 650 Classic

https://www.youtube.com/watch?v=k-k7tOlyM5Q
https://www.youtube.com/watch?v=9ettjvt3hQI
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2019-05-17, 15:52   

Dzięki za link do Aliexpress - oblukam co i jak, chociaż z tego co widzę muszę do Customa szukać czegoś mniejszego niż 7cali , ewentualnie wymienić obudowę lampy :nie_wiem:

==========

Panowie - Super :ok: ja to wszystko rozumiem … Tylko że zgodnie z wymogami homologacji musisz mieć klosz przystosowany do żarówki led'owej. Jak wsadzisz żarówkę w klosz zwykły, taki "zestaw świetlny" nie spełnia przepisów homologacyjnych. Ktoś już ten temat kiedyś poruszał - tak jest koniec kropka.

W 99% można tak jeździć i sam to rozważałem, powstrzymała mnie tylko jedna rzecz - warunki ubezpieczycieli zapisane małym druczkiem, a konkretnie nieponoszenie z ich strony odpowiedzialności, jeżeli pojazd nie spełniał określonych przepisów … I znowu w 99%, w razie wypadku, pewnie nikt się nie dopatrzy tych żarówek led'owych, jednak wyobraźmy sobie następującą sytuację:
- jadący z przeciwka pojazd zjeżdża na przeciwny pas ruchu
- macie z nim kolizję, z której wychodzicie cało
- pojazd, który zjechał wylądował na drzewie, kierowca połamał kręgosłup (staje się kaleką)

Policja stwierdza , że winny był pojazd, który na Was najechał, jesteście happy ... ale w późniejszym postepowaniu, powołany przez ubezpieczyciela biegły stwierdza, że jechaliście pojazdem niesprawnym technicznie, w którym zastosowano niehomologowane oświetlenie, w wyniku którego mogło nastąpić oślepienie pojazdu jadącego z przeciwka … Rezultat - Wasz ubezpieczyciel umywa ręce, Wy zostajecie obciążeni odszkodowaniem za wypadek i wypłacacie rentę kalece do końca życia ...

Może się mylę, może patrzę zbyt zachowawczo - jeżeli jest jakiś prawnik, pewnie zintepretuje to inaczej (jak to prawnik ;D ) … Nie mniej, wole te 1% zminimalizować. Dlatego zależy mi na zrobieniu "czegoś" zgodnie z przepisami homologacyjnymi.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-05-17, 16:44   

Podziwiam.

tumblr_ovlq4vHviV1ssvqm9o1_1280.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 266.56 KB

_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1937
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2019-05-17, 18:47   

Gandalf, ciesz się jazdą motocyklem, a nie jakimiś pierdołami sobie głowę zaśmiecasz. Ja nawet tablicę rejestracyjną mam o wymiarach ameryckich, po co? Bo fajnie wygląda. A jak przyjdzie płacić mandat, to wtedy będę myślał ;D
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2019-05-18, 06:37   

F.I.P. Berek, - poczytaj na temat legalności stosowania żarówek LED, nie mam zamiaru nikogo odciągnąć od ich stosowania, każdy jeździ na swoją odpowiedzialność... Ale przepisów, nawet wydawałoby się "bzdurnych" nie zmienisz, chociaż dobrze wiemy, że badania techniczne można przejść z różnymi akcesoyjnymi rozwiązaniami , niekoniecznie "legalnymi" ;D

Miron, - właśnie dlatego, że nie zaprzątam sobie głowy takimi pierdołami jeżdże spokojnie nie martwiąć się. Dla mnie temat jest prosty - albo zgodnie z homologacją poprawię oświetlenie, albo jeżdżę z tym co mam. Eliminuje to, co może się stać za wczasu ;D

Temat jest rozwiażaniem "akademickim" i każdy jeździ jak chce, ja porostu w życiu różnych bzdur prawnych i ubezpieczeniowych się napatrzyłem po znajomych i ... tak chce koniec kropka :nie_wiem:
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-05-18, 08:03   

Spoko. Żyjemy w różnych światach. Trochę się zajmuję budowaniem motocykli od podstaw, więc inna skala - wywód z wypadkiem i żaróweczką w tle mnie rozwalił.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2019-05-19, 16:46   

F.I.P. Berek, Jasne że spoko - każdy robi jak uwaza ... Ponieważ mam prawnika w rodzinie wiem, że niestety takie różne "absurdy" życiowe przechodzą - dla Ciebie żaróweczka, dla prawnika kluczowy dowod w sprawie ... takie życie :nie_wiem:
Na marginesie, przy budowaniu motocykli chyba rownież należy zwracać uwagę na zgodność z obowiązującymi przepisami , no chyba że mówimy o czymś takim https://youtu.be/IWQ-eutXMYw , ale o to Ciebie nie podejrzewam ;D

A wracając do tematu, aby nie robić zamieszania i nie nabijać postów na darmo, to przejrzałem dostępne modele reflektorów na Aliexpress (jeszcze raz dzięki za link) , znalazłem nawet interesujący model dopasowany do wersji Custom, jednak zastanowiła mnie wybitna homologacja na tych lampach. Wszędzie jest oznaczenie DOT SAE E9, ktore w zasadzie wzajemnie się wykluczają - DOT SAE to homologacja na USA i Kanadę , a E9 na Europę (w tym wypadku akurat Hiszpania). Według informacji, które zdobyłem, one nie powinny nigdy występować wspólnie, ponieważ inne normy ma Europa, a inne USA. W tygodniu podjadę do stacji diagnostycznej, porozmawiam jak jest faktycznie i czy takie lampy są dopuszczalne do ruchu ... Im więcej informacji się zbiera, tym więcej pytań powstaje :nie_wiem:

Dla zainteresowanych linki w temacie:
https://www.auto-swiat.pl...rcc=ucs&utm_v=2
https://nocar.pl/blog/swiatla-w-motocyklu-a-przepisy-czyli-legalne-oswietlenie-jednosladu/
http://mb201-124.eu/topic...edza-w-pigulce/
 
 
tino2003 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2012
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 67
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-05-29, 08:46   

Gandalf napisał/a:
Policja stwierdza , że winny był pojazd, który na Was najechał, jesteście happy ... ale w późniejszym postepowaniu, powołany przez ubezpieczyciela biegły stwierdza, że jechaliście pojazdem niesprawnym technicznie, w którym zastosowano niehomologowane oświetlenie, w wyniku którego mogło nastąpić oślepienie pojazdu jadącego z przeciwka … Rezultat - Wasz ubezpieczyciel umywa ręce, Wy zostajecie obciążeni odszkodowaniem za wypadek i wypłacacie rentę kalece do końca życia ...


Widzę, że niektórzy śmieją się z tego co napisałeś więc bez komentarza dwa zdania z mojego podwórka.

Kierujący samochodem który nie posiadał uprawnień do kierowania gdyż nigdy ich nie zrobił, przejechał na drodze krajowej pijanego mężczyznę który leżał na środku drogi (śmierć na miejscu).
Po badaniach biegłego który wydał opinię, że pojazd był w 100% sprawny, sąd uniewinnił kierowcę stwierdzając, że posiadanie uprawnień nic by tu nie zmieniło gdyż w nocy przy złych warunkach pogodowych nikt nie był by w stanie dostrzec tą leżącą osobę na drodze. Jedynie dostał grzywnę za jazdę bez uprawnień.

Drugi przypadek.

Kierujący posiadający kat B też w nocy potrącił rowerzystkę która nie miała odpowiedniego oświetlenia. Obrażenia nie wydawały się być duże, ale po badaniach w szpitalu konieczna była operacja i usunięcie jakiegoś narządu wewnętrznego.

Biegły stwierdził, że lampy w pojeździe jak i żarówki nie posiadają homologacji a co za tym idzie mogły nie wystarczająco doświetlać drogę. Na tej podstawie sąd uznał winę kierowcy i skazał go na więzienie w zawieszeniu oraz odszkodowanie dla pokrzywdzonej i dożywotnią rentę za względu na duży uszczerbek na zdrowiu. Wszystko zapłacił UFG a owy kierowca do dziś dnia a to już chyba z 10 lat ukrywa się za granicami kraju a długi rosną. Na dzień dobry miał 80tys zł. teraz pewnie razy dwa.

Obydwaj znani mi osobiście, aby nie było, że ktoś coś gdzieś mówił.
_________________
Yamaha Drag Star 1100 '05
Honda GL1800 '01
Honda GL1800 '12
droga jest celem... Freedom
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2019-05-29, 13:45   

Gandalf napisał/a:
Noszę się z zamiarem wymiany wkładu w reflektorze, poniewaz wiązka którą daje obecny jest - no cóż w moim odczuciu za słaba.


W jakim jest stanie lustro ? jakie napięcie idzie na żarówkę?, masz dostępne Philipsy czy inne legalne z białą barwą światła które mają też lekko więcej lumenów niż zwykła.

Tymczasowo pomijając poniższe, pytanie jak ta lampa z linku świeci niestety w aukcji brak o tym informacji oraz foto na drodze i przed ścianą



tino2003 napisał/a:
Obydwaj znani mi osobiście, aby nie było, że ktoś coś gdzieś mówił.


Wszystko w temacie. Dobrze jest do czasu jak przychodzi do sprawy w sądzie.
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1362
Skąd: Robotnicza Wieś
Wysłany: 2019-05-29, 14:49   

Przed wizytą w stacji diagnostycznej i opiniami diagnostów serdeczne przestrzegam. Znaczna cześć z nich zna sie na obsłudze przyrządów i podstawowych przepisach, już tylko cześć z nich na niepodstawowych przepisach, a mało kto na interpretacji względem konkretnych przypadków. Najlepiej sprawdź przynajmniej w dwóch stacjach. Mam nadzieję, że opinie się nie wykluczą. Aaaa i jeszcze jedno - niech Ci to dadzą na piśmie :)
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2019-05-29, 23:06   

tqmeh napisał/a:

W jakim jest stanie lustro ? jakie napięcie idzie na żarówkę ? ... itd
... pytanie jak ta lampa z linku święci ...


To tak - lustro i napięciae jest ok , obecnie mam żarówkę o nieco podwyższonej mocy lumenów (nighbreaker'a). Pod tym kątem już przerabialem różne możliwości ;)

Co do świecenia tej lampy, to świeci g... bo to g... lampa :nie_wiem: produkcja malych chińskich rączek , wytwarzana na potęgę z bezmyślnie wybijanym znaczkiem E9, dumnie nazywanym "homologacją". Zglębilem nieco temat i warte uwagi są produkty firmowane np. przez J.W.Speaker , lub Drag Specjalist posiadjące odpowiednie oznaczeia na kloszu, a co najwazniejsze REALNE badania pod kątem norm ECE ... Jest nawet model za światłami progresywnymi , czyli doswietlajacymi pobocza podczas manewru skrętu - bajer jak w samochodach ;D ... Jestem w trakcie wyjaśnienia do końca tematu, na pewno jak będę miał wnioski ostateczne, wrzucę info na forum.

Co do diagnostów, potwierdzam - dwóch daje trzy opinie, kurna jak to z Polakami, chyba już mamy to we krwi :poddajesie:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group