Road Star 1600 nie odpala pół obrotu i cisza |
Autor |
Wiadomość |
christiano94
Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2019 Posty: 11 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 2019-12-28, 14:41 Road Star 1600 nie odpala pół obrotu i cisza
|
|
|
Witam wszystkich. Zakupiłem motocykl ze Stanów, miał odpalać a tu gong.
Rozrusznik kręci wałem ale tak jakby nie miał siły nim obkrecic. Aku założone dodatkowo od auta na kablach także akumulator raczej wykluczam. Czy to wina rozrusznika czy szukać dalej? Ktoś może ma jakiś pomysł? Podsyłam link do filmiku jak to wygląda https://youtu.be/foub3yYo7zY :nnie: |
_________________ Mokrzański |
|
|
|
|
Ryszard1962
Model: RS1600
Rocznik: 2001
Wiek: 62 Dołączył: 10 Wrz 2016 Posty: 605 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-12-28, 15:18
|
|
|
Tak jakby aku był słaby , nie może zakręcić silnikiem , spróbuj podładować akumulator , sprawdź również czy silnik obraca odkręć po jednej świecy z cylindrów wbij najwyższy bieg i sprawdź czy możesz przetoczyć moto , jeśli nie to może świadczyć o uszkodzonym silniku |
_________________ Pozdrawiam
Rysiek
Do 2016r. Kawasaki VN1500 NOMAD
Od 2016r. Yamaha V Star 1100
Od 2017r. Yamaha Road Star 1600
|
|
|
|
|
christiano94
Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2019 Posty: 11 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 2019-12-28, 16:00
|
|
|
Tak też już sprawdzałem, jak wbije bieg mogę przetoczyc motocykl i słychać że się kręci wał. Akumulator na kablach od samochodu który napewno jest dobry. Dziwi mnie też że przy tak mocnym akumulatorze w czasie naciśnięcia przycisku start przygasają lekko światła i kontrolki. Nie wiem czy ten model tak ma ale wydało mi się to trochę dziwne. |
_________________ Mokrzański |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2019-12-28, 16:05
|
|
|
Sprawdź "tor prądowy" do rozrusznika. Wygląda na to że po drodze występuje jakiś duży spadek napięcia. Jeśli masz jakiś woltomierz 12V= to podepnij go pod akumulator i sprawdź jak się zachowuje podczas rozruchu. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
christiano94
Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2019 Posty: 11 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 2019-12-28, 16:19
|
|
|
Właśnie to zrobiłem, nawet pod 2 akumulatorami prąd spada nawet do 6V
[ Dodano: 2019-12-28, 16:19 ]
Jak mogę sprawdzić tor prądowy? |
_________________ Mokrzański |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
christiano94
Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2019 Posty: 11 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 2019-12-28, 16:32
|
|
|
Dzięki, spróbuję coś pogmerać |
_________________ Mokrzański |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
christiano94
Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2019 Posty: 11 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 2019-12-28, 16:48
|
|
|
Nie wiem za bardzo o co chodzi. Coś na rozruszniku czy może przekaźnik? |
_________________ Mokrzański |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2019-12-28, 16:57
|
|
|
christiano94 napisał/a: | prąd spada nawet do 6V | Nie prąd a napięcie To źle może świadczyć o a) akumulatorze b) o w/w torze prądowym.
To że coś tam usiłuje kręcić oznacza że przekaźnik działa. Jakbyś miał dostęp do zacisków rozrusznika to można by zmierzyć a) jakie napięcie dostaje rozrusznik; b) jaki jest spadek napięcia na plusowym odcinku (kablu) pomiędzy aku a rozrusznikiem; c) jaki jest spadek napięcia na minusowym odcinku pomiędzy aku a rozrusznikiem. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
christiano94
Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2019 Posty: 11 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 2019-12-28, 17:44
|
|
|
Minus na akumulatorze, plus na rozruszniku spada do 4.9v a jak puszczę start to chwilowo nawet pokazuje napięcie minusowe jakieś -2V
Minus na rozruszniku, plus na akumulatorze spada do 5,5V
Minus na akumulatorze, plus na akumulatorze spada do 6V
Minus na rozruszniku, plus na rozruszniku spada do 4,5V
Oczywiście wszystkie pomiary skaczą 10v, 8v, 5v i do maksymalnie takich jak napisałem wyżej. Czy o to chodziło? |
_________________ Mokrzański |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
christiano94
Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2019 Posty: 11 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 2019-12-28, 17:55
|
|
|
Tak, podczas rozruchu |
_________________ Mokrzański |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2019-12-28, 18:00
|
|
|
Zakładając że akumulator daje te 12V to do rozrusznika dochodzi za małe napięcie. Coś po drodze robi zbyt duży spadek napięcia. Napięcie na odbiorniku (rozruszniku) to jest napięcie akumulatora minus spadki napięć na przewodach "po drodze".
[ Dodano: 2019-12-28, 18:05 ]
Odłącz rozrusznik od przewodów. Zmierz napięcie na przewodach po "zapodaniu" rozruchu. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
christiano94
Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2019 Posty: 11 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 2019-12-28, 18:19
|
|
|
10,4V napiecie na przewodach od rozrusznika |
_________________ Mokrzański |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
christiano94
Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2019 Posty: 11 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 2019-12-28, 18:34
|
|
|
Plus od miernika wziąłem od kabla który idzie do rozrusznika na plus, a minus miernika do ramy i sprawdzałem napięcie po naciśnięciu start
[ Dodano: 2019-12-28, 18:35 ]
Oczywiście na odpietym rozruszniku |
_________________ Mokrzański |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2019-12-28, 19:03
|
|
|
christiano94 napisał/a: | Oczywiście na odpietym rozruszniku | To powinieneś mieć takie same (no prawie) napięcie jak na akumulatorze /ach. Pisałeś że startowałeś z dwóch akumulatorów. Może być tak że jeden z nich jest już padnięty i obciąża ten drugi. Zrób rozruch z pewnego akumulatora.
[ Dodano: 2019-12-29, 09:27 ]
Jeśli masz dostęp do zacisków rozrusznika to można by podać napięcie bezpośrednio z akumulatora. Jak zastartuje to znaczy że na pewno problem w "torze prądowym". |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1714 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2019-12-29, 10:35
|
|
|
Kolego weź po prostu sprawny akumulator i podłącz bezpośrednio do instalacji motocykla, objawy jakie opisałeś w pierwszym poście świadczą o padniętym aku, |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
lenio
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 458 Skąd: słomniki/KRK
|
Wysłany: 2019-12-29, 12:43
|
|
|
walnięty aku , tak jak pisze Rob weż sprawny aku i podlącz , napięcie napięciem ale sila rozruchu dupa |
_________________ Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r |
|
|
|
|
|