YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-10-22, 09:27
Wymiana płynu hamulcowego.
Autor Wiadomość
żmija 



Rocznik: 2002
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 1540
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2011-06-02, 21:35   

;D Wymiana płynu hamulcowego 650 / 1100.
Korzystaliśmy z przyrządu firmy Rothewald, ale może być tańszy zawór zwrotny.
Zabezpieczamy moto przed pochlapaniem płynem.
Podłączamy przyrząd pod odpowietrznik, odkręcamy odpowietrznik.
Odkręcamy dekielek zbiorniczka płynu, wyjmujemy delikatnie membranę.
Pompujemy stary płyn do zbiorniczka przyrządu, pilnując aby poziom płynu nie był poniżej otworu w zbiorniczku- dolewamy nowy.
Po wypompowaniu około 250ml, zakręcamy zaworek odpowietrzający, dolewamy płyn powyżej okienka kontrolnego, zakładamy membranę i zakręcamy dekielek- koniec.
Przy 1100 można zdjąć wydechy aby mieć lepszy dostęp do tylnego odpowietrznika, czynności powtarzamy dolewając płyn do dolnego zbiorniczka, który jest umiejscowiony pod przednim kolektorem wydechowym.

IMG_7633.jpg
Płyn Yamalube
Plik ściągnięto 224 raz(y) 250.41 KB

IMG_7654.jpg
Przyrząd Rothewald
Plik ściągnięto 283 raz(y) 372.57 KB

IMG_7670.jpg
Zbiorniczek płynu
Plik ściągnięto 231 raz(y) 227.43 KB

IMG_7672.jpg
Pompowanie płynu
Plik ściągnięto 263 raz(y) 190.17 KB

IMG_7679.jpg
Tylny zaworek odpowietrzający 1100
Plik ściągnięto 241 raz(y) 156.78 KB

_________________
ssssssssssssss, co to tak syczy, a teraz? przestało.
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2011-12-30, 21:24   

Oswiecie mnie...
Jakie zadanie ma guma w zbiorniczku tylnego hamulca(taki smok0.Zanurzona w płynie,do czego ona jest potrzebna,jakie zadanie spełnia :nie_wiem: :nie_wiem: :nie_wiem:
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2011-12-30, 22:24   

Takie samo jak guma w przednim zbiorniczku. zbiorniczek w moto musi być szczelny (przechyły na zakrętach) więc podczas naciskania na hamulec w zbiorniczkach opada poziom płynu i powstaje podciśnienie i tu jest zastosowanie dla tych gumek, rozciągają się i niwelują efekt podciśnienia a zbiorniczek jest szczelny ;p
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 717
Skąd: ST
Wysłany: 2011-12-31, 17:19   

kiszka napisał/a:
Oswiecie mnie...
Jakie zadanie ma guma w zbiorniczku tylnego hamulca(taki smok0.Zanurzona w płynie,do czego ona jest potrzebna,jakie zadanie spełnia :nie_wiem: :nie_wiem: :nie_wiem:


Przed wymianą płynu wyjmij ją ze zbiorniczka, w przeciwnym razie wciągnie ją do pompy :hahaha:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
Konradmjk 



Model: DS 125
Rocznik: 2000
Wiek: 43
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-21, 21:39   

Hej
Ja w innym temacie jak serwisować tylny hamulec to znaczy hamulec bębnowy. Bo przód mam zrobiony ale nie wiem jak zabrać się do tylnego?
_________________
Question authority
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-21, 21:47   

zdjąć koło, oczyścić w środku bęben, sprawdzić grubość okładzin na szczękach (ewentualnie pomyśleć o wymianie), złożyć, wyregulować cięgno hamulca, przy okazji sprawdzić działanie stopu, w razie wątpliwości posiłkować się manual service i browarem :browarek:
_________________
Delta Machine
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-21, 23:37   

Jeśli mógłbym dodać:
Zawsze korzystając z podciśnieniowego urządzenia do wymiany płynu czy mechanicznie - najpierw dobrze jest odessać płyn ze zbiorniczka płynu h-cowgo a następnie zalać go nowym płynem (np strzykawką - ale ważne bez tłoczka gumowego - bo spuchnie.
Później jak opisano powyżej - na odpowietrznik i jazda.... Oszczędzamy wtedy na płynie i zmniejszamy ryzyko chlapania.
Polecam mieć pod ręką cały czas zmywacz do hamulców (dowolnej firmy - ja używam Wurth i Forch) to może czasem uratować lakier - jak się chlapnie płynem i zadziała szybko zmywaczem - lakier ocaleje najczęściej. No i można odtłuścić tarcze hamulcowe (jak wiadomo smarowanie tam nie robi najlepiej a płyn jest trochę tłusty).
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
Konradmjk 



Model: DS 125
Rocznik: 2000
Wiek: 43
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-22, 08:31   

Jarek 74 a jaka powinna być grubość okładzin ?
_________________
Question authority
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-22, 09:59   

wg serwisówki xvs 650 okładziny na szczękach powinny mieć 4mm, a przy 2mm należy je wymienić, nie mam natomiast pojęcia, czy w 125 jest tak samo, postaraj się o manual service
_________________
Delta Machine
 
 
Konradmjk 



Model: DS 125
Rocznik: 2000
Wiek: 43
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-22, 10:17   

Dzięki za inf :)
Pazdrawiam
_________________
Question authority
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group