YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-10-22, 09:27
Wymiana płynu hamulcowego.
Autor Wiadomość
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-03-18, 12:33   

Pewnie Ci nie odpowietrzyli gamonie. Sam sobie odpowietrz, robi się to tak:
Naciśnij kilka razy klamkę i przytrzymaj, w tym czasie lekko odkręć odpowietrznik na 2 sekundy i zakręć. Powtórz tę operację aż klamka zrobi się twarda to znaczy taka jak była przed wymianą. Odpowietrznik znajduję się na zacisku, to taka śrubka z otworkiem na kluczyk 10, powinna być na tej śrubce gumowa zaślepka. Operację przeprowadź z oboma zaciskami i najlepiej odkręć pokrywkę zbiorniczka z płynem hamulcowym, płyn DOT-4
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Focus 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 48
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 62
Skąd: Bugaj/Biskupice
Wysłany: 2011-03-18, 13:58   

jaro napisał/a:
kluczyk 10

kluczyk 8 (chyba że to zależy od rocznika) wczoraj zmieniałem klocki i płyn ;D
_________________
It`s nice to be important, but it`s more important to be nice
 
 
Zdzich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2015
Wiek: 63
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 452
Skąd: Grodków
Wysłany: 2011-03-18, 19:22   

Dzięki Jaro. Jutro sobota to pomajstruję. Masz u mnie piwko lol albo dwa lol
_________________
http://picasaweb.google.pl/zdzich102/
Yamaha Super Tenere
 
 
gshort 


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 47
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 595
Skąd: Bielawa
Wysłany: 2011-03-18, 20:13   

Zdzich, ja pomogłem sobie strzykawką, bo czasami nie chce załapać, naciągam i popuszczam odpowietrznik, klamki nie dotykaj, oczywista pilnuj poziomu płynu w zbiorniczku. jak bedziesz miał już płyn w strzykawce, to dalej tak jak napisał jaro.

jak coś to dzwoń. tel w profilu.

SNC00101ma.jpg
Plik ściągnięto 360 raz(y) 213.99 KB

 
 
marecki 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 58
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 910
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-03-18, 22:31   

Zdzich, jeśli nie pomoże patent Jara to wystarczy tylko okręcić odpowietrznik i pozwolić by płyn sam wyciekł razem z pęcherzykiem powietrza.Oczywiście załóż jakiś wężyk na odpowietrznik żeby nie zapaskudzić wszystkiego w koło.Koniecznie kontroluj poziom płynu w zbiorniczku.
_________________

 
 
voitec 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 52
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 298
Skąd: Morscity
Wysłany: 2011-03-19, 17:10   

Do wężyka polecam przyczepić zaworek zwrotny. Ja ostatnio używałem takiego ze sklepu zoologicznego, jaki jest do zabezpieczenia pomp powietrza w akwariach.
_________________
Najlepszych ludzi uformowało naprawianie własnych błędów - William Shakespeare
 
 
Colmann 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 41
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 40
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-03-24, 19:41   

Najprostrza metoda to kawałek węzyka paliwowego przezroczystego
zakładasz szczelnie na odpowietrznik w zacisku i wkładasz wężyk do słoiczka
Odkręcasz dekielek na zbiorniczku
naciskasz mocno klamke kilka razy może być 5 -10 poczym przy ostatnim wduszeniu nie odpuszczasz klamki tylko trzymasz wduszoną
W tym momęcie odkręcasz odpowietrznik i jak czujesz ,że cisnienie Ci spada w klamce to zakręcasz odpowietrznik i tak robisz cały czas
Kiedy przestać ?
Wtedy gdy w wężyku nie zobaczysz już ani jednego małego pęcherzyka powietrza..
Oczywiście obserwuj cały czas poziom płynu w zbiorniczku i dolewaj :)
Swoja drogą tak sobie możesz wymienić zaraz płyn hamulcowy bo co nowy to nowy a dla 20 zł warto..
Jedna uwaga przy wymianie czy odpowietrzaniu tak jak w Twoim przypadku 1100 czyli podwójnych hamulcy zaczynasz zawsze od tylnego koł czyli tam gdzie dochodzi najdłuższy przewód hamulcowy
Dopiero jak tam jest ok przechodzisz na przedni zacisk.
Z tego tez powodu polecam robić to z kimś kto będzie Ci pompował klamką a Ty będziesz mógł swobodnie kręcić odpowietrznikiem
A i ostyorżnie z odpowietrznikami bo często się zapiekają więc trzeba ostrożnie i z wyczuciem by nie ukręcić :)
powodzenia życzę
_________________
ŻYCIE TO NIE BAJAK!!!
NIE TRAĆ CZASU WSIĄDŻ NA SWGO BAJKA...
I RUSZAJ TAM GDZIE WIATR RAZEM Z TOBĄ GNA :P
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-03-24, 19:59   

Colmann napisał/a:
Twoim przypadku 1100 czyli podwójnych hamulcy zaczynasz zawsze od tylnego koł czyli tam gdzie dochodzi najdłuższy przewód hamulcowy

A co ma wspólnego tylni hamulec z przednim. ?

[ Dodano: 2011-03-24, 20:00 ]
Podpowiem koledze, nic to dwa oddzielne układy. ;D
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Grzegorz Anis 



Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 1069
Skąd: Chelm
Wysłany: 2011-03-24, 20:17   

To nie będzie OT jak opowiem pewną ciekawostkę, jak pewien "diagnosta" przy przeglądzie okresowym ciągnika rolniczego Ursus C-330 wjechał przednią osią ścieżkę diagnostyczną i stwierdził brak hamulców :shock: i co Wy na to ;D
_________________
Organizator V meetingu "WILD EAST" Drag Star
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2011-03-25, 00:58   

Czy, jeśli odkręcę odpowietrznik, podłączę rurkę i będę klamką pompował dolewając od góry nowego płynu, to wypchnę w końcu cały stary płyn hamulcowy z układu ? Tylko jeden zacisk bo 650...
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-03-25, 01:47   

dokładnie tak
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2011-03-25, 07:35   

Z całego zacisku też wyjdzie ? Bo odpowietrznik tak od góry jest...
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-03-25, 07:38   

ttom, Nic się nie stanie jak zostanie odrobinka starego płynu.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2011-03-25, 08:53   

No dobra... A ile wchodzi do całego układu ? Tak na oko, bo na forum nie znalazłem, w knigach też nie ma...
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-03-25, 10:45   

też nie wiem, z opakowania (minimum 0,5 l) jeszcze ci zostanie.

Temat odpowietrzania zacisku, scaliłem do tematu wymiana płynu hamulcowego. Witek
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2011-03-25, 14:06   

Dzięki. Najwyżej kupię w innym kolorze, wtedy będzie widać jak nowy zacznie wyłazić... ;) ;D
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
A.R.T. 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 49
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 231
Skąd: Morscity
Wysłany: 2011-03-25, 19:03   

ttom, 200ml powinno wystarczyć ,jeśli będziesz miał przezroczyste naczynie do którego będziesz pompował stary płyn to jak sie dobrze przypatrzysz zauważysz kiedy leci juz świeży tzn jaśniejszy ;D
dobrze jest wyciągnąc ze zbiorniczka np strzykawka stary płyn i dopiero zalać świeży (wyciągnąć tak żeby na dnie trochę starego zostało)
_________________
Morsy

F800GS
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2011-03-25, 20:45   

Dzięks ;D Jutro pojutrze zamierzam się za to i inne zabrać...
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-03-26, 01:40   

Cytat:
Jedna uwaga przy wymianie czy odpowietrzaniu tak jak w Twoim przypadku 1100 czyli podwójnych hamulcy zaczynasz zawsze od tylnego koł czyli tam gdzie dochodzi najdłuższy przewód hamulcowy


:hahaha: :hahaha: :hahaha:

Skąd taka teoria ? Pewnie przeniesiona z układów hamulcowych w puszkach. Gdzieś bił dzwon, tylko nie wiadomo w którym kościele, coś słyszałeś, ale nie do końca wiesz co.
W XVS 1100 są dwa odrębne układy hamulcowe, każdy ma swój zbiornik płynu hamulcowego i swoją pompę. Jak już to należy w przednim układzie hamulcowym rozpocząć od tego zacisku, który jest najdalej od pompy, czyli lewego.

Dodam, że w XVS 650 również są dwa odrębne układy hamulcowe. Przedni hydrauliczny i tylny mechaniczny.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Zdzich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2015
Wiek: 63
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 452
Skąd: Grodków
Wysłany: 2011-04-04, 12:58   

Tak się ostro zabierałem za odpowietrzenie hamulców że zaczął się sezon. Wstyd się przyznać, ale pojechałem do warsztatu gdzie wymieniali mi klocki - odpowietrzyli na poczekaniu gratis. ;p
Jednak mechanik ze mnie marny i bez ambicji... :oops: Ale co pośmigałem zaraz potem, to moje ;D
_________________
http://picasaweb.google.pl/zdzich102/
Yamaha Super Tenere
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group