YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-10-22, 10:27
Wymiana płynu hamulcowego.
Autor Wiadomość
peter358 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Wiek: 40
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 24
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2010-11-21, 13:11   

Zakładając, że przed zmianą pokrywki nic nie kapało (bo rozumiem, że nie), to chyba na pewno powinieneś teraz zmienić także uszczelkę. Dopóki jej nie ruszyłeś, wszystko mogło działać ok, bez żadnych przecieków.
 
 
Rumun1983 


Rocznik: 1997
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 51
Skąd: Łazy/ k.Bochnia
Wysłany: 2010-12-08, 18:47   brak

Panowie oświećcie mnie.Zdemontowałem zbiorniczek płynu hamulcowego żeby go pomalować. Złożyłem wszystko do kupy wlałem nowy płyn do zbiorniczka, no i oczywiście zaczynam procedure odpowietrzania.Naciskam kilka razy na hamulec (pompuje), przytrzymuje i tak kilka razy a płynu nic nie ubywa. Co robie źle?Dekielek musi być zakręcony?W środku zbiorniczka jest blaszka z otworem jak ona ma być ułożona?
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2010-12-08, 18:49   

A odpowietrznik przy zacisku odkręciłeś??
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
Rumun1983 


Rocznik: 1997
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 51
Skąd: Łazy/ k.Bochnia
Wysłany: 2010-12-08, 18:55   

Tak odkręcony.Kurde nie wiem, miałem kiedyś żuka:) i bez problemu takie rzeczy się robiło a przy motorze nie dam rade?
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-12-08, 19:03   

Ja swój z półgodziny albo lepiej odpowietrzałem bardzo opornie to szło kilkadziesiąt razy pompowałem i odkręcałem odpowietrznik. Sam Niewinem, czemu to tak długo trwało widocznie mój tak miał. :nie_wiem:
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Rumun1983 


Rocznik: 1997
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 51
Skąd: Łazy/ k.Bochnia
Wysłany: 2010-12-08, 19:08   

Jaro a ta blacha w środku zbiorniczka co jest z takim małym otworkiem na środku to ona ma byc włożona ugięta (w kształcie banana)? A do odpowietrzania dekiel zbiorniczka z uszczelką ma być rozumie zakręcony?
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-12-08, 19:12   

Rumun1983 napisał/a:
dekiel zbiorniczka z uszczelką ma być rozumie zakręcony?

Rumun1983, Blaszka tak jak piszesz, pokrywka zbiorniczka nie musi być zakręcona nawet lepiej jak będzie odkręcona, bo wtedy możesz dolać płynu jak zajdzie taka potrzeba.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Rafcon 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 131
Skąd: Siemianowice Śl
Wysłany: 2010-12-08, 21:00   

postukaj czymś w zbiorniczek od spodu delikatnie, jak zlałeś cały płyn i potem zalałeś to w pompie zrobił się bombel z powietrza i blokuje
_________________
DS 650>MS 1300 https://youtu.be/e7wtzCsaubQ
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 862
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2010-12-08, 21:06   

Pokrywka nawet powinna być odkręcona!, W momencie gdy dużo płynu wypompujesz przy odpowietrzaniu w zbiorniczku wytwarza się duże podciśnienie zasysając gumę uszczelniającą do środka i niepotrzebnie ją rozciągając :)
 
 
Rumun1983 


Rocznik: 1997
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 51
Skąd: Łazy/ k.Bochnia
Wysłany: 2010-12-08, 21:49   

Dzięki Koledzy, jutro spróbuje ponownie się za to zabrać , mam nadzieje że mi się uda odpowietrzyć układ
 
 
oldnita 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 1810
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-12-08, 21:58   

bRumun1983, nie możesz pompować na odkręconym odpowietrzniku
- naciskasz parę razy klamkę
-trzymasz wciśniętą jednocześnie odkręcasz odpowietrznik robi pssyt zakręcasz i dopiero pusczasz klamkę
-znowu pompujesz
i tak do skutku, aż przestaną bańki powietrza lecieć z odpowietrznika
_________________
Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A)
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-09, 14:49   

A ja zaproponuje sposob odwrotny, tzn. kiedys zakupilem duza strzykawke, zalozylem do niej 10-15cm wezyka. Naciagam pelna strzykawke plynu, zakladam wezyk na odpowietrznik w zacisku, odkrecam odpowietrznik i powoli wtlaczam plyn. Jak plyn w strzykawce sie konczy zakrecam odpowietrznik, zdejmuje strzykawke, dopelniam plynu, pozbywam sie powietrza ze strzykawki, zakladam na odpowietrznik, odkrecam i wtlaczam.Zwykle dwie strzykawki wystarczaja, zeby plym pojawil sie w zbiorniczku. W ten sposob problem z "wyganianiem" powietrza z ukladu jest rozwiazany, a bala oeparcja trwa duzo krocej. Po calej wymianie trzeba umyc strzykawke, zeby posluzyla jeszcze kilka razy:)
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
Rumun1983 


Rocznik: 1997
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 51
Skąd: Łazy/ k.Bochnia
Wysłany: 2010-12-09, 21:32   

No i udało mi się dość szybko odpowietrzyć układ w następujący sposób: zalałem zbiorniczek, odkręciłem wężyk gumowy od zacisku ham., napełniłem sobie strzykawkę płynem hamulcowym i dociskałęm do otworka co jest w zbiorniczku (ten co w nim widać jak porusza się pompka hamulca) i wstrzykiwałem tak płyn, po dosłownie 3 razach takiej próby z wężyka przy zacisku popłyną płyn, zakręciłem wężyk do zacisku, i już postępowałem jak wspomnieli koledzy powyżej czyli pompowanie i wypuszaczanie powietrza przez odpowietrznik. 10 min i po bólu:)Dzieki wszystkim za porady.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-12-09, 21:50   

pandzioch2003, twój pomysł jest ekstra, zastosuję go niebawem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
rufio 



Rocznik: 2000
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Września
Wysłany: 2011-02-04, 09:05   Witam szukam uszczelniaczy zacisków przednich

Próbowałem ze strzykawką i nie bardzo to szło natmiast tradycyjny sposób pompowania pedałem czy klamką, poszedł jak z płatka.
Mam natomiast inny problem z hamulcami. Okazało się ze musze wymienić uszczelniacze zacisków przednich. w serwisie komplet kosztuje 34EUR i zani kupię chciałem się zapytać czy ktoś nie zna jakiegoś tańszego źródła?
Z tymi gumkami to jest zawsze problem:-)
_________________
Born to be wild ! !!
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-02-04, 09:31   

Cytat:
czy ktoś nie zna jakiegoś tańszego źródła?
Z tymi gumkami to jest zawsze problem:-)


Jeżeli masz już wyciągnięte spróbuj w motoryzacyjnym może dobiorą z jakiegoś samochodu
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-02-05, 00:39   

pandzioch2003 napisał/a:
A ja zaproponuje sposob odwrotny, tzn. kiedys zakupilem duza strzykawke, zalozylem do niej 10-15cm wezyka. Naciagam pelna strzykawke plynu, zakladam wezyk na odpowietrznik w zacisku, odkrecam odpowietrznik i powoli wtlaczam plyn. Jak plyn w strzykawce sie konczy zakrecam odpowietrznik, zdejmuje strzykawke, dopelniam plynu, pozbywam sie powietrza ze strzykawki, zakladam na odpowietrznik, odkrecam i wtlaczam.Zwykle dwie strzykawki wystarczaja, zeby plym pojawil sie w zbiorniczku. W ten sposob problem z "wyganianiem" powietrza z ukladu jest rozwiazany, a bala oeparcja trwa duzo krocej. Po calej wymianie trzeba umyc strzykawke, zeby posluzyla jeszcze kilka razy:)


A jak po takim zabiegu zachowuje się klamka hamulca, no i pedał hamulca???
Czy nie trzeba dodatkowo odpowietrzać.???????

Poprawiłem błąd witek
_________________
Dawid Z.
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-02-08, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rufio 



Rocznik: 2000
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Września
Wysłany: 2011-02-08, 20:45   

No odpowietrzasz stopniowo przy napuszczeaniu płynu.
Najlepiej nałożyć sobie z 30cm wężyka żeby się nie pochlapać płynem i przy okazji lepiej widać jak pęcherzyki powietrza uchodzą.
Wciskasz klamkę i przy wciśniętej klamce (lub pedale) odkręcasz odpowietrznik.
na odkręconym odpowietrzniku puszczasz klamkę i jak klamka wróci do pozycji wyjściowej zakręcasz odpowietrznik i tak wkółko aż wężyku ukaże siępłyn no i nie będą wydobywały się pęcherzyki powietrza. Bułka z masłem.
A co do uszczelniaczy to juz zamówiłem w salonie za jedyne 34EUR za komplet :P
Ale stwierdziłem że to wkońcu hamulce i nie będę stawiał na zamienniki i modlił się przy każdym hamowaniu, a w maju Włochy jupi jaj jej.
_________________
Born to be wild ! !!
 
 
gshort 


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 47
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 595
Skąd: Bielawa
Wysłany: 2011-02-11, 20:33   

rufio napisał/a:
.....tradycyjny sposób pompowania pedałem czy klamką, poszedł jak z płatka.....


potwierdzam,
dzisiaj wymieniałem płyn, czyszczenie, smarowanie itp.

15 minut roboty.
 
 
Zdzich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2015
Wiek: 63
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 452
Skąd: Grodków
Wysłany: 2011-03-18, 12:23   Zapowietrzony hamulec przedni

Oczywiście zdążyłem już rozpocząć sezon.
Ale niestety po zimowaniu motocykla w ogrzewanym garażu, klamka przedniego hamulca "załapuje" strasznie głęboko. Dopiero przy docisnięciu klamki do kierownicy jest odpowiednia siła hamowania. Muszę dodać że pod koniec poprzedniego sezonu zmieniałem w zaprzyjaźnionym warsztacie klocki hamulcowe. Oczywiści pojechałem tam od razu. Powiedzieli mi że hamulce się zapowietrzyły ale w tej chwili nie ma fachowca od motorów i żeby przyjechać później.
A moje pytanie jest: dlaczego w poprzednich latach sie nie zapowietrzały a teraz się zapowietrzyły. Pewnie przy wymianie klocków, coś nie tak dokręcili, że dochodzi powietrze.
Zrezygnować z ich usług? Ale ten jeden sprytny chłopak, w tym warsztacie, jest jedyny w mojej miejscowości który orientuje się coś w motorach.
_________________
http://picasaweb.google.pl/zdzich102/
Yamaha Super Tenere
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group