YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-05-14, 09:21
DEMONTAŻ TYLNEGO KOŁA
Autor Wiadomość
atsoz 


Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: no
Wysłany: 2011-04-09, 21:44   

Mam tak jak na zdjęciu. Na moje oko to jest tulejka na ośce. A może źle kombinuje?

dystans2.jpg
Plik ściągnięto 325 raz(y) 98.55 KB

_________________
------------------
http://59nord.pl
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-09, 22:06   

atsoz, masz racje, nie tą tulejkę miałem na myśli. Zanim zaczniesz stukać, żeby wyjąć oś, nakręć nakrętkę, żeby gwintu nie zniszczyć, i delikatnie pukaj. Powinno zejść, Pojęcia nie mam dlaczego tak masz zapieczone.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2011-04-09, 22:11   

Tak sobie patrzę w serwisówkę, i tam w ogóle nic takiego nie ma :nie_wiem: Najbardziej ta tulejka ze zdjęcia wygląda jak ta, co powinna być wewnątrz koła, pomiędzy łożyskami. Ale skąd się wzięła by w tym miejscu ?
 
 
atsoz 


Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: no
Wysłany: 2011-04-09, 22:30   

W książce mam coś takiego. To co się zapiekło to najpewniej A ze zdjęcia 11. Ale gdzie to powinno być to już pojęcia nie mam.

ksiazka.jpg
Plik ściągnięto 517 raz(y) 483.17 KB

_________________
------------------
http://59nord.pl
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-09, 22:30   

Arcon, a nie wchodzi tutaj ?



[ Dodano: 2011-04-09, 22:31 ]
no to żeśmy się zgrali w czasie ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
atsoz 


Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: no
Wysłany: 2011-04-09, 22:33   

Na moje to właśnie dystans do dyferencjału.

[ Dodano: 2011-04-09, 22:35 ]
Jak to tyko zdjąć? Zapsikałem, ale nie widać postępów...

[ Dodano: 2011-04-09, 22:41 ]
witek1965 napisał/a:

no to żeśmy się zgrali w czasie ;D

;D

[ Dodano: 2011-04-09, 22:42 ]
Może podgrzać lutlampą?

[ Dodano: 2011-04-09, 22:59 ]
witek1965 napisał/a:
nakręć nakrętkę, żeby gwintu nie zniszczyć,

A to jeszcze pytanie, bo nie rozumiem. Mam walić w nakrętkę? Chyba nie, bo wtedy właśnie gwint pójdzie. Znaczy pewnie stukać w ośkę, a nakrętka niżej?
_________________
------------------
http://59nord.pl
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-09, 23:00   

atsoz napisał/a:
Może podgrzać lutlampą?
możesz uszkodzić plastykowa osłonę łożyska. Ale jak nie będzie innego wyjścia, to trzeba będzie uzupełnić smar i kupić jakiś tanie chińskie łożysko i zabrać z niego osłonę i zamienić, gdyby tak się stało.
Weź dwa młotki i spróbuj stuknąć porządnie w tuleje z dwóch stron. Albo podłóż pod nią duży młotek i mniejszym obstukaj. Musi puścić.

[ Dodano: 2011-04-09, 23:02 ]
nakrętka na równi z osią, tak żeby uderzać w oś, ale bez możliwości sklepania gwintu.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-04-09, 23:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
atsoz 


Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: no
Wysłany: 2011-04-09, 23:02   

Postukam jutro. Zobaczymy. A jak z tą nakrętką?

[ Dodano: 2011-04-09, 23:05 ]
Znowu pełna synchronizacja :)
Na razie waliłem przez deskę.... Stare przysłowie pszczół mówi: nie rób nic na siłę, weź większy młotek.
_________________
------------------
http://59nord.pl
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-09, 23:07   

atsoz napisał/a:
Na razie waliłem przez deskę....


wałek aluminiowy, albo miedziany byłby lepszy,
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
MarcinBig 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 2178
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2011-04-09, 23:46   

Ja zdejmowałem dwukrotnie swoje koło korzystając z instrukcji Vaksa.
Wszystko wychodzi ręcznie. Należy mieć tylko komplet kluczy nasadowych i oczkowych
oraz "grzechotkę" z przedłużką. Nie trzeba w nic stukać młotkiem.
Usiądź i pomyśl, bo inaczej coś spier*isz.
_________________
There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą"
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-09, 23:50   

MarcinBig, on już zdjął koło. Zerknij na fotkę powyżej. Nie może wyjąc osi. Blokuje tuleja, która u mnie zeszła palcami. Oddzielił przekładnię od koła ale już nie zdejmie płyty na której są zamocowane szczęki hamulcowe. Więc do czego tu te klucze nasadowe itd. :poddajesie:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
MarcinBig 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 2178
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2011-04-09, 23:58   

Sorki nie doczytałem.
Ale przekładnia wraz z wałem schodzi "prawie sama"
Ośka także. W przeciwnym wypadku coś jest nie tak ;/
_________________
There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą"
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-10, 00:05   

MarcinBig napisał/a:
W przeciwnym wypadku coś jest nie tak

Masz racje. Ta tuleja nie powinna być zapieczona, ale cholera wie kiedy ostatnio to koło było demontowane w komplecie i gdzie było eksploatowane( ,może gdzieś nad morzem). Jest zapieczone i tyle i trzeba to jakoś mądrze zdjąć, żeby nic nie uszkodzić. Pytanie, czy tylko ta tuleja jest zapieczona na osi, czy łożysko też ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
nurek301 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2000
Wiek: 47
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 106
Skąd: Kożuchów
Wysłany: 2011-04-10, 08:16   

A może naftą, przez noc dziadostwo potraktować. Bo palnikiem to chyba będzie już lekka przesada :nie_wiem:
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-04-10, 08:27   

Nagrzej tę tuleję dystansową opalarką i próbuj wybić oś jak radzi witek przez aluminium lub miedź, a jak nie masz to kawałek bardzo twardego drewna.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
atsoz 


Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: no
Wysłany: 2011-04-10, 09:20   

No proszę, ja śpię a wy działacie :)
Zapsikałem na noc CX-80 i zaraz pójdę postukać.
Dystansową opalarką? A co to takiego? Może o to chodzi: http://sklep.avt.pl/p/pl/...1500w+4044.html

Może to i niegłupi pomysł. Nie mam na składzie, ale poszukam u sąsiadów.
_________________
------------------
http://59nord.pl
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-04-10, 09:27   

Źle zrozumiałeś ;D Proponuję nagrzanie tej tulei dystansowej za pomocą opalarki, np takiej jak w linku ;D
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
atsoz 


Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: no
Wysłany: 2011-04-10, 09:45   

Nie całkiem jeszcze obudzony jestem ;)

[ Dodano: 2011-04-10, 11:08 ]
Sukces! Obstukałem i oś wyszła. Obeszło się bez opalania.
Musiało być nie rozbierane przez długi czas, bo kompletny brak jakiegokolwiek smarowidła.
Przy okazji obstukiwania odbiłem na tulejce ślady po młotku (za zdjęciu) ale to chyba bez znaczenia (?).

Koła zdejmowałem do zmiany opon, a skoro już to porozbierałem, to co warto przy okazji zrobić? Mam w planie wymienić olej w teleskopach (jeszcze nie wiem jak się do nich dobrać), ale może i coś z tyłu warto wymienić? No tak, olej w dyferencjale też mam w planie.
Czy warto piastę rozbierać żeby nasmarować łożyska?

[ Dodano: 2011-04-10, 11:10 ]
w kolorze

wyjete2.jpg
Plik ściągnięto 330 raz(y) 231.08 KB

wyjete.jpg
Plik ściągnięto 323 raz(y) 180.69 KB

tulejka.jpg
Plik ściągnięto 317 raz(y) 152.05 KB

_________________
------------------
http://59nord.pl
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-10, 18:29   

o cholera. Ale zaropiałe. Papierek ścierny 400-800, pięknie wyczyścić na glanc, potem przed złożeniem przesmarować smarem. Wersja na szybko.
Jak masz możliwość, to wypolerować na glanc i oddać do cynkowania tą szpilkę. Ona już będzie chyba zawsze rdzewieć, ponieważ warstwa ocynku już znikła. Ta tuleję również trzeba dobrze wyczyścić i też dać do ocynkowania. Zdejmij delikatnie osłonkę łożyska (igła, lub śrubokręt zegarmistrzowski) i nałóż nowy smar, jeżeli łożysko jest OK

[ Dodano: 2011-04-10, 18:31 ]
atsoz napisał/a:
Czy warto piastę rozbierać żeby nasmarować łożyska?


zawsze warto, ale chyba nie trzeba ich wybijać. Do tego co na zdjęciu masz dostęp ( wystarczy zdjąć plastykową osłonkę) Do drugiego nie pamiętam, ale chyba też. Możesz je wymyć benzyną i nałożyć porządnego smaru do łożysk tocznych i założyć osłonki ponownie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-04-10, 19:18   

To super teraz tylko to co Witek1965 powiedział i można składać i jeździć.
_________________
Dawid Z.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group