YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-05-14, 08:21
DEMONTAŻ TYLNEGO KOŁA
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-10-04, 15:07   DEMONTAŻ TYLNEGO KOŁA

Jeżeli zachodzi taka konieczność to demontujemy sakwy, uchwyty sakw.


1. Luzujemy nakrętkę tylnej osi, używając klucza nasadowego, a w przypadku zapieczenia udarowym kluczem pneumatycznym.
2. Podnosimy tył motocykla, używając specjalnego podnośnika lub dwóch podnośników
hydraulicznych typu żaba
3. Odkręcamy tłumik /lepszy dostęp do zacisku tylnego hamulca/, w 650 wystarczy odkręcić tylny wspornik i unieść do góry.
4. Odkręcamy tylny zacisk, lub linkę hamulcową w wersji 650 i śrubę trzymającą płytę ma której zamocowane są szczęki hamulcowe od belki spinającej zacisk z wahaczem
4. Odkręcamy śrubę wspornika zacisku, (1100)
5. Okręcamy śruby zabezpieczające oś koła /po stronie tarczy hamulcowej/,(1100)
7. Wyciągamy oś koła /Uwaga!!! Na wypadający wspornik zacisku hamulca/,(1100)
8. Odkręcamy 4 śruby mocujące dyfer, w 650 konieczność
9. Wyciągamy koło wraz z dyfrem, Wał sam wychodzi bez problemowo ze skrzyni biegów
10. Zdejmujemy koło z zabieraka dyfra.
11. Korzystając z okazji czyścimy bęben hamulcowy (650)
12. Mając na wierzchu zdemontowany dyferencjał możemy dokonać jego przeglądu wg. opisu Nabodego

Montaż koła dokonujemy wykonując czynności w odwrotnej kolejności

Nakrętkę powinno wymienić się na nową, jeżeli takiej nie posiadamy (nakrętka samokntrująca) dobrze jest zastosować podkładkę sprężynową lub klej do gwintów, np. Loctite 241 lub inny.

Jeżeli demontaż koła miał na celu wymianę opony, oddajemy koło do warsztatu, gdzie zdejmą nam koło przy pomocy maszyny do demontażu opon używając plastikowej łyżki, (stalowa może zniszczyć nam chrom na rancie felgi) oraz wyważą.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-04-09, 18:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2566
Skąd: PWL
Wysłany: 2009-11-06, 18:00   

Rozwinięcie postu Witka zaczerpnięte z http://forum.motocyklisto...hp?t110862.html Moondek sorry ops

1..jpg
musimy zaopatrzyc sie w niezbędne narzędzia bez których może to byc nie możliwe
bez obaw, są w Polsce ogólnie dostępne
Plik ściągnięto 795 raz(y) 184.14 KB

2..jpg
nie będę już pisał, że trzeba zdjąc wydechy i błotnik jak jest to clasic
więc podnosimy motocykl (tył) w górę
Plik ściągnięto 1117 raz(y) 102.35 KB

3..jpg
odkręcamy tylny zacisk
Plik ściągnięto 1227 raz(y) 89.43 KB

4..jpg
odkręcamy wspornik zacisku
Plik ściągnięto 1134 raz(y) 92.99 KB

5..jpg
odkręcamy nakrętkę tylnej osi
Plik ściągnięto 1015 raz(y) 94.35 KB

6..jpg
to samo z drugiej strony, są tam dwie śruby zabezpieczające tylną oś
Plik ściągnięto 1016 raz(y) 99.94 KB

7..jpg
wyciągamy oś z koła uważając przy tym żeby nie spadło nam mocowanie zacisku hamulca
Plik ściągnięto 1081 raz(y) 77.64 KB

8..jpg
z drugiej stront odkręcamy 4 śruby trzymające dyfer
Plik ściągnięto 1017 raz(y) 81.98 KB

9..jpg
wyciągamy koło razem z dyfrem
Plik ściągnięto 1152 raz(y) 122.52 KB

10..jpg
prawo, lewo, góra, dół i oddzielamy od koła
Plik ściągnięto 1202 raz(y) 101.49 KB

11..jpg
teraz robimy co chcemy czyli kleimy kapcia lub go wymieniamy
Plik ściągnięto 1443 raz(y) 195.85 KB

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2009-11-07, 01:56   

Nie trzeba zdejmować błotnika do zdjęcia tylnego koła. Widziałem to w warsztacie Yamahy.

wycięto niepotrzebną treść. Meritum pozostało bez zmian. Witek
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-01-04, 01:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-11-07, 07:51   

Ziółek ma rację nie trzeba zdejmować błotnika, ale jak ktoś chce to niema sprawy na pewno będzie łatwiej z kołem tylko roboty więcej.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 60
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2009-11-07, 15:47   

Dzisiaj wywalałem koło. Baz zdejmowania błotnika. Podnośnik w górę, podnośnik w dół i gitarka, koło samo wylazło. Robiłem to pierwszy raz w/g Waszych opisów. Koło się zdejmuje jak w samochodzie, tylko więcej śrub do odkręcenia. Zabawa ;p
Dziękuję wszystkim za rady
Następnym razem spróbuję zdjąć koło bez dyfra. Podobno się nie da. No nie wiem, nie wiem...
_________________
serwisy to zło!!!
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2009-11-07, 16:11   

co to znaczy że się nie da myślę że powinno bez dyfra nawet w dnieprze i uralu bez dyfra schodziło ;D
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2009-11-07, 16:31   

Da radę bez demontażu nawet tłumika. Ja (tzn. warsztat od gum) wyciągałem tylne koło z 1100 classic i musieliśmy zdemontować tylko sakwy bo zakrywały wał, a zdrugiej strony zacisk. Poszło bez żadnych komplikacji. Wszystko na podnośniku płytowym 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
Clinton 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 56
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 345
Skąd: Dragoni-Wrocław
Wysłany: 2011-01-20, 16:47   

Dzisiaj w 1100 custom zdjąłem bez demontażu tłumików i błotnika. Poszło bez problemu. Ciekawe czy uda mi się założyć :shock:
_________________
Pozdrawiam Clinton
 
 
piwu 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2011-01-20, 20:54   

Ściągałem w dwóch 1100 Custom i Classic tylne koło. Nie ściągałem sakw, wydechów czy błotników. Poluzowałem sakwy, tak żeby dało się nimi ruszać delikatnie. Ostatnio gadałem z kumplem mechanikiem i da się ściągnąć nawet bez ruszania dyfra. Wystarczy wyciągnąć "kopyto" na którym jest zacisk hamulca.
 
 
atsoz 


Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: no
Wysłany: 2011-04-09, 17:31   Pomocy! Nie mogę zdjąć tylnego koła.

Zdejmuję koła wedle książki. Przednie poszło gładko, ale tylne uparcie się trzyma. Zdjąłem błotnik, odkręciłem kardan i nakrętkę osi z lewej strony, ale koło jest trzymane przez oś z prawej strony. Jeśli się nie mylę, po zdjęciu nakrętki oś powinna się luźno przesuwać czyli z prawej strony też powinno puścić. Oś się obraca, ale nie przesuwa. Próbowałem młotkiem stuknąć z lewej strony, ale oś ani drgnie. Nie chcę stukać mocniej, bo może czegoś nie wiem i boję się popsuć.
Co radzicie?
_________________
------------------
http://59nord.pl
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-04-09, 17:33   

Opcja szukaj tam jest wszystko napisane. lol lol lol
_________________
Dawid Z.
 
 
atsoz 


Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: no
Wysłany: 2011-04-09, 17:38   

Dzięki. Napisane: odkręcić nakrętkę i zdjąć koło ciągnąc do tyłu. Tyle, że nie idzie :(
_________________
------------------
http://59nord.pl
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-04-09, 17:45   

Z tego co wiem to chyba zacisk hamulca trzeba odkręcić.
_________________
Dawid Z.
 
 
atsoz 


Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: no
Wysłany: 2011-04-09, 17:48   

Zacisk hamulca? Zdjąłem oczywiście cięgło hamulca jeśli to masz na myśli. Wszystko jest luźne i trzyma tylko oś z prawej strony. Czy wolno oś młotkiem potraktować?
_________________
------------------
http://59nord.pl
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-04-09, 18:10   

atsoz napisał/a:
Czy wolno oś młotkiem potraktować?

Lepiej spsikaj jakimś środkiem typu COCA COLA. i może puści następnie lekko przez deskę ,albo gumowym młotkiem, żeby nie uszkodzić ośki.
_________________
Dawid Z.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-09, 18:18   

atsoz, nie tylko cięgno jest przykręcone do hamulca, ale również bęben do wahacza. Jeżeli wszystko na pewno jest odkręcone to możesz oczywiści potraktować młotkiem oś, ale przez kawałek drewna, nie sądzę, żeby była taka potrzeba. I po czorta zdejmowałeś błotnik :nie_wiem:

Temat przenoszę tam gdzie jego miejsce. Następnym razem uzyj opcji szukaj. temat demontażu kół jest nad belką.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
atsoz 


Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: no
Wysłany: 2011-04-09, 18:38   

Błotnik zdejmowałem, bo mam nisko podniesione moto a podstawka prowizoryczna. To nie kłopot.
Te wszystkie zaciski i cięgna poodkręcałem.

Teraz ogłaszam sukces. Zdjąłem jeszcze tłumik i kręcąc ośką ciągnąc jednocześnie koło do tyłu po maluchu wyciągnąłem dziada.
Cóż. Sukcesu to niestety połowa, bo coś musi być z ośką skoro tak ciasno siedzi. Jak wyciągnąć ośkę nie psując niczego po drodze?
_________________
------------------
http://59nord.pl
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-09, 18:43   

po prostu wybij ją delikatnie i wszystko, a potem przesmaruj np. olejem.

[ Dodano: 2011-04-09, 19:44 ]
możesz jednocześnie stuknąć i kręcić kluczem. Wyjdzie. Zapsikaj jakimś penetratorem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
atsoz 


Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: no
Wysłany: 2011-04-09, 18:44   

Dzięki, spróbuję.

[ Dodano: 2011-04-09, 19:45 ]
WD40 się nada?

[ Dodano: 2011-04-09, 20:41 ]
Jeśli dobrze rozumiem od strony dyferencjału na ośce jest dystans, który powinien luźno z ośki schodzić. Wygląda na to, że jest on solidnie z ośką zapieczony, bo nijak nie mogę go ruszyć. Popsikałem WD40 i czekam, ale może macie inne pomysły?
_________________
------------------
http://59nord.pl
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-09, 20:36   

atsoz napisał/a:
Jeśli dobrze rozumiem od strony dyferencjału na ośce jest dystans


?? ? na pewno od strony dyferencjału ? ja mam dystans od strony prawej, czyli od bębna hamulcowego.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group