YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpaleniem. Upał ?
Autor Wiadomość
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
  Wysłany: 2018-07-05, 18:59   Problem z odpaleniem. Upał ?

Jazda w pełnym słońcu - gorąco. Po ponad 50km zatrzymuję się na parkingu. Moto słabo kręci ale odpala za trzecim razem. Wracam. Wjeżdżam do garażu. Gaszę silnik i zaraz odpalam. Kręci niemrawo i dopiero za drugim razem odpala. Światała po przekręceniu kluczyka zapalają się ale coś tak na pomarańczowo. Po włączeniu migaczy, światła przygasają rytmicznie.

Po kilku godzinach silnik wystygł. Po przekręceniu kluczyka światła - białe, silnik kręci i odpala za pierwszym razem.
:nie_wiem: Za gorący klimat u nas ? ;p

Co to może być ?

[ Dodano: 2018-07-05, 20:07 ]
... a jakby co to regulator był ciepły w dotyku.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
wojs40 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 57
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 100
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-07-05, 20:51   

Dzisiaj dopisałem do swojego postu, tu:
http://yamaha-dragstar.pl...t=1553&start=80

ładowało super, aku niby ok ale po tym jak się motocykl rozgrzał ładowanie znacznie spadło, a tym samym naładowanie akumulatora. Obstawiam regulator który po rozgrzaniu wariuje /oby nie alternator/. Chętnie posłucham doświadczonych kolegów.
_________________
"BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2566
Skąd: PWL
Wysłany: 2018-07-05, 21:26   

wojs40 napisał/a:


ładowało super, aku niby ok ale po tym jak się motocykl rozgrzał ładowanie znacznie spadło, a tym samym naładowanie akumulatora. Obstawiam regulator który po rozgrzaniu wariuje /oby nie alternator/. Chętnie posłucham doświadczonych kolegów.


Myślę,że dobrze obstawiasz, też tak miałem, że dopóki regulator się nie rozgrzał , napięcie było OK,a na rozgrzanym regulatorze wariowało. Po wymianie regulatora wszystko wróciło do normy - napięcie w normie.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-07-06, 00:07   

gdzies kiedyś czytałem, że ludziska montowali przy regulatorze wiatraki od zasilaczy kompów. zasilanie 12V. Te regulatory są czułem na temperatury.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-07-06, 06:09   

Tylko przypominam że w moim przypadku po wystygnięciu moto akumulator, rozruch wrócił do normy - "odżył". Gdyby zwariował regulator od temperatury i podczas jazdy nie byłoby ładowania to w efekcie końcowym aku byłoby chyba rozładowane.

Obejrzę akumulator, pomierzę napięcia.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
wojs40 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 57
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 100
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-07-06, 06:30   

Byłem u mechanika sprawdzić akumulator, przy okazji sprawdził na swoim urządzeniu rozrusznik, może tu leży problem /oby nie/.
_________________
"BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
 
 
grabi 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 1397
Skąd: Ziemia Obiecana
Wysłany: 2018-07-06, 06:54   

Miałem tak kiedyś w 1100, po prostu się przegrzał. Dotarłem na postój lekko w stresie (byłem w Rumunii upał jak ch...). Gdy ostygł rano zapalił na widok kluczyka ;D
_________________
Mało się zarabia, żyje się jak Hrabia

BMW R 1200 GS ADV '13
HD FLHT '96
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-07-06, 07:07   

grabi napisał/a:
po prostu się przegrzał
…. akumulator ?

[ Dodano: 2018-07-06, 08:13 ]
wojs40 napisał/a:
rozrusznik, może tu leży problem

Rozrusznik jak kręci to kręci ładnie.

[ Dodano: 2018-07-06, 09:59 ]
Zimny silnik napięcie na klemach aku 12.08 V, po przekręceniu kluczyka 11.89 V. Odpalony silnik (bez problemu) napięcie na klemach 13.45 V (?!!)
Wyczytałem że dobrze by zrobić pomiar napięcia ładowania na rozgrzanym regulatorze. Jak długo "grzać" regulator ?

[ Dodano: 2018-07-06, 10:17 ]
Pomiar przed chwilą -> Zimny silnik napięcie na klemach aku 12.26 V, po przekręceniu kluczyka 12.08 V. Akumulator się … regeneruje ?

[ Dodano: 2018-07-06, 15:44 ]
Odpaliłem moto w garażu (bez problemów) na 15 min. Przez cały czas napięcie na klemach 13.5 - 13.7 V. Regulator bardzo ciepły. Po włączeniu lightbarów 2 x 35W napięcie spada do ok. 12.8 V. Przy wchodzeniu na wyższe obroty poziomy napięcia nie zmieniały się.

Wychodzi na to że przy lightbarów "prawie" nie ma ładowania … ale w tej konfiguracji latam już kilka lat.

Czy da się jakoś podnieść napięcie ładowania ?
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
hopbec 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 1772
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-06, 15:01   

Synchronizacja gaźników - miałem to. Topik zrobil i DS palił na dotyk
_________________
PROSPEED odzież motocyklowa www.sklep.prospeed.pl
na odzież 10% zniżki dla forumowiczów na zawsze
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-07-06, 20:59   

OldDiver napisał/a:
Wychodzi na to że przy lightbarów "prawie" nie ma ładowania … ale w tej konfiguracji latam już kilka lat.

Miałem BARDZO podobnie.
Pomogła zmiana żarówek w lightbarach na LEDowe które ciągną mi 5W na sztukę.
Od momentu wymiany żarówek - bez problemów.
OldDiver napisał/a:
Czy da się jakoś podnieść napięcie ładowania ?

Nie wydaje mi się, ale może czegoś nie wiem...
_________________
 
 
gai-jin 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 864
Skąd: Krakow
Wysłany: 2018-07-07, 05:41   

napięcie jest /powinno być stałe z lekkimi odchyleniami / od tego jest regulator elektroniczny i tam nie jesteś wstanie ingerować , tego nie podniesiesz bo spalisz elektronikę , natężenie można zwiększyć ale przez wymianę alternatora

chyba że coś namieszałem bo nie pamiętam ze szkoły
 
 
kusy 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 237
Skąd: Lubin
Wysłany: 2018-07-07, 08:06   

Oldi prawidłowe ładowanie powinno być ponad 14V. Sprawdziłem u Siebie. Na światłach jest 14,10V. Myślę,że masz walnięty regulator. Módl się aby to był regulator a nie alternator. :beczy:
_________________
BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-08, 09:51   

OldDiver,

Jaki olej silnikowy ?
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-07-08, 10:09   

remol71, Wymieniany w serwisie Yamahy. Z faktury:
Olej przekładniowy Yamalube Rear Axle Oil
Yamalube - olej S4 10W40 B 208 - 2.7 l


... a jaki to ma związek :nie_wiem:
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2018-07-08, 10:50   

A ile VATu jest naliczone ?
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-08, 10:52   

OldDiver napisał/a:
remol71, Wymieniany w serwisie Yamahy. Z faktury:
Olej przekładniowy Yamalube Rear Axle Oil
Yamalube - olej S4 10W40 B 208 - 2.7 l


... a jaki to ma związek :nie_wiem:


Taki ma związek, że podobne objawy dają spuchnięte tłoki. Ja leję Valvoline Synpower 10W50 4T. Bardzo odporny na korki w w upał w zatłoczonym mieście.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-07-08, 10:58   

Wtedy to była jazda praktycznie bez … "zatrzymanek". Duży odcinek autostradą.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-08, 11:04   

A jakieś doczepione duparele nie zasłaniają cylindrów ? Jest przepływ powietrza ?

Oooo właśnie takie zobaczyłem na zdjęciu. Masz odpowiedź na swoje problemy.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-07-08, 11:19   

remol71 napisał/a:
A jakieś doczepione duparele nie zasłaniają cylindrów ? Jest przepływ powietrza ?
Oooo właśnie takie zobaczyłem na zdjęciu. Masz odpowiedź na swoje problemy.

Nic nie zasłania! Co i na jakim zdjęciu ?
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-08, 11:20   

Deflektory kolanowe.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group