YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie podczas jazdy
Autor Wiadomość
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-07-06, 18:53   Gaśnie podczas jazdy

Panowie, pacjent Yamaha Drag Star 650 Classic rocznik 2001.
W piątym roku naszej nienagannej współpracy, pojawiła się pierwsza choroba...

Dziś popołudniu maszyna nie chciała mi odpalić. Pompa paliwa działa normalnie, akumulator mocny i ładnie kręci rozrusznikiem, a zapalić nie chciał... Ruszyłem tłokami w jedną i drugą no i w końcu zapalił. Rozgrzałem, chce wsiadać a tu silnik zgasł. Po chwili odpalił bez problemu. Zdjąłem ssanie do końca, pochodził spokojnie, równo, no to w drogę. Wyjeżdżam z miasta, odkręcam manetę, rozpędzam się do około 80-90 km/h, dojeżdżam do skrzyżowania, więc wciskam sprzęgło, redukuje do 3 biegu a maszyna zgasła... Odpalić nie mogę, odczekałem około 1 minuty i odpalił bez problemu. No to zawracam i na stację wjeżdżam. Tankuję paliwo (spalanie w normie, czyli ok. 4,5/100), wsiadam, odpalam, i jadę jeszcze raz. Dojeżdżam do tego samego skrzyżowania i sytuacja identyczna - motocykla gaśnie w momencie wciśnięcia dźwigni sprzęgła i spokojnego dojazdu do skrzyżowania po wcześniejszym odcinku jazdy z prędkością 80-90km/h. Tak jak wcześniej, po odczekaniu ok. 1 minuty motocykl odpalił, no i wróciłem niepocieszony do garażu :( .

Więcej grzechów nie pamiętam, jeśli coś sobie przypomnę to dopowiem, a teraz proszę Was bardzo o pomoc :ryczy: :poddajesie:
_________________
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-07-06, 20:19   

Tak na szybko świeczki sprawdziłeś czy sa mokre ? Może coś z gaźnikiem się dzieje oczywiście to sa moje przypuszczenia. Ja bym świeczki sprawdził na pocaku, kiedy je wymieniałeś może już wymagają zamiany?
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-07-06, 21:03   

Ruffi napisał/a:
Tak na szybko świeczki sprawdziłeś czy sa mokre ?

Nie sprawdziłem ponieważ silnik gorący.
Ruffi napisał/a:
Może coś z gaźnikiem się dzieje

Tylko że silnik pracuje bardzo równo, więc nie podejrzewam że to może być kwestia gaźnika...
Ruffi napisał/a:
kiedy je wymieniałeś może już wymagają zamiany?

Yyyy, nigdy :oops: Czyli ostatnia ewentualna wymiana świec, mogła mieć miejsce za poprzedniego właściciela czyli najoptymistyczniej patrząc 2014 rok...

A czy oznaką końca żywota świec, może być też opóźnienie reakcji na odkręcanie manetki gazu?
_________________
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-07-06, 22:51   

Świeczki należą do układu zapłonowego wiec mogą się różne rzeczy dziać. Ale każdy przypadek jest odrębny no trzeba szukać. Odkrec świeczki i zobacz jakie jest zabarwienie, a jak nie wymieniałeś to może warto to zrobić, w końcu świece nie kosztują majątku :) .
Ja kiedyś w swoim moto mialem przypadek ze nie chcial sie rozbujać powyżej 50km/h, okazało się że przyczyna była wymiana króców ssących. Poprzedni właściciel zmienił puszkę filtra powietrza, i jak wymieniłem króce to bardziej uszczelniłem układ i mało było powietrza do spalania. Temat jest gdzieś na forum, ale nie sadze zeby ten przypadek dotyczył Ciebie.
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-07-06, 23:20   

Wymieniałem filtr, ale nie mam problemu z rozbujaniem motocykla.
Poza tym, filtr wymieniałem na początku sezonu i cały czas było wszystko ok...
_________________
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2018-07-07, 04:54   

Ja bym na twoim miejscu nie oglądał świec, tylko od razu je wymienił to tylko parę złotych.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-07-07, 08:07   

nie będę bawił się w jakiekolwiek czyszczenie, oczywiście że od razu wymienię.
Podejrzewasz że objawy wskazują właśnie na świece?
_________________
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-07-07, 09:50   

Nie muszą to być świeczki ale jest to najtańszy element, a może cos im dolega. Pamiętaj przed wkręceniem sprawdź szczelinę elektrody dla moto 0,8 - 0,9 mm.
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-07-07, 11:05   

A poradze sobie bez klucza dynamometrycznego? Czy jest on niezbędny?
Czy sposób na dokręcenie o 180 stopni w celu uzyskania odpowiedniego momentu bedzie ok?
_________________
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-07-07, 15:04   

Ja nie używam klucza dynamometrycznego (klucz mam ale nie mam przejsciówki)na wyczucie dokręcam nie na siłę, jak będziesz odkręcał to mniej wiecej wyczujesz jaką silą jest przykręcone. Dokręć świece do końca jak poczujesz opór to jeszcze trochę przeciągnij. Ważne żeby była świeca dokręcona żeby jej czasem nie wywaliło ale również żeby nie zamocno przeciagnac (uniknac zerwania gwintu). Jak masz trochę smykałki w mechanice pojazdowej to sobie poradzisz.Może masz kogoś ze znajomych co takie rzeczy robił to Ci pomoże przy piwku :) powodzenia.
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 717
Skąd: ST
Wysłany: 2018-07-07, 21:24   

Sprawdź czujnik położenia stopki bocznej.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
kusy 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 237
Skąd: Lubin
Wysłany: 2018-07-07, 22:14   

Czujnik ten działa przy zapiętym biegu. Kolega ma problem na luzie,więc czujnik odpada.
_________________
BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-07-07, 22:27   

miodzik napisał/a:
Sprawdź czujnik położenia stopki bocznej.

Dzięki za sugestię, ale gdyby coś było nie tak z czujnikiem, to nie miałbym problemów z odpaleniem motocykla no i by w ogóle nie kręcił rozrusznik...
Tak cały czas analizuje te wczorajsze sytuacje w których mi gasł, i jedno je łączy, że przed zgaśnięciem był wkręcany silnik na wyższe obroty. Tak sobie myślę, że świece mogły gubić iskrę i nie przepalało mieszanki a co za tym idzie świece były zalewane. Dlatego też jak próbowałem odpalić od razu po, to nie szło, a po minucie gdy trochę odparowało, motocykl odpalał bez większych problemów.
Co Wy na taką dedukcję?
Ruffi napisał/a:
sprawdziłeś czy sa mokre ?

Dlatego Ruffi sugerowałeś żebym sprawdził czy są mokre? To miałeś na myśli? Że mogą być zalane?
_________________
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-08, 08:05   

Kita,

W identyczny sposób siadał u mnie czujnik położenia wału korbowego. A to sobie zgasł, za chwilę zapalił. Pewnego dnia postanowiłem pojechać nad morze, nie zapalił, wycieczka nie wyszła. Następnego dnia zapalił bez problemu. Ogólnie działał ale z niespodziankami. Pewnego dnia niedaleko domu zaczął padać regularnie co 200 metrów. Jakoś dojechaliśmy. Byłem pewien, że tto moduł zapłonowy robi jajca. Kupiłem taki tuningowy. Zaczęło oczywiście wszystko działać. Pojechaliśmy do kolegi na imprezę. Wsiadamy rano - nie pali. Na szczęście zdechł ostatecznie. Można było dokonać pomiarów. Przerwa na pickup coil. Wymiana tego gówna to oddzielny temat do dyskusji :D W każdym razie po wymianie działa do dzisiaj bez gaśnięcia :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-07-08, 11:11   

Na wyglądzie wykręconej świecy czasami można poznać usterkę, dlatego tez sugerowałem aby po wykręceniu zobaczyć jej stan. Jeśli byłaby mokra to może to oznaczać, że za dużo dostaje paliwa albo to co napisałeś nie ma iskry i się zalewa. Ogólnie układ zapłonowy do sprawdzenia, ale jak pisałeś, że normalnie odpalasz i możesz na motorku przejechać po czym gaśnie. Wiec może to być jakiś element który po nagrzaniu (rozszerzalność ciepła) robi takiego psikusa. Jeśli wymiana świec nie pomoże trzeba szukać dalej.
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-07-08, 15:10   

No to Panowie, świece wykręcone bez żadnych problemów. Co nie ukrywam że mnie zdziwiło, bo jeśli należy wkręcać świece z momentem powiedzmy 30Nm, to poszło nad wyraz lekko. No ale, to temat poboczny.
Poniżej wrzucam zdjęcia moich świec:


[ Dodano: 2018-07-08, 16:12 ]
Co ciekawe, na gwincie ona była jeszcze MOKRA! Co widać zresztą na poniższych zdjęciach.

Przód 3.jpg
Plik ściągnięto 9757 raz(y) 13.37 KB

Przód 2.jpg
Plik ściągnięto 9757 raz(y) 13.78 KB

Przód 1.jpg
Plik ściągnięto 9757 raz(y) 13 KB

Tył 3.jpg
Tył 3
Plik ściągnięto 9764 raz(y) 13.5 KB

Tył 2.jpg
Tył 2
Plik ściągnięto 9764 raz(y) 13.13 KB

Tył 1.jpg
Tył 1
Plik ściągnięto 9764 raz(y) 12.61 KB

_________________
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-08, 15:57   

Jak nie pali to będzie mokra. Te świece wyglądają źle. Kup nowe.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-07-09, 23:01   

Nowe świece wkręcone.
Odpalał z problemami :( .
Ale jak odpalił to juz potem 85 km zrobione bez zarzutu ;d .
W trakcie jazdy 4 razy stawałem zeby go zgasić i po minucie odpalić, mialem wrażenie jakby za kazdym kolejnym razem odpalał chętniej ;p .
Zobaczymy jak będzie odpalał na zimno... :czoper:

Poza tym, miałem wrażenie jakby motocykl żwawiej reagował na ruch manetki gazu :mysli:
_________________
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-07-10, 07:49   

Obserwuj pacjenta, może problem sie rozwiązał.
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-07-10, 08:43   

A czy nie powinno być tak, że po wymianie świec odpala bezproblemowo?
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group