YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Proszę o PORADĘ-wyciek oleju
Autor Wiadomość
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-06-09, 23:16   Proszę o PORADĘ-wyciek oleju

Jak w temacie zauważyłem, że po wymianie oleju i filtra oleju mam jego wyciek (nie duży ale jest). Olej nie leci spod uszczelki ani spod o ringa pokrywy filtra. Znalazłem źródło wycieku ku mojemu zdziwieniu olej ucieka po gwincie jednej ze śrub mocujących pokrywę gwintu. Dokładnie jest to śruba (patrząc na kapę sprzęgła) górna prawa. Wyciek jest dopiero wtedy jak silnik się dobrze rozgrzeje - rozszerzalność cieplna gwintu. Po przejechaniu 10km żadnego wycieku przejechałem 30km wyciek się pojawił. Jakiego środka użyć do uszczelnienia tej przypadłości czy dać jakiś klej średniej twardości typu LOCTITE? Czy ktoś z was miał taką przypadłość w swojej gwieździe.
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2018-06-10, 13:55   

W 1100 pod jedną ze śrubek jest oring. Masz go u siebie i jest w dobrym stanie ?
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-06-10, 19:46   

Nie widziałem tam żadnego oringu na śrubie. W fish parts też nie ma żadnego oringu
https://www.partsfish.com...ankcase-cover-1
sprawa dotyczy śruby nr 43. Mam już pewne przemyślenia jak to uszczelnić, ale narazie jest to teoria.
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2018-06-10, 21:13   

W takim razie w 650 jest inaczej niż w 1100.
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-06-11, 08:15   

Jeżeli jesteś pewien że leci po gwincie (choć jakoś trudno mi to jest sobie wyobrazić...), to w takim przypadku zastosowanie kleju powinno załatwić Twój problem.
_________________
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-06-11, 20:38   

Złapie na klej do gwintów, czy jakiś konkretny polecacie? rozumie, że najlepiej zastosować taki co będzie zerwany przy momencie 10Nm. Też jestem zaskoczony, że spod gwintu delikatnie cieknie. Możliwe ze może źle zdiagnozowałem ale wygląda mi na gwint. Przejechałem powierzchnie środkiem do czyszczenia ukł.hamulcowego. No i otrzymałem wyraźny ślad od strony właśnie tego gwintu stąd podejrzenie.
Tak to wygląda:
https://photos.google.com/photo/AF1QipNvDIB77tft_vS767cfKJFzQOl2WofnUtGnoweh
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-06-12, 06:23   

Link do zdjęcia nie działa. ! !
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-06-12, 11:32   

OldDiver, dziękuję za info. Ten link powinien zadziałać:
https://goo.gl/photos/NwFMFdiXA7su49k96
Na zdjęciu widać źródełko wycieku olej, czyli na moje oko gwint śruby. Zakupiłem środek Loctite 222 i mam nadzieje, że zadziała i rozwiąże mój problem.
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-06-12, 12:17   

Nie wiem na ile taki klej jest "mocny" , ale aby nie było tak że będziesz miał potem problem z odkręceniem / wykręceniem śruby. Dawno ,dawno temu jak rozbierałem silnik WSKi to był taki środek … nazywał się Her... coś tam, coś tam.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2018-06-12, 12:35   

Her Metyk ;-)
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-06-12, 14:26   

OldDiver, polski produkt jak kolega napisał to Hermetik - nie używam go już dłuzszy czas.
A siłę odkręcenia.zerwania wziąłem pod uwagę dlatego kupiłem Loctite 222, moment zerwania dla śruby M10 to 6Nm (tak podają - łatwy demontaż), a dokręcamy z 10Nm. Czekam na produkt jak tylko dojdzie to go zaimplementuje.Także spełnia warunki techniczne.

Rozmiar gwintu - do M36
Wytrzymałość - niska
Czas uzyskania pełnej wytrzymałości (22 C)
Stal - 6 godz.
Stal nierdzewna - 24 godz.
Mosiądz - 1 godz.
Dwuchromian cynkowy - 24 godz.
Czas uzyskania początkowej wytrzymałości (22 C)
Stal - 20 min
Stal nierdzewna - 6 godz.
Mosiądz - 10 min.
Dwuchromian cynkowy - 2 godz
Moment zerwania dla śruby M10 - 6 Nm
Moment odkręcania po zerwaniu- 4 Nm
Temperatura pracy - od -55C do +150C
Kolor - fioletowy
wzięte ze strony aukcji produktu:
http://allegro.pl/klej-do...1YjU5NWViNmE%3D

[ Dodano: 2018-06-19, 15:08 ]
Wczoraj zapodałem na trzy zwoje gwintu śruby środek Loctite 222.Po 24h dzisiaj była jazda próbna 50km i nie mam żadnych wycieków spod śruby gwintu :) . Sprawdzałem również jaki moment zerwania jest tej śruby. W tym celu zapodałem klej na śrubę i nakrętkę odczekałem 24h i potem odkręciłem. Na moje odczucie siła zerwania była mniejsza od 10Nm czyli tak jak w specyfikacji produktu około 6Nm.
Podsumowując klej Loctite 222 spełnił swoją funkcję i zatrzymał wyciek oleju. Silnik suchy aż milo popatrzeć. Pozdrawiam
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2018-07-12, 07:09   

W czasie ostatniej przejażdżki moja Britney popuściła , pierwszy raz w ciągu 10 letniej służby nie dowiozła mnie do domu. Silnik "zarzygany " olejem . Problemem okazała się rurka magistrali olejowej . Podobno powodem jej pęknięcia mógł być brak uchwytu 5EL1548500 . Czy ktoś mółby zerknąć u siebie ewentualnie strzelić fotkę tego uchwytu , gdzie on jest ?



 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group