|
Prędkościomierz XVS 1100 |
Autor |
Wiadomość |
Malin79
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 30 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 2018-05-16, 06:25 Prędkościomierz XVS 1100
|
|
|
Witam może ktoś podpowie podczas jazdy coś strzeliło i przestał działać prędkościomierz i zaczęło coś strasznie rzęzić. Czy może to być linka i czy może uszkodzić coś więcej nie wiem czy dojadę do serwisu żeby nic nie uszkodzić. |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3765 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2018-05-16, 06:42
|
|
|
W 1100 nie ma linki. Jest elektroniczny czujnik który czyta obroty wału napędowego. Malin79 napisał/a: | Witam może ktoś podpowie podczas jazdy coś strzeliło i przestał działać prędkościomierz i zaczęło coś strasznie rzęzić. |
Nie mam pewności ale mógł się ten czujnik obluzować albo nawet urwać i teraz obciera o wał.
[ Dodano: 2018-05-16, 06:54 ]
Najgorszy scenariusz jest taki i obym się mylił. Znana usterka w DS 1100 z roczników 2005-2006 urwała się końcówka wałka zdawczego z skrzyni biegów(końcówka wieloklina wraz ze śrubą zabezpieczającą). Motocykl będzie dalej jechał, ale objawy są takie jak napisałeś strasznie rzęzi i przestaje działać prędkościomierz. Kilku z nas już to miało, mi urwał się jak jechałem na zlot, dojechałem i wróciłem do domu w sumie jakieś 300 km. Nie zalecam jednak jeździć, na lawetę i do mechanika.
P.S. właściwie to są książkowe objawy urwanego wałka |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Malin79
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 30 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 2018-05-16, 15:23
|
|
|
U to mnie nie pocieszyłeś a tak z ciekawości koszty naprawy ile wyniosły. |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3765 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2018-05-16, 17:16
|
|
|
Nie będę straszył. Sprawdź czy to urwany wałek i napisz, potem Ci doradzę. Możesz sam to zrobić. Po pierwsze objaw jest taki, dopóki silnik ciągnie, jest w miarę cicho jak tylko puścisz gaz i wysprzęglasz to rzęzi. Po drugie można od razu rozebrać, czyli odkręć ostatnią chromowaną pokrywę z lewej strony tam pod gumową osłoną jest końcówka wałka i krzyżak. Jeżeli będzie tam duża urwana nakrętka z końcówką wałka to masz problem. Na pewno zauważysz że jest tam coś nie tak. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Malin79
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 30 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 2018-05-17, 17:54
|
|
|
Własnie dostałem się pod osłonę znalazłem w przekładni śrube z kołnierzem. Wałek i krzyżak wyglada na cały zeby w niekturych miejscach przytarte.
[ Dodano: 2018-05-17, 19:15 ]
próbowałem wyciagnac jeszcze drugi kawałek ale jest pod spodem musiałbym cały bok rozkrecić zeby wyjać. Podczas przetaczania jak obraca się wał to ociera o ten kawałek więc jesli do mechanika to chyba najlepiej na lawecie żeby czegos wiecej nie uszkodzić.
20180517_173733.jpg
|
|
Plik ściągnięto 13 raz(y) 319.84 KB |
sruba.jpg zdjecia sruby |
|
Plik ściągnięto 8 raz(y) 211 KB |
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-05-17, 20:18
|
|
|
typowe.
Sa dwa sposoby naprawy, jeśli nie trzy.
Najdroższy wariant, to nowy wałek z ASO
Sredniodrogi (jezli trzeba oddać maszyne do mechanika) -demontaż wałka z silnika i regeneracja samego wałka plus montaż.
Najtaniej, ale ja tego jakoś nie widzę, regeneracja z wałkiem w silniku. Ktoś to opisywał na forum. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3765 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2018-05-17, 21:12
|
|
|
To właśnie najgorszy scenariusz, w tej nakrętce jest właśnie końcówka wałka. Została tam jeszcze podkładka. Od razu na lawetę i do mechanika tylko dobrego. Nowe części w ASO
1 komplet dwóch wałków 2500 zł
2 komplet uszczelek ok 700 zł
3 robocizna 1000-1500 zł
pytanie czy mechanior złoży silnik jak należy, czy będzie chodził tak jak przed rozłożeniem. potrzebny jest specjalistyczny klucz którego nie kupisz w sklepie.
[ Dodano: 2018-05-17, 21:18 ]
Ja osobiście kupił bym nowy silnik (używany byle nie z rocznika 05-06). Przekładka silnika to betka. Stary rozebrał bym na części i po kawałku sprzedał |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Malin79
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 30 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 2018-05-17, 22:27
|
|
|
Dzieki za wszystkie info jutro szukanie mechanika jak naprawie powiem jak wszystko wyszło |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|