YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:10
Opony
Autor Wiadomość
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2008-10-05, 22:21   Opony

Ciekawy jestem jakie przebiegi robicie na oponach ?
Ostatnio zmieniony przez 1janbo 2009-09-22, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Robo 



Rocznik: 1999
Wiek: 51
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 50
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 2008-10-07, 11:54   

Nie wiem czy pierwszy właściciel wymieniał oponki . Jak kupiłem obecne moto to oponki były w miarę /przebieg 17 tyś/. W tamtym roku musiałem wymienić jednak przód 26 tyś. a na początku tego sezonu zdecydowałem się na wymianę tyłu 37 tyś. /stara oponka miała jeszcze przepisową wysokość bieżnika lecz była twarda i źle się trzymała drogi/.
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-03, 10:25   

Muszę wymienić opony na przyszły sezon i mam pytanie:
Jakie macie opinie na temat opon, które używaliście lub używacie ?
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 59
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-11-03, 10:46   

Jeżyk... Poniżej podaję link do strony, której to firmy opony są chwalone - dają one kompromis pomiędzy ceną, a jakością.

http://www.us.metzelermot...catalog/classic

Potwierdzam spostrzeżenia wyżej: w motocyklach ciężkich opona z przodu motocykla kwalifikuje się do wymiany pomiędzy 20 - 30 tysięcy kilometrów, zaś z tyłu pomiędzy 30 - 40 tysięcy kilometrów. I na to pewnie ma wpływ technika jazdy (głównie hamowania), oraz skład mieszanki z której opona jest wykonana - ale tu raczej większość używa pośrednich twardości gumy.
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-04, 15:02   

jusza,
dziekuję za linka

Ale spotkałem się z opinią, że Metzelery są dobre na suchy asfalt ale zdecydowanie dorsze od innych na mokrym.
Czy może jeździ ktoś na Metzelerach ?
A co sądzicie o Michelin Commander, może ktoś już jeździ na nich ?
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 59
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-11-04, 15:29   

Zawsze jeździłem na DUNLOP-ach - to dobre opony. Jednak ich ceny ostatnio wzrosły. Kilku moich znajomych używa METZELER-y i wyrażają się o nich pochlebnie.
Będę śledził ten wątek, wiosną przyjdzie mi zmienić opony. Być może warto zapłacić więcej za - jeśli to są fakty - bezpieczniejszą jazdę.
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-08, 22:50   

Metzelery ME880 Marathon mają w oznaczeniu TL - czyli są bezdętkowe a mój Drag ma koła szprychowe czyli musi posiadać dętkę .
Czy to oznacza, że powinienem szukać opon z oznaczeniem TT lub TT/TL ?
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
Nobody 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-11-09, 00:16   

Witam,

Jeżyk napisał/a:
Metzelery ME880 Marathon mają w oznaczeniu TL - czyli są bezdętkowe a mój Drag ma koła szprychowe czyli musi posiadać dętkę .
Czy to oznacza, że powinienem szukać opon z oznaczeniem TT lub TT/TL ?


Przecież możesz założyć dętki do środka opon bezdętkowych, to normalna praktyka. Odwrotnie, czyli opon dętkowych na felgi bezdętkowe, raczej się nie zakłada :)

pozdrawiam!
N.
_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
 
 
Gucio68 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 669
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-11-09, 05:04   

Może się przyda-jak kupowałem do virago tam znalazłem najtaniej:
http://opony.webwweb.pl/x...-115510002.html
_________________
Gucio68 pozdrawia :-)
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-09, 10:33   

Nobody napisał/a:
Witam,

Przecież możesz założyć dętki do środka opon bezdętkowych, to normalna praktyka. Odwrotnie, czyli opon dętkowych na felgi bezdętkowe, raczej się nie zakłada :)

pozdrawiam!
N.


Dziękuję za informacje :)

Chyba zdecyduję się na Metzelery bo jednak przeważają pochlebne opinie na ich temat .

Szkoda tylko, że nie produkują tylnej opony z wąskim białym pasem bo wg. mnie wygląda lepiej niż te z szerokim pasem. Jest tylko przednia .

Czy biały pas jest trudny do utrzymania w czystości ?
Może lepiej wybrać całkowicie czarne ?
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2008-11-14, 22:57   

widzialem ze chlopaki z hiszpanskiego klubu drag stara polecaja opony Bridgestone i pisza ze robia na nich 30-35 tys km(na Metzelerach 20-25 tys km) oraz pirelli route. Wiem ze w hiszpanii sa inne asfalty i inne temp ale podaja to jako ciekawostke

[ Dodano: 2008-11-14, 23:09 ]

http://www.opony.pl/Tires...033&producent=0
 
 
fasol52 


Rocznik: 1997
Wiek: 47
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 10
Skąd: gdansk-londyn
Wysłany: 2008-11-16, 12:11   

Wcześniej padło dobre pytanie, a mianowicie jaki największy rozmiar opony można założyć na tył bez przerabiania wahacza?
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-01-28, 21:54   

Jeżdżę na Dunlop-ach i jestem bardzo zadowolony. Oczywiście trochę drogie ;)
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-01-29, 12:24   

pan_wiewiorka napisał/a:

Jak trochę?


Okolo 520 PLN
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-01-29, 23:04   

pan_wiewiorka napisał/a:
zen napisał/a:
pan_wiewiorka napisał/a:

Jak trochę?


Okolo 520 PLN

Przód czy tył?


Tył
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 59
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-03-02, 09:57   

http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=218

Opony DS1100
CUSTOM
110/90ZR18 61S- przednia
170/80ZR15 77S - tylna

CLASSIC
P: 130/90-16 (polecam M/C TL 67H)
T: 170/80-15 (polecam B M/C TL 77H)

Opis oznaczeń:

Opony motocyklowe
•"-" - opona diagonalna
•"B" - opona diagonalna z opasaniem
•"R" - opona radialna
•TT - TUBE TYPE - dętkowa
•TL - TUBELESS - bezdętkowa.
•M/C - opona tylko do motocykli.
•"A" - opona w wersji specjalnej.
•NHS - (NOT FOR HIGHWAY SERVICE) - opona na tor bez homologacji na użytkowanie drogowe.
•RF (reinforced) - wzmacniana - podwyższony indeks nośności
•Rear - opona przeznaczona na tył

Indeksy prędkości
•J - do 100 km/h
•K - do 110 km/h
•L - do 120 km/h
•M - do 130 km/h
•N - do 140 km/h
•P - do 150 km/h
•Q - do 160 km/h
•R - do 170 km/h
•S - do 180 km/h
•T - do 190 km/h
•H - do 210 km/h
•V - do 240 km/h
•(V) oraz (VB) prędkość homologowana powyżej 240 km/h
•W - do 270 km/h
•(W) - prędkość homologowana powyżej 270 km/h
•Y - do 300 km/h
•VR - powyżej 210 km/h
•ZR - powyżej 240 km/h

Indeksy nośności
Przy całkowitej masie dopuszczalnej samochodu np: 1600 kg, każda z opon powinna mieć indeks nośności 76 (1600kg / 4 szt. opony = 400 kg na oponę).


•62 - 265 kg na oponę
•63 - 272 kg na oponę
•64 - 280 kg na oponę
•65 - 290 kg na oponę
•66 - 300 kg na oponę
•67 - 307 kg na oponę
•68 - 315 kg na oponę
•69 - 325 kg na oponę
•70 - 335 kg na oponę
•71 - 345 kg na oponę
•72 - 355 kg na oponę
•73 - 365 kg na oponę
•74 - 375 kg na oponę
•75 - 387 kg na oponę

•76 - 400 kg na oponę
•77 - 412 kg na oponę
•78 - 425 kg na oponę
•79 - 437 kg na oponę
•80 - 450 kg na oponę
•81 - 462 kg na oponę
•82 - 475 kg na oponę
•83 - 487 kg na oponę
•84 - 500 kg na oponę… itd, ale nam to już nie jest potrzebne.
 
 
1janbo 



Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 2
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 4802
Skąd: Poznań, no wiadomo
Wysłany: 2009-03-06, 10:23   

Zawsze sen z powiek spędza mi myśl o awarii opony na trasie. Wulkanizator sobie z nią poradzi, pozostaje jedynie problem wyjęcia koła z Gwiazdki. Jest pewna alternatywa, macie tu jakieś doświadczenie? Próbowaliście czegoś takiego?

ratunek na trasie?
_________________
Moderator na emeryturze. Emeryt nie musi, emeryt może!

:dziadek: :czoper: :pokooj:

Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".

___________________
WOLNOŚĆ!!!
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-03-06, 10:29   

Mam ze sobą to. Uszczelnia dętkowe i bezdętkowe.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
Grzegorz Anis 



Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 1069
Skąd: Chelm
Wysłany: 2009-03-06, 10:42   

Mam coś takiego:
http://www.allegro.pl/ite...cz_do_opon.html
i widziałem w użyciu podobny preparat (nazwy nie pamiętam) z tego co widziałem była potrzebna ingerencja zwykłej pompki, ale może za wolno wkręcony zawór i ciśnienie spie.. uciekło faktem jest że po zaaplikowaniu tego "szuwoksu" problem kapcia przestał istnieć ( bez wyjmowania tego czegoś metalowego z opony)
_________________
Organizator V meetingu "WILD EAST" Drag Star
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2009-03-11, 08:58   

Przed sezonem muszę wymienić przednią oponę. Widać, ze jest zamontowana od samego początku (stan bieżnika, lekkie pęknięcia na bocznej ścianie opony). Z tyłu mam zamontowaną oponę Bridgestone (tę zalecaną przez producenta), więc naturalną koleją rzeczy jest chęć posiadania także z przodu opony tej marki :) I tu się zaczynają schody, bo okazuje się, że jakieś 2-3 lata temu Bridgestone wycofało z rynku polskiego tę oponę. Znalazłem taką Bridgestone 100/90-19 57S L309 tylko w jednym sklepie (obecnie czekam na potwierdzenie stanu magazynowego). Koszt takiej opony to 445,- zł, czyli niemało... :?
No i teraz nasuwa mi się pytanie, czy dać sobie spokój z Bridgestone i kupić oponę np. Dunlop 100/90-19 57S F24 (też polecaną przez producenta), która kosztuje lekko pow. 300,- zł, czy może macie jakieś inne propozycje? Opony innych firm z przodu i z tyłu chyba nie stanowią dużego problemu?
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-02-28, 09:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group