Otwarty przez: pan_wiewiorka 2009-09-25, 21:32 |
Moto zgasło |
Autor |
Wiadomość |
Bemol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6500 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2009-09-25, 20:18 Moto zgasło
|
|
|
Na samym początku witam serdecznie od od 23 jestem szczęśliwym posiadaczem V starki.Moja radość jest nie do opisania.Nadmienię tylko że wzdychałem do tego moto przez 6 lat.
Mam pytanko:podczas jazdy gdy zacząłem redukować biegi moje moto mi zgasło.Czy mogło to być spowodowane jakimiś zabezpieczeniami fabrycznymi?np. zbyt niski bieg przy zbyt dużej prędkości?
Pozdrawiam |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
|
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-09-25, 20:19
|
|
|
Blokuję dopóki nie zastosujesz sie do Regulaminu. Fazzi, ani słowa!
[ Dodano: 2009-09-25, 21:35 ]
Teoretycznie jest odcięcie ale... Sytuacja taka raczej nie wystąpi ponieważ zrzucajac musiałbyś zejść co najmniej o dwa biegi za jednym razem a przy konstrukcji skrzyni biegów w motocyklach jest to raczej niemożliwe. Jeden bieg musi zatrybić zanim zejdzie/wejdzie kolejny. Jeśli sytuacja się nie powtrarza, to zapomnij o tym
A może najzwyczajniej w swiecie nacisnąłeś na przysick 'palenia'. Uwierz mi, nie w takich sytuacjach się to zdarzało |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
Ostatnio zmieniony przez pan_wiewiorka 2009-09-25, 21:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bemol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6500 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2009-09-25, 21:43
|
|
|
I chyba masz rację.Zszedłem o dwa biegi przy dojeździe do skrzyżowania.Pewnie zbyt szybko zacząłem redukować w stosunku do prędkości z jaką się toczyłem.
Pozdrawiam
Jak to miło dostać fachową odpowiedź!!
I jak szybko |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
|
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-09-25, 21:56
|
|
|
Bemol napisał/a: | I chyba masz rację.Zszedłem o dwa biegi przy dojeździe do skrzyżowania. |
Nie o to biega. Chosziło mi o to, że aby obroty były za wysokie w stosunku do biegu (a tym samym mogło nastąpić odcięcie), to musiałbym za jednym razem zredukować o dwa biegi. Ale tak się nie da, to nie puszka
Bardziej stawiałbym na naciśnięcie startera niż jakikolwiek problem z Gwiazdą |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
Bemol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6500 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:01
|
|
|
Problem z gwiazdą????? w życiu!!!! prędzej brak mego obycia się z tym zacnym sprzętem |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3765 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:13
|
|
|
Opisz to dokładnie jeszcze raz przede wszystkim, co zrobiłeś jak zgasło. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Bemol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6500 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:18
|
|
|
Jak zgasło to oczywiście toczyłem się dalej.Wcisnąłem starter i odpalił.Ale byłem lekko zszokowany i teraz nie powiem czy przed wciśnięciem startera wrzuciłem na luz czy nie. |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3765 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:22
|
|
|
Tego czerwonego przełącznika po prawej nie ruszałeś?. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Bemol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6500 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:28
|
|
|
A w życiu!!! rączki trzymałem grzecznie na manetkach.Jakbym ten czerwony przełącznik ruszył raz to później bym chyba go musiał ruszyć jeszcze raz co by mi odpalił.Tak mi się wydaje.A ja do niego się nie dotykałem.Słowo daje |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3765 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:38
|
|
|
Dobra na razie się nie martw jak się zdarzy jeszcze raz to zapamiętaj dobrze, co i jak i pisz. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Bemol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6500 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:41
|
|
|
oki doki
pozdrawiam |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
|
|
|
|
|
MarcinBig
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 2178 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:58
|
|
|
W dragu jest tak, że w górę z biegami idziesz przy odpowiednich prędkościach
(np. ok 80km/h) z IV biegu na V.
W instrukcji podają, że redukujesz się wysokich biegów np V czy IV czy III biegu dopiero przy prędkości 20km/h. Wypróbowałem i tak faktycznie jest. |
_________________ There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą" |
|
|
|
|
ansuz
Rocznik: 2002
Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-11-20, 13:03
|
|
|
Dobra, przyznam się, mi też gasła, tfu tfu odpukać, oby już nie.
Wydaje mi się, że to kwestia sprzęgła, po paru jazdach przestała, wyczucie w łapach się poprawiło (chociaż dziś rano było poniżej zera jak jechałam i z czuciem w palcach miałam małe problemy ) i teraz jest oki, łapie tragicznie wysoko i jest jeden punkt, przy którym nagle zaczyna działać, jak nie dodasz wtedy odrobinę gazu, jest szansa że zdechnie, przynajmniej na niskich. Każde moto inne, więc heh, przyjemnej jazdy mimo pogody, ja chyba przestanę dopiero jak będą pługi śnieżne jeździć. |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2009-11-20, 13:28
|
|
|
ansuz napisał/a: | łapie tragicznie wysoko | Może to tylko kwestia regulacji sprzęgła - sprawdź. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
ansuz
Rocznik: 2002
Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-11-20, 13:34
|
|
|
Moszzzz, gdzieś czytałam: "nie regulować", jak się nie przyzwyczaję do wiosny, to pomyślę, ale zasadniczo ostatnio zgasła raz tylko i bezstratnie, więc chyba zaczynamy ze sobą rozmawiać |
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1692 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2009-11-20, 13:49
|
|
|
Mi się takie cuś zdarza na zimnym... A strasznie skąpy na ssanie jestem...
No i do tego dochodzi jeszcze brak doświadczenia... Raptem najeździłem 150 mil...
Ostatnio to udało mi spod domu dopiero za 3 razem ruszyć... Więcej ssania i więcej gazu...
Ale jak się już razem rozgrzejemy to jest mniodzio... |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
|
|
|
|
|
MaxVarEmreis
Rocznik: 2009
Wiek: 39 Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 35 Skąd: Olkusz/Kraków
|
Wysłany: 2010-03-08, 13:57
|
|
|
Nasze Dragi odpalają tylko w pozycji neutralnej??
Tak by wynikało z tych 15 min, które spędziłem na motorku (wiosno przybywaj!!). Czytając jednak instrukcję jest tam zapis jakoby z wbitym biegiem, wciągniętym podnóżkiem i wciśniętym sprzęgłem dało się odpalić moto.
Szczerze, to odpalanie tylko na neutralu jest, dla mnie początkującego, bardziej kłopotliwe i z miłą chęcią dowiedziałbym się, że da sie także na biegu |
|
|
|
|
MarcinBig
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 2178 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2010-03-08, 14:07
|
|
|
Draga 1100 idzie odpalić z wbitym biegiem używając sprzęgła.
Tylko wypuszczona łyżka (podpora) blokuje tą możliwość |
_________________ There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą" |
|
|
|
|
MaxVarEmreis
Rocznik: 2009
Wiek: 39 Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 35 Skąd: Olkusz/Kraków
|
Wysłany: 2010-03-08, 14:29
|
|
|
Dzięki za informacje.
W takim wypadku będe musiał to dokładnie sprawdzić, bo w momencie kiedy odpaliłem motocykl i przejechałem się dosłownie 15m, motocykl mi rzecz jasna zgasł, a odpalić go potem nie zdołałem. Musiałem szukać neutrala. |
|
|
|
|
Latoch
Rocznik: 2006
Wiek: 60 Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 194 Skąd: Szczyrk
|
Wysłany: 2010-03-08, 14:59
|
|
|
Siedzisz na moto, stoisz na czerwonym świetle, masz na 1 biegu, chciałeś ruszyć i Ci zgasł . Wystarczy włączyć starter ( mając nadal na 1 biegu ) i zapali ponownie, bo stpke masz złożoną. Proste.
A co do tego gaśnięcia przy redukcji, to się dziwię. Przecież chyba nikt normalny nie redukuje biegu jadąc np 80 km/h z 5 na 2 , a po za tym słychac jak pracuje silnik i jakiego biegu chce. Proste. Nigdy mi nie zgasł podczas jazdy, z żadnych powodów. |
_________________
Grzegorz |
|
|
|
|
|