YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nietypowe "wynalazki"
Autor Wiadomość
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2017-03-14, 10:29   Nietypowe "wynalazki"

Nie znalazłem takiego tematu , a kilka rzeczy można zrobić przy naszych maszynach aby poprawić sobie prowadzenie i użytkowanie . Ja mam kilka takich rozwiązań , które sam wymyśliłem (nie wszystkie) i już na pewno sam zrobiłem.Pomyślałem , że warto podzielić się na Forum tymi "rozwiązaniami" , bo mnie bardzo ułatwiają jazdę i cieszenie się z przebytych km lol .
Pierwszym takim rozwiązaniem było obniżenie bagażnika z tylnym kufrem o około 12 cm . Poprawiło stabilność motocykla bo obniżyło znacznie środek ciężkości i wyeliminowało "walenie" się maszyny w zakrętach przy niskich prędkościach . Odczułem to bardzo , bo bardzo dużo pomykam z plecaczkiem i na max załadowany .
Następnym problemem dla mnie było wyjechanie motocyklem z parkingów gdzie trzeba cofnąć - manewrować itd. szczególnie na trawie , piasku jakieś dziury , nierówności. Jestem dość małej postury , a maszyna jeszcze z bagażem dość ciężka - jednym słowem... problem. Postanowiłem zrobić wsteczny bieg i po wielu próbach i modyfikacjach (około pół roku) zrobiłem to i problem zniknął ;D
Z racji tego , że zawodowo jestem kierowcą i drażnią mnie pojazdy , które oślepiają w nocy światłami , zauważyłem jak jestem max załadowany i z plecaczkiem , to kierowcy mrugają światłami - wniosek jeden - na pobocze , śrubokręt i regulacja reflektora. Postanowiłem wydumać elektryczną regulację , żeby w czasie jazdy opuścić , czy podnieść reflektor - udało się i doskonale się sprawdza.
Jeżeli ktoś będzie zainteresowany szczegółami moich "modyfikacji" , chętnie opiszę tu jak to zrobiłem i zachęcam kolegów do opisania swoich rozwiązań poprawiających komfort i prowadzenie motocykla .
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
Dariow 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 55
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 883
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-03-14, 13:14   

Tygrys do mojego smoka przydał by się wsteczny bieg, możesz opisać jak to zrobiłeś?
_________________
SREU #0898
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1362
Skąd: Robotnicza Wieś
Wysłany: 2017-03-14, 14:20   

Dariow bardzo pomaga 100 przysiadów dziennie. Codziennie :D
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
kujawiak 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2008
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1066
Skąd: Kujawy
Wysłany: 2017-03-14, 15:11   

Regulacja swiatla bardzo ciekawa i pozyteczna, tez jezdze z plecaczkiem.

Mam jedno udogodnienie ale niestety nie jestem autorem. Zamontowano mi wskaznik biegow. Bardzo pozyteczne to ustrojstwo.
_________________
"To our Wives and Sweethearts (may they never meet)"
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2017-03-14, 17:31   

kujawiak napisał/a:
Zamontowano mi wskaznik biegow


Też myślałem nad tym , ale niestety sam nie jestem wstanie tego zrobić , tu tylko elektronika nic mechanicznego się nie wyduma lol .
Dariow , wsteczny zrobiłem elektryczny przystosowując wyciągarkę od qada o uciągu jednej tony , a napęd przekazałem na koło napędowe pasa poprzez taki "grzebień" zazębiający się z trzema szprychami koła pasowego . Włączany jest małą dzwignią przed lewym podestem pasażera czyli za nogą kierowcy . Uruchamiany jest przyciskiem pod kciukiem lewej ręki (zamontowany przed klawiszem klaksonu) na zasadzie - naciskasz maszyna cofa , puszczasz maszyna staje. Jest trochę grzebania , bo trzeba przerobić pokrywę przykrywającą koło napędowe pasa - zrobić otwór fi-60 i zamontować na 6 śrubek fi-6 podstawę z "płozami" na których przysuwasz do koła napędowego i odsuwasz urządzenie napędowe (wciągarkę) Przykryte jest to wszystko puszką z blachy stalowej 1,5 mm przykręconej zamiast okrągłego dekla na pokrywie koła pasowego . Nie rzuca się to specjalnie w oczy , bo odstaje od silnika około 12 cm i jest lekko schowany pod lewym podestem pasażera . Uprzedzając komentarze kolegów na temat wstecznego na rozruszniku , że ktoś tam coś zrobił itd. otóż ulegając tej bajce , próbowałem tego patentu i stwierdziłem, że to mit bo każdy rozrusznik działa w ten sposób - cały czas jak dostaje zasilanie - rozpędza się - nie ma maksymalnych obrotów , a tu potrzebne są małe obroty i duża moc , do tego średni pobór prądu i małe gabaryty , bo wszystko bez ingerencji w silnik i skrzynię biegów .
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1707
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2017-03-14, 18:49   

tygry do opisu daj foty, a nie tak na sucho
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2017-03-14, 20:49   

Żeby zrobić dokumentację zdjęciową pomocną do zrobienia wstecznego , musiał bym wszystko rozebrać...a i tak raczej nikt by tego na podstawie zdjęć raczej nie zrobił . Za dwa tygodnie będę testował , już skończony czwarty "wynalazek" opisywany z grubsza w ubiegłym roku w temacie "trajka czy trójkołowiec" i podparty krótkim filmikiem na ytube tytuł - "Rydwan Taty" , To postaram się zaprezentować te rzeczy o których wspomniałem .

[ Dodano: 2017-03-14, 20:59 ]
https://www.youtube.com/watch?v=Wow6ERlhLUI tu masz ten filmik o którym wspomniałem i na końcu jak zatrzymam się i podniosę podest pasażera na zbliżeniu widać pod podestem tą "puszkę" ze wstecznym.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2017-03-15, 08:12   

O ja dziękuję, to się nazywają modyfikacje. Przy tym, moje zmiany manetek to pikuś :brawo2:
_________________
To mój motocykl. Jest takich wiele, ale ten jest mój. Mój motocykl to mój najlepszy przyjaciel. Jest moim życiem. Muszę nad nim panować tak, jak panuję nad moim życiem. Beze mnie mój motocykl jest niczym. Ale i ja bez motocykla jestem niczym.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-03-16, 00:48   

Wcześniej pisałeś, że rozwiązanie wstecznego z rozrusznika odpada. Możesz wyjaśnić dlaczego? Czy próbowałeś to zrobić?
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2017-03-16, 10:37   

tygrys napisał/a:
bo każdy rozrusznik działa w ten sposób - cały czas jak dostaje zasilanie - rozpędza się - nie ma maksymalnych obrotów , a tu potrzebne są małe obroty i duża moc


Są silniki i reduktory , które można zastosować , są lżejsze , przystosowane do dużych obciążeń i nie ma potrzeby kombinować z czymś (rozrusznik) co już z nazwy przeznaczone jest do czegoś innego .
Próbowałem
tygrys napisał/a:
próbowałem tego patentu i stwierdziłem, że to mit


Głównie miałem na myśli przystosowanie rozrusznika który znajduje się w motocyklu , bo sporo takich bajek się nasłuchałem , że odwrotnie prąd i do tyłu w tedy chodzi itd..próbowałem też rozwiązania dociskając rozrusznik do pasa napędowego przez gumową rolkę (paliła się rolka i pas) , później poprzez tryb zazębiający się z pasem , ale za wysokie obroty i motocykl trzeba było na hamulcu przytrzymywać , co skutkowało potężnym poborem prądu i...akumulator szlag trafił - wystrzelił.Zapomniałem , że mam filmik z działania wstecznego : https://www.youtube.com/watch?v=d6LK5LNnnds
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
kujawiak 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2008
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1066
Skąd: Kujawy
Wysłany: 2017-03-16, 12:44   

Ten filmik sie zaladowal automatycznie jak wyswietlilem ten pierwszy o trajce. Tygrys masz smykalke
:brawo:
_________________
"To our Wives and Sweethearts (may they never meet)"
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2017-03-16, 13:42   

A nie dało by się wykorzystać czegoś takiego ? Może o mniejszej mocy, mniejsze ?
https://www.youtube.com/watch?v=-SRdfeWl2yg
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
poldek 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 34
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 651
Skąd: Kozienice/WAW
Wysłany: 2017-03-16, 13:56   

OldDiver, jakoś nie wydaje mnie sie żeby to to mniejsze było...
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3290
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2017-03-16, 14:54   

tygrys, Szacunek dla pomysłowości i umiejętności :brawo:
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2017-03-16, 22:41   

OldDiver napisał/a:

A nie dało by się wykorzystać czegoś takiego


Pewnie można lol , ale ja już zrobiłem i działa , tam jest elektronika..i gdzie te skrzynki upchnąć? masz pole do popisu - działaj ;D to temat o różnych "udogodnieniach" w naszych sprzętach - nikt nic nie wykombinował ? :idea:

[ Dodano: 2017-07-28, 16:28 ]
Jak wcześniej pisałem skończyłem swoją "trajkę" na stratku xv 1900 , tu jest filmik z jazdy już na gotowo https://youtu.be/XGR9F4DJC9U . Najważniejszym moim założeniem było to , aby w ciągu kilku minut powrócić do motocykla i myślę , że udało się bo wystarczy odkręcić dwie śruby i wyjąć wtyczkę od świateł . Zrobiłem na tym "wynalazku około 150 km i spisuje się świetnie . Bez problemu 90-95 km/h można jechać (szybciej nie próbowałem) , ale na równej drodze - bez kolein można dużo szybciej - narazie "uczę" się tym pomykać lol
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
Ostatnio zmieniony przez ciecio 2017-03-17, 09:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group