YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Pawer Comander
Autor Wiadomość
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Posty: 1492
Skąd: warmia
Wysłany: 2018-01-07, 22:30   Pawer Comander

Kolega drugi sezon pomyka na RS 1700 z wtryskiem , wczoraj dość długo rozmawialiśmy na temat wrażeń z jazdy (przy okazji pierwszego spotkania w N.Roku :zoobroofka: ) i stwierdził , że brakuje mu mocy w tej maszynie . Czy ktoś z kolegów stosował Powera w swojej maszynie? jeżeli tak, to była jakaś znacząca różnica w mocy?
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Posty: 1650
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2018-01-08, 07:06   

pogadaj z saturianem on ma u siebie takie cudo
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
qurll 


Model: MS1300 Custom
Rocznik: 2011
Wiek: 44
Posty: 54
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-01-08, 09:14   

Mam w swoim moto Power Commander V, motocykl to Yamaha Stryker.
Był zamontowany już jak kupiłem i nie mogę nic powiedzieć o porównaniu do jazdy z i bez Commandera.
Choć mogę porównać do jazdy z motocyklem kolegi o prawie tym samym serduchu,czyli Yamaha Midnight Star 1300 :)
Jest bardziej żwawy, przyspieszenie jest większe i to chyba tyle.
Co do spalania, to nic nowego nie powiem, bo to wszystko zależy od tego jak ciśniesz i z jakim obciążeniem jeździsz, a z resztą nawet nie sprawdzałem :)
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 40
Posty: 1292
Skąd: Robotnicza Wieś
Wysłany: 2018-01-08, 09:18   

Daje daje ;D

https://www.bikestar.pl/p...rrior-2009.html
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
 
1janbo 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Posty: 3658
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-08, 09:22   

Mam pod tyłkiem PC III, ale nie grzebię w ustawieniach map.

Czy coś daje? Nie latałem bez, ale w wersji "z" zwijam asfalt nawet na trzecim biegu. :pokooj:
_________________
Moderator na emeryturze.
Emeryt nie musi, emeryt może!



___________________
WOLNOŚĆ!!!
 
 
 
Lego 



Model: SYMPATYK
Wiek: 35
Posty: 66
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2018-01-08, 17:00   

Posiadam w swoim "niewłaściwym sprzęcie" power commander. Było to podyktowane zmianą wydechu na bardziej luźny i fitra powietrza układu dolotowego - tak samo jak w gaźnikowcach wymienia się dysze gaźnika itp.

Współczesne motocykle na wtrysku muszą spełniać określone normy spalin, deklarowane przez producentów. Ma być ekologicznie a nie optymalnie dla silnika. Zastosowanie power commandera pozwala na zoptymalizowanie pracy silnika....ale normy spalania idą w łeb. Drugi powód to konieczność wzbogacenia mieszanki, gdyż luźny wydech sprawia że szybciej opuszcza ona silnik powodując wzrost jego temperatury. Też mi się to wydawało dziwne ale jak się okazuje silnik jest w jakimś stopniu chłodzony paliwem. Kiedyś nawet był taki epizod na jednym z rajdów terenowych gdzie padło chłodzenie silnka i gość ukończył wyścig na bogatej mieszance.

Nie ma co stosować power commandera "na pałę" bo można narobić więcej szkody jak pożytku. Ja akurat miałem to szczęście że mój PC jest dedykowany konkretnie pod silnik boksera BMW. Żeby prawidłowo zestroić power commander jakiś uniwersalny to bez hamowni nie da rady.

Co do doznań to szału nie ma...bo jaki to jest procent wzrostu mocy deklarowane 5KM gdy jest ich 100....

Natomiast jest dużo lepsza reakcja na gaz.....
_________________
Pozdrawiam Kojot vel Lego

R1200GS K25 '08

Adventure is not defined by a place or a time, but an attitude.
 
 
SATURIAN 



Model: RS1700
Rocznik: 2008
Wiek: 19
Posty: 1025
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2018-01-08, 17:10   

tygrys napisał/a:
Kolega drugi sezon pomyka na RS 1700 z wtryskiem , wczoraj dość długo rozmawialiśmy na temat wrażeń z jazdy (przy okazji pierwszego spotkania w N.Roku :zoobroofka: ) i stwierdził , że brakuje mu mocy w tej maszynie .


Tygrys , jeżeli koledze brakuje mocy w 1700 , to niech lepiej zmieni moto ;D . PC nie zwiększy mu mocy o nie wiadomo ile . Jest to tylko jakiś procent i to nie aż tak wielki . Ci którzy założyli PC za dużą kasę chwalą go , bo co im pozostało ;D . Ja mam u siebie PC , nie powiem , zapierdala nieźle , ale żeby to była jakaś oszałamiająca moc , to bym nie powiedział . Po prostu dobrze ciągnie dwie osoby i bagaże .
Tygrys , może koledze zaproponuj vzr 1800 , tam jest trochę powera :palenie:

[ Dodano: 2018-01-08, 17:17 ]
Lego napisał/a:
Współczesne motocykle na wtrysku muszą spełniać określone normy spalin, deklarowane przez producentów. Ma być ekologicznie a nie optymalnie dla silnika. Zastosowanie power commandera pozwala na zoptymalizowanie pracy silnika....ale normy spalania idą w łeb.


Lego , a komu zależy na normach spalania , chyba urzędasom z UE.
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
Lego 



Model: SYMPATYK
Wiek: 35
Posty: 66
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2018-01-08, 19:06   

Taa....pod przykrywka ekologii firmy produkują buble....a my za to płacimy jeszcze większy hajs..
_________________
Pozdrawiam Kojot vel Lego

R1200GS K25 '08

Adventure is not defined by a place or a time, but an attitude.
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Posty: 1492
Skąd: warmia
Wysłany: 2018-01-08, 22:18   

Powiem tak , ja osobiście nigdy nie interesowałem się "powerem" w sensie - brakuje mocy , założę ustrojstwo i..ścigam jaskółki lol
Kolega odnosi wrażenie (tak przypuszczam) małej mocy , bo najczęściej jeździmy razem , ja z plecaczkiem i bagażem dla dwojga , a on sam i twierdzi , że zawsze mu uciekam i z łatwością przyspieszam nie mieszając biegami itd. on natomiast , żeby nie zostawać musi bieg niżej i opór w manetce , żeby nadążyć..na stacji paliw lejemy praktycznie tyle samo chociaż pojemność moja większa i ciężar maszyny i tego co na niej , też większy więc spalanie powinno być sporo zróżnicowane , a w praktyce to różnica max 0,5 litra - zdarzało się nawet , że mój mniej spalił nawet do 1 litra.Może zbyt "zachowawczo" jeździ , może nie ta technika zmiany biegów i używania prawej manetki , może wszystko naraz..ale skoro postanowił coś zrobić w kierunku podniesienia mocy poprzez zamontowanie elektroniki , to postanowiłem "zasięgnąć języka" . Spodziewałem się , że rewelacji nie będzie , ale 5-8% na plus wydaje mi się , że to dobry "wynik" i jak pisze SATURIAN i qurll coś w silniku "żwawiej gra".
Mam jeszcze jedno pytanie : jeżeli założy używany power comander , wyjęty z RS-a 1700 , trzeba go od początku programować , podłączać do kompa itd. czy będzie O,key bez tych ceregeli?
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Posty: 1650
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2018-01-09, 07:17   

Tygrys a ten twój kolega to ma gaźnik czy wtrysk, bo od tego zależy jakiego comandera stosować
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
robert_p 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Posty: 1408
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2018-01-09, 09:12   

Robrob, pierwszy post: "Kolega drugi sezon pomyka na RS 1700 z wtryskiem" ;D
_________________
Hippis
 
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Posty: 1492
Skąd: warmia
Wysłany: 2018-01-09, 17:26   

Robrob napisał/a:
jakiego comandera stosować


Napisałem w poprzednim poście , że chce założyć używkę - sprawdzoną , od tego samego modelu , ale nie ma wiedzy czy bez żadnego ponownego "programowania wgrywania map" itp. po założeniu wszystko będzie działać poprawnie.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 47
Posty: 1755
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-09, 17:55   

Lego napisał/a:
luźny wydech sprawia że szybciej opuszcza ona silnik powodując wzrost jego temperatury


Taaa. I czasoprzestrzeń zagina.
_________________
XVS 650, DL 650 :P
 
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Posty: 1492
Skąd: warmia
Wysłany: 2018-01-09, 18:30   

remol71 napisał/a:
czasoprzestrzeń zagina.


:hahaha: remol71 dobrze , że napisałeś - muszę uprzedzić kumpla , żeby z rodziną się pożegnał..
Hmmm..a jak ją - tą czaso-cośtam , odgiąć? znowu fabryczny założyć :nie_wiem: :nie_wiem:

Panowie - tylu speców tu się ujawnia , a jak konkretne , grzeczne pytanie , to nikt nic :nie_wiem: " ?? czeski film" lol
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Posty: 1550
Skąd: wa wa west
Wysłany: 2018-01-09, 19:26   

tygrys, pisz, dzwoń do Johnegopl, on miał, zakładał i jest mechanikiem, odpowie Ci szczegółowo.
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Człowiek nie jest pijany, dopóki leży o własnych siłach.
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 40
Posty: 1292
Skąd: Robotnicza Wieś
Wysłany: 2018-01-09, 22:51   

Tygrys a macie z kolegą dostęp do neta? Tam już wszystko zostało powiedziane/napisane w tym temacie. PC pozwala na wgranie innych map niż fabryczne. W zależności od tego co chcemy można mieć smolenie opony na poszczególnych biegach albo jazdę z dlawikiem super ekonomiczną w zależnosci od tego jaką mapę wgrasz. Im wyższa edycja PC tym na wiecej pozwala. Mozna też na hamowni wystroić maszynę indywidualnie i wgrać sobie poźniej wlasną mapę. I nie mówię tu o automapie :D Wiąże się to też z zabawą z dolotem i wylotem ;) A swoja drogą to kolega ma dość hmm ciekawe wyniki spalania i przyspieszenia. Nie wiem jakie sa roznice w przelożeniach skrzyni biegów miedzy 1700 a 1900. Może tu tkwi przyczyna ?
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Posty: 1492
Skąd: warmia
Wysłany: 2018-01-09, 23:42   

Miron napisał/a:
tygrys, pisz, dzwoń do Johnegopl


Szukajka pokazała , że takiego użytkownika nie ma..

[ Dodano: 2018-01-09, 23:46 ]
MARSINUS napisał/a:
Tam już wszystko zostało powiedziane/napisane w tym temacie


Mimo usilnych starań na temat ponownego programowania "comandera" po przełożeniu do innego moto tej samej marki i modelu nic nie znalazłem.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
spajk77 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 40
Posty: 727
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: 2018-01-10, 01:43   

tygrys napisał/a:
Miron napisał/a:
tygrys, pisz, dzwoń do Johnegopl


Szukajka pokazała , że takiego użytkownika nie ma..



johnypl: http://yamaha-dragstar.pl...wprofile&u=2104
_________________
Stowarzyszenie Motocyklowe Filii Patriae
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Posty: 1650
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2018-01-10, 08:03   

bo się nic nie programuje, chyba że nie odpowiada ci mapa która jest to można ą zmienić
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
jaro 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Posty: 3623
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2018-01-10, 08:29   

W 1300 mam PC III + Hypercharger + Cobry, w drugim nic fabryczny i różnica jest odczuwalna. Co do strojenia to nie zgodzę się wyjątkowo z Robrobem. Uważam że trzeba zestroić z motocyklem. Koszt w Nadarzynie koło Pruszkowa hamownia + plus strojenie 700 zł.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta