Brak startu rozrusznika - XVS 125 |
Autor |
Wiadomość |
Matthletic
Model: DS 125
Rocznik: 2000
Wiek: 31 Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 41 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-11-22, 20:28 Brak startu rozrusznika - XVS 125
|
|
|
Witam. Wyjąłem dzisiaj z garażu maszynę i przejechałem się kawałek po czym zgasiłem motor i już nie mogłem odpalić. Kontrolki normalnie świecą, światła i klakson działają. Sprawdziłem też wszystkie bezpieczniki i nie są spalone. Próbowałem rozkręcić włącznik startera, ale nie mogłem wyjąć linki z mocowania. Jutro spróbuję jakimiś szczypcami je wyjąć i wtedy powinien wyjść ten włącznik. Sprawdzałem też przekaźnik, wizualnie nie jest spalony i nie śmierdzi spalenizną. Jak sprawdzić go ewentualnie multimetrem? Macie pomysł co może być ewentualnie przyczyną tej usterki? |
|
|
|
|
Endrjul
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 54 Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 1608 Skąd: Czersk
|
Wysłany: 2016-11-23, 05:31
|
|
|
A może był na biegu, wtedy nie zapali.
Musi być na luzie |
_________________
Google+ |
|
|
|
|
Matthletic
Model: DS 125
Rocznik: 2000
Wiek: 31 Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 41 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-11-23, 08:24
|
|
|
Na pewno jest na luzie. Wprowadzałem moto do garażu i nie wrzucałem później biegu, zresztą świeci lampka "N". |
|
|
|
|
luisdrive
Model: DS 125
Rocznik: 2000
Wiek: 51 Dołączył: 04 Lis 2016 Posty: 61 Skąd: Żarnowo
|
Wysłany: 2016-11-23, 14:01
|
|
|
Na razie bez rozbierania możesz sprawdzić..... tak
-Zobacz czy przygasają lekko kontrolki przy naciśnięciu startera. Jeśli jest reakcja na nich to może być problem przy rozruszniku.
-Możesz na krótko sprawdzić rozrusznik. Połącz aku i śrubę na rozruszniku kabelkiem. Jeśli zakręci to rozrusznik żyje.
-Ale najprawdopodobniejszą przyczyną jest to, że sam guzik startera nie łączy lub ten drugi przełącznik do gaszenia masz zj........ny i mimo, że widać, że jest ustawiony jak do odpalania to w środku może cały czas być ustawiony jak do gaszenia. Jak to nie będzie przyczyną....to już nie mam pomysłu.
Pozdrawiam. Luis.
PS.
Niektóre motocykle mają tak, że żeby odpalić musisz mieć włączony hamulec. Wtedy jak spali Ci się nawet żarówka stopu, to też nie odpalisz. Ale raczej to się nie dotyczy Ciebie. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=HJqEb4XbVTQ
https://www.youtube.com/watch?v=qxK-hjNsSkc
TEL. 661 622 870 |
|
|
|
|
Bulanos
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 51 Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 635 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 2016-11-23, 14:07
|
|
|
Po pierwsze sprawdź akumulator ja miałem taki efekt w 125 po naładowaniu palił jak trzeba.
Światła i klakson też wcześniej działały. |
_________________ Człowiek jest jak Wilk żyje z watahą ale ma swój indywidualizm.
XVZ 1300 Venture było DS 125
|
|
|
|
|
Matthletic
Model: DS 125
Rocznik: 2000
Wiek: 31 Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 41 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-11-23, 14:32
|
|
|
Dziękuję bardzo za odpowiedzi!
Na krótko, tzn. + od aku pociągnąć do + na rozruszniku? |
|
|
|
|
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2016-11-23, 14:34
|
|
|
Do powyższych wskazówek - sprawdż regulator napięcia ... |
|
|
|
|
luisdrive
Model: DS 125
Rocznik: 2000
Wiek: 51 Dołączył: 04 Lis 2016 Posty: 61 Skąd: Żarnowo
|
Wysłany: 2016-11-23, 14:52
|
|
|
Matthletic napisał/a: | Dziękuję bardzo za odpowiedzi!
Na krótko, tzn. + od aku pociągnąć do + na rozruszniku? |
Tak jak mówisz.
+ z aku połączyć z + na rozruszniku. Jak zakręci to wina leży po stronie przełączników gdzieś przy manetce. Ale posprawdzaj też jeszcze to co chłopaki Ci napisali.
Wszystko trzeba wykluczyć. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=HJqEb4XbVTQ
https://www.youtube.com/watch?v=qxK-hjNsSkc
TEL. 661 622 870 |
|
|
|
|
Matthletic
Model: DS 125
Rocznik: 2000
Wiek: 31 Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 41 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-11-23, 21:28
|
|
|
Prawdopodobnie to wina słabego akumulatora. Na wyłączonym zapłonie miał 12,3V a na włączonym 11,8V czyli trochę mało na start rozrusznika. Nie wiem czy dobrze sprawdzałem rezystancje przekaźnika, ale miernik podczas sprawdzania nie spadał poniżej 1, dopiero jak wcisnąłem starter to zgasł, ale się nie spalił.
Jutro spróbuję z naładowanym aku i dam znać. |
|
|
|
|
duoma
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47 Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 901 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2016-11-24, 18:35
|
|
|
Mnie to wygląda na padnięta celę w akumulatorze - podepnij inne aku i sprawdź. |
_________________ |
|
|
|
|
Matthletic
Model: DS 125
Rocznik: 2000
Wiek: 31 Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 41 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-11-24, 21:02
|
|
|
Okazało się, że aku padło. Po podłączeniu kręci jak szalony. Wielkie dzięki za sugestie. |
|
|
|
|
luisdrive
Model: DS 125
Rocznik: 2000
Wiek: 51 Dołączył: 04 Lis 2016 Posty: 61 Skąd: Żarnowo
|
|
|
|
|
Bulanos
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 51 Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 635 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 2016-11-25, 10:21
|
|
|
A nie mówiłem. takie objawy mają tylko 125. |
_________________ Człowiek jest jak Wilk żyje z watahą ale ma swój indywidualizm.
XVZ 1300 Venture było DS 125
|
|
|
|
|
Zygi
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 1068 Skąd: Cz-wa/Sz-n
|
Wysłany: 2017-09-06, 23:54
|
|
|
Witam po dłuższej przerwie i odgrzewam temat, z tym, że tym razem nie 125, a mój 1100 nie pali. Po przekręceniu kluczyka normalnie wszystko się włącza. Działa reflektor, kontrolki, i z lewej strony kierownicy zmiana świateł oraz klakson. Problem jest z prawą stroną kierownicy. Nie działa starter-brak jakiejkolwiek reakcji. Nie działa też dołożone, akcesoryjne gniazdo zapalniczki umieszczone na kierownicy. Bezpieczniki dobre, w rozkręconej puszce też nic niepokojącego nie znalazłem. Ze dwa razy od początku sezonu zdarzyło mi się, że starter załapał za 2/3 razem, ale teraz nie ma opcji nawet za 10 Jakieś pomysły, sugestie? |
_________________ Żołnierz nie ginie...
Żołnierz wyrusza chronić niebo..... |
|
|
|
|
|