YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wolne obroty
Autor Wiadomość
kroolik 


Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 38
Skąd: Szczurowa
Wysłany: 2016-07-15, 11:50   Wolne obroty

Witam.
Jako że od nie dawna stałem się szczęśliwym posiadaczem Wilda1600 mam kilka pytań do użytkowników tych sprzętów. Kilka rzeczy musze ogarnąć za nim zacznę regularne ujeżdżanie.

Pierwsze co chciał bym zrobić, to wyregulować wolne obroty. Chodzi o to że moto ich nie ma. gaśnie. Ostatnio jadąc około 150km dojechałem do bramek na A4, zatrzymałem się, a moto samo zgasło. Wcześniej też się tak działo, ale myślałem że to może z winy zimnego silnika. jak chodzi tak na 1/2 ssania jest ok, ale za to widać że z kominów leci delikatny dymek. Zła mieszanka. Na początek chciałem dobrać się do filtra powietrza, i tu pierwsze zaskoczenie, to nie takie proste. Jak się dostajecie do filtra? Próbowałem kręcić pokrętłem obok osłony filtra pow. Domyślam się że to własnie od obrotów. Niestety, o ile obroty się zmieniały, o tyle nie bylo to zadowalające. Moto się dławi trochę jak odkręce manetkę.

Moto jest jeszcze przed serwisem po zakupowym, wiec zastanawiam się czy nie zlecić jakiś dodatkowych czynności typu regulacji, czyszczenia itp.

Macie pomysł? Piszcie. Chetnie wysłucham na co powinienem zwrócić uwagę.

Pozdrawiam i czekam na kom.
_________________
Boże pozwól mi być takim człowiekiem za jakiego uważa mnie mój pies
 
 
nunio 



Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 185
Skąd: Galicja
Wysłany: 2016-07-15, 12:08   

No proszę - sąsiad... przyczyn może być wiele, więc oddaj moto na serwis a dobry serwisant sam Ci powie, co trzeba zrobić... od zatkanego filtra powietrza czy paliwa, przez fałszywe powietrze, wypalone świece aż do wyklepanego zaworu iglicznego i diabli wiedzą, co jeszcze... nie kombinuj, szkoda zdrowia, daj zarobić mechanikowi ;p

U mnie np.przyczyną była nieszczelność między filtrem powietrza a gaźnikiem, na gumowym króćcu za parę $ :evil:

kroolik napisał/a:
i tu pierwsze zaskoczenie, to nie takie proste. Jak się dostajecie do filtra?

A co Ty masz za filter :nie_wiem: Jedna śruba prawie na środku obudowy filtra...
_________________
cenzura//Kozak_Barabasz
Ostatnio zmieniony przez nunio 2016-07-15, 12:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kroolik 


Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 38
Skąd: Szczurowa
Wysłany: 2016-07-15, 12:13   

25.08 oddaje moto do serwisu. Chciałem tak z grubsza zasięgnąć języka.
_________________
Boże pozwól mi być takim człowiekiem za jakiego uważa mnie mój pies
 
 
skygge 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 376
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-07-15, 12:29   

Hej!

Jeśli moto miało grzebane w gaźniku to trzeba to ogarnąć. Ten gaźnik jest w miarę prosty.
Motocykl ma pompę paliwa czy została zdemontowana? Jaki filtr powietrza? Standardowy czy otwarty? Jest czysty? Filtr paliwa był wymieniany? Wydechy oryginalne czy akcesoryjne?

Po pierwsze: sprawdź jakie masz dysze (rozmiary): główną i pilot, czy dostęp do śruby PMS jest rozwiercony, oraz to co w tym gaźniku ważne: poziom paliwa w komorze pływaka - trzeba podpiąć przezroczysty wężyk na dole gaźnika do odprowadzenia które wychodzi do tyłu, wężyk dać do góry ponad krawędź komory pływaka, poluzować śrubkę i zobaczyć poziom. http://roadstarclinic.com/content/view/59/96/

Jakbyś był bliżej to mógłbyś podjechać do mnie, z tym gaźnikiem walczyłem swego czasu trochę :)
_________________
Moje fotki: http://www.skygge.com
In Heaven I am a wild ox, on Earth I am a lion, a jester from hell and shadows almighty
The scientist of darkness older than constellations, the mysterious jinx and the error in heaven's masterplan...
Ostatnio zmieniony przez skygge 2016-07-15, 12:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kroolik 


Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 38
Skąd: Szczurowa
Wysłany: 2016-07-15, 12:30   

nunio napisał/a:


kroolik napisał/a:
i tu pierwsze zaskoczenie, to nie takie proste. Jak się dostajecie do filtra?

A co Ty masz za filter :nie_wiem: Jedna śruba prawie na środku obudowy filtra...


No też tak myślałem. Ale nie idzie. Wygląda że od tyłu śa jeszcze dwie śruby.
_________________
Boże pozwól mi być takim człowiekiem za jakiego uważa mnie mój pies
 
 
skygge 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 376
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-07-15, 12:36   

Filtr odkręca się jedną śrubą na środku osłony.
Z tyłu są jeszcze trzy śruby - dwie na górze i jedna na dole - do odkręcenia całej obudowy filtra celem uzyskania dostępu do gaźnika plus opaska zaciskowa na gumie łączącej obudowę filtra z wlotem powietrza w gaźniku. Żeby do niej się dostać trzeba albo mieć długi śrubokręt krzyżakowy albo podnieść bak.

Jeszcze jedna, ważna rzecz: szczelność kolektora ssącego, który doprowadza mieszankę z gaźnika do silnika. Trzeba to też sprawdzić. I generalnie szczelność całego układu, czy gdzieś nie bierze lewego powietrza. Czy jak schodzi z obrotów to strzeli w rury? Albo czy kicha w gaźnik? Jakiego koloru jest dym o którym pisałeś we wcześniejszym poście? Wykręć świecę i zobacz jaki kolor mają elektrody - tak łatwo rozpoznać czy jest za bogato czy za ubogo...
_________________
Moje fotki: http://www.skygge.com
In Heaven I am a wild ox, on Earth I am a lion, a jester from hell and shadows almighty
The scientist of darkness older than constellations, the mysterious jinx and the error in heaven's masterplan...
Ostatnio zmieniony przez skygge 2016-07-15, 13:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
nunio 



Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 185
Skąd: Galicja
Wysłany: 2016-07-15, 13:32   



- 9 - obudowa filtra powietrza mocowana do podstawy filta,
- 10, 11 - filtr powietrza + oring uszczelniający,
- 8 - podstawa filtra powietrza mocowana do motocykla,
- 14 - guma mocująca podstawę filtra z gardzielą gaźnika,
- 23 - opaska mocująca gumę, którą trzeba odkręcić długim krzyżakiem,
- 1, 2, 3, 4 - kolektor dolotowy /ssący/ gaźnika z uszczelnieniami i mocowaniem
_________________
cenzura//Kozak_Barabasz
 
 
kroolik 


Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 38
Skąd: Szczurowa
Wysłany: 2016-07-15, 14:35   

A więc właśnie rozkręciłem. Teraz już wiem że nie ma możliwości ściągnięcia chromowanej części obudowy filtra powietrza bez ściągnięcia jej całej z odkręceniem od gaźnika. Jedna śruba na środku, owszem, ale również dwie od góry od tylu podstawy obudowy na krzyżak. Na rysunku u "nunio" zaznaczone numerem 17 jedna z dwóch śrubek.
_________________
Boże pozwól mi być takim człowiekiem za jakiego uważa mnie mój pies
 
 
nunio 



Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 185
Skąd: Galicja
Wysłany: 2016-07-15, 16:59   

A niech mnie... istotnie są, tyle że u mnie ich albo nie było albo zwyczajnie brakuje :shock: aż to sprawdzę, tyle, że moto nie trzymam w domu... na rysunku bezwiednie wziąłem je za wkręty 12 tym bardziej, że brak liniowego odnośnika do pokrywy zewnętrznej filtra :nie_wiem:
_________________
cenzura//Kozak_Barabasz
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2016-07-17, 19:26   

Poczytaj tu: https://www.google.pl/url...e6DpAKGU2TCjl1g
są opisane różne sytuacje ...
 
 
kroolik 


Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 38
Skąd: Szczurowa
Wysłany: 2016-07-30, 10:23   

A więc. Wymiana świec, dyszy na większą, czyszczenie gaźnika i pomogło.
To tak jak by ktoś był ciekawy finału.
Pozdrawiam.
_________________
Boże pozwól mi być takim człowiekiem za jakiego uważa mnie mój pies
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group