YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
BRAK/SŁABE ŁADOWANIE
Autor Wiadomość
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-04-03, 20:39   

Ja obstawił bym jeszcze regler.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-04-03, 20:44   

Jak sprawdzi na zaciskach alternatora i wykluczy jego usterkę to pójdzie dalej. Od źródła do celu... ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
BtS 



Rocznik: 1998
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-04-03, 20:56   

czy ktoś mógłby mnie naprowadzić gdzie sazaciski alternatora?? żeby zbadać na nich napięcie?
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2010-04-04, 07:33   

Jest możliwość sprawdzenia Regulatora Napięcia miernikiem albo jakimś przyrządem i stwierdzić czy jest dobry-czy uszkodzony. ?
Czy jest to możliwe jedynie po wpięciu w układ elektryczny i stwierdzeniu o jego uszkodzeniu.
Musze wykluczyć wszystkie opcje.Nawet uszkodzenie Regulatora Napięcia,zaznaczam że nie jest to Gwiazda-ale tez ze stajni Yamhy-Majesty 125 ;D ;D
Proszę o wyrozumiałość-jeżeli komuś wyda się to idiotycznym pytaniem 8)
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
Kamyk 



Model: BĘDZIE
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 504
Skąd: polska
Wysłany: 2010-04-04, 07:51   

BtS, wyciągnij wtyczkę od regulatora napięcia i pomierz napięcie między fazowe, międzie fazami powinno być około 45V ( wiadomo, że sztum dochodzi), później mierzy się aku podczas pracy silnika i powinno być na klemach około 14V (wiadomo, że regulator sparwny) Wawrzek, nie zakładaj innego regulatora (od innego moto) ja już tak załatwiłem aku. Nowy regulator, a to chyba Ci padło kosztuje około 200 zł.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-04-04, 10:34   

w Larssonie http://www.larsson.pl/?c=...NA==&bid=111735 266 złociszy. Na alledrogo podobne ceny.

jak link sie nie otworzy w całości to skopiuj adres i otwórz przez przegladarkę windowsowską IE
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-04, 19:46   

Jak macie za niskie napiecie to najpierw sprawdzcie styki w kostce przy lewej kapie dochodzaca do alternatora. Typowa ustarka w Dragach jest nadtapianie sie kostki i sniedzenie stykow. Jesli po wyczyszczeniu stykow napiecie sie niepoprawi to znaczy ze padl juz regulator - napiecie na wysokich obrotach powinno dochodzic do 14-14,5V.
A jak by ktos chcial kupowac regulator to sprawdzajcie rodzaj wtyczki - sa dwa rodzaje do dragow ( zaleznie od roku produkcji). Jak by co to istnieje upust w Larsson'ie :)
Co do miejsca kostki: po lewej stronie pod dekiel wchodza kalble przez dwie kostki - podwoja (dwukolorowe kable to kable do pickup'a ) i potrojna (kable jednego koloru) do alternatora.
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2010-04-04, 20:49   

Kamyk napisał/a:
międzie fazami powinno być około 45V

Kamyk napięcie pomierzone ale wskazuje ok 13V no 12 z hakiem No Co JEST ?
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2010-04-04, 23:37   

Koledzy, na 99% macie to co ja miałem i inni ;)

Wyjmijcie akumulator, elegancko go wypucujcie (tj. przeczyśćcie w nim styki plus i minus delikatnym papierem ściernym) oraz przeczyśćcie też delikatnym papierem ściernym klemy (kable co się przykręca do nich akumulator). Potem po złożeniu nanieść preparat do zabezpieczania styków albo tak jak ja już więcej nic nie robić lol

Macie potem idealne, książeczkowe 14,4v na zaciskach ;)
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-04-04, 23:39   

Kozak_Barabasz napisał/a:
Potem po złożeniu nanieść preparat do zabezpieczania styków albo tak jak ja już więcej nic nie robić lol
np. smar miedziany, zdecydowanie lepszy od wazeliny
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2010-04-05, 06:21   

No dobra klemy czyste,zaciski czyste-Nowy akumulator !
I nic to nie dało,ładowanie 13,5V a najgorsze że jest coś co rozładowuje akumulator do zera shock
Po paru godzinach....
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-04-05, 11:20   

sprawdziłeś "złodzieja prądu" tak jak napisałem ? Jeżeli tak to musisz szukać. W motocyklu niewiele rzecz może ukraść prąd
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2010-04-05, 19:26   

a co nie działa po demontażu??
To może być immo, przerywacz od kierunków.
Raczej oryginał to to nie jest
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-04-05, 21:01   

kiszka napisał/a:
No dobra klemy czyste,zaciski czyste-Nowy akumulator !
I nic to nie dało,ładowanie 13,5V a najgorsze że jest coś co rozładowuje akumulator do zera shock
Po paru godzinach....

W takim razie stawiam na uszkodzony regulator (mówią też regler). Nie daje odpowiedniego napięcia wjedną stronę w stronę aku natomiast pozwala prądowi upływać z aku do alternatora. Trzeba regler dokładnie sprawdzić lub wymienić na nowy 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-04-05, 21:07   

ewemtualnie wypnij regulator napięcia, doładuj akumulator i wepnij do instalacji, jeżeli po dobie będzie trzymał napięcie, diagnoza Demolki jest słuszna i masz przyczynę, ponaddto powinieneś sprawdzic działanie regulatora. Pisałem odpalic i zmierzyć na zaciskach-powinno byc 14,3-14,5 V
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2010-04-06, 15:00   

No jest tak,Po naładowaniu akuml. i wypięciu Regulatora jak i po wpiętym regulatorze w układ.Coś wysysa (Śtrum) z akuml. do zera.
Po wypięciu tego czegoś (co na zdjęciu) akuml.jest OK.Ładowanie jest no nie takie jak piszecie ale jest-no i zauważyłem że po demontażu tego ustrojstwa rośnie ładowanie.
To coś w sobie ma styk (bo był zwarty,no ale stuku puku ;D i się rozwarł)
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2010-04-06, 22:43   

Po całkowitym rozładowaniu akumulatora (zupełnie do zera) należy go ładować 1/20 wartością jego prądu czyli jeżeli masz akumulator 14 Ah ładuj go ładowarką z max ładowaniem 0,7 A.
Przy normalnym ładowaniu prąd ładowania powinien być 1/10 wartości prądy akumulatora.
Do takiego delikatnego ładowania najlepsza jest ładowarka do podtrzymywania napięcia na akumulatorze w zimie (wygląda jak zasilacz do kalkulatora). One zazwyczaj mają max prąd prąd ładowania ok. 0,6 A. Taką ładowarką akumulator będzie się ładował teoretycznie 24 godziny praktycznie ok. 40 godzin.

Jeżeli ładowałeś całkowicie rozładowany akumulator prądem zdecydowanie! większym czyli np. 3 ampery lub 5 - 6 amper to ... śmietnik lub szybka wymiana na gwarancji. (takim prądem ładują ładowarki samochodowe nawet te automatyczne)
 
 
YACA 


Rocznik: 2000
Dołączył: 24 Lip 2009
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 2010-04-16, 14:43   

Mam problemy z ładowaniem.Dziś rozebrałem troszkę drag starka 1100 . znalazłem regulator wyczyściłem nasmarowałem WD40 i wszystki kabelki i połączenia w motorku (chyba) przy pomiarze napięcia przy klemach
napiecie mi skacze od 12.20 do 14.10 .Mam świeżo naładowany akumulator. wiec moze od doładowuje tylko co jakis czas i dla tego pokazuje sie 14 a potem spada do 12 z groszami. i za jakis czas znowu koło 13.8 i potem spada . ..prosze o pomoc jakiego elektryka. i jeszcze jedno jak dostać sie do alternatora w drag starku 1100 z 2000r ?? ??

pozdrawiam Yaca z Wrocka
_________________
YACA
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-11-20, 11:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-04-16, 19:36   

Te skoki napięcia to tak jak piszesz, aku naładowane - alternator zaczyna ładować, a regulator rozłącza. Tak będzie, ale gdy obciążysz aku, np wszystkie światła to się ustabilizuje, lub jeśli aku trochę się rozładuje to będzie ładowane dłużej. Myślę, że masz ok 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
YACA 


Rocznik: 2000
Dołączył: 24 Lip 2009
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 2010-04-16, 21:28   

No właśnie nie jestem pewnien. Pojeździłem troszkę dzisiaj i po powrocie miałem ładowanie 11,9 a to troszke za mało. potem na chwile weszło na 13.4 i spowrotem spadło. A nie wiesz gdzie w 1100 jest alternator i jak sie do niego dostac? Chciałem jechać w niedziele do Częstochowy na rozpoczęcie sezonu. I treraz jestem w kropce.
_________________
YACA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group