BRAK/SŁABE ŁADOWANIE |
Autor |
Wiadomość |
yanis56
Model: SYMPATYK
Wiek: 68 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: uk (lincs)
|
Wysłany: 2014-05-23, 23:12
|
|
|
Witam, moze ktos wie ile trzeba wydac zlotowek na nowy stator do yadzi 1100? |
_________________ The most wasted of all days is one without riding
BMW R1200CL |
|
|
|
|
spider
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 756 Skąd: PL
|
|
|
|
|
yanis56
Model: SYMPATYK
Wiek: 68 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: uk (lincs)
|
Wysłany: 2014-05-24, 15:30
|
|
|
dziekuje spider |
_________________ The most wasted of all days is one without riding
BMW R1200CL |
|
|
|
|
spider
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 756 Skąd: PL
|
|
|
|
|
bary1809
Rocznik: 2002
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2012 Posty: 14 Skąd: leszno
|
Wysłany: 2015-01-08, 20:19 brak ładowania na ciepłym silniku
|
|
|
Witam wszystkich problem polega na tym że gdy odpalę swą gwiazdkę jest wszystko jak należy ładowanie 13,8 -13,7 a gdy pochodzi jakieś 10 min ładowanie znika macie możne pomysł co może być przyczyną Regulator napięcia sprawdzony (podmieniłem się z kumplem i u niego wszystko chodzi a jego u mnie zachowuje się tak samo ) alternator mierzyłem miernikiem na każdym pinie mam o,4 Ω względem serwisówki wszystko gitara (w serw pisze że ma być od 0,36-0,44 Ω i na wszystkich trzech pinach mają być takie same wartości ) Macie pomysł co jeszcze może być przyczyną braku ładowania |
_________________
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-08, 20:20
|
|
|
Znika w jaki sposób ? Spada napięcie ? Do jakiej wartości ? Akumulator się nie gotuje ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
johnypl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2015-01-08, 21:55
|
|
|
bary1809, przemierz jeszcze czy jak nie ma ładowania nie występuje zwarcie pomiędzy uzwojeniami statora a masą, kolejna sprawa, mierząc pomiędzy wszystkimi doczepami statora na pracującym silniku powinno być około 20 V prądu zmiennego. |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-01-08, 21:55 Re: brak ładowania na ciepłym silniku
|
|
|
bary1809 napisał/a: | Witam wszystkich problem polega na tym że gdy odpalę swą gwiazdkę jest wszystko jak należy ładowanie 13,8 -13,7 ... |
Jeśli jest to napięcie zmierzone przy średnich obrotach i włączonym światle mijania, to nie jest to prawidłowa wartość. Jeśli bez światła, to tym bardziej nie jest to wartość prawidłowa. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
griswald
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 44 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 62 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2015-01-09, 21:26
|
|
|
Zgadzam się z kolegą pyra, uszkodzony akumulator może robić cuda. Trzeba na próbę podłączyć inny, jakikolwiek byleby 12 V |
|
|
|
|
bary1809
Rocznik: 2002
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2012 Posty: 14 Skąd: leszno
|
Wysłany: 2015-01-10, 14:17
|
|
|
johnypl, witam i pomierzyłem i wynika z tego ze mój statora daje 5,4V na jednym doczepie czyli 16,2V prądu zmiennego a z zwarciem jeszcze nie zmierzyłem bo coś ostatnio gwiazdka ciężko odpala i nie wiem czasami czy sprzęgło jedno kierunkowe sie nie skończył i tu następna teoria czy bendix ma wpływ na prace magneto ? Wemar czytałem w sercówce i tam pisze ze prawidłowe ładowanie w v starze wynosi 13,7 - 14,1 z tego co pamiętam no mogę się mylić bo mój angielski nie jest znakomity |
_________________
|
|
|
|
|
johnypl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2015-01-10, 20:40
|
|
|
bary1809, 5,4V ? to albo coś źle mierzyłeś, albo twój stator to złom. jak co to dzwoń nr w profilu. |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-10, 20:46
|
|
|
johnypl,
Albo nie przestawił miernika na AC |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
johnypl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2015-01-10, 21:22
|
|
|
remol71,fakt albo pomiar AC/DC |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
|
bary1809
Rocznik: 2002
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2012 Posty: 14 Skąd: leszno
|
Wysłany: 2015-01-11, 09:35
|
|
|
johnypl,możliwe mogłem to jakoś dziwnie pomierzyć ale wątpię dziś idę sprawdzić jeszcze jeden moduł tak zwany "Starting circuit cut off relay" z tego co wyczytałem to odpowiada za pobudzenie alternatora po prostu gdy nie ma pobudzenia alternator nie ładuje jonypl jak mi ręce opadną do ziemi to zdzwonię się |
_________________
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-11, 10:02
|
|
|
bary1809,
O jaki motocykl chodzi ? Jeśli o XVS 1100 jak domniemuję, to wzbudzenie jest na magnesach trwałych. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
bary1809
Rocznik: 2002
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2012 Posty: 14 Skąd: leszno
|
Wysłany: 2015-01-12, 05:45
|
|
|
O vstara 1100 mżliwe ale na to cos drugie co jest przy alternatorze wiec skoro niemam ładowania a sam alternator jest dobry wiec ide wyrzej i szukam przyczyny teodia jest taka ze do tego magnesu idzie prad w momecie gdy sie nagrzeje moto moze isc zwatcie na obwodac co powoduje brak pradu na magnesie i co dalej idzie brak pradu jest to tylko teoria a w praktyce to sie zobaczy
bary1809, p. 7 Regulaminu//pyra |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez pyra 2015-01-12, 06:35, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-12, 06:20
|
|
|
bary1809,
Jedź do elektryka, bo teorii prądu w magnesach nie obronisz. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-01-12, 08:48
|
|
|
bary1809 napisał/a: | "Starting circuit cut off relay" z tego co wyczytałem to odpowiada za pobudzenie alternatora ... |
To jest przekaźnik sprawdzający warunki do uruchomienia rozrusznika - tj. włacznik zapłonu, bieg neutralny, sprzęgło i kosę. Jeśli nie ma prawidłowej kombinacji w tych obwodach, to rozrusznik nie zostanie uruchomiony. Nie ma to żadnego przełożenia na alternator i regulator napięcia, bo nie są ze sobą w żaden sposób połączone (pomijając wspólną masę i ogólne +12V instalacji).
bary1809 napisał/a: | Wemar czytałem w sercówce i tam pisze ze prawidłowe ładowanie w v starze wynosi 13,7 - 14,1 z tego co pamiętam no mogę się mylić bo mój angielski nie jest znakomity |
Jeśli taki jak polski, to faktycznie nie jest najlepiej. Zajrzyj jeszcze raz do "sercówki". |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
Tosiek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2015-03-23, 21:46
|
|
|
Czy ktoś wymieniał kostkę łącząc alternator? Chodzi o tą białą, 3-pinową która jest bezpośrednio na kablu z alternatora.
Jest to zwykła kostka i myślałem wymienić ją na hermetyczną, pytanie czy to ma sens? No i nie mogę się doszukać kostki na przekrój 7-8 mm2 |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
|
bary1809
Rocznik: 2002
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2012 Posty: 14 Skąd: leszno
|
Wysłany: 2015-03-29, 10:29
|
|
|
rozwiązanie problemu
na uzwojeniu statora emalia odeszła i przy ciepłym silniku zanikało ładowanie dałem stator o przewinięcia i gitara wszystko wróciło do porządku za przewinięcie dałem 200 zł pozdrawiam i dzięki za pomoc |
_________________
|
|
|
|
|
|