YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegrzany silnik-brak sprzęgła
Autor Wiadomość
Arturooo 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Wiek: 48
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-04-17, 20:31   Przegrzany silnik-brak sprzęgła

Witam, opiszę sytuację. Motor Road Star 1600 2003r. Byłem dzisiaj na rozpoczęciu w Częstochowie. Przejechałem 140 km do Częstochowy. Miasto zakorkowane na maksa, ciągłe podciąganie na jedynce i w końcu podjazd pod górkę w ogromnej kolejce. Silnik bardzo gorący. W pewnym momencie sprzęgło przestało reagować...tzn. jak wciskałek klamkę sprzęgła była luźna a motor ciągnął do przodu. Musząc hamować gasnął mi kilka razy aż w końcu już go nie odpaliłem. Udało mi się przepchać go na wolne miejsce. Po postoju trzy godzinnym, silnik nie był już gorący, odpalił normalnie i normalnie dojechałem z powrotem 140 km do domu. Teraz pytanie co mam robić dalej?? Wymiana sprzęgła?, oleju? co mogło sie stać??
Dodam że RS mam dopiero od miesiąca a to była pierwsza trasa.
_________________
Morit
 
 
powalla 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1999
Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 89
Skąd: Mikolow
Wysłany: 2016-04-17, 21:50   

Wymień olej na zalecany i obserwuj co się dzieje ze sprzęgłem. Parady służą do przechodzenia akcji ze sprzęgłami, termostatami i chłodnicami (tu masz luzik) ;D
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-04-17, 22:15   

Przegrzałeś olej, więc czym prędzej wymień na nowy. Potem okaże się, czy nie przypaliłeś przy okazji okładzin na sprzęgle.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-18, 06:45   

Klasyka. Jak już gdzieś pisałem wcześniej, miałem podobnie z XVS 650. Na oleju Motul 10W40 wyraźnie czułem zmianę pracy sprzęgła po dłuższej jeździe w korkach, w upalne dni. Zmieniłem olej na syntetyk Valvoline 10W50 Synpower i problem ustąpił. Sprzęgło pracowało bez zarzutu w upale, w kompletnym korku w Tiranie. Co by było, gdybym zalał silnik polecanym przez producenta 10W30 :meksyk:
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
lenio 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 56
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 458
Skąd: słomniki/KRK
Wysłany: 2016-04-18, 21:02   

Miałem to samo w swoim Radku kiedyś na otwarciu sezonu w Bochni , gdy wystygł wszystko wróciło do normy , zmieniłem olej na nowy tylko dla tego że była na to pora. Polecam syntetyk
Motul 20W50
_________________
Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r
 
 
Arturooo 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Wiek: 48
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-04-19, 11:52   

dzięki za rady. W przyszłym tygodniu wymiana oleju i myślę że na tym się zakończy ale jest już nauczka na przyszłość. Pozdrawiam
_________________
Morit
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group