YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówna praca silnika idle
Autor Wiadomość
Jaro2002 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 61
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 35
Skąd: ŁomiankiXVZ13TFMT
  Wysłany: 2016-04-14, 17:33   Nierówna praca silnika idle

Koleżanki i Koledzy. Gdzie szukać przyczyn nierównej pracy silnika XVZ1300 Midnight Star?
Startuje pięknie na ssaniu. Pracuje nierówno i gaśnie na wolnych obrotach. Świece nowe, gaźniki zsynchronizowane. Moto słabo się rozkręca i słabo wraca do wolnych obrotów. Pomyślałem, że to sprawa mieszanki paliwowo-powietrznej. Czyli albo bierze lewe powietrze na gaźniki albo mieszanka jest na gaźnikach źle ustawiona. Jednak za dziabła nie mogę znaleźć gdzie to się reguluje. Pomocy! Inni już śmigają a ja nie mogę...Dziękuję z góry. Jarek
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-04-14, 17:51   

Zacznij jeszcze raz bo czegoś nie rozumiem.
Jaro2002 napisał/a:
Gdzie szukać przyczyn nierównej pracy silnika XVZ1300 Midnight Star?

na pewno chodzi o ten silnik.
Jaro2002 napisał/a:
Startuje pięknie na ssaniu.

jakim ssaniu?, nie będę dalej cytował ale chyba napisałeś o jakimś innym silniku. :nie_wiem:
Tym bardziej że w stopce masz zaznaczone DS 1100

[ Dodano: 2016-04-14, 18:53 ]
Może chodzi o Royal Star ?
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2016-04-14, 17:57   

XVZ...... znaczy Royal Star ;D
stawiam na fałszywe powietrze, choc kiepski jestem w te klocki :oops:
_________________
Bo droga jest celem
 
 
nunio 



Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 185
Skąd: Galicja
Wysłany: 2016-04-14, 19:14   

1. Wd-40 albo Plak na króćce w czasie pracy - jeśli obroty się podniosą, to nieszczelność.
2. Możliwa zbyt uboga mieszanka - błędna regulacja, przytkana dysza lub niedomykająca się przepustnica/e ew.mocno zaniżony poziom paliwa w komorze/rach pływakowej/wych
3. Ze świecami też bywa różnie - rzadko to się zdarza ale rozważ możliwość kontrolnego założenia starych świec jesli pracowały poprawnie, żeby to wykluczyć...

... to takie wróżenie z fusów ale czasem się udaje, jeśli akurat nie ma kasy na warsztat :roll: ale bardzo możliwe, że znajdziesz problem właśnie w króćcach...
_________________
cenzura//Kozak_Barabasz
 
 
Jaro2002 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 61
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 35
Skąd: ŁomiankiXVZ13TFMT
Wysłany: 2016-04-16, 16:03   

jaro napisał/a:
Zacznij jeszcze raz bo czegoś nie rozumiem.
Jaro2002 napisał/a:
Gdzie szukać przyczyn nierównej pracy silnika XVZ1300 Midnight Star?

na pewno chodzi o ten silnik.
Jaro2002 napisał/a:
Startuje pięknie na ssaniu.

jakim ssaniu?, nie będę dalej cytował ale chyba napisałeś o jakimś innym silniku. :nie_wiem:
Tym bardziej że w stopce masz zaznaczone DS 1100

[ Dodano: 2016-04-14, 18:53 ]
Może chodzi o Royal Star ?


W każdym razie dzięki Jaro za pomoc. Chyba miałeś gorszy dzień...To, że mam w stopce inny moto nie ma znaczenia. Piszę o XVZ1300, który właśnie zakupiłem i reguluję. Wyjaśniło się? Stopkę zmienię wkrótce. Po drugie, sądziłem, że dla każdego kto zaczyna przygodę z motoryzacją jasne jest co to ssanie. W każdym razie nie zamierzam dla Twojej wygody zaczynać jeszcze raz "bo czegoś nie rozumiesz". Pytanie czy chcesz pomóc?
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2016-04-16, 17:06 ]
nunio napisał/a:
1. Wd-40 albo Plak na króćce w czasie pracy - jeśli obroty się podniosą, to nieszczelność.
2. Możliwa zbyt uboga mieszanka - błędna regulacja, przytkana dysza lub niedomykająca się przepustnica/e ew.mocno zaniżony poziom paliwa w komorze/rach pływakowej/wych
3. Ze świecami też bywa różnie - rzadko to się zdarza ale rozważ możliwość kontrolnego założenia starych świec jesli pracowały poprawnie, żeby to wykluczyć...

... to takie wróżenie z fusów ale czasem się udaje, jeśli akurat nie ma kasy na warsztat :roll: ale bardzo możliwe, że znajdziesz problem właśnie w króćcach...


Wielkie dzięki. Miesznkę wyregulowałem. Sprubuję jeszcze z tym wd40. Mam jeszcze pomysł by wymienić filtr paliwa. Pozdrawiam.
 
 
nunio 



Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 185
Skąd: Galicja
Wysłany: 2016-04-16, 23:21   

Dobry pomysł ale powinieneś móc go ocenić wzrokowo - jeśli ciemny to tak czy siak wymienić trzeba... chyba, że masz nieprzezroczysty...
_________________
cenzura//Kozak_Barabasz
 
 
Jaro2002 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 61
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 35
Skąd: ŁomiankiXVZ13TFMT
Wysłany: 2016-05-06, 18:56   

Dzięki za rady. Przyczyną były brudne gaźniki. Moto za długo stało nieużywane i zebrało się dużo osadów. Wyczyścił Piotr z Yamaha Łomianki. Teraz silnik chodzi OK.:)
 
 
nunio 



Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 185
Skąd: Galicja
Wysłany: 2016-05-06, 19:28   

No i luuuzik... jak mawiał mój pierwszy szef kompanii, "czyste bebechy pomagają na wszystko" ;D ;p
_________________
cenzura//Kozak_Barabasz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group