YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
opona czy główka ramy
Autor Wiadomość
lenio 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 56
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 458
Skąd: słomniki/KRK
Wysłany: 2016-02-27, 22:43   opona czy główka ramy

W niedalekiej przyszłości wymieniam opony w moim Radku i tak sobie myślę że tylną to na bank muszę wymienić a co do przedniej to myślę ponieważ w czasie jazdy jak puszczę kierownicę to przednie kolo zygzakuje wystarczy że położę palec na kierownicy i motocykl jedzie prosto , obstawiam oponę która wygląda na 5+ myślę wymienię za jednym razem obie ale mam pytanie czy ktoś z Was miał takie objawy i czy ustąpiły po wymianie opony albo oczekuję innych sugestii
_________________
Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r
 
 
sly1078 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1344
Skąd: Dragoni - Wrocław
Wysłany: 2016-02-27, 23:29   

Zanim wymienisz oponę na 5+ najpierw rzuć koło na wyważarke, jeśli okaże się że kółko jest proste to może za mocno jest skręcona główka ramy, albo łożyska do wymiany.
_________________
https://www.facebook.com/Dragoni.Wroclaw
 
 
Romuald 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 132
Skąd: Bestwina
Wysłany: 2016-02-27, 23:39   

Masz tak od początku moto czy dopiero po jakimś czasie się tak stało?
 
 
illusion 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 52
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 1702
Skąd: Poznań/Golęczewo
Wysłany: 2016-02-27, 23:57   

lenio, skasuj luz łożyska w główce ramy
_________________
Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
 
 
burza 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 6692
Skąd: GŁ Koluszki
Wysłany: 2016-02-28, 08:49   

U mnie było podobnie. Najpierw stawiałem na łożysko główki ramy, ale to nie pomogło. Opona była nowa, kolo wyważone, a objawy nie ustąpił. Dopiero jak zmieniłem opony na innego producenta to stał się cud ;p i teraz mogę puścić kierę, a moto sunie jak po sznurku ;D
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 
 
tomboj 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 3037
Skąd: Bełżyce (LUB)
Wysłany: 2016-02-28, 11:17   

Proponuję najpierw sprawdzić ciśnienie w oponach. Powinno być przód 2,5, tył 2,5-2,8.
_________________

 
 
Endrjul 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 54
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 1608
Skąd: Czersk
Wysłany: 2016-02-28, 12:54   

illusion napisał/a:
lenio, skasuj luz łożyska w główce ramy

U mnie to pomogło :dumny:
_________________


Google+
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2016-02-28, 15:09   

U mnie również :ok:
_________________
--> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> :nie_wiem:
 
 
Tytus 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 51
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 745
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-02-29, 09:26   

A ja tak miałem i jednak łożysko główki ramy. Tknięcie paluszkiem powodowało uspokojenie.
_________________
"Nigdy nie trzymaj się wyniośle,
coś z mrówki miej, nie pawia,
a jeśli kto ma uszy ośle,
to z nim się nie umawiaj."
K.I.G.
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2016-02-29, 18:44   

To tak zwane shimmy, może być powodowane zużytą oponą, luzem, rodzajem bieżnika, dociążonym nadmiernie tyłem moto itp.
Często występuje w Varadero . Nowa opona OK, po 5-6 tys lekkie węźykowanie ale jak nie dotknęła kier coraz mocniejsze.
http://moto-turystyka.pl/pl/czytaj/11_shimmy
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
yokozuna 



Model: SYMPATYK
Wiek: 43
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 799
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-07, 22:31   

Przyczyna może być też banalnie prosta: złe rozłożenie masy i/lub oporu powietrza. U mnie takie zjawisko występowało w okolicy 60km/h, pojawiło się pewnego dnia, i ustąpiło jak pod nieco innym kontem przykręciłem szybę (znaczy poprawiłem to co wcześniej popsułem). Widocznie akurat przy tej prędkości i tej konfiguracji moto w jakiś rezonans wpadał.
_________________
Ver­ba vo­lant, scrip­ta ma­nent.
VN2000 sprzedany, będzie jakiś turystyk :) .
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2016-03-08, 08:55   

Merlin
to nie jest shimmy.

A w materiale który podałeś koleś pisze bzdury : ..." z geometrią naszego motocykla jest coś nie w porządku. Warto w takim przypadku sprawdzić ciśnienie w oponach, bieżnik opony oraz jej stan ogólny, łożyskowanie obydwu kół, stan łożyska główki ramy, napięcie wstępne amortyzatorów, jak i stan oleju w tychże."
Ciśnienie w oponach i cała reszta to nie geometra - ta jest, inaczej, konstrukcją moto.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2016-03-08, 11:29   

Racja, ciśnienie to nie geometria ale to wszystko co gostek opisał wpływ na prowadzenie ma, czepiasz się ;p
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
lenio 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 56
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 458
Skąd: słomniki/KRK
Wysłany: 2016-03-08, 21:04   

Niebawem wracam do PL to powiem co było u mnie przyczyną , dzięki za wszelkie sugestie , na razie wstrzymałem się z zakupem przedniej opony

[ Dodano: 2016-03-20, 20:30 ]
Odnośnie zygzakowania to : obie opony wymienione oraz w najbliższych dniach jadę na wymianę łożysk w główce bo luz jak cholera , opony wymienione na Dunlop D404

[ Dodano: 2016-03-21, 21:08 ]
Odnośnie zygzakowania to : obie opony wymienione oraz w najbliższych dniach jadę na wymianę łożysk w główce bo luz jak cholera , opony wymienione na Dunlop D404
_________________
Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r
 
 
macko77 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Maj 2020
Posty: 17
Skąd: London
Wysłany: 2020-07-23, 00:29   

Witam,
Przepraszam, że odgrzewam kotleta ale nie znalazłem nic podobnego na forum. Mianowicie mam spory problem. Moto jest w wersji tourer i powinno się fajnie prowadzić przy prędkościach autostradowych i tu jest spory problem... do około 100km/h jest w miarę ok ale przy 120km/h i szybciej ciężko utrzymać kierownicę. Nie jest to jakieś regularne szarpanie ale wygląda jakby się jechało przy silnym wietrze. Testowałem jazdę za tirem, obok tira, przy wietrze i bez wiatru i zawsze jest podobnie. Generalnie powyżej około 120km/h trzeba walczyć aby moto jechał prosto.
Dodam, że sprawdzałem główkę ramy i jest ok. Nawet kupiłem specjalny klucz aby to dokręcić jak fabryka mówi. Szczerze mówiąc dziwnie lekko ma to być skręcone ale zrobiłem jak w instrukcji.
Dodam, że opony nowe a na fabrycznych zachowywał się podobnie. Moto z 2012 roku z przebiegiem 4200 mil
Może ktoś ma pomysł gdzie szukać przyczyny?

pozdrawiam
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1598
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2020-07-23, 06:25   

macko77 napisał/a:
do około 100km/h jest w miarę ok ale przy 120km/h i szybciej ciężko utrzymać kierownicę. Nie jest to jakieś regularne szarpanie ale wygląda jakby się jechało przy silnym wietrze.


....ale tak naprawdę , to co Ci się dzieje ? Jazda ponad 120 km/h , to jest jazda przy silnym wietrze .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-23, 15:47   

No. Na motocyklu trochę wieje.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2020-07-23, 16:38   

Jaka szyba , kufer centralny ?
U mnie trochę telepało kaskiem, ustąpiło, po założeniu deflektorów na lagi. Do 110mph było ok lol , choć najlepsze prędkość to 60 mph ;D
_________________
Bo droga jest celem
 
 
macko77 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Maj 2020
Posty: 17
Skąd: London
Wysłany: 2020-07-24, 01:14   

Dziękuję za odpowiedzi.
Nie chodzi mi o pęd powietrza w czasie jazdy ale o to, że motor się zachowuje jakby chwilowo łapał boczny wiatr. Cała maszyna chwieje się na boki.
Szybę mam fabryczną i kufry też tylko fabryczne (po bokach). Szybę można delikatnie regulować, tylko na tyle ile pozwolą otwory w mocowaniu. Szczyt szyby można przesunąć o max 5cm. Jak jest pochylona to kask wpada w takie wibracje, że moje oczy przestają odbierać obraz :shock: . Jak ją postawię bardziej do pionu to z kaskiem jest dużo lepiej ale całe moto się chwieje. Dodam, że nie wiem czy też się tak zachowuje przy szybie bardziej położonej bo jak przestałem widzieć to musiałem zwolnić.
Motor jest w fabrycznej konfiguracji wersji cruiser. Zmieniłem tylko opony bo fabryczne były już stare i popękane.
Dzisiaj troszkę położyłem szybę (mniej więcej do połowy) i jutro wyskoczę na autostradę to zobaczę co się zmieniło.
Dodam, że nie szukam rekordów prędkości ale około 80mph (120-130 km/h) to nie jest prędkość światła.
Pozdrawiam
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2020-07-24, 06:28   

Zdejmij szybę, i sprawdź.
Nie słyszałem o fabrycznej wersji cruiser, była tourer. Podobnie nie widziałem w MS1300, fabrycznej szyby regulowanej, może akcesoryjna Yamahy. Wstaw fotkę.
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group