opona czy główka ramy |
Autor |
Wiadomość |
lenio
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 458 Skąd: słomniki/KRK
|
Wysłany: 2016-02-27, 22:43 opona czy główka ramy
|
|
|
W niedalekiej przyszłości wymieniam opony w moim Radku i tak sobie myślę że tylną to na bank muszę wymienić a co do przedniej to myślę ponieważ w czasie jazdy jak puszczę kierownicę to przednie kolo zygzakuje wystarczy że położę palec na kierownicy i motocykl jedzie prosto , obstawiam oponę która wygląda na 5+ myślę wymienię za jednym razem obie ale mam pytanie czy ktoś z Was miał takie objawy i czy ustąpiły po wymianie opony albo oczekuję innych sugestii |
_________________ Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r |
|
|
|
|
sly1078
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1344 Skąd: Dragoni - Wrocław
|
Wysłany: 2016-02-27, 23:29
|
|
|
Zanim wymienisz oponę na 5+ najpierw rzuć koło na wyważarke, jeśli okaże się że kółko jest proste to może za mocno jest skręcona główka ramy, albo łożyska do wymiany. |
_________________ https://www.facebook.com/Dragoni.Wroclaw |
|
|
|
|
Romuald
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 26 Lip 2015 Posty: 132 Skąd: Bestwina
|
Wysłany: 2016-02-27, 23:39
|
|
|
Masz tak od początku moto czy dopiero po jakimś czasie się tak stało? |
|
|
|
|
illusion
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 52 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 1702 Skąd: Poznań/Golęczewo
|
Wysłany: 2016-02-27, 23:57
|
|
|
lenio, skasuj luz łożyska w główce ramy |
_________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą |
|
|
|
|
burza
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 6692 Skąd: GŁ Koluszki
|
Wysłany: 2016-02-28, 08:49
|
|
|
U mnie było podobnie. Najpierw stawiałem na łożysko główki ramy, ale to nie pomogło. Opona była nowa, kolo wyważone, a objawy nie ustąpił. Dopiero jak zmieniłem opony na innego producenta to stał się cud i teraz mogę puścić kierę, a moto sunie jak po sznurku |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
|
|
|
|
|
tomboj
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 18 Lut 2012 Posty: 3037 Skąd: Bełżyce (LUB)
|
Wysłany: 2016-02-28, 11:17
|
|
|
Proponuję najpierw sprawdzić ciśnienie w oponach. Powinno być przód 2,5, tył 2,5-2,8. |
_________________
|
|
|
|
|
Endrjul
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 54 Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 1608 Skąd: Czersk
|
Wysłany: 2016-02-28, 12:54
|
|
|
illusion napisał/a: | lenio, skasuj luz łożyska w główce ramy |
U mnie to pomogło |
_________________
Google+ |
|
|
|
|
PSZEMAS
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2016-02-28, 15:09
|
|
|
U mnie również |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
|
|
|
|
Tytus
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 51 Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 745 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2016-02-29, 09:26
|
|
|
A ja tak miałem i jednak łożysko główki ramy. Tknięcie paluszkiem powodowało uspokojenie. |
_________________ "Nigdy nie trzymaj się wyniośle,
coś z mrówki miej, nie pawia,
a jeśli kto ma uszy ośle,
to z nim się nie umawiaj."
K.I.G. |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2016-02-29, 18:44
|
|
|
To tak zwane shimmy, może być powodowane zużytą oponą, luzem, rodzajem bieżnika, dociążonym nadmiernie tyłem moto itp.
Często występuje w Varadero . Nowa opona OK, po 5-6 tys lekkie węźykowanie ale jak nie dotknęła kier coraz mocniejsze.
http://moto-turystyka.pl/pl/czytaj/11_shimmy |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
yokozuna
Model: SYMPATYK
Wiek: 43 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 799 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-07, 22:31
|
|
|
Przyczyna może być też banalnie prosta: złe rozłożenie masy i/lub oporu powietrza. U mnie takie zjawisko występowało w okolicy 60km/h, pojawiło się pewnego dnia, i ustąpiło jak pod nieco innym kontem przykręciłem szybę (znaczy poprawiłem to co wcześniej popsułem). Widocznie akurat przy tej prędkości i tej konfiguracji moto w jakiś rezonans wpadał. |
_________________ Verba volant, scripta manent.
VN2000 sprzedany, będzie jakiś turystyk . |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2016-03-08, 08:55
|
|
|
Merlin
to nie jest shimmy.
A w materiale który podałeś koleś pisze bzdury : ..." z geometrią naszego motocykla jest coś nie w porządku. Warto w takim przypadku sprawdzić ciśnienie w oponach, bieżnik opony oraz jej stan ogólny, łożyskowanie obydwu kół, stan łożyska główki ramy, napięcie wstępne amortyzatorów, jak i stan oleju w tychże."
Ciśnienie w oponach i cała reszta to nie geometra - ta jest, inaczej, konstrukcją moto. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2016-03-08, 11:29
|
|
|
Racja, ciśnienie to nie geometria ale to wszystko co gostek opisał wpływ na prowadzenie ma, czepiasz się |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
lenio
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 458 Skąd: słomniki/KRK
|
Wysłany: 2016-03-08, 21:04
|
|
|
Niebawem wracam do PL to powiem co było u mnie przyczyną , dzięki za wszelkie sugestie , na razie wstrzymałem się z zakupem przedniej opony
[ Dodano: 2016-03-20, 20:30 ]
Odnośnie zygzakowania to : obie opony wymienione oraz w najbliższych dniach jadę na wymianę łożysk w główce bo luz jak cholera , opony wymienione na Dunlop D404
[ Dodano: 2016-03-21, 21:08 ]
Odnośnie zygzakowania to : obie opony wymienione oraz w najbliższych dniach jadę na wymianę łożysk w główce bo luz jak cholera , opony wymienione na Dunlop D404 |
_________________ Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r |
|
|
|
|
macko77
Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Maj 2020 Posty: 17 Skąd: London
|
Wysłany: 2020-07-23, 00:29
|
|
|
Witam,
Przepraszam, że odgrzewam kotleta ale nie znalazłem nic podobnego na forum. Mianowicie mam spory problem. Moto jest w wersji tourer i powinno się fajnie prowadzić przy prędkościach autostradowych i tu jest spory problem... do około 100km/h jest w miarę ok ale przy 120km/h i szybciej ciężko utrzymać kierownicę. Nie jest to jakieś regularne szarpanie ale wygląda jakby się jechało przy silnym wietrze. Testowałem jazdę za tirem, obok tira, przy wietrze i bez wiatru i zawsze jest podobnie. Generalnie powyżej około 120km/h trzeba walczyć aby moto jechał prosto.
Dodam, że sprawdzałem główkę ramy i jest ok. Nawet kupiłem specjalny klucz aby to dokręcić jak fabryka mówi. Szczerze mówiąc dziwnie lekko ma to być skręcone ale zrobiłem jak w instrukcji.
Dodam, że opony nowe a na fabrycznych zachowywał się podobnie. Moto z 2012 roku z przebiegiem 4200 mil
Może ktoś ma pomysł gdzie szukać przyczyny?
pozdrawiam |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1598 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2020-07-23, 06:25
|
|
|
macko77 napisał/a: | do około 100km/h jest w miarę ok ale przy 120km/h i szybciej ciężko utrzymać kierownicę. Nie jest to jakieś regularne szarpanie ale wygląda jakby się jechało przy silnym wietrze. |
....ale tak naprawdę , to co Ci się dzieje ? Jazda ponad 120 km/h , to jest jazda przy silnym wietrze . |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1856 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-07-23, 15:47
|
|
|
No. Na motocyklu trochę wieje. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2020-07-23, 16:38
|
|
|
Jaka szyba , kufer centralny ?
U mnie trochę telepało kaskiem, ustąpiło, po założeniu deflektorów na lagi. Do 110mph było ok , choć najlepsze prędkość to 60 mph |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
macko77
Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Maj 2020 Posty: 17 Skąd: London
|
Wysłany: 2020-07-24, 01:14
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi.
Nie chodzi mi o pęd powietrza w czasie jazdy ale o to, że motor się zachowuje jakby chwilowo łapał boczny wiatr. Cała maszyna chwieje się na boki.
Szybę mam fabryczną i kufry też tylko fabryczne (po bokach). Szybę można delikatnie regulować, tylko na tyle ile pozwolą otwory w mocowaniu. Szczyt szyby można przesunąć o max 5cm. Jak jest pochylona to kask wpada w takie wibracje, że moje oczy przestają odbierać obraz . Jak ją postawię bardziej do pionu to z kaskiem jest dużo lepiej ale całe moto się chwieje. Dodam, że nie wiem czy też się tak zachowuje przy szybie bardziej położonej bo jak przestałem widzieć to musiałem zwolnić.
Motor jest w fabrycznej konfiguracji wersji cruiser. Zmieniłem tylko opony bo fabryczne były już stare i popękane.
Dzisiaj troszkę położyłem szybę (mniej więcej do połowy) i jutro wyskoczę na autostradę to zobaczę co się zmieniło.
Dodam, że nie szukam rekordów prędkości ale około 80mph (120-130 km/h) to nie jest prędkość światła.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2020-07-24, 06:28
|
|
|
Zdejmij szybę, i sprawdź.
Nie słyszałem o fabrycznej wersji cruiser, była tourer. Podobnie nie widziałem w MS1300, fabrycznej szyby regulowanej, może akcesoryjna Yamahy. Wstaw fotkę. |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
|