YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Światło stop
Autor Wiadomość
Mirek P. 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 112
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-01-20, 15:03   Światło stop

Witam ! Mam takie pytanie . Interesuje mnie wymiana orginalnej żarówki lampy tylnej DS1100 (stop i pozycyjne ) na led . Czy Ktoś to przerabiał ?
_________________
Dla wtajemniczonych "Szwagier"
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-01-20, 15:21   

Ja się ostatnio skutecznie wyleczyłem z LEDów, ale przy puszce. Zamontowałem LEDy (certyfikowane CE) w kloszach oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Po jakimś czasie dostały wilgoci, zardzewiały i spaliły bezpiecznik. Na tym samym bezpieczniku siedziały światła pozycyjne tylne. Całość przytrafiła mi się na autostradzie, przy padającym śniegu z deszczem... Fajnie to wygląda, ale można sobie zrobić niezłe "kuku"...
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
PrzemekN 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 56
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2071
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-01-20, 15:33   Re: Światło stop

Mirek P. napisał/a:
Witam ! Mam takie pytanie . Interesuje mnie wymiana orginalnej żarówki lampy tylnej DS1100 (stop i pozycyjne ) na led . Czy Ktoś to przerabiał ?


Mirek,
Ja wymieniałem: w Venture i w Wild Starze.
Fajnie to wyglądało: stop jest dużo wyraźniejszy niż w oryginale a dodatkowo, w taką lampę LED były wmontowane kierunkowskazy.
Pogadaj z Madakiem - niech Ci pokaże, jak to wyglada na jego Wildku :)
_________________
Psy szczekają, karawana idzie dalej

Garaż:

MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2016-01-20, 15:33   

Witam

Mirek jest dostępna lampa ledowa
http://www.ebay.de/itm/LE...jAAAOSwECZUqka3
Przy wymianie samego źródła trzeba by przetestować jak będzie widoczne światło z ledowej żarówki gdyż odbłyśnik nie do końca spełnia swoją rolę

moondek informacyjnie wymiana źródła światła w lampie powoduje że traci ona homologacje, niby nic, ale w przypadku kolizji różnej maści agencje ubezpieczeniowe tylko czekają ja takie tematy. Też mi się to nie podoba ale co zrobić...
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-01-20, 17:17   

tqmeh napisał/a:
moondek informacyjnie wymiana źródła światła w lampie powoduje że traci ona homologacje, niby nic, ale w przypadku kolizji różnej maści agencje ubezpieczeniowe tylko czekają ja takie tematy. Też mi się to nie podoba ale co zrobić...

Rozumiem, że to samo dotyczy się lamp motocyklowych?
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2016-01-20, 17:22   

Tak
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-20, 18:46   

I dlatego najlepiej wymienić na lampę LED (kompletną) z homologacją.
Moondek
Korozja lampki nie była spowodowana żarówką LED tylko dałeś d... i nie zauważyłeś nieszczelności w lampce oświetlenia blach. Tam musi być szczelnie - jak nie to i przy zwykłej by skorodowało.
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-01-21, 09:39   

Jeżeli już ktoś miał dać d.... to raczej producent samochodu, to tak na marginesie. Ile razy w życiu sprawdzałeś szczelność kloszy oświetlenia tablic? :) Dziękuję, do widzenia :)
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1600
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2016-01-21, 18:05   

moondek napisał/a:
Ile razy w życiu sprawdzałeś szczelność kloszy oświetlenia tablic?


Ja sprawdzam przed każdym wyjazdem ,......a i wymieniam olej .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
Mirek P. 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 112
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-01-22, 06:58   

Dzięki Wszystkim za podjęcie tematu . Coś wymyślę :)
_________________
Dla wtajemniczonych "Szwagier"
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-02, 10:39   

Taaak na pewno Moondek
Jak się coś demontuje i ma to coś uszczelkę - znaczy że ma być szczelne.
Może do serwisu trzeba się udać - pomogą...
lol
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-02-02, 19:34   

Jak nie widziałeś "uszczelek" lub tego "czegoś" co ma nią być w niektórych modelach Toyoty, to nie komentuj. Narażasz się tylko na śmieszność
lol
W serwisie co najwyżej życzliwym uśmiechem mogą potraktować lol
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2016-02-02, 22:45   

moondek, a w jakiej Toyce ? bo jestem żywotnie zainteresowany, może będę musiał coś usprawnić, żeby mnie nie spotkało to co Ciebie
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
robert bagan 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 52
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 55
Skąd: sokółka
Wysłany: 2016-02-03, 00:59   

http://toitoi.pl/nowosci-...toi-polska-188/
_________________
Gl1800
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-06, 19:45   

moondek ja mówię o samochodach a nie o byle g...
Jeśli jest tam coś - ma być szczelne a jak ktoś coś skopał - to można poprawić.
Nie rozumiem o co Ci chodzi ze śmiesznością, nie wiem jaką masz wiedzę o samochodach i Cię nie obrażam więc uszanuj czyjąś wiedzę w temacie.
Nie pasi- nie czytaj.
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
nunio 



Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 185
Skąd: Galicja
Wysłany: 2016-02-07, 01:36   

arkady007 napisał/a:
I dlatego najlepiej wymienić na lampę LED (kompletną) z homologacją.

...skoro już po aptekarsku, to wtrącę swoje trzy grosze - obawiam się, że nie masz racji. Nawet jeśli taka lampa posiada homologację /a nie tylko wytłoczony jej znaczek ;p / to można jej użyć w pojeździe wolnobieżnym, specjalistycznym lub tzw.marki SAM.

Z homologacją pojazdu jest jak z łańcuchem dowodzenia czyli wszystkie elementy pojazdu mają jeszcze homologację z konkretnym pojazdem a zamontowanie takiej lampy /nawet z homologacją/ jest pozahomologacyjną zmianą dla samego pojazdu, bo nikt jej z tym konkretnym pojazdem nie przepuścił przez proces homologacyjny - czyli deklasuje cały pojazd tak, jak za błąd żołnierza w dupeńkę dostaje wódz.
Na szczęście nie ma u nas takich aptekarzy, bo na drogach byłoby puściutko ;D

Co do żarówek - z myślą o moim RS zamówiłem u "chinola" komplet dual color led biało-pomarańczowe i przezroczyste klosze pod przednie kierunki, zwykłe led pod tylne oraz dual light led do tylnej lampy właśnie... muszę zbierać waty, bo radyjko mi się marzy a ciężka muza ciongnie prund :oops:

Mam z led'ami dobre doświadczenia tyle, że są skrajnie nieodporne na wilgoć i niestabilne zasilanie...
_________________
cenzura//Kozak_Barabasz
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-02-07, 08:52   

witek1965 napisał/a:
moondek, a w jakiej Toyce ? bo jestem żywotnie zainteresowany, może będę musiał coś usprawnić, żeby mnie nie spotkało to co Ciebie

Verso, ale sprawdź u siebie, bo co model Toyoty, to inne rozwiązania.

[ Dodano: 2016-02-07, 08:54 ]
arkady007 napisał/a:
Nie pasi- nie czytaj.
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
tasmanski 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 03 Kwi 2015
Posty: 17
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-04-15, 00:00   

Wymienialem w swojej lampie zarowke stop na LED i musialem ja troche zmodyfikowac (zarowke). Otoz okazalo sie, ze obwod zwyklego swiecenia i obwod stopu byl polaczony rezystorem. Czyli, w skrocie, obwod zwyklego swiecenia palil sie caly czas, natomiast wlaczenie stopu zwieralo rezystor i palily sie obydwa.
W konwencjonalnej zarowce obwod zwyklego swiecenia i obwod stopu sa zupelnie niezalezne od siebie i niezaleznie sterowane.
Co to oznacza w praktyce? Otoz jesli ktos ma wiecej niz jeden stop (Ja mam pasek ledowy podlaczony pod obwod stopu), ten dodatkowy stop bedzie sie palil caly czas.
Rozwiazaniem w moim przypadku bylo ... przerobienie zarowki czyli zuplene odseparowanie obwodow.

Inna sprawa, o ktorej wczesniej nie pomyslalem to fakt osuszania wnetrza lampy przez zarowke konwencjonalna - po prostu zarowka taka grzeje jak lampa. LED tego nie potrafi niestety, czasem mam lekko zaparowane wnetrze lampy.
_________________
V-Star 650, Blue eyed girl
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2016-04-15, 00:15   

Tak czytam, tzn jest w niej przekaźnik?
Obydwa? tzn świeci się to samo tylko z 2 różnymi intensywnościami? -
W zwykłej żarówce 2 włókowej są zależne mają wspólny minus
Można było także założyć diodę o ile dobrze o tej porze kojarzę
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
tasmanski 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 03 Kwi 2015
Posty: 17
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-04-15, 08:40   

NIe ma przekaznika, jest tylko rezystor.
To ze sa polaczone katodami (wspolny minus) to oczywiste, w tej zarowce poprzez rezystor polaczone byly takze anody (plusy). Powodowalo to przeplyw pradu przez obwod drugiego swiatla stop z intensywnoscia pomniejszona o wartosc rezystora.
Przerobilem temat, kombinowalem z dioda, ale nie da sie.
Jedynym rozwiazaniem bylo przerobienie zarowki.
Rozlutowanie i odseparowanie obwodow.
NIe podobalo mi sie takze jej swiecenie wiec dodalem pare LEDow swiecacych do gory, dla lepszego oswietlenia tablicy.
Mieszkam w UK, jak na razie nikt sie nie przyczepil.

Co do uszczelki w lampie (cos w rodzaju oringu), moja uszczelka nie jest pelna, posiada przerwe na samym dole lampy, NIe wiem czy tak ma byc, ale wyglada to logicznie. Mala przerwa na samym dole po to zeby ewentualna woda z kondensacji miala gdzie splynac a para sie ulotnic.
_________________
V-Star 650, Blue eyed girl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group