|
Sprężyny Ohlins do XVS 650 Custom. |
Autor |
Wiadomość |
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-21, 20:58 Sprężyny Ohlins do XVS 650 Custom.
|
|
|
Nasz XVS 650 Custom dostał nowe sprężyny w przednim zawieszeniu. Na francuskim ebayu kupiłem kit Ohlinsa 08844-01. Przesyłka przyszła ekspresowo, pełne śledzenie paczki. Dla chętnych mogę wysłać namiar na sprzedawcę. Komplet stanowią 2 sprężyny, 2 krótkie dystanse, naklejki, instrukcja obsługi. Sprężyny są progresywne. Montuje się je gęstym zwojem do góry. Sprężyny są dłuższe od oryginalnych. Mają długość taką, jak oryginały z tulejkami. W związku z tym oryginalnych tulejek dystansowych już się nie montuje. Olej w lagach wymieniłem na gęstszy niż nakazuje instrukcja serwisowa. Jest to syntetyk Valvoline Fork Synpower 15W. Poziom zalania zgodnie z instrukcją 110 mm. Robota prosta, nie trwała długo. Z lag wylałem olej czarny jak smoła. Przepłukałem kilka razy nowym olejem i zalałem. W związku z tym, że stary olej był czarny, ale jednorodny, darowałem sobie rozbieranie lag na części.
Wrażenia z jazdy. Nie wiem, czy tak jest w każdym XVS 650 na oryginalnych sprężynach, ale w naszym zawieszenie było denne. Zupełnie niesprężysty gniot o beznadziejnej charakterystyce. Trudne to jest do opisania. Dzisiaj nie mam polotu, więc zacytuję to, co napisałem w mailu Koledze Berkowi (po Tyskim miałem polot literacki).
Jest dobrze, a nawet bardzo dobrze. Trudno to nawet precyzyjnie opisać, niby to tylko 2 sprężyny. Zawieszenie jest twardsze, ale nie twarde. Nie jest zbudowane z budyniu pomieszanego ze starą ugniecioną gumą. Jest twardsze, ale sprężyste. Wybiera dobrze, reaguje dobrze i tłumi dobrze. Trudno do tego dobrać słowa, ale obecna charakterystyka bardzo mi to pasuje. Jest tak, jak powinno być w tym motocyklu. To powinno wychodzić z fabryki, a nie jakieś byle jakie 2 sprężynki i tanie rurki księgowego. Sądzę, że w firmie Ohlins projektuje to ktoś, co wie dobrze, co robi. Niby prosta, niedroga zmiana, a pełne zadowolenie. Co ciekawe nastąpiła zmiana w jeszcze jednym, zupełnie niespodziewanym aspekcie. Do tej pory, gdy puszczałem kierownicę w czasie jazdy, tak przykładowo przy 80 km/h, kiera dostawała shimmy. Pojawiały się niekontrolowane skręty kierownicy lewo - prawo, samowzbudne. Gdybym nie łapał kierownicy, to nie wiem, jak by się to skończyło. Teraz zjawisko całkowicie ustąpiło. Puszczam kierownicę, a ta idzie jak po sznurku. Niespodziewana zmiana, bo ta siła działa w zupełnie innej osi. No cóż, człowiek wszystkiego nie wie i całe życie się uczy.
I to w zasadzie tyle w temacie nowych sprężyn. Jedyne co mogę powiedzieć, to ZDECYDOWANIE POLECAM |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
VenoMek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 1417 Skąd: Grupa Śląska
|
Wysłany: 2015-07-21, 21:13
|
|
|
remol71, Wasza Gwiazda jest chyba najbardziej stuningowana jak nie na świecie to na pewno na naszym forum. Ale nie o tym... Ile wyniosły koszty jeśli to nie tajemnica? Chcę ten sam zabieg Szadołce zapodać! chętnie wezme namiary na sprzedawcę. |
_________________ VenoMki: Tomek i Ola (Lilu)
Honda XL1000 V Varadero Travel '08
"Jeśli możesz dotknąć horyzontu, jesteś u kresu swojej podróży." |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-21, 21:22
|
|
|
To jest sprzedawca:
http://www.ebay.pl/usr/mecadata-france
Koszt zestawu to 149 Eurosów + przesyłka. Po kursie na pln wyszło ok 650 pln z przesyłką. Drogo i niedrogo. Co jest tanie do motocykla ?
EDIT:
To jeszcze nie koniec tuningu. Na przyszły sezon planuję fajerwerki
Poza tym od tego jest Custom, aby w nim dłubać |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Madburn
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-07-23, 15:35
|
|
|
ja mam progresy wurtha cos 360zl
też bez tulejek - a i tak mam 2cm wyżej niż np. Boober - ale Booerostar może być nieco ...wygnieciony
olej dałem 10W ale zmienię na 15W w zimie
ja rozbierałem całe lagi i wycierałem a potem nowy olej
tak w ogóle to powinny być skontrolowane i ew wymienione wewnętrzne ślizgi z brązu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|