YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprężyny Ohlins do XVS 650 Custom.
Autor Wiadomość
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-21, 20:58   Sprężyny Ohlins do XVS 650 Custom.

Nasz XVS 650 Custom dostał nowe sprężyny w przednim zawieszeniu. Na francuskim ebayu kupiłem kit Ohlinsa 08844-01. Przesyłka przyszła ekspresowo, pełne śledzenie paczki. Dla chętnych mogę wysłać namiar na sprzedawcę. Komplet stanowią 2 sprężyny, 2 krótkie dystanse, naklejki, instrukcja obsługi. Sprężyny są progresywne. Montuje się je gęstym zwojem do góry. Sprężyny są dłuższe od oryginalnych. Mają długość taką, jak oryginały z tulejkami. W związku z tym oryginalnych tulejek dystansowych już się nie montuje. Olej w lagach wymieniłem na gęstszy niż nakazuje instrukcja serwisowa. Jest to syntetyk Valvoline Fork Synpower 15W. Poziom zalania zgodnie z instrukcją 110 mm. Robota prosta, nie trwała długo. Z lag wylałem olej czarny jak smoła. Przepłukałem kilka razy nowym olejem i zalałem. W związku z tym, że stary olej był czarny, ale jednorodny, darowałem sobie rozbieranie lag na części.

Wrażenia z jazdy. Nie wiem, czy tak jest w każdym XVS 650 na oryginalnych sprężynach, ale w naszym zawieszenie było denne. Zupełnie niesprężysty gniot o beznadziejnej charakterystyce. Trudne to jest do opisania. Dzisiaj nie mam polotu, więc zacytuję to, co napisałem w mailu Koledze Berkowi :) (po Tyskim miałem polot literacki).

Jest dobrze, a nawet bardzo dobrze. Trudno to nawet precyzyjnie opisać, niby to tylko 2 sprężyny. Zawieszenie jest twardsze, ale nie twarde. Nie jest zbudowane z budyniu pomieszanego ze starą ugniecioną gumą. Jest twardsze, ale sprężyste. Wybiera dobrze, reaguje dobrze i tłumi dobrze. Trudno do tego dobrać słowa, ale obecna charakterystyka bardzo mi to pasuje. Jest tak, jak powinno być w tym motocyklu. To powinno wychodzić z fabryki, a nie jakieś byle jakie 2 sprężynki i tanie rurki księgowego. Sądzę, że w firmie Ohlins projektuje to ktoś, co wie dobrze, co robi. Niby prosta, niedroga zmiana, a pełne zadowolenie. Co ciekawe nastąpiła zmiana w jeszcze jednym, zupełnie niespodziewanym aspekcie. Do tej pory, gdy puszczałem kierownicę w czasie jazdy, tak przykładowo przy 80 km/h, kiera dostawała shimmy. Pojawiały się niekontrolowane skręty kierownicy lewo - prawo, samowzbudne. Gdybym nie łapał kierownicy, to nie wiem, jak by się to skończyło. Teraz zjawisko całkowicie ustąpiło. Puszczam kierownicę, a ta idzie jak po sznurku. Niespodziewana zmiana, bo ta siła działa w zupełnie innej osi. No cóż, człowiek wszystkiego nie wie i całe życie się uczy.

I to w zasadzie tyle w temacie nowych sprężyn. Jedyne co mogę powiedzieć, to ZDECYDOWANIE POLECAM :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
VenoMek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 1417
Skąd: Grupa Śląska
Wysłany: 2015-07-21, 21:13   

remol71, Wasza Gwiazda jest chyba najbardziej stuningowana jak nie na świecie to na pewno na naszym forum. ;D Ale nie o tym... Ile wyniosły koszty jeśli to nie tajemnica? Chcę ten sam zabieg Szadołce zapodać! ;D chętnie wezme namiary na sprzedawcę.
_________________
VenoMki: Tomek i Ola (Lilu)
Honda XL1000 V Varadero Travel '08
"Jeśli możesz dotknąć horyzontu, jesteś u kresu swojej podróży."
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-21, 21:22   

To jest sprzedawca:
http://www.ebay.pl/usr/mecadata-france

Koszt zestawu to 149 Eurosów + przesyłka. Po kursie na pln wyszło ok 650 pln z przesyłką. Drogo i niedrogo. Co jest tanie do motocykla ? :D

EDIT:

To jeszcze nie koniec tuningu. Na przyszły sezon planuję fajerwerki :dance3: ;)

Poza tym od tego jest Custom, aby w nim dłubać :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-07-23, 15:35   

ja mam progresy wurtha cos 360zl
też bez tulejek - a i tak mam 2cm wyżej niż np. Boober - ale Booerostar może być nieco ...wygnieciony ;)

olej dałem 10W ale zmienię na 15W w zimie

ja rozbierałem całe lagi i wycierałem a potem nowy olej
tak w ogóle to powinny być skontrolowane i ew wymienione wewnętrzne ślizgi z brązu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group