YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nocna jazda
Autor Wiadomość
Czyrs 


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 40
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 39
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-29, 23:51   Nocna jazda

Witam powiem szczerze zastanawiam się od dłuższego czasu jak wygląda wasza jazda nocna dragami ...kurde mać słuchajcie jak jade samochodem heheh ledwo sam widzę koleiny, ale dragiem to już wogóle , jeszcze na przyciemnionej szybie w kasku to juz wogóle!!! hehe jadę na długich ale to gówno daje a lightbary mam nadal zepsute .dopadłem okulary rozświetlające takie dla motorniczych co obraz wygłada jakby niby było jasno ale wszystko sie zlewa na żółto i dupa pozatym musze mieć otwrtą szybe i zdeczka mi wieje wiaterek w paszczaka ..macie jakies sprawdzone pomysły ?? ? pytam bo jak wcześniej pisałem jestem świeżakiem ! !! pozdrowionka
_________________
Jeżeli chcesz prowadzić ludzi sam musisz dokąść iść

I’m a cowboy, on a steel horse I ride
I’m wanted, wanted dead or alive, wanted, wanted dead or alive
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-08-30, 00:19   

Niestety często zdarza mi się jeździć po ciemku Szerszeniem, i nie jest to przyjemne doświadczenie. Przynajmniej na drogach, po których się poruszam, czyli lokalnych. Puszką uwielbiam jeździć w nocy, ale motongiem to niestety męczarnia. Sposoby są proste: trzeba przetrwać ;) Zmniejszam szybkość, staram się nie wyprzedzać. Dbam o szybkę, aby nie parowała (to jest kluczowe, w nocy wilgotność jest o wiele większa i to cholerstwo paruje od razu): pasta do zębów, coca cola i własna ślina daje radę (oczywiście ślinę trzeba spłukać). Staram się być skupionym (do granic napięcia jajek ;) Na razie żyję ;)
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2009-08-30, 00:27   

Jedyne słuszne rozwiązanie to Lightbary i można śmigać nocą.
_________________
Dawid Z.
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2009-08-30, 00:39   

Taką funkcję stosuję (niektórzy załapią):
LOCAL Godzina, Wajcha, Speed

Godzina = TIME()

IF Godzina < 21
....Wajcha = "dzień"
ELSE
....Wajcha = "noc"
ENDIF

DO CASE
CASE Wajcha = "dzień"
.... Speed = 90
CASE Wajcha = "noc""
.... Speed = "60"
END CASE


Działa na razie prawidłowo ;D :hahaha:
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-08-30, 00:50   

No dobre to równanie, ale ja stosuje inne = zamykam oczy ( i tak nic nie widać)i jak najszybciej do domu
CASE Wajcha = „noc”
….Speed= Maneta po oporach tylko żeby linki nie urwać, bo wtedy dupa
:hahaha:
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
Ostatnio zmieniony przez jaro 2009-08-30, 00:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-08-30, 00:51   

Widzę Ziólek, żeś z branży ;) Ale to na Basic mi wygląda ;)
While time < 21
...speed = 100
...focus = 70
speed = 70
focus = 100

W uproszczeniu ;)
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2009-08-30, 01:01   

zen napisał/a:
...speed = 100


Przy 100 zaczyna się wibrator na jajkach i nie można się skupić na prowadzeniu :hahaha: lol dlatego u mnie jest 90 ;D
PS
Funkcja była w VFP ;)

jaro napisał/a:
No dobre to równanie, ale ja stosuje inne = zamykam oczy ( i tak nic nie widać)i jak najszybciej do domu
CASE Wajcha = „noc”
….Speed= Maneta po oporach tylko żeby linki nie urwać, bo wtedy dupa
:hahaha:


Dodał bym jeszcze jedno
okrzyk = BANZAJ ! !! :hahaha:
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2009-08-30, 01:48   

Ale tam gadacie, ja uwielbiam w nocy jeździć.
Wiadomo że zimniej niż w dzień, ale ja tam wole w nocy jeździć niż w dzień.
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-08-30, 11:44   

Też jestem nocny driver lol
Super się jeździ po mieście, poza miastem gorzej z tego względu, że może coś wyskoczyć i wtedy .....
Lightbary to naprawdę dobry i pożyteczny wynalazek ;)
Nie wiem czy wam się też tak zdarza, ale jak śmigam sobie w nocy to często ktoś długimi błyśnie zaraz przed wyminięciem (myślą, że jedzie jednooki bandzior bez 1 światła) :hahaha:
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2009-08-30, 14:57   

Ziółek napisał/a:
LOCAL Godzina, Wajcha, Speed

Godzina = TIME()

IF Godzina < 21
....Wajcha = "dzień"
ELSE
....Wajcha = "noc"
ENDIF

DO CASE
CASE Wajcha = "dzień"
.... Speed = 90
CASE Wajcha = "noc""
.... Speed = "60"
END CASE


Według mnie to Clipper 5 lub "C" - "Ansi C ....."

Do tematu - nocą ostatnio stuknąłem 500 km i zasada była prosta - trzymać się za puszką jadącą odpowiednią prędkościa.
Jedyny problem to zaufanie do kierowcy którego nie znasz. On z drogi i ty z drogi - bo jedziesz "na światełko".

Nie radzę przy tym sposobie używać lightbarów i długich świateł :-)
 
 
Jawos 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 87
Skąd: Konin prawie ;)
Wysłany: 2009-08-30, 16:34   

Spytajcie Jawoski, bo to specjalistka od jazdy w nocy i deszczu...

Ja stosuję zasadę, że jeżeli mogę, to staram się trzymać za poprzedzającą mnie puszką, w takiej odległości, aby zasięg mojego światła kończył się tuż za nią.
Wtedy widzę najwięcej.
Dla mnie jest to najmniej męczący sposób podróżowania nocą.
O jeździe na długich nie piszę, bo gdy tylko można, to ich używam, ale jest to niewielki procent ogólnej jazdy nocnej.
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 39
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2009-09-01, 20:29   

W nocy najlepiej mi sie jedzie za autkiem,ktory oswietla mi dobrze droge ;p


Jesli jade na malo uczeszczanych drogach to dlugie i po sprawie ;D
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-09-02, 07:43   

Nie lubię śmigać nocą i staram się tego unikać. Niestety na drogach masa gówna, średnio widać czy coś jest rozlane czy nie a do tego czasmi bywają rozwalone śmieci (jakieś deski, puszki i insze tałatajstwo). Koniecznie trzeba trzymać się śladów kół puszek wówczas raczej na jakiś syf pokroju oleju nie trafisz (no ale można wjebać się w koleiny). Tam gdzie mogę, to długie (są rewelacyjne i jazda prawie jak za dnia). Oczywiście obowiązkowo żółte okulary (znacznie poprawiają ostrośc widzenia i rozjaśniają). Staram się nie przekraczać 70km/h ale to tylko na znanych mi odcinkach w przeciwnym razie 50-60km/h (co bardzo wkurwia puszkarzy :( ). Cóż powiedzieć, skupiony do granic ale po 1,5h jazdy czuję się jak z krzyża zdjęty.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-09-02, 11:12   

nie wiem moze to sprawa nowej blendy w lampie ale nie posiadam dodatkowych lamp a w nocy widac droge bardzo dobrze, kiedys bylo gorzej ale olsnilo mnie , ze to piornik zaslania czesc wiazki swiatla.
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-02, 15:34   

Jazda nocą , szczególnie gdy jest ciepło i bezwietrznie, może być przyjemna, ale po mieście, bo poza nim jest bardzo niebezpieczna.
Niestety nasze pole widzenia ogranicza się tylko do zasięgu świateł motocykla.
W nocy na pozamiejskich drogach nietrudno natknąć się na przebiegającą drogę zwierzynę leśną . Spotkanie dzika lub nawet zająca pojawiającego się nagle z ciemności przed naszym kołem zapewne domyślacie się czym może się dla motocyklisty skończyć .

Drugie niebezpieczeństwo to zlewanie się pojedynczego światła ze światłami jadącego za nami samochodu. Jadący z naprzeciwka mogą odczytać, że przed nim jedzie jeden pojazd i jest jeszcze daleko i zechcą wykonać manewr skrętu w lewo.
Wynik to - awaryjne hamowanie motocykla, próba ominięcia przeszkody .... a skończyć się to może nie zawsze ze szczęśliwym skutkiem dla nas.

Przykłady można mnożyć, ogólna zasada u doświadczonych motocyklistów jest taka żeby jechać za dnia a w nocy odpoczywać.
Lepiej zacząć podróż o świcie niż ja kontynuować nocą.
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
szczepan 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 249
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2009-09-02, 15:54   

W nocy jest chujowo :|

Mi najbardziej przeszkadza że nie widać jakie gówno leży na nawierzchni.

Ostatnio cudem uniknąłem zderzenia z wielką drewnianą belką pomalowaną dodatkowo na czarno i położoną w poprzek drogi. Gość przede mną rozbił o to puszkę. Uratowało mnie to, że go nie wyprzedziłem, a już miałem ochotę...

A droga międzynarodowa, główna oczywiście evil
 
 
Czyrs 


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 40
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 39
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-02, 16:17   

dzieki chlopaki za rady kurde czesto mi sie zdarza a szczegolnie teraz kiedy jade do lodzi i z... ze wracam wieczorem cholera tak jak wiewior pisał czuje sie jak zdjety z krzyza ...kurwa ta 1 jest tak niebezpieczna ze szkoda gadac nio ale coz łapa z manetki długie plus upijajace okulary łzawiace oczy i do przodu


Kolego, przeczytaj uważnie pkt. 1 Regulaminu. Każdy następny Twój post = oficjalne ostrzeżenie evil
JanekBo
_________________
Jeżeli chcesz prowadzić ludzi sam musisz dokąść iść

I’m a cowboy, on a steel horse I ride
I’m wanted, wanted dead or alive, wanted, wanted dead or alive
Ostatnio zmieniony przez 1janbo 2009-09-25, 08:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
darkside 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 1717
Skąd: Gdańsk/Banino
Wysłany: 2009-09-03, 00:54   

Problem nocy to czesto parujaca szybka ze wzgledu na roznice temperatur. Wtedy dopiero widzenie jest slabe i ograniczone co prowadzi do duzych nerwow oraz dziwnych zachowan. Osobiscie czesto podnosze szybe i smigam z wiaterkiem po ryjku 50-70km ( mowa o smiganiu poza terenem oswietlonym jak miasta )
Zastanawiam sie tylko jak do tego problemu podchodza kolesie ze :scig:
Przyznam ze nie widzilem ich przy predkosci 50-70km :hahaha:
_________________

Morsy-Damian-klik
 
 
Kart 



Rocznik: 2003
Wiek: 45
Dołączyła: 24 Cze 2009
Posty: 43
Skąd: Stargard Szcz/Wawa
Wysłany: 2009-09-03, 11:12   

Własnie miałam okazję śmigać 500km w prawie kompletnych ciemnościach. Powiem szczerze, że widoczność faktycznie do niczego i światło draga tego nie polepsza. Na szybce kasku mam naklejoną specjalną folię, więc o parowanie akurat się nie martwię. A jak sobie radzę-poprostu dostosowuję prędkość do widoczności-czasem to wkurzające, jak mi z tyłu koleś podjeżdża, żeby mnie podgonić, ale z drugiej strony ułatwia mi sprawę, bo dzieki jego światłom widzę więcej drogi przed sobą.
_________________

 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2009-09-03, 16:22   

Jak pisałem gdzies w innym temacie mam v-stara i zacną lampe która daje nawet na mijania takie swiatło ze spokojnie mozna sie poruszc 80-90 . Wczesniej keidy miałem Virago to lampka sieciła tak jakby zamiast zarówki była swieczka . Podobno zeby było jasniej wystarczy włozyc zarówke o wiekszej mocy , ale to jest temat dla elektryka .
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group