YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: pyra
2015-05-08, 19:25
Nowy taryfikator juz niedługo ... ?
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-05-20, 18:27   

spider napisał/a:

Hehe tak bylo wczoraj w mojej miejscowosci i wcale mnie to nie zdziwilo.
jakos mnie to nie dziwi jak równiez to, że nasze kochane Państwo 26 lat po obaleniu znienawidzonego reżimu .............w niczym mu nie ustępuje.
Policja stoi ponad prawem jak również Sądy z małymi wyjątkami. Ustawy pisze się i uchwala po to, żeby ich nie przestrzegać, a obywatela ma się głęboko w ........... Obywatel ma siedzieć cicho, skulony jak bezdomny pies i potakiwać. Po co więc prawo skoro funkcjonariusze mający go strzec lamią je codziennie, a Sądy, jak w czasach komuny miast udowadniać winę obywatelowi wydaje wyroki na słowo, funkcjonariusza aparatu ucisku.
Jeszcze niedawno oburzaliśmy się na milicjantów ukraińskich, czy rumuńskich. Przecież u nas jest dokładnie tak samo. Jak mam uwierzyć w wynik z Iskry 1 skoro to może być pomiar kolesia, który zasuwa jeszcze legalnie, przed tablicą, ale jest już w strefie pomiaru uradzenia pomiarowego ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2015-06-02, 10:28   

Takie umiejętności matematyczne ma policja


_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
shaq 



Model: MS1900
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 62
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2015-06-02, 11:34   

ale to przecież pismo starosty, nie policji ;)
 
 
najmros 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 52
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-06-02, 11:45   

Troche nie w temacie .., ale .. zwolennicy kar powinni byc zadowoleni ...
Najpierw ilosc mandatow ..., teraz projekt poprawki, ktora ma zniesc tolerancję prędkości mierzonej fotoradarem

Bezpieczenstwo chyba schodzi na drugi plan ... jesli jeszcze nie zeszlo ..
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6494
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2015-06-02, 11:49   

najmros napisał/a:
Bezpieczenstwo chyba schodzi na drugi plan ... jesli jeszcze nie zeszlo ..


oj chyba dawno zeszło. Pokazówka z zabieraniem praw jazdy ( polowanie ) trzeba było pokazać, że decyzja była słuszna ( statystyka wdzięczna dziedzina nauki ) no i dziurę trzeba łatać a przecież ośmiorniczki kosztują ;D
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
filipesku 


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2006
Wiek: 54
Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 3505
Skąd: Wilcza Góra
Wysłany: 2015-06-02, 12:02   

shaq, bo taka jest procedura...
_________________
Życie to taka impreza z której nikt nie wychodzi żywy....


---------------------------------
Yamaha Drag Star 650
2013 - 7 tys. km
2014 - 14 tys. km
Honda VTX 1800
2015 - 7 tys. km
2016 - 8,5 tys. km
2017 - zmieniła właściciela
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2015-06-02, 13:43   

shaq napisał/a:
ale to przecież pismo starosty, nie policji ;)


Kto wydał Tobie PJ policja czy starosta (burmistrz) ? nie potrzebne skreślić ;)

Doczytaliście o ile przekroczył a do ilu było ograniczenie ?
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
Jaro5 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 192
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2015-06-02, 14:16   

I dobrze że takich debili będą eliminować.
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
 
 
robert_p (vel Hipis) 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 1802
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2015-06-02, 14:22   

tqmeh napisał/a:
shaq napisał/a:
ale to przecież pismo starosty, nie policji ;)


Kto wydał Tobie PJ policja czy starosta (burmistrz) ? nie potrzebne skreślić ;)

Doczytaliście o ile przekroczył a do ilu było ograniczenie ?


Dla tych co nie widzą : 70+50 = 120 ! ! W decyzji jest że jechał 110.... :hahaha:
_________________
Hipis
 
 
shaq 



Model: MS1900
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 62
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2015-06-02, 14:24   

tqmeh napisał/a:


Kto wydał Tobie PJ policja czy starosta (burmistrz) ? nie potrzebne skreślić ;)

Doczytaliście o ile przekroczył a do ilu było ograniczenie ?


No doczytaliśmy, ale wydaje mi się, że jak starostwo przygotowywało pismo to źle uzupełnili blejt. Policja pewnie zatrzymała słusznie, bo jak by było tak jak w piśmie to nikt by prawka nie oddał.
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2015-06-02, 14:29   

shaq napisał/a:
Policja pewnie zatrzymała słusznie, bo jak by było tak jak w piśmie to nikt by prawka nie oddał.


Właśnie że nie słusznie, w przepisie jest mowa o przekroczeniu o 50km/h w terenie zabudowanym
Gość przekroczył o 40
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
shaq 



Model: MS1900
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 62
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2015-06-02, 14:34   

tqmeh napisał/a:
shaq napisał/a:
Policja pewnie zatrzymała słusznie, bo jak by było tak jak w piśmie to nikt by prawka nie oddał.

Właśnie że nie słusznie, w przepisie jest mowa o przekroczeniu o 50km/h w terenie zabudowanym
Gość przekroczył o 40



Dobra tylko pytanie czy w piśmie pomyliło się np. starostwo wpisując dopuszczalne 70 zamiast 50, czy kierowca (w tym przypadku jakiś niekumaty) nie potrafił wytłumaczyć policjantowi, że 110 -70 to nie więcej niż 50.
W to drugie nie wierzę.

To, że w tym piśmie jest (110-70) > 50 nie znaczy, że tak było na drodze, a co za tym idzie że prawko zostało zatrzymane nie słusznie.

Ale w sumie to nieważne - pismo fajne.
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2015-06-02, 14:48   

Tak czy inaczej przesłanie jest takie że urzędasy / policja nie znają przepisów albo matematyki ;)
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
najmros 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 52
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-06-02, 19:30   

Jaro5 napisał/a:
I dobrze że takich debili będą eliminować.


Jaro5, nigdy nie przekroczyles o 40km/h ograniczenia predkosci ?
Nie wyzywalbym tak latwo Innych nie znajac dokladnych okolicznosci ..

Uwazam tak jak Bemol - w pierwszych dniach byla pokazowka z lapaniem .. nie po to, zeby bylo bezpieczniej , tylko po to zeby uzasadnic wprowadzenie przepisu .. Ludzie byli lapani w miejscach gdzie latwo bylo zlapac, a nie tam gdzie bylo niebezpiecznie ..
Uwazam,ze to dobry przepis, ale wkurza mnie zle oznakowanie ... i te limity "zatrzyman", mandatow, itd ..
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2015-06-03, 07:29   

Cytat:
Fotoradary nie będą błyskać częściej, ale posypią się mandaty

Policjanci mają w tym roku wlepić co najmniej 1,675 mln mandatów, wynika z projektu uzupełniającego Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Pomóc miała w tym poprawka do obecnych przepisów, która znosiła tolerancję prędkości mierzonej fotoradarem, wynoszącą obecnie 10 km/h. Po medialnej burzy rząd wycofał się dziś z tego pomysłu.




Program Realizacyjny na lata 2015–2016, będący uzupełnieniem Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013–2020, zakłada dwa główne cele – ochronę pieszych oraz zarządzanie prędkością.

Z tego drugiego założenia jeszcze do dziś wynikało, że już tylko na przyjęcie przez parlament czekała poprawka "znosząca tolerancję pomiaru urządzeń automatycznego nadzoru nad zachowaniami w ruchu drogowym". W skrócie – fotoradar miał zrobić nam zdjęcie przy przekroczeniu dozwolonej prędkości nie o 11 km/h, jak dotychczas, a już o 1 km/h. Tak się jednak nie stanie, bowiem rząd wycofał się z tego konkretnego planu. Poinformował o tym m.in. Paweł Olszewski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju na swoim Twitterze.

Na stronie internetowej Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego możemy dziś przeczytać, że zniesienie tolerancji pomiaru urządzeń automatycznego nadzoru nad zachowaniami w ruchu drogowym zostało wskazane w rządowym programie w obszarze "Legislacja" i przypisane do resortu infrastruktury jako lidera odpowiedzialnego za wykonanie zadania. Okazuje się, że według KRBRD nie oznacza to, że "strona rządowa będzie procedować osobny projekt mający na celu realizację tego zadania."

Aktualizacja na stronie internetowej zakończona jest zdaniem: "lista projektów kluczowych do realizacji przez rząd w obszarze bezpieczeństwa w transporcie zostanie zaprezentowana opinii publicznej w najbliższym czasie."

Kierowcy wypełnią dziurę budżetową

Tolerancja wprowadzona została między innymi dlatego, żeby podczas mijania radarów kierowcy nie skupiali się na obserwowaniu prędkościomierza, a raczej na drodze przed sobą. Miało to też nieco złagodzić negatywne podejście kierowców do systemu nadzoru ruchu drogowego.

Wśród ekspertów, a nawet niektórych posłów, nie brakowało opinii sugerujących pozostawienie obecnego bufora 10 km/h – właśnie po to, żeby kierowcy skoncentrowani byli na drodze, a nie na wahającej się wskazówce prędkościomierza. Jednak zdaniem zwolenników zniesienia tolerancji nie zdała ona egzaminu, dlatego że w praktyce kierowcy traktowali te 10 km/h jako przyzwolenie na szybszą jazdę i niejako podniesienie ograniczenia prędkości o te 10 km/h właśnie.

Wcześniej pojawiały się już głosy, że m.in. ze względu na spory szum medialny i krytykę punktu znoszącego tolerancję 10 km/h, wprowadzony zostanie kompromisowy zapis zezwalający na jazdę do 5 km/h szybciej, niż wynosi limit w danym miejscu. Pamiętać trzeba bowiem o błędach pomiarów oraz wskazań samochodowych prędkościomierzy. Te z reguły nieco zawyżają pomiar, ale wystarczy założenie innych kół, do tego większe zużycie bieżnika i niewłaściwe ciśnienie opon, a wynik będzie zupełnie inny. Teraz okazało się, że tolerancja pomiaru pozostanie na obecnym poziomie.

Jedno jest pewne – zniesienie tolerancji spowodałoby lawinowy wzrost liczby wystawianych mandatów, bo najwięcej przekroczeń prędkości, według policyjnych statystyk, to te niewielkie – do 10 km/h właśnie. To z pewnością pomogłoby także w realizacji innego celu, postawionego w omawianym programie na lata 2015–2016. Mówi on bowiem o konieczności nałożenia na kierowców co najmniej 1,657 mln mandatów do końca 2015 roku, czyli nie mniej niż rok wcześniej. Zniesienie tolerancji byłoby jednak dla rządzących niepopularną decyzją, która przysporzyłaby słów krytyki.

Więcej fotoradarów, odcinkowe pomiary prędkości

Program Realizacji na lata 2015–2016 zakłada też rozwój systemu automatycznego nadzoru w dwóch zakresach – przekraczania prędkości oraz przejazdu na czerwonym świetle. W tym celu do końca tego roku powstanie 29 odcinkowych pomiarów prędkości, mierzących średnią prędkość na określonym dystansie oraz przybędzie 50 fotoradarów, do łącznej liczby 400 na polskich drogach. Natomiast urządzeń rejestrujących przejazd na czerwonym świetle przybędzie 20 sztuk.

Wyższe mandaty, zmieniony taryfikator

Na przyjęcie przez parlament czeka też punkt mówiący o podniesieniu maksymalnej wysokości grzywien oraz wprowadzeniu zmian w taryfikatorze. Obecnie trwają prace. Według ostatnich informacji, kary mają być naliczane w powiązaniu z ogłaszanym przez GUS przeciętnym wynagrodzeniem w gospodarce narodowej za poprzedni rok. Obecnie jest to prawie 3,8 tys. zł brutto.

Zapewne do momentu wdrożenia nowych zasad sporo się jeszcze zmieni, ale nieoficjalnie może to wyglądać następująco.
W przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości
od 11 do 20 km/godz. będzie to 3 proc. średniej pensji,
od 21 do 30 km/godz. – 5 proc.,
od 31 do 40 km/godz. – 9 proc.,
a od 41 do 50 km/godz. – 14 proc.
Jeśli prędkość zostanie przekroczona o ponad 50 km/godz., to mandat będzie wynosił 20 proc. średniego wynagrodzenia, czyli ok. 760 zł.
Przy przekroczeniu prędkości w obszarze zabudowanym, wysokość kary będzie podwajana – maksymalnie ok. 1520 zł.
Jeśli ktoś przekroczy prędkość po raz czwarty w ciągu 12 miesięcy od pierwszego mandatu, to wówczas będzie on większy o kolejne 50 proc. – maksymalnie wyniesie ok. 2280 zł.


Projekt zaostrza także kary za niedostosowanie się do sygnalizacji świetlnej – będzie to 20 proc. średniego wynagrodzenia.
Mandat za to będzie wyższy – analogicznie jak w przypadku przekroczenia prędkości – w obszarze zabudowanym i w przypadku czwartego i kolejnych mandatów – maksymalnie ok. 2280 zł.


Piesi też dorzucą się do budżetu

Oprócz tych zmian, w Programie Realizacyjnym na lata 2015–2016 znaleźć można wiele innych ciekawych informacji. Ponieważ jednym z głównych założeń jest ochrona pieszych, spodziewać się należy zwiększonych kontroli policyjnych. Na ten rok cel to nie mniej niż 420 tys. mandatów nałożonych na pieszych, przy skontrolowaniu co najmniej 685,8 tys. pieszych. Czyli około dwie na trzy skontrolowane osoby „powinny” zgodnie z tym dostać mandat.

Bezpiecznych dróg krajowych przybędzie… 10 km

W innym miejscu raportu czytamy o zapowiadanych od pewnego czasu przebudowach jednopasmowych dróg krajowych do takich o przekroju 2+1, co pozwala na rozładowanie zatorów i bezpieczne wyprzedzanie. Zgodnie z Programem Realizacyjnym w tym roku nie powstanie ani jeden kilometr takich dróg, a do końca 2016 będzie ich… 10 km.

Nie tylko kary...


Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zajmie się też jednak nie tylko nakładaniem sankcji na kierowców i pieszych. Zgodnie z planem na najbliższe półtora roku zbadany zostanie choćby wpływ reklam, w tym świetlnych, ustawianych przy drogach na bezpieczeństwo ruchu. Zwiększona zostanie też liczba pojazdów ratownictwa medycznego i poprawi się stan ich wyposażenia. Zbudowanych zostanie także 668 metrów "urządzeń bezpieczeństwa pieszych na drogach krajowych".

Zmiany na dobre? Nie wszystkie

Planowane zmiany, wraz z tymi wprowadzonymi niedawno, mają za zadanie zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Według najświeższych danych policji, w ciągu dwóch tygodni od wprowadzenia zaostrzonych kar za rażące przekroczenie prędkości i jazdę w stanie nietrzeźwości zmniejszyła się liczba wypadków i ofiar, a także mniejsza jest liczba zatrzymanych pijanych kierowców. To może świadczyć o tym, że była to dobra decyzja.

Jednak zmiany takie, jak choćby likwidacja tolerancji przy pomiarze prędkości dokonana równolegle z wyznaczeniem liczby wlepionych mandatów, nie poprawiłyby społecznej akceptacji systemu karania kierowców. A bezpieczeństwa też nie poprawią. Wydaje się więc, że dobrze się stało. Można wrócić do obserwowania drogi, a nie wskazówki prędkościomierza. Pamiętajmy jednak, żeby tolerancji pomiaru nie traktować jednak jako podniesienia ograniczenia prędkości, a raczej jako ukłon "systemu" w stronę kierowców.



KLIK
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-03, 12:49   

Rzecznik rządu zdementował, że takie zmiany mają być zgłoszone. Pozostaje tolerancja 10 km/h i nie ma limitu mandatów dla policji.

Jak widać, słupki poparcia spadły zbyt nisko. :hahaha:
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-23, 20:57   

Uzupełniam temat
Okazuje się, że żółte kamery nad skrzyżowaniami robią foto zarówno przy czerwonym, jak i przy żółtym świetle, a dodatkowo robią foto jak się zatrzymasz, ale przekroczysz linię.
Także radzę uważać
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-10-24, 11:59   

arkady007 napisał/a:
dodatkowo robią foto jak się zatrzymasz, ale przekroczysz linię.
i co z tego wynika ? bo mandatu za to nie budiet. Co innego za red, tudzież orange
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-11-01, 22:04   

Jak staniesz a przekroczysz linię na orange albo na red i staniesz, to urządzenie nie jest na tyle "mądre", żeby to wiedzieć i przychodzi piękna pamiątka. Pamiętaj Kolego, że skrzyżowania są okamerowane i przed i za (także na przeciwnych pasach.
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2016-01-03, 10:22   

dostałem linka od kolegi http://www.jednoslad.pl/n...kwot-i-punktow/

szybkość - szybkością, po prostu zwolnimy :beczy: ale czy przestaniemy jeździć w grupach ? Coraz więcej skrzyżowań posiada kamery robiące foty na czerwonym, a jadąc grupą częst się zdarza, że na zielonym to tylko pierwszy....... ;/ a cena wysoka
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group