problem z kierunkowskazami |
Autor |
Wiadomość |
pablo71
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 52 Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 15 Skąd: drammen Norge
|
Wysłany: 2015-04-23, 08:10 problem z kierunkowskazami
|
|
|
Witam to moja kolejna prosba o pomoc tym razem chodzi o kierunkowskazy .niedawno zmienilem kierunkowskazy na diodowe ale tylko tylne i po zamontowaniu bardzo szybko migaja .czy jest jakis prosty i szybki sposob poprawy czestotliwosci migania mysle o wymianie przekaznika lub opornikach .prosze o jakies rady .pozdro |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2015-04-23, 08:34
|
|
|
Szybkie miganie migaczy formalnie oznacza przepalenie którejś z żarówek. Czas mignięcia jest determinowany przez łączne obciążenie - moc żarówek. Dając diodówki zmniejszyłeś moc obciążeniową i przekaźnik odbiera to jako spalenie się jakiejś żarówki. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-23, 08:42
|
|
|
To co zaoszczędziłeś na ledach teraz wytracisz na rezystorach. Taki lajf |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2015-04-23, 08:43
|
|
|
Do każdego ledowego kierunku musisz równolegle podłączyć opornik. W zależności od mocy leda opornik o właściwej rezystancji. Suma mocy ledowego kierunkowskazu i opornika powinna dawać w przybliżeniu moc żarówki która była oryginalnie założona. Opornik 8,2 ohma symuluje około 17,6 W; opornik 7,5 ohma symuluje około 19,2 W. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
pablo71
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 52 Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 15 Skąd: drammen Norge
|
Wysłany: 2015-04-23, 09:12
|
|
|
Dzieki tak zrobie .nie zakladalem ledow dla oszczednosci a dla wygladu .pozdro dla wszyskich tych co pomagaja i tych co gadaja . |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2015-04-23, 09:18
|
|
|
A jeszcze jedno. Kupując oporniki nie patrz się tylko na rezystancję ale na moc. Np. przez opornik 8.2 oma będzie płynął prąd ok. 1.5 A. To nie mogą być miniaturowe oporniki np. do druku. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
pablo71
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 52 Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 15 Skąd: drammen Norge
|
Wysłany: 2015-04-23, 09:52
|
|
|
A jak z grzaniem sie tych opornikow i czy sa takie o wartosci zblizonej do zarowki chcialbym ominac metode prob i bledow |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2015-04-23, 11:05
|
|
|
Im większą będzie miał dopuszczalną moc to mniej się będzie grzał. Nie jestem już na bieżąco w te klocki ale kiedyś to były nawet noiskoomowe oporniki - drut oporowy nawinięty na porcelankę.
Obliczenia:
Moc żarówki kierunków - Pk
Moc "żarówki" LED - Pl
Moc dodatkowego opornika włączonego równolegle - Pr
Pr = Pk - Pl
Rezystancja dodatkowego opornika Rr
Rr = (12 *12)/Pr
Trzeba zdobyć opornik o rezystancji Rr i minimalnej mocy Pr. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-23, 14:00
|
|
|
Był już taki temat i tam wszystko obliczyłem. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2015-04-23, 19:49
|
|
|
Ja się na elektryce nie znam.
Podałem parametry oporników przeznaczonych do kierunkowskazów motocyklowych. Nie wyważaj otwartych drzwi i nie szukaj ch...wie gdzie - zamów np. z Louisa . Oporniki podobno się grzeją do wysokich temp i nie zaleca się umieszczania np. przy pompie paliwa. Ja swoje przednie miałem wrzucone (luźno) do lampy, a tylne przykręciłem do błotnika pod bananem (wspornikiem błotnika). |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
Colmann
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 41 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 40 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-04-24, 10:16
|
|
|
http://archiwum.allegro.p...4423818360.html
Tu masz gotowe oporniki z radiatorami bez komplikacji podłączasz i cieszysz się z efektów:) |
_________________ ŻYCIE TO NIE BAJAK!!!
NIE TRAĆ CZASU WSIĄDŻ NA SWGO BAJKA...
I RUSZAJ TAM GDZIE WIATR RAZEM Z TOBĄ GNA
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2015-04-24, 10:26
|
|
|
pablo71 napisał/a: | kierunkowskazy na diodowe ale tylko tylne | Zwróć uwagę że w opisie oporników które wskazał Colmann, mówi się o oporniku dla całej jednej strony - przód i tył. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
Colmann
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 41 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 40 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-04-24, 11:15
|
|
|
Tak jak kolega napisał wyżej moc trzeba dobrać do potrzeb według obliczeń.
Ja dałem link poglądowy odnośnie tego jakie oporniki się stosuje by były bezpiecznie.
Jak wyżej pisali koledzy ,zły dobór może skutkować niedziałaniem albo i mały pożarem ;P... co w trasie nie byłoby miłym przeżyciem:D |
_________________ ŻYCIE TO NIE BAJAK!!!
NIE TRAĆ CZASU WSIĄDŻ NA SWGO BAJKA...
I RUSZAJ TAM GDZIE WIATR RAZEM Z TOBĄ GNA
|
|
|
|
|
yoorki
Model: WS1600
Rocznik: 2000
Wiek: 54 Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 6 Skąd: Norge, Mjondalen
|
Wysłany: 2015-09-13, 19:07
|
|
|
witajcie.
to może ja przedstawie swój problem, otóż zakupiłem swojego draga z wyciętymi wszystkimi kierunkami. dokładnie zostały tylko końcówki z konektorami w przedniej lampie i pod błotnikiem. Zakupiłem dwa komplety kierunków ledowych, zamontowałem, podłączyłem, testuję i... jaki kierunek bym nie właczył to palą się wszystkie (jakby awaryjne). sugestia znajomego że przekaźnik, więc kopie i... miałbyć albo trzy albo pięcio pinowy a jest dwu??? dwa brązowe kable i nic więcej. sprawdzałem wszędzie: w okolicy aku i pod bakiem. znalazłem takie małe coś koło stacyjki i tylko dwa kable jak pisałem wcześniej. nic innego nie wpływało na działanie kierunków.
odpuściłem więc przekaźnik bo dwa kable za cholere mi nie pasowały do teorii.
zapomniałem zaznaczyć że mimo iż działały wszystkie na raz to częstotliwość była ok, to znaczy zupełnie poprawna. trochę przez przypadek a trochę za sprawą jakiegoś dzwonu (co to gdzieś dzwoni tylko nie wiadomo gdzie) wyjąłem żarówkę z kontrolki pod zegarem i o dziwo wszystko działa jak należy ale kontrolki nie ma
próbowałem wsadzić diodową "żarówkę" ale to nie do końca pomogło bo wprawdzie w jedną strone działa oki ale w drugą znowu "awaryjne". sorki że się tak rozpisałem ale może ktoś z kolegów czy też koleżanek rozwiązał ten problem? byłbym wdzięczny za sugestie. pozdrawiam |
|
|
|
|
|