YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z kierunkowskazami
Autor Wiadomość
pablo71 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 52
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 15
Skąd: drammen Norge
Wysłany: 2015-04-23, 08:10   problem z kierunkowskazami

Witam to moja kolejna prosba o pomoc tym razem chodzi o kierunkowskazy .niedawno zmienilem kierunkowskazy na diodowe ale tylko tylne i po zamontowaniu bardzo szybko migaja .czy jest jakis prosty i szybki sposob poprawy czestotliwosci migania mysle o wymianie przekaznika lub opornikach .prosze o jakies rady .pozdro
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3065
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2015-04-23, 08:34   

Szybkie miganie migaczy formalnie oznacza przepalenie którejś z żarówek. Czas mignięcia jest determinowany przez łączne obciążenie - moc żarówek. Dając diodówki zmniejszyłeś moc obciążeniową i przekaźnik odbiera to jako spalenie się jakiejś żarówki.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 08:42   

To co zaoszczędziłeś na ledach teraz wytracisz na rezystorach. Taki lajf :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-04-23, 08:43   

Do każdego ledowego kierunku musisz równolegle podłączyć opornik. W zależności od mocy leda opornik o właściwej rezystancji. Suma mocy ledowego kierunkowskazu i opornika powinna dawać w przybliżeniu moc żarówki która była oryginalnie założona. Opornik 8,2 ohma symuluje około 17,6 W; opornik 7,5 ohma symuluje około 19,2 W.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3065
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2015-04-23, 08:50   

Tylko jak Ci padnie LED to możesz tego nie zauważyć.
.
.
.
Wyrzuć LEDy wstaw żarówki. ;D
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
pablo71 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 52
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 15
Skąd: drammen Norge
Wysłany: 2015-04-23, 09:12   

Dzieki tak zrobie .nie zakladalem ledow dla oszczednosci a dla wygladu .pozdro dla wszyskich tych co pomagaja i tych co gadaja .
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3065
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2015-04-23, 09:18   

A jeszcze jedno. Kupując oporniki nie patrz się tylko na rezystancję ale na moc. Np. przez opornik 8.2 oma będzie płynął prąd ok. 1.5 A. To nie mogą być miniaturowe oporniki np. do druku.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
pablo71 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 52
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 15
Skąd: drammen Norge
Wysłany: 2015-04-23, 09:52   

A jak z grzaniem sie tych opornikow i czy sa takie o wartosci zblizonej do zarowki chcialbym ominac metode prob i bledow
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3065
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2015-04-23, 11:05   

Im większą będzie miał dopuszczalną moc to mniej się będzie grzał. Nie jestem już na bieżąco w te klocki ale kiedyś to były nawet noiskoomowe oporniki - drut oporowy nawinięty na porcelankę.
Obliczenia:
Moc żarówki kierunków - Pk
Moc "żarówki" LED - Pl
Moc dodatkowego opornika włączonego równolegle - Pr
Pr = Pk - Pl

Rezystancja dodatkowego opornika Rr
Rr = (12 *12)/Pr

Trzeba zdobyć opornik o rezystancji Rr i minimalnej mocy Pr.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 14:00   

Był już taki temat i tam wszystko obliczyłem.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-04-23, 19:49   

Ja się na elektryce nie znam.

Podałem parametry oporników przeznaczonych do kierunkowskazów motocyklowych. Nie wyważaj otwartych drzwi i nie szukaj ch...wie gdzie - zamów np. z Louisa . Oporniki podobno się grzeją do wysokich temp i nie zaleca się umieszczania np. przy pompie paliwa. Ja swoje przednie miałem wrzucone (luźno) do lampy, a tylne przykręciłem do błotnika pod bananem (wspornikiem błotnika).
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Colmann 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 41
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 40
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-04-24, 10:16   

http://archiwum.allegro.p...4423818360.html

Tu masz gotowe oporniki z radiatorami bez komplikacji podłączasz i cieszysz się z efektów:)
_________________
ŻYCIE TO NIE BAJAK!!!
NIE TRAĆ CZASU WSIĄDŻ NA SWGO BAJKA...
I RUSZAJ TAM GDZIE WIATR RAZEM Z TOBĄ GNA :P
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3065
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2015-04-24, 10:26   

pablo71 napisał/a:
kierunkowskazy na diodowe ale tylko tylne
Zwróć uwagę że w opisie oporników które wskazał Colmann, mówi się o oporniku dla całej jednej strony - przód i tył.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
Colmann 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 41
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 40
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-04-24, 11:15   

Tak jak kolega napisał wyżej moc trzeba dobrać do potrzeb według obliczeń.
Ja dałem link poglądowy odnośnie tego jakie oporniki się stosuje by były bezpiecznie.
Jak wyżej pisali koledzy ,zły dobór może skutkować niedziałaniem albo i mały pożarem ;P... co w trasie nie byłoby miłym przeżyciem:D
_________________
ŻYCIE TO NIE BAJAK!!!
NIE TRAĆ CZASU WSIĄDŻ NA SWGO BAJKA...
I RUSZAJ TAM GDZIE WIATR RAZEM Z TOBĄ GNA :P
 
 
yoorki 


Model: WS1600
Rocznik: 2000
Wiek: 54
Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 6
Skąd: Norge, Mjondalen
Wysłany: 2015-09-13, 19:07   

witajcie.
to może ja przedstawie swój problem, otóż zakupiłem swojego draga z wyciętymi wszystkimi kierunkami. dokładnie zostały tylko końcówki z konektorami w przedniej lampie i pod błotnikiem. Zakupiłem dwa komplety kierunków ledowych, zamontowałem, podłączyłem, testuję i... jaki kierunek bym nie właczył to palą się wszystkie (jakby awaryjne). sugestia znajomego że przekaźnik, więc kopie i... miałbyć albo trzy albo pięcio pinowy a jest dwu??? dwa brązowe kable i nic więcej. sprawdzałem wszędzie: w okolicy aku i pod bakiem. znalazłem takie małe coś koło stacyjki i tylko dwa kable jak pisałem wcześniej. nic innego nie wpływało na działanie kierunków.
odpuściłem więc przekaźnik bo dwa kable za cholere mi nie pasowały do teorii.
zapomniałem zaznaczyć że mimo iż działały wszystkie na raz to częstotliwość była ok, to znaczy zupełnie poprawna. trochę przez przypadek a trochę za sprawą jakiegoś dzwonu (co to gdzieś dzwoni tylko nie wiadomo gdzie) wyjąłem żarówkę z kontrolki pod zegarem i o dziwo wszystko działa jak należy lol ale kontrolki nie ma :cry:
próbowałem wsadzić diodową "żarówkę" ale to nie do końca pomogło bo wprawdzie w jedną strone działa oki ale w drugą znowu "awaryjne". sorki że się tak rozpisałem ale może ktoś z kolegów czy też koleżanek rozwiązał ten problem? byłbym wdzięczny za sugestie. pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group