YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2011-10-04, 21:21
Przegląd techniczny
Autor Wiadomość
fuko 



Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 103
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-08-19, 16:50   

badanie było na dworze, nie pokazał mi wyniku tylko powiedział 102db. musiałem 3 razy lekko odkręcić manetkę. nie wiem czy jest sens rozstrząsać dalej sprawę, takie rzeczy się zdarzają. podałem namiar na stację, żeby ją omijać. nigdy nie wiesz jak podejdą do głośnych wydechów. teraz szukam stacji gdzie dostanę pieczątkę, a mam wyjęte bebechy tylko z jednej komory. i kasę wziął za badanie a jak 'tylko' naprawię usterkę, to w ramach tej opłaty dostanę stempel. chu mu na imię.
_________________
أنا لطيف جدا ولكن بلدي الدراجة هو سخيف أكثر
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2013-08-19, 21:51   przegląd

Jak dostałeś kwit to masz 14 dni na zmianę zgodnie z zaleceniami i musisz wrócić na tą samą stację diagnostyczną!
 
 
fuko 



Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 103
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-08-19, 23:35   

ale mogę też nie wrócić, tylko nie wiem czy inne stacje będą wiedziały, że już gdzieś byłem? bo nie chcę narobić kaszany.
_________________
أنا لطيف جدا ولكن بلدي الدراجة هو سخيف أكثر
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-19, 23:43   badanie tech.

Jak nie wrocisz nie bedziesz mial stempla. Skad inne stacje wiedza?Nie mam pojecia. Zadzwon na byle jaka i zapytaj o zasady. Mialem tak z autem. Musilem wrocic, ale moze dlatego ze drugie badanie po naprawie ma inna stawke i jest tansze. Zapytaj o to i nie bedziesz sie krecil w niepewnosci.
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2013-08-20, 00:02   

fuko, jak mi przy DSie diagnosta czepił się za głośnych kominów ( puste rury 2,5" Highway Hawk ) to wykręciłem oryginalne kominy z moto kumpla i powrót na przegląd, podbity dowód a pół gdz. później spowrotem już były puste HH.
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
qbczas1984 


Model: SYMPATYK
Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 175
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-08-20, 00:02   

Kurna dziwne, jak byłem samochodem na przeglądzie, którego nie przeszedł to oddał mi dowód kazał naprawić usterkę i wrócić jak zrobię co trza. Grosza za to nie wzięli, choć całą diagnostykę mi zrobili, ale okazało się na końcu, że jedno oko święci mi za nisko i nie podbiją, a regulacja przy kloszu była urwana. oczywiście powiedziałem, że już jadę do mechanika co by mi naprawił. Jak powiedziałem tak zrobiłem, z tym że mechanior powiedział mi żebym pojechał na inną stację bo tam świateł nie sprawdzają, jak powiedział tak zrobiłem, 30 minut później miałem dowód podbity. A za nisko święconce światło rozwiązałem za pomocą kilku podkładek gumowych pod klosz.
 
 
J36 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 104
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-08-20, 16:01   

Ja jak jadę na przegląd samochodem to mam sprawdzone wszystko od A do Z. Jak ostatnio pojechałem motocyklem to ten sam diagnosta nawet nie dotknął klamki hamulca. Chwilę się poprzyglądał, następnie wyciągnął rękę w moim kierunku, ja odruchowo podałem mu kluczyk a on mi mówi żebym dał mu dowód rejestracyjny hehe.. Uwielbiam jeździć na przegląd motocyklem ;D
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-08-20, 19:42   

Mnich napisał/a:
Jak dostałeś kwit to masz 14 dni na zmianę zgodnie z zaleceniami ...
a diagnosta nie ma obowiązku zatrzymania dowodu ?
Pytam, tylko nie stwierdzam
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-21, 10:21   

witek1965, Nie pamiętam, być może mi zatrzymał i jeździłem ze świstkiem. Chyba sam zadzwonię, bo widzę, że temat obrasta w kolejne pytania :D
_________________
Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 696
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-08-21, 10:57   

witek1965 napisał/a:
fuko napisał/a:
zapłaciłem za badanie, którego moje moto nie przeszło
nie jestem na 100% pewny, ale chyba zostałeś naciągnięty, ponieważ kilkakrtotnie spotkałem się z takim przypadkiem (Ten diagnosta musi być bardzo sumienny, żeby nie powiedzieć nadgorliwy.


Jak nie jesteś pewien to się nie wypowiadaj.
Prawo jest takie że płacisz za przegląd techniczny wynikiem którego jest pieczątka w dowodzie lub lista niesprawnych mechanizmów. Po usunięciu awarii wracasz na tą samą stację i po sprawdzeniu znów otrzymujesz wynik: stępel lub listę.
Jeśli ktoś nie zapłacił bo było coś nie tak to po prostu trafił na człowieka a nie na ......

Zawsze jak nie przejdzie i zapłacisz to możesz jechać na inną stację.

witek1965 napisał/a:
Mnich napisał/a:
Jak dostałeś kwit to masz 14 dni na zmianę zgodnie z zaleceniami ...
a diagnosta nie ma obowiązku zatrzymania dowodu ?


Diagnosta nie ma prawa zatrzymania dowodu a zresztą i tak jest nie ważny, Kwitek upoważnia kierowcę na przejechanie pojazdem do warsztatu i masz na to 14 dni.

Wysokość opłat za przeglądy techniczne jest regulowane prawnie i podawane w dziennikach ustaw więc nie ma możliwości się targowania.

Jak by ktoś miał problemy z okolic Otwocka/Józefowa pod Warszawą to pisać na PW.
 
 
Piorus 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 75
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 331
Skąd: Piorusowo
Wysłany: 2013-08-21, 15:24   

petermajster nie demaskuj naszego forumowego przyjaciela diagnosty,bo następnym razem
tak Ci motocykl prześwietli,że się zdziwisz ile ma ukrytych wad. :hahaha:
_________________
;NAVIGARE NECESSE EST-VIVERE NON EST NECESSE
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-08-21, 15:38   

petermajster,
dzięki za wyczerpującą wypowiedź.
Obiecuję, że już więcej nie będę się wypowiadał w kwestii, których pewien nie jestem i nawet nie ośmielę się zapytać o coś, czego pewien nie jestem :beczy:

petermajster napisał/a:
Diagnosta nie ma prawa zatrzymania dowodu a zresztą i tak jest nie ważny


petermajster napisał/a:
Jak nie jesteś pewien to się nie wypowiadaj.

Cytat:


Jeżeli podczas przeglądu diagnosta wykryje usterkę/usterki, samochód nie przejdzie badania technicznego. Gdy usterki samochodu zagrażają bezpieczeństwu jazdy, diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny pojazdu, który następnie zostaje wysyłany do odpowiedniego wydziału komunikacji. Takim samochodem nie można poruszać się po drogach.

Po usunięciu usterek należy zgłosić się do stacji kontroli pojazdów na ponowne badanie. Jeśli jego wynik będzie pozytywny, można odebrać dowód rejestracyjny w wydziale komunikacji.

Sytuacja wygląda lepiej, jeżeli usterki nie zagrażają bezpieczeństwu. Wystawia się wtedy zaświadczenie o negatywnym wyniku badania technicznego i wypisuje na nim usterki, które kierowca powinien usunąć w ciągu czternastu dni od badania. Podczas drugiej wizyty kierowca płaci jedynie za sprawdzenie elementów, które miały być naprawione lub wymienione.


źródło Auto kult

Na wstępie należy stwierdzić, iż okresowe badanie techniczne może być przeprowadzone dla pojazdu zarejestrowanego, czyli dopuszczonego do ruchu lub przed pierwszą jego rejestracją na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Zobowiązanym do przedstawienia pojazdu do badania technicznego jest jego właściciel, a terminy określa art. 82 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.) zwanej dalej ustawą.

Cytat:
Należy podkreślić, iż zgodnie z art. 132 ust. 1 pkt 2 ustawy samo niepoddanie pojazdu badaniu technicznemu w wyznaczonym terminie stanowi przesłankę do zatrzymania dowodu rejestracyjnego przez policjanta, który może zezwolić na używanie pojazdu przez czas nieprzekraczający 7 dni, określając warunki tego używania.

Zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. Nr 155, poz. 1232) w przypadku, gdy wynik badania technicznego jest negatywny, uprawniony diagnosta wystawia zaświadczenie o negatywnym wyniku badania technicznego i jeżeli:

stwierdzone usterki nie stwarzają bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub środowiska, zamieszcza je w zaświadczeniu z badania technicznego i informuje właściciela pojazdu o konieczności wykonania badania technicznego pojazdu po usunięciu usterek;
stwierdzone usterki stwarzają bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego lub środowiska lub gdy cechy identyfikacyjne pojazdu są niezgodne z danymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie, zatrzymuje dowód rejestracyjny i w zaświadczeniu z badania technicznego dokonuje wpisu "zatrzymano dowód rejestracyjny nr ...".



źródło Stanowisko Biura Ruchu Drogowego KGP z września 2011 roku.

i materiał źródłowy

Dz.U. 2009 nr 155 poz. 1232

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

§ 6. 1. W przypadku gdy wynik badania technicznego
jest pozytywny, uprawniony diagnosta:
1) zgodnie z art. 82 ust. 2 ustawy zamieszcza odpowiedni
wpis w dowodzie rejestracyjnym pojazdu;
2) dla badania technicznego, o którym mowa
w art. 81 ust. 3 ustawy, wystawia zaÊwiadczenie
o przeprowadzonym badaniu technicznym.
2. W przypadku gdy wynik badania technicznego
jest negatywny, uprawniony diagnosta wystawia zaÊwiadczenie
o negatywnym wyniku badania technicznego
i je˝eli:
1) stwierdzone usterki nie stwarzajà bezpośredniego
zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub
środowiska, zamieszcza je w zaświadczeniu z badania
technicznego i informuje właściciela pojazdu
o konieczności wykonania badania technicznego
pojazdu po usunięciu usterek;
2) stwierdzone usterki stwarzajà bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego lub
środowiska lub gdy cechy identyfikacyjne pojazdu
sà niezgodne z danymi w dowodzie rejestracyjnym
lub odpowiadajàcym mu dokumencie, zatrzymuje
dowód rejestracyjny i w zaÊwiadczeniu
z badania technicznego dokonuje wpisu „zatrzymano
dowód rejestracyjny nr ...”
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-08-22, 13:20   

fuko napisał/a:
badanie było na dworze, nie pokazał mi wyniku tylko powiedział 102db. musiałem 3 razy lekko odkręcić manetkę. ...

Czemu ty obsługiwałeś manetkę? Znasz techniczną stronę wykonania badania i masz ku temu przeszkolenie? Rozporządzenie w tej sprawie bardzo dokładnie określa warunki i sposób przeprowadzenia badania i tego należy przestrzegać, choćby ze względu na konsekwencje.
Dlatego właśnie nie mam zamiaru montować obrotomierza w moim RS'ie ;D i nigdy nie będę kręcił manetką podczas badania ... nie wiem jak to się robi (w zgodzie z rozporządzeniem). ;D
 
 
fuko 



Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 103
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-08-22, 17:09   

z tego co wyczytałem na naszym forum, to wogóle nie powinienem kręcić :evil:
_________________
أنا لطيف جدا ولكن بلدي الدراجة هو سخيف أكثر
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 696
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-08-22, 17:37   

witek1965 Dziękuję z wyprowadzenia z błędu.
Przekonany byłem że nie ma prawa, myliłem się. :ryczy: Biję się w piersi i przepraszam.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-08-22, 20:03   

petermajster, nikt nie jest doskonały, tym bardziej ja. Ale czasami cos tam sobie zakoduję w pamięci, że takie konkretne wydarzenie miało gdzieś miejsce i stąd pamiętam. Jak sam zauważyłeś, napisałem, że nie jestem pewien i w tym konkretnym przypadku nie powinien zabrać dowodu.
U nas takich praktyk nie stosują. jak jest coś nie tak, to albo wygoni i nie podbije bez kasy, albo podbije i każe naprawić to co wskaże.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 696
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-08-22, 20:10   

W moim starym oplu zawsze się czepiali do porysowanej szyby przez wycieraczkę.
Zawsze tłumaczyłem:
Panie ale to się stało jutro.
_________________
 
 
skygge 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 376
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-24, 13:32   

Właśnie wróciłem z pierwszego mojego przeglądu motocykla.

Ponieważ miałem "stage 1 mod" obawiałem się, że doczepią się do głośności. Jak wierciłem wydech udało mi się te stożki z końca wyjąć bez szkody, więc je powciskałem z powrotem. Moto zamilkło a przegląd przeszedł bez mrugnięcia okiem (sprawdzenie tylko czy działają światła, migacze, stop).

Na pytanie czy jak sobie kupię głośne wydechy to czy mogę tam przyjechać na przegląd czy będę miał problemy pan się tylko uśmiechnął.

Oczywiście stożki już wyjęte :)
_________________
Moje fotki: http://www.skygge.com
In Heaven I am a wild ox, on Earth I am a lion, a jester from hell and shadows almighty
The scientist of darkness older than constellations, the mysterious jinx and the error in heaven's masterplan...
 
 
fuko 



Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 103
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-08-24, 17:52   

ja mój przegląd też już mam za sobą. inna stacja trochę sprawdzania świateł, vin i gadka, że nie mam tylnych kierunków (mam tylko w kierownicy świecące na dwie strony) bo to niebezpieczne. obietnica uzpełnienia braku i badanie zaliczone :) gość swój człowiek, jeździ na moto od dziesiątego roku życia. a dzięki za pomoc w zaliczeniu badania, tym najbardziej 'pomocnym' pozdrowienia
_________________
أنا لطيف جدا ولكن بلدي الدراجة هو سخيف أكثر
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 48
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-08-25, 06:38   

Dokładnie jak kolega petermajster pisze. Co by nie podpieprzać sprawdzonych diagnostów, jak policjanty złapią z głośną rurą czy nieprawidłowym kierunkiem to gadać, że na przeglądzie były inne i dopiero potem założono te nieprawidłowe. Co by miłych diagnostów nie narażać na nieprzyjemności...
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group