YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wywołanie i odczytanie błędów układu wtryskowego
Autor Wiadomość
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 53
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2015-03-26, 18:15   Wywołanie i odczytanie błędów układu wtryskowego

Czy jest możliwość wywołania i odczytania błędów układu wtryskowego w XV 1700 na podstawie żółtej kontrolki "checka"(wtrysk), jeśli tak to w jaki sposób ?? ? Z góry dzięki ! !!
 
 
winiar 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 1363
Skąd: z Polski
Wysłany: 2015-03-26, 19:10   

artek, o ile mi wiadomo to w 1900 nie ma takiej możliwości by odczytać to na wyświetlaczu. Robi się to tylko za pomocą komputera, który podłączasz do moto. Wydaje mi się, że w 1700 będzie tak samo.
_________________
winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...

XV 1900 Roadliner S
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 53
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2015-03-26, 19:19   

Dzięki Winiar ! !!
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-03-26, 19:32   

W każdym pojezdzie , gdzie za sterowanie silnikiem odpowiada komputer można sprawdzić jego ustawienia i ewentualne błędy poprzez podłączenie komputera diagnostycznego.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1707
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2015-03-26, 20:16   

Artek da się sprawdzić na wyświetlaczu jaki jest nr błędu, za pomocą odpowiedniej kombinacji przycisków na prawej manetce
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 53
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2015-03-26, 20:31   

Dzięki Robert ! !!

[ Dodano: 2015-04-01, 15:39 ]
Jak by ktoś potrzebował:
https://sites.google.com/site/testankieta/diagnostic-mode
 
 
JARECKI 68 


Model: RS1700
Rocznik: 2008
Wiek: 55
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 81
Skąd: BRODNICA
Wysłany: 2021-01-04, 18:05   

Panowie,nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi czy w RS 1700 jest gniazdo do podłączenia komputera diagnostycznego czy nie ma takiego.I jak sprawa wygląda z ewentualnym kasowaniem błędów.
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1595
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2021-01-04, 19:50   

Wejdź na forum Yamaha Road Star , tam pisaliśmy o tych sprawach . Coś przeczytasz , a i odpowiedzi w razie pytań i wątpliwości będzie więcej ;D . Ja też na tym forum o tym się dowiadywałem . A błędy kasuje się diag - iem .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1707
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2021-01-06, 10:24   

Jednoznacznie road star nie ma gniazda diagnostycznego, odczyt i kasowanie z prawych przełączników. Tu podaje ci jak się dostać do diagnostyki i jakie są nr błędów
Wejście do trybu serwisowego: Oczywiście tylko radek na wtrysku
1. Przełączyć stacyjkę z kluczyka na OFF, przełączyć przycisk wyłączania silnika (czerwony) na OFF
2. Odłączyć kable pompy paliwowej (nigdy tego nie robiłem i nie wiem po co)
3. Wcisnąć przycisk RESET jednocześnie przycisk SELECT ze strzałką do góry.up
4. Przełączyć stacyjkę z kluczyka na ON i tak trzymać przez co najmniej osiem sekund
Na wyświetlaczu pojawi się napis “dIAG” Jednocześnie trzymając wciśnięty przycisk SELECT strzałką do góry i przycisk RESET przez co najmniej dwie sekundy wchodzimy do trybu diagnostycznego. Na wyświetlaczu pojawi się numer kodu “d:01”. Po trybie diagnostycznym poruszamy się przyciskiem “SELECT” strzałka w dół lub w górę. Kody błędów kasujemy przełącznikiem wyłączenie silnika (czerwony)
Poniżej przedstawiłem kody błędów jakie znalazłem w necie dla motocykla YAMAHA Road Star i Warrior
Kody błedów:
11 Cylinder identification sensor failure problem z identyfikacją cylindra
12 Crankshaft position sensor failure problem z położeniem wału
13 Intake pressure sensor failure problem z ciśnieniem powietrza dolotowego
14 Intake pressure sensor pipeline failure problem z ciśnienieniem gazów spalinowych w układzie wydechowym
15 Throttle position sensor wire disconnected or short-circuited zwarcie lub przerwany przewód czujnika położenia przepustnicy
16 Throttle position sensor stuck zawieszone położenie przepustnicy
19 Czujnik stopki (można go wyłączyć)
20 Znacząca różnica pomiedzy napięciami czujnika ciśnienia atmosferycznego a czujnika ciśnienia powietrza dolotowego (???)
21 Water temperature sensor failure Awaria układu chłodzenia wodą (???)
22 Intake temperature sensor failure problem z temperaturą powietrza dolotowego
23 Atmospheric pressure sensor failure Awaria czujnika ciśnienia atmosferycznego
24 Oxygen sensor failure Awaria czujnika tlenu (sonda lambda)
27 problem związany z wysoką temperaturą oleju
29 Awaria solenoidu dekompreastora
30 Lean angle cut-off switch activated Czujnik wypadkowy był aktywowany
31 Maximum allowable Oxygen sensor correction level exceeded przekroczenie maksymalnego dopuszczalnego poziomu korekcji czujnika tlenu
32 Oxygen sensor correction level too low zbyt niski poziom korekcji czujnika tlenu
38 awaria elektrozaworu dekompresatora
41 Lean angle cut-off switch disconnected or short-circuited Czujnik wypadkowy odłączony lub ma zwarcie
42 Vehicle speed sensor or neutral switch failure Awaria czujnika predkości lub czujnika biegu neutralnego
43 Monitor voltage -- less than 3v Kontrola napięcia poniżej 3V
44 (50) ECU failure Awaria ECU (Electronic Control Unit) awaria modułu zapłonowego
24 - warrior - engine high temperature sensor Wskaźnik wysokiej temperatury w Warrior
1.Przełączyć stacyjkę z kluczyka na OFF, przełączyć przycisk wyłączania silnika (czerwony) na OFF
2.Odłączyć kable pompy paliwowej
3.Wcisnąć przycisk RESET jednocześnie przycisk SELECT ze strzałką do góry
4.Przełączyć stacyjkę z kluczyka na ON i tak trzymać przez co najmniej osiem sekund
Na wyświetlaczu zamiast zegarka i przebiegu pojawi się napis “dIAG” Puszczamy przyciski i ponowie wciskamy trzymając wciśnięty przycisk SELECT strzałką do góry i przycisk RESET przez co najmniej dwie sekundy. Wchodzimy do trybu diagnostycznego. Na wyświetlaczu pojawi się pierwszy numer kodu “d:01” i niżej wartość przy odpuszczonej manetce czyli zamkniętej gardzieli przepustnicy np. „17”. Dodając manetkę a maxa wartość ta się zwiększa do ok 100. Po trybie diagnostycznym poruszamy się przyciskiem “SELECT” strzałka w dół lub w górę
DI 01 - THROTTLE POSITION SENSOR: TWIST THROTTLE, VALUE = : CLOSED =15 - 20, OPEN = 95 - 100.

- DI 02 - ATMOSPHERIC PRESSURE SENSOR: VARIES DEPENDING ON ATMOS. PRESS FOR THE DAY

- DI 03 - AIR INTAKE PRESSURE SENSOR #1: VALUE = 10-200 MMHG

- DI 04- AIR INTAKE PRESSURE SENSOR #2: VALUE = 10-200 MMHG

- DI 05 - INTAKE TEMP: MEASURE WITH TEMP GAUGE, COMPARE TO VALUE ON DISPLAY

- DI 07 - SPEED SENSOR: VALUE = 0-999

- DI 08 - LEAN ANGLE CUT OFF SENSOR: VALUE = 0.4 - 1.4 VOLTS

- DI 09 - FUEL SYSTEM VOLTAGE: VALUE = 0 - 18.7 VOLTS (12 VOLTS NORMAL)

- DI 10 - OIL TEMP SENSOR: VALUE = -30 TO 200*C / -22 TO 392*F

- DI 11 - ENGINE TEMP SENSOR: VALUE = -30 TO 200*C / -22 TO 392*F

- DI 20 - SIDE STAND: VALUE = ON/OFF

- DI 21 - NEUTRAL SWITCH: VALUE = NEUTRAL - ON, IN GEAR - OFF

- DI 30 - IGNITION COIL #1: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES.

- DI 31 - IGNITION COIL #2: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES.

- DI 36 - INJECTOR #1: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES WITH A CLICKING SOUND.

- DI 37 - INJECTOR #2: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES WITH A CLICKING SOUND.

- DI 50 - FUEL SYSTEM RELAY: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES WITH A CLICKING SOUND.

- DI 52 - HEADLIGHT RELAY: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES WITH A CLICKING SOUND.

- DI 54 - LINEAR CONTROL VALVE: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK FOR ACTUATION (CYCLING) SOUND.

- DI 55 - DECOMPRESSION SOLENOID: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK FOR ACTUATION (CYCLING) SOUND.

- DI 60 - E2PROM: VALUE = 01 - 02 FOR CYLINDER MALFUNCTION. 00 = NO MALFUNTION.

- DI 61 - MALFUCTION HISTORY: VALUE = 11 TO 55, 00 = NO MALFUNTION.

- DI 62 - MALFUNTION HISTORY ERASE: 00 TO 21, 00 = NO MALFUNTION
TO ERASE HISTORY: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. DISPLAY SHOULD READ 00.

- DI 70 - CONTROL NMBER: DISPLAYS THE PROGRAM CONTROL NUMBER, VALUE = 00 - 255.
DI 01 - CZUJNIK TEMPERATURY: TWIST THROTTLE, VALUE =: CLOSED = 15 - 20, OPEN = 95 - 100.

- DI 02 - CZUJNIK CIŚNIENIA ATMOSFERYCZNEGO: W ZALEŻNOŚCI OD ATMOS. PRASA NA DZIEŃ

- DI 03 - CZUJNIK CIŚNIENIA POWIETRZA # 1: WARTOŚĆ = 10-200 MMHG

- DI 04 - CZUJNIK CIŚNIENIA POWIETRZA # 2: WARTOŚĆ = 10-200 MMHG

- DI 05 - TEMP ŚREDNIA: POMIAR Z PRZYCISKIEM TEMPERATURY, POTWIERDŹ DO WARTOŚCI NA WYŚWIETLACZU

- DI 07 - CZUJNIK PRĘDKOŚCI: WARTOŚĆ = 0-999

- DI 08 - CZUJNIK LINIOWY WYKRĘCANY CZUJNIK: WARTOŚĆ = 0,4 - 1,4 VOLTS

- DI 09 - NAPIĘCIE SYSTEMU NAPĘDOWEGO: WARTOŚĆ = 0 - 18,7 WARTOŚCI (12 NORMALNYCH WZMOCNIENIA)

- DI 10 - CZUJNIK TEMPERATURY OLEJU: WARTOŚĆ = -30 DO 200 * C / -22 TO 392 * F

- DI 11 - CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA: WARTOŚĆ = -30 DO 200 * C / -22 TO 392 * F

- DI 20 - SIDE STAND: VALUE = ON / OFF

- DI 21 - PRZEŁĄCZNIK NEUTRALNY: WARTOŚĆ = NEUTRALNY - WŁ, W PRZEKŁADNI - WYŁĄCZONY

- DI 30 - CEWKA ZAPŁONU # 1: PRZEŁĄCZNIK ZATRZYMANIA SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASÓW.

- DI 31 - CEWKA ZAPŁONU # 2: PRZEŁĄCZNIK ZATRZYMAJ SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASÓW.

- DI 36 - INJECTOR # 1: WŁĄCZ WYŁĄCZNIK CIEPŁA SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ TYLKO WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASAMI Z KLIKNIĘCIEM DŹWIĘKU.

- DI 37 - INJECTOR # 2: PRZEŁĄCZNIK ZATRZYMANIA SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASAMI Z KLIKNIĘCIEM DŹWIĘKU.

- DI 50 - PRZEKAŹNIK SYSTEMU PALIWA: PRZEŁĄCZNIK ZATRZYMANIA SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASAMI Z KLIKNIĘCIEM DŹWIĘKU.

- DI 52 - PRZEKAŹNIK GŁÓWNY: PRZEŁĄCZNIK ZATRZYMANIA SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASAMI Z KLIKNIĘCIEM DŹWIĘKU.

- DI 54 - ZAWÓR REGULACYJNY LINIOWY: ZATRZYMAĆ WYŁĄCZNIK SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ DZIAŁANIE DŹWIĘKU (CYKLICZNEGO).

- DI 55 - SOLENOID DEKOMPRESYJNY: ZATRZYMAJ STOP PRZEŁĄCZNIK SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ TYLKO WSTECZ. SPRAWDŹ DZIAŁANIE DŹWIĘKU (CYKLICZNEGO).

- DI 60 - E2PROM: VALUE = 01 - 02 DO USZKODZENIA CYLINDRA. 00 = BRAK MALFUNTJI.

- DI 61 - HISTORIA ZNISZCZENIA: WARTOŚĆ = 11 DO 55, 00 = BRAK MALFUNTJI.

- DI 62 - HISTORIA USUWANIA MALFEKCJI: 00 DO 21, 00 = BRAK MALFUNTJI
ABY USUNĄĆ HISTORIĘ: WŁĄCZ WYŁĄCZNIK SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ TYLKO WSTECZ. WYŚWIETLACZ POWINIEN PRZECZYTAĆ 00.

- DI 70 - CONTROL NMBER: WYŚWIETLA NUMER STEROWANIA PROGRAMU,
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-01-07, 08:14   

Dokładnie tak jak opisał Robert. To samo jest przy MS 1300
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2021-01-07, 17:33   

Robrob napisał/a:
Jednoznacznie road star nie ma gniazda diagnostycznego
zawsze to jakies utrudnienie dla oszustów od przekręcania liczników, ale to tylko niewielkie utrudnienie ;/
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
JARECKI 68 


Model: RS1700
Rocznik: 2008
Wiek: 55
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 81
Skąd: BRODNICA
Wysłany: 2021-01-08, 03:35   

Dziękuję za pomoc.O to mi chodziło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group