Rejestracja moto z USA |
Autor |
Wiadomość |
netty
Rocznik: 2008
Wiek: 51 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-05-22, 09:11 Rejestracja moto sprowadzonego z USA
|
|
|
Drodzy Koledzy
Może ktoś pomoże. Chodzi mi o papiery jakie sa konieczne do rejestracji. Moto zostało sprowadzone przez niemieckiego handlarz i tam oclone, od niego kupił go polski handlarz, od którego kupie ewentualnie ja. Papierki jakie są do dragusi to:
- title
- amerykański dow. rejestracyjny
- papier po niemiecku z cła
- faktura Niemca dla polaka
- faktura dla mnie
czy to wszystko co jest potrzebne a może za dużo?
dochodzi do tego przegląd zerowy (przy okazji wie ktoś może jakie papierki rzeba zabrać na taki przegląd?)
Pozdrowienia,
netty |
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-05-22, 09:24
|
|
|
Nie chcę Cię wprowadzac w błąd, więc nie napiszę jakie kwity jeszcze powinny byc, niemniej na każdy papierek w obcej wersji językowej musisz miec polskie tłumaczenie, napisane przez tłumacza przysięgłego. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
1janbo
Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 2 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 4809 Skąd: Poznań, no wiadomo
|
Wysłany: 2009-05-22, 11:32
|
|
|
Jak rozumiem, w Hameryce kupił wróg, Ty od niego... W mojej ocenie, w polskich warunkach urzędniczych, brakuje jeszcze potwierdzenia zakupu w Stanach (taka umowa Amerykaniec-wróg). Taką drogę ja przechodziłem, miałem umowę pomiędzy amerykanką a sobą. I oczywiście tłumaczenia, jak słusznie zauważył shipp, jeszcze opłata VAT pozostaje. Na przegląd weź wszystkie kwity dotyczące parametrów technicznych maszynki (dobry jest wydruk z internetu z parametrami), oraz oryginalne dokumenty amerykańskie (tzw. akt własności, jeśli maszynka jest wyrejestrowana w Stanach). To chyba wszystko... |
_________________
Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".
___________________
WOLNOŚĆ!!!
|
|
|
|
|
netty
Rocznik: 2008
Wiek: 51 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-05-22, 13:12
|
|
|
Dzieki za wskazowki, VAT to chyba odpada bo kupuje od firmy, dostaje fakture VAT a place jako zwykły żuczek oczywiście brutto. Troche zaniepokoiła mnie ta umowa niemca z anerykaninem, nie wiem czy cos takiego wogole istnieje - moto jest pewnie z jakiejs aukcji i tyle.
pozdrowienia,
netty
PS - dragusia jest piekna, jak jej tylko zrobie kosmetyke to sie jakim zdjątkiem pochwalę :-) |
|
|
|
|
yapkovitz
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 51 Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2148 Skąd: Ząbki/Mielec (FP)
|
|
|
|
|
white122
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 8 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2009-08-18, 22:23 Rejestracja moto z USA
|
|
|
Witam
Niedawno sprowadziłem sobie Draga ze Stanów. Obierałem go na Litwie i tam też dokonałem odprawy (mam litewski SAD). Dzisiaj byłem w wydziale komunikacji i tam się dowiedziałem, że muszę iść jeszcze do urzędu skarbowego po VAT-25. Na nic zdały się tłumaczenia, że przecież sprowadziłem moto spoza unii, wg pani z urzędu komunikacji skoro odprawiałem go na Litwie to tak jak bym kupił go na Litwie czyli w UE? Spotkaliście się może z taką interpretacją?
Pozdrawiam
Sebastian |
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2009-08-18, 22:32
|
|
|
Na kogo jest ten SAD ? Na Ciebie ? |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
|
white122
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 8 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2009-08-19, 09:19
|
|
|
Jest na mnie, imperterem jest amerykańska firma a odbiorcą jestem ja - i to jest w SADzie wyraźnie zapisane. Faktura sprzedaży też wypisana jest przez amerykańska firmę bezpośrednio na mnie. Idę dzisiaj do urzędu skarbowego, zobaczę co powiedzą, ale moim zdaniem kobietki w wydziele komunikacji wymyślają. |
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2009-08-19, 10:44
|
|
|
Wytyczne MF są takie właśnie że będzie to wewnątrz wspólnotowe nabycie.
Poczytaj tu: http://www.bankier.pl/wia...AT-1643686.html |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
|
white122
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 8 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2009-08-19, 21:18
|
|
|
Dzięki.
Byłem dzisiaj w US gdzie dostałem VAT-25 w którym stwierdzono, że nie ciąży na mnie obowiązek zapłacenia VAT. Niestety kosztowało to 160 zł ;(. Z VAT-25 kobietka w wydziale komunikacji nie robiła już problemu, ale czy było to potrzebne?
No nic, udało mi się dzisiaj zarejestrować swojego Draga, odbyłem pierwszą jazdę i ... jestem najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi . Właściwie to mój pierwszy motor, 12 lat temu miałem MZ 250 , ale już po przejechaniu kilku kilometrów czuję, że pasuje do mnie jak ulał, jest super, jak na razie 1100 jest OK, mam nadzieję, że będzie tylko lepiej.
Pozdrawiam
Sebastian |
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1692 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2009-10-27, 15:12
|
|
|
Odkopuje temat...
Jestem juz po formalnościach. Moje moto sprowadził gość ze stanów przez Niemcy i tam je oclił i opodatkował. W Polsce go nie rejestrował. Ja od niego kupiłem normalnie na umowę kupna-sprzedaży. Dzisiaj w Urzędzie Skarbowym pani mi powiedziała, że ja płacę tylko podatek od czynności cywilnoprawnych 2% (PCC-3), a ten nieszczęsny VAT-25 powinien załątwić gostek, który to sprowadził...
Ale poszedłem do Wydziału Komunikacji, i okazało się, że żadnego VAT-25 nie chcą i zarejestrowali moto w oparciu o tłumaczenia kwitów z Niemiec. Było tam m.in. "Zaświadczenie o braku zastrzeżeń do celów rejestracji pojazdów" i na tym się Wydz. Komunikacji oparł... shock
Powiem szczerze, że zdziwiło mnie to, bo poszedłem zapytać jak załatwić ten vat a wyszedłem... z tabliczką
|
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
|
|
|
|
|
szczepan
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 249 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2009-10-28, 10:54
|
|
|
Ziółek napisał/a: | Wytyczne MF są takie właśnie że będzie to wewnątrz wspólnotowe nabycie. |
W związku z tym jeśli sprowadzając moto ze stanów zapłacę podatek w Niemczech to muszę z tym coś jeszcze robić w Polsce? |
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1692 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2009-10-28, 13:56
|
|
|
szczepan napisał/a: | W związku z tym jeśli sprowadzając moto ze stanów zapłacę podatek w Niemczech to muszę z tym coś jeszcze robić w Polsce? |
Myślę, że tylko w urzędzie komunikacyjnym (Twoim) dadzą Ci odpowiedź właściwą... |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
|
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-10-30, 10:21
|
|
|
Z tego co się orientuję, to sporo osób załatwia formalności celno-podatkowe w Niemczech albo Holandii, czasem w UK. Chodzi o prostą rzecz, aby motocykl "zalegalizowac" w UE. W Polsce niestety jest drożej z tymi formalnościami a załatwienie ich w innym kraju powoduje że zaoszczędza się trochę grosza i sporo czasu i nerwów /wiadomo jak jest z polskimi urzędasami/. Cło, podatek i rejestracja np. w Niemczech a w Polsce już tylko przerejestrowanie na nasze blachy. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-10-30, 12:26
|
|
|
Tak łatwo to nie będzie. parę zeta jeszcze zostawi w kraju. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
wolf
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 464 Skąd: zadupie w CK
|
Wysłany: 2010-07-17, 11:54
|
|
|
Witam zrobie malego up tematu.
Mam sprowadzonego z USA i niezarejestrowanego V-Stara 650 w wersji Midnight Custom z 2006 roku. Sprawa dotyczy tylko i wylacznie 1 przegladu w PL, reszte dokumentow juz mam.
W zwiazku z tym mam pytanie do znawców, co bedzie potrzebne mi na tym 1 przegladzie w PL bo dowod z USA jest widze ubogi we wszelakie dane a wiem ze beda potrzebne jakies dane typu nacisk na os, waga moto bez bez plynow itp, z tego co wyczytalem w jakims temacie. Czy mogli byscie mi napisac co tam potrzeba i wszystkie dane do mojego motora, jak juz ktos takie cos przechodzil, bo niechce zeby mi gosciu marudzil albo wymyslal z jakim rzeczoznawcami a niemoge takich danych nigdzie znalezc.
Tym bardziej ze w starostwie babka mi kazala zrobic 1 przeglad powypadkowy bo jak to moto zza wielkiej wody jest po malej glebie i mam dowod salvage certyficate a tam jest tylko num vin, rok produkcji, Yamaha, pojemnosc i kolor a jako model jest wpisane xvs65 a u was jakie oznaczenie jest w dowodzie bo niechcialbym zeby mi potem koles jakies glupoty nawypisywal. HELP
Czy dane z tego tematu wystarcza? dane Drag Stara 650 |
|
|
|
|
1janbo
Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 2 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 4809 Skąd: Poznań, no wiadomo
|
Wysłany: 2010-07-18, 23:55
|
|
|
Pomocny temat - http://yamaha-dragstar.pl...ght=rejestracja |
_________________
Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".
___________________
WOLNOŚĆ!!!
|
|
|
|
|
wolf
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 464 Skąd: zadupie w CK
|
Wysłany: 2010-07-19, 11:50
|
|
|
Dzieki za pomoc ale tam nic nie widze przydatnego oprocz
Dawid Z. napisał/a: | 4. Rzeczoznawca 100 zł (musiał określić rok produkcji, dopszczalną masę całkowitą pojazdu, rzeczywistą masę całkowitą pojazdu, ilość miejsc, naciski na osie) bez tego Urząd komunikacji nie weźmie się za rejestrację. |
moze wiec ktos ma takie dane jakie powinny byc, bo nie zamierzam sie pierniczyc z rzeczoznawcami tylko dac do wypelnienia gotowe dane kolesiowi na stacji diagnostycznej |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-07-19, 14:24
|
|
|
wolf napisał/a: | moze wiec ktos ma takie dane jakie powinny byc, bo nie zamierzam sie pierniczyc z rzeczoznawcami tylko dac do wypelnienia gotowe dane kolesiowi na stacji diagnostycznej |
Wolf pobudka, jesteśmy w Polsce. Tutaj są urzędnicy, inaczej buirwy, oni kochają papierki i pieczątki. Ty sobie możesz swoje dane podać im na tacy, a oni wrzuca je do kosza. natomiast papier od rzeczoznawcy rzecz święta, nawet jak napisze ci, że to pojemność 125 ccm i waga 150 kg to i tak będzie sii. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
wolf
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 464 Skąd: zadupie w CK
|
Wysłany: 2010-07-19, 22:18
|
|
|
no wlasnie dane podam na tacy ale diagnoscie , od ktorego pani w urzedzie raczej nie moze zakwestionowac danych,
jakos mi sie niechce wierzyc ze nikt tego nie przechodzil i niema takich parametrow, zeby mi podac
z tego co udalo mi sie znalezc w sieci to dane dla mojej Jadzi:
Waga sucha: 214 kg
Waga z olejem oraz paliwem: 227 kg
Dopuszczalne maksymalne obciążenie pojazdu: 180
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu: 407 kg
Dopuszczalne maksymalne naciski na poszczególne osie 1/2: 1.42 kN/2.65 kN
Czy ktos wie czy te dane sa poprawne ? szczegolnie nacisk osi bo to chyba z Classica nie wiem czy takie same sa w Customie? dane te podobno znajduja sie w dowodzie rejestracyjnym, wiec lunkijcie plizz |
|
|
|
|
|