YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
olej w skrzyni biegów
Autor Wiadomość
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-01-03, 13:34   olej w skrzyni biegów

Przerabiał ktoś może wymianę (własnoręcznie) oleju w skrzyni xv 1900?
Nie eksploatowałem dotychczas motocykla z oddzielną skrzynią , a chcę wymienić olej . Zrobiłem nim około 18 tyś . Ma ktoś może doświadczenie : którą śrubą spuszczać , ile lać i którą "dziurą" , czy jest śruba kontrolna itp.? Będę wdzięczny za wszelkie info :)
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2015-01-03, 14:04   

... podobnie jak w Road Starze
https://www.google.pl/url....82001339,d.ZWU

trochę posprzątałem w temacie, przypominam - tu nie HP pamiętajcie o p.19 Regulaminu//pyra


no może jeszcze tylko ważna uwaga
Merlin napisał/a:
Serwis Yamahy wymieniał mi olej dopiero przy przebiegu 30 000 km, chcesz wcześniej?
Ostatnio zmieniony przez pyra 2015-01-04, 22:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-01-06, 13:53   Re: olej w skrzyni biegów

tygrys napisał/a:
Nie eksploatowałem dotychczas motocykla z oddzielną skrzynią , a chcę wymienić olej . ... Ma ktoś może doświadczenie : którą śrubą spuszczać , ile lać i którą "dziurą" , czy jest śruba kontrolna itp.? Będę wdzięczny za wszelkie info :)


1. Poczekać do wiosny, aż zrobi się na tyle ciepło, że wybierzesz się na przejażdżkę tak ponad 50 km.
2. Do tego czasu ściągasz instrukcję użytkownika ze strony Yamaha Motor
3. Wracasz do punktu 1. aż jego spełnienia, a potem to już tak jak w instrukcji.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-01-06, 16:33   Re: olej w skrzyni biegów

wemar napisał/a:
tygrys napisał/a:
Nie eksploatowałem dotychczas motocykla z oddzielną skrzynią , a chcę wymienić olej . ... Ma ktoś może doświadczenie : którą śrubą spuszczać , ile lać i którą "dziurą" , czy jest śruba kontrolna itp.? Będę wdzięczny za wszelkie info :)


1. Poczekać do wiosny, aż zrobi się na tyle ciepło, że wybierzesz się na przejażdżkę tak ponad 50 km.
2. Do tego czasu ściągasz instrukcję użytkownika ze strony Yamaha Motor
3. Wracasz do punktu 1. aż jego spełnienia, a potem to już tak jak w instrukcji.


No piękne dzięki wemar za dobre chęci , ale trzeba jesze choć troszkę "szprechać" po "angolsku" - mam tą instrukcję i nie tylko po po Germańsku też :poddajesie: - już dawno to zrobiłem...
PONAWIAM (przepraszam za wrzask) prośbę , tylko własne doświadczenia w tym temacie :dumny:
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-01-06, 19:01   

Tygrysie, chcesz wymienić olej w skrzyni biegów, czy w skrzyni transmisyjnej. Pytam, bo niedawno sam te dwa detale pomyliłem :hahaha:

Jeśli skrzynia biegów, to po prostu robisz zwykłą wymianę oleju silnikowego.
Zakładam jednak, że chodzi o tę drugą, a to trochę więcej zabawy.
Sprawdzenie poziomu możesz wykonać wykręcając śrubę, która znajdziesz na obudowie skrzyni u zbiegu rur wydechowych. Olej ma być do jej dolnej krawędzi. Wykręcasz śrubę i jeśli sieleje to OK. Jeśli nie, to przechylasz motocykle o delikatnie w prawo i też powinien pociec olej.
Z wymianą jest już trochę więcej zachodu. Musisz zdemontować wydech (tłumik i rury). Nadal masz ochotę na wymianę oleju "bo się nudzisz"? Na obudowie przekładni (po demontażu wydechu) zobaczysz owalny dekiel, a z jego prawej strony duży "kapsel" ze śrubą.
Śrubę spustową znajdziesz na samym dole obudowy, na środku pod tym owalnym deklem. Jest to jedyna śruba na takim wybrzuszeniu obudowy. Odkręcasz obie oraz śrubę kontroli poziomu oleju.
Spuszczasz olej, zakręcasz śrubę spustową i przez ten duży dekielek lejesz olej przekładniowy, póki nie zacznie wylewać się z otworu kontrolnego. Wszystko.
Wprawdzie mam inny model Star'a, ale przez akcesoryjne wydechy czynności wykonuję te same, a budowa jest bardzo podobna.
Kiedyś słyszałem, że ktoś próbował to zrobić na skróty i zalewał skrzynię przez tłoczenie ciepłego oleju, ale to była informacja zasłyszana i bez wiarygodności.

Kontrolę poziomu możesz zrobić na zimnym silniku, ale wymianę tylko po solidnej przejażdżce, bo inaczej wymiana oleju nie będzie miała sensu.
Sugerowałbym też nie robić tego zaraz po pierwszej przejażdżce w sezonie, ale po którejś z kolei.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-01-06, 19:24   

Wemar :> zaskoczyłeś mnie - wielkie dzięki , o takie informacje mi chodziło :karty: pokerowo "zagrałeś" cały czas wiedziałeś o co mi...ten , tego :brawo:
Rozjaśniłeś mi sprawę , bo już coś tam wydedukowałem , ale potrzebowałem , jakby potwierdzenia - tak , tak o tranmisyjną mi chodziło . Szukałem spustu od dołu i...coś mi nie pasowało.Jaszcze raz dzięki ;D
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
Leonn 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 161
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2017-03-28, 09:35   

U mnie wyminą oleju w silniku czyli także skrzyni biegów przeprowadzona wzorowo - teraz będę się zabierał za wymianę w skrzyni transmisyjnej z jednego tylko powodu... nie mogę się przyzwyczaić do trzasków przy każdorazowej zmianie biegów - czy to włączając wyższy czy niższy bieg - szukam przyczyny w każdym punkcie silnika by trochę to uciszyć - w DSsie biegi wchodziły bezszelestnie no może z ciut głośniejszą jedynką. Jak to nie pomoże będę szukał przyczyny w sprzęgle - wymienię płyn może stary i nie wysprzęgla do końca i kolejnym krokiem będzie po prostu przyzwyczajenie się do głośnych trzasków przy przerzucaniu.
_________________
Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-03-28, 12:44   

Skrzynie xv1900 chodzą po prostu głośniej. Nic nie zrobisz.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-03-28, 13:48   

Przejedźcie się na HD, to się wyleczycie z kompleksów. I to z kilku od razu. :hahaha:
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group