YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana wydechu a regulacja
Autor Wiadomość
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-09-26, 21:05   

witek1965 napisał/a:
...Ja przynajmniej wiem, że w przypadku wymiany na akcesoryjne wydechy trzeba dkona regulacji, a często nawet głębokiej ingerencji w gaźniki wymieniając dysze, iglice itd.

Można, ale mało kiedy jest to bezwzględnie konieczne. Zmiany w dolocie zdecydowanie wymagają ingerencji w gaźnik, bo poprawienie/pogorszenie przepływu powietrza ma wpływ na skład mieszanki, a co za tym idzie na jakość spalania. Natomiast wymiana wydechu nie ma tak bezpośredniego przełożenia na silnik. Pokutuje "w narodzie" przekonanie, ze dłubać trzeba, bo tak było w dwusuwach i w wysilonych jednostkach używanych w sporcie lub pseudosporcie ulicznym. Korekcja dyszami przy wymianie wydechu ma na celu umożliwienie wykorzystania zysku z lepszego opróżniania cylindrów, czyli na poprawę osiągów. Jednak jeśli tego nie zrobimy, to silnik nadal będzie chodził poprawnie, nie straci osiągów na fabrycznym tłumiku, choć na nowym (pustym) zyska nowe brzmienie.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-09-27, 19:06   

wemar napisał/a:

Można, ale mało kiedy jest to bezwzględnie konieczne.
jeżeli piszesz o wymianie dysz to oczywiście , że masz rację. czasem wystarczy regulacja za pomoca śrub regulacyjnych, ponieważ często się zdarza, że takie łądnie brzmiace wydechy równie ładnie strzelają, a nawet "zioną ogniem" .Jednak jak robi się głębokie zmiany, : puste wydechy, hypek, czy też bezpośrednio założone filtry stożkowe na doloty (oczywiście K&N ) to trzeba też dokonać zmian w gaziorach.
Systemy na trysku są o tyle lepsze, że drobne zmiany skoryguje ECU.
Tak, czy siak, moim zdaniem oczywiście i nie trzeba się z nim zgadzać, po każdej ingerencji powinien zajrzeć fachowiec i dokonać regulacji, jeżeli jest takowa potrzeba rzecz jasna.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
olos47 



Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-01-05, 15:34   

witek1965 napisał/a:
Po pierwsze to MS 1300 ma montowany K&N fabrycznie
. Skąd ty masz takie informacje??!! Ja kupiłem nowego MS1300 we wrześniu 2012 i nie miał fabrycznie K&N. Miał oryginalny papierowy filtr YAMAHA.
Myślę, że zanim coś napiszesz to lepiej sprawdzić bo jeszcze ktoś w to uwierzy... :roll:

[ Dodano: 2015-01-05, 15:42 ]
witek1965, jak W MS1300 chcesz wymieniać cały układ wydechowy z kolektorami to musisz mieć power comandera. Sama wymiana końcówki to rozwiązanie połowiczne. ECU to nie tylko sterownik wtrysku - tzn. to duże uogólnienie.
_________________
XVS1300A Midnight Star 2012
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2015-01-05, 17:43   

olos47 napisał/a:
jak W MS1300 chcesz wymieniać cały układ wydechowy z kolektorami to musisz mieć power comandera
Po co PC ?
 
 
olos47 



Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-01-05, 17:47   

W akcesoryjnych wydechach z reguły nie ma gniazda na sondę lambda. Mówię o komplecie z kolektorami.
_________________
XVS1300A Midnight Star 2012
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2015-01-05, 18:00   

olos47 napisał/a:
z reguły nie ma gniazda na sondę lambda
to nie jest reguła
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Kermitcisowa 


Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Maj 2019
Posty: 18
Skąd: Gdynia uk
Wysłany: 2019-05-28, 14:45   

Witam. Pytanie czy ktos rozwiercał tłumik w MS1300 czy są jakieś skutki uboczne? Przesiadłem się z Intrudera z H&W wydechami i juz nie chce wracać do bardzo głośnych, ale seria w MS1300 troche za delikatną . Jaka rada😉
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2019-05-28, 15:30   

Otwornica ostatnia ściana i jest git https://youtu.be/wTl6BWYJVLs
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Kermitcisowa 


Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Maj 2019
Posty: 18
Skąd: Gdynia uk
Wysłany: 2019-06-02, 21:01   

A efekt rozwiercania zadowalający czy lepiej wydać kase i kupić Cobra czy może dac do przeróbki do edhaus . Jest ktoś kto słyszał wszystkie opcje i może coś powiedzieć. Ostatnio miałem wydechy Himes&Vance i były super ale chyba już tak głośnych nie wytrzymam.
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2019-06-02, 21:46   

Jest to opcja darmowa, i przynosi efekty. Jak chcesz wywalać kasę to lepiej na profesjonalną produkcję. Exhaust zrobi za kasę to co ty sam za darmo- wybebeszy komin. Lepszym wyjściem jest Kalinski, który dostroi komin. Cobry i inne Vansy, to już grubsza sprawa. Przy pustych cobrach, nawet na postoju nie słychać myśli. A wszyscy kierowcy gorąco pozdrawiają posiadacza :ozeszty: :capone: :mlotkiem: :klaps: :wnerw6:
_________________
Bo droga jest celem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2019-06-02, 22:27   

pyra napisał/a:
Przy pustych cobrach, nawet na postoju nie słychać myśli.
ale mozna załozyć dB killery. No i nie sa całkowicie puste. maja strumienice ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group