YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana wydechu a regulacja
Autor Wiadomość
bynio 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 54
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-09-24, 06:17   zmiana wydechu a regulacja

Planuję zmienić wydech z fabrycznego na wydech z fimry Kaliński przy moim v-star 1300 2007r. Czy przy wymianie takiego wydechu konieczna będzie regulacja układu zasilania paliwem ? i jeżeli tak to czy trzeba to robić za pomocą komputera czy to robi się ręcznie za pomocą jakichś wkrętów ?
 
 
benan 


Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 164
Skąd: DSW
Wysłany: 2014-09-24, 07:11   

Regulacja bedzie obowiazkowa i wymiana filtra powietrza na K N,ja w zeszłym sezonie założyłek do RS 1700 hard kromy i bez regulacji gaźnika zużycie paliwa wzrosło o 3 litry ,nie miałem za bardzo gdzie dokonać regulacji i wróciłem do fabrycznych wydechów
_________________
Był XVS 1100- był XV 1700 Midnight Star Silverado - jest XV 1900 Stratoliner
 
 
Gordo 



Rocznik: 2001
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 31
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-09-24, 08:07   

MS1300 ma wtrysk elektroniczny z sondą lambda w wydechu. W takim przypadku nie przeprowadza się regulacji. ECU sam wprowadzi korekty mieszanki.
 
 
bynio 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 54
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-09-24, 08:39   

W moim sonda jest przed wydechem, zaraz za kolektorem
 
 
Gordo 



Rocznik: 2001
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 31
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-09-24, 08:46   

Wymieniając tłumiki nie musisz regulować.

Nie powinno się modyfikować odcinka od silnika do sondy lambda pod względem odległości i średnicy rury.
 
 
bynio 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 54
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-09-24, 08:55   

Planuję kupić wydech od Kalińskiego z dbkillerami abym miał możliwość ewentualnej regulacji .Fabrycznego nie chcę rozwiercać bo to nie jest to co by się chciało uzyskac . Widziałem już rozwiercone i nie brzmiały fajnie .
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-24, 08:58   

benan napisał/a:
hard kromy i bez regulacji gaźnika zużycie paliwa wzrosło o 3 litry


Zastanawiałeś się dlaczego spalanie tak wzrosło i co się stało z energią wytworzoną z tych 3 litrów benzyny ?
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
burza 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 6691
Skąd: GŁ Koluszki
Wysłany: 2014-09-25, 19:03   

benan napisał/a:
w zeszłym sezonie założyłek do RS 1700 hard kromy i bez regulacji gaźnika zużycie paliwa wzrosło o 3 litry


:shock: :shock: :shock:
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2014-09-25, 19:11   

bynio, nie kupujesz całych wydechów tylko samą końcówkę (za sondą) Wymiana filtra na KN będzie też zauważalna.
spoko komputer da sobie radę ze wszystkim ;D u mnie po wymianie filtra i korekcie komina wszystko OK ;D

[ Dodano: 2014-09-25, 20:21 ]
jesteś już dogadany ? jedziesz montować na miejscu ? wiem,że dostrajają (wkładem) do wymagan klienta, ale czy zakładają wyjmowane DB kilery to :nie_wiem:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-09-25, 19:31   

benan napisał/a:
Regulacja bedzie obowiazkowa i wymiana filtra powietrza na K N
:brawo: :brawo: :brawo: nie ma jak to gdzieś coś słyszałem, tylko nie wiem w którym kościele
Po pierwsze to MS 1300 ma montowany K&N fabrycznie, a jeżeli by nie miał, to nie jest to wcale obowiązkowe. Po drugie, jak koledzy napisali, to jest wtrysk, sterowny przez ECU, czyli inaczej sterownik wtrysku. Sam dobiera parametry w zależności od wskazań czujników, między innymi sondy lambda. Nic nie trzeba robić.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
bynio 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 54
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-09-25, 20:31   

Będę zakładał wydech dopiero na wiosnę i tak się zastanawiam czy jechać i dobrać dbkilera na miejscu czy kupować w ciemno ?
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2014-09-25, 20:44   

bynio, tak jak pisałem jak do nich zajedziesz, zrobią dostroją i zmontują(ponoć w cenie) tak jak chcesz, dźwięk będzie pod twój gust, a DB kilery mogą nie być potrzebne ;D
_________________
Bo droga jest celem
 
 
bynio 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 54
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-09-25, 21:23   

no to czym wyregulują? z tego co wiem to dźwięk się właśnie dbkilerami reguluje że jest głośno bez nich i ciszej z nimi :)
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2014-09-25, 21:30   

Dźwięk może być soczysty jednak nie za głośny - dopasują wkładem, wejdź na stronę.
Zauważyłem, że wielu kolegów z głośnymi kominami jeździ ze stoperami w uszach :nie_wiem:

[ Dodano: 2014-09-25, 22:34 ]
a może wystarczy taka modyfikacja http://www.youtube.com/watch?v=-7O1LAyFCFU ;D
zostanie kasy na komplet opon i K&N ;D
_________________
Bo droga jest celem
 
 
bynio 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 54
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-09-26, 05:52   

nie chcę modyfikować fabrycznego a co do tych akcesoryjnych to niewiedziałem że można regulować wkładem i oprócz tego jeszcze db kilery , myślałem że tam jest wkład który jest głośny i do tego db killer.
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-09-26, 09:13   

witek1965 napisał/a:
Po drugie, jak koledzy napisali, to jest wtrysk, sterowny przez ECU, czyli inaczej sterownik wtrysku. Sam dobiera parametry w zależności od wskazań czujników, między innymi sondy lambda. Nic nie trzeba robić.

ECU ustawi parametry, ale tylko w ramach fabrycznej mapy, która jest optymalizowana do fabrycznych ustawień i założeń producenta. Dopiero instalacja PC+Autotune pozwala na pełną optymalizację i to pod preferencje jazdy użytkownika. Fabryczne ECU wykona jakąś korektę, z naciskiem na "jakąś".
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
benan 


Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 164
Skąd: DSW
Wysłany: 2014-09-26, 13:55   

nie ma jak to gdzieś coś słyszałem, tylko nie wiem w którym kościele
witek 1965 to co napisałem to są moje doświadczenia z RS , nie wiedzialem - bo nie muszę -że MS jest na wtrysku ,wiem natomiast że twoje hobby to doj.....ć komuś i to po raz kolejny pokazując swoją wszechwiedzę ,która często mija się z prawdą :shock:
możesz to skomentować , ja niestety nie będę wdawał się w dalszą dyskusję bo wiem jak to się kończy ,obserwując twoje wczśniejsze spory :roll:
_________________
Był XVS 1100- był XV 1700 Midnight Star Silverado - jest XV 1900 Stratoliner
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-26, 15:17   

Nigdy Was to nie zastanawiało, że wymiana tak pozornie prostego elementu, jakim jest rura wydechowa powoduje takie zamieszanie w pracy silnika ? Producent oblicza układ, stroi go drogą wielu eksperymentów i poprawek, a taki Franio z garażu montuje świecące rurki, dłubnie śrubką, czy jakimś tam czipem i uważa, że przeskoczył fabrykę, nie mając w zasadzie pojęcia, co robi :D Pozornie nawet jest lepiej, tylko Franio nie bada, jaki to ma wpływ na głowicę, trwałość całego silnika i na środowisko, w którym żyją miliardy ludzi i pewnie żyć będą kolejne miliardy nowych pokoleń. IMHO to jest bardzo płytkie zachowanie.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2014-09-26, 16:20   

remol71 napisał/a:
na środowisko, w którym żyją miliardy ludzi i pewnie żyć będą kolejne miliardy nowych pokoleń
przesiadaj się na elektryka ;) nie uważasz że pojazdy na wtrysku są epokę dalej od gaźnikowców ,że o 2 taktach nie wspomnę ;D
ekologia o której piszesz to ściema, ale to już inny temat ;D
Ostatnio zmieniony przez pyra 2014-09-26, 16:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-09-26, 16:24   

benan, bez urazy, ale to nie jest żadne dojebanie, tylko stwierdzenie faktu.. Skoro nie
benan napisał/a:
nie wiedziałem - bo nie muszę -że MS jest na wtrysku
to w jakim celu udzielasz informacji odnośnie tego motocykla, skoro nijak ma się do Twojego, czy mojego gaźnikowca. To Ty wprowadzasz gościa w błąd, a masz pretensje że ktoś inny nie jest wielbłądem. Jeżeli wiesz, że dałem gdzieś dupy, wprowadziłem kogoś w błąd, to to po prosty wytknij i po temacie. Ja przynajmniej wiem, że w przypadku wymiany na akcesoryjne wydechy trzeba dkona regulacji, a często nawet głębokiej ingerencji w gaźniki wymieniając dysze, iglice itd. . Mistrzem dla mnie niedoścignionym w tej kwestii jest Illusion, wemar, zgadzam się z Tobą w całym zakresie. Trochę poleciałem na skróty. remol71, I z Tobą też się zgadzam. Zastanawiam się, czy tacy znani producenci jak Cobra, V&H czy wspomniane przez Benana HK też mają to zagadnienie a takim samym stopniu jak wspomniany Franiu. Wszak te renomowane to puste rury ze strumienica w środku nijak mając ię d fabryczny.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group