YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
yamaha stratoliner
Autor Wiadomość
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 56
Posty: 957
Skąd: warszawa
Wysłany: 2016-04-19, 11:06   

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia , yamaha 20w40 a to jest mineralny,każdy ma wybór, jeśli uważasz ze pracownik wie lepiej niż koncern yamaha no to wybieraj
Jeśli fabrycznie jest zalewany mineralny to zmiana na syntetyczny chyba nie jest wskazana
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
krzysjadzi 


Rocznik: 2001
Wiek: 60
Posty: 45
Skąd: Józefów
Wysłany: 2016-04-19, 12:57   

Ja jako mechanik potwierdzam te ze Grzecha, jak mineralny to mineralny
_________________
krzysjadzi
 
 
 
ADi 



Model: MS1900
Rocznik: 2014
Wiek: 53
Posty: 808
Skąd: FNW/CBY
Wysłany: 2016-04-19, 13:14   

Ja nie jestem mechanikiem, ale według tej koncepcji mogę potwierdzić, że syntetyczny, to syntetyczny ;)
_________________
♣ Za zakrętem czeka śmierć, więc wróbelku leć, na skrzydłach życia...
==========
- XV 1900 SCL
ex ========
- DS 1100
- MS 1900
- XV 1900
=======
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Posty: 318
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2016-04-19, 14:57   

grzechu, moja Lokomotywa jest zalewana od nowości półsyntetykiem ;p
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 56
Posty: 957
Skąd: warszawa
Wysłany: 2016-04-19, 15:25   

Ciekawe czy gdyby się coś stało z silnikiem nie byłoby to podstawą do odmowy naprawy gwarancyjnej ale to tylko z ciekawości?
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
Jacek6 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Posty: 1012
Skąd: Opole-XVZ1300RSTD
Wysłany: 2016-04-19, 19:07   

Zalecany to nie obligatoryjny.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 48
Posty: 1443
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-04-20, 22:06   

Mi w 2 serwisach powiedzieli żeby nie zalewać syntetykiem.
Moim zdaniem może to mieć związek z pokryciem cylindrów warstwą ceramiczną lub z chłodzeniem tłoka natryskiem oleju. To nas odróżnia od innych motocykli.

Zgodnie z zaleceniami serwisu mój pracował do 2000 km na mineralnym - potem (i obecnie) na półsyntetyku.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Karolk44 


Model: MS1900
Rocznik: 2016
Wiek: 36
Posty: 27
Skąd: Zurych
Wysłany: 2016-04-28, 18:17   

soft napisał/a:
Mi w 2 serwisach powiedzieli żeby nie zalewać syntetykiem.
Moim zdaniem może to mieć związek z pokryciem cylindrów warstwą ceramiczną lub z chłodzeniem tłoka natryskiem oleju. To nas odróżnia od innych motocykli.

Zgodnie z zaleceniami serwisu mój pracował do 2000 km na mineralnym - potem (i obecnie) na półsyntetyku.


Szybkie pytanie:
Czy XV1900 ma warstwe ceramiczna oraz natrysk oleju na denko tloka?
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 48
Posty: 1443
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-04-30, 22:12   

Tak wynikało z rozmów z serwisem. Trzeba to dokładnie sprawdzić może w service manualu?

[ Dodano: 2016-04-30, 23:15 ]
The 1,854 cc (113.1 cubic inches) four-stroke air-cooled V-twin engine was purpose-built to deliver maximum torque at 2,500 rpm in the 55 to 75 mph (90 to 120 km/h) range used for motorcycle cruising. Set at 48 degrees, the cylinders have a four pushrod valves, twin spark plug cylinder heads,[3] with forged pistons having an Alumite coating to reduce friction and ceramic-composite-coated cylinders.
https://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_XV1900A

[ Dodano: 2016-04-30, 23:18 ]
..........................
The dry sump oil lubrication system has been optimized to ensure maximum lubrication and cooling . Special oil nozzles direct oil at the bottom of the pistons to cool and lubricate them.
http://www.motorcyclespec...stratoliner.htm
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Karolk44 


Model: MS1900
Rocznik: 2016
Wiek: 36
Posty: 27
Skąd: Zurych
Wysłany: 2016-05-03, 18:27   

soft napisał/a:
Tak wynikało z rozmów z serwisem. Trzeba to dokładnie sprawdzić może w service manualu?

[ Dodano: 2016-04-30, 23:15 ]
The 1,854 cc (113.1 cubic inches) four-stroke air-cooled V-twin engine was purpose-built to deliver maximum torque at 2,500 rpm in the 55 to 75 mph (90 to 120 km/h) range used for motorcycle cruising. Set at 48 degrees, the cylinders have a four pushrod valves, twin spark plug cylinder heads,[3] with forged pistons having an Alumite coating to reduce friction and ceramic-composite-coated cylinders.
https://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_XV1900A

[ Dodano: 2016-04-30, 23:18 ]
..........................
The dry sump oil lubrication system has been optimized to ensure maximum lubrication and cooling . Special oil nozzles direct oil at the bottom of the pistons to cool and lubricate them.

http://www.motorcyclespec...stratoliner.htm




Hej dziekuje za odpowiedz.
Jak wyglada sytuacja z kontrola cisnienia oleju. Wg instrukcji nalezy odkrecic jedna ze srubek prawie jak w poczciwym Junaku. Czy XV1900 ma jakis czujnik? CZy jakikolwiek sygnal jest wysylany do jednostki sterujacej w przypadku spadku cisnienia?
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 48
Posty: 1443
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-05-04, 20:31   

Karolk44 napisał/a:
Jak wyglada sytuacja z kontrola cisnienia oleju. Wg instrukcji nalezy odkrecic jedna ze srubek prawie jak w poczciwym Junaku. Czy XV1900 ma jakis czujnik? CZy jakikolwiek sygnal jest wysylany do jednostki sterujacej w przypadku spadku cisnienia?


Tak.... śrubki, jak w junaku - tylko tam były na głowicy a tu u dołu szklanek. Ja tylko raz sprawdzałem...i w zasadzie ufam maszynie że jest o.k.
Czy jest czujnik ciśnienia? poczytam w s.m. i Ci odpowiem czy komputer dostaje taki sygnał.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
kusy 



Model: MS1900
Rocznik: 2013
Posty: 207
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-01-13, 19:13   

ADi napisał/a:
Kiedyś pisaliśmy tutaj o wydechach. Wczoraj wypchnąłem swoją lokomotywę i zrobiłem kilka zdjęć. Ja zamontowałem sprzęt od Kalińskiego. To model z grubym, prostym rantem, średnica 129 mm i długość 770 mm (krótszy od standardu). Wydech widać tutaj: http://yamaha-dragstar.pl/album_personal.php


ADi mam kilka pytań odnośnie wydechu. Czy po założeniu obeszło się bez Power Commandera i innych ustrojstw? Strzały są sporadycznie, czy cały czas? A dźwięk tych wydechów?
 
 
ADi 



Model: MS1900
Rocznik: 2014
Wiek: 53
Posty: 808
Skąd: FNW/CBY
Wysłany: 2017-01-13, 20:24   

kusy, motocykl razem w wydechem hula teraz po Zielonej Wyspie, ale doskonale pamiętam jak to było.
Po założeniu tłumika nie instalowałem żadnej dodatkowej elektroniki i nic nie było regulowane. Moim zdaniem strzelał zbyt często i to bez prowokacji z mojej strony. Dźwięk wydechów Kalińskiego był o niebo lepszy od oryginalnych. Motocykl przyjechał ze Szwajcarii i na pewno spełniał tamtejsze normy, bo brzmiał jak skuter. Po wymianie motocykl miał niskie, basowe brzmienie, ale nie był zbyt głośny. Raczej w guście konesera, a nie ulicznego chuligana ;) Jeśli masz pytania, to pisz, a najlepiej dzwoń, to opowiem Ci wszystko co wiem.
_________________
♣ Za zakrętem czeka śmierć, więc wróbelku leć, na skrzydłach życia...
==========
- XV 1900 SCL
ex ========
- DS 1100
- MS 1900
- XV 1900
=======
 
 
andrzejnow666 



Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 46
Posty: 376
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2017-01-14, 08:48   

kusy, wymieniałeś samą końcówkę czy całość razem z kolankiem ? Jeżeli tylko końcówkę to nic nie trzeba robić ani podłączać, a jeżeli całość to trzeba będzie wyścielić parę zł. na jakiś moduł. taka wersję ustaliliśmy jakiś czas temu wspólnie na forum :)
Jakbyś się chciał pozbyc kompletnego oryginału ( kolanko tłumik, ) to pisz na pw może cos machniom
 
 
rafalbcom 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 33
Posty: 46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-17, 01:38   

andrzejnow666 napisał/a:
kusy, wymieniałeś samą końcówkę czy całość razem z kolankiem ? Jeżeli tylko końcówkę to nic nie trzeba robić ani podłączać, a jeżeli całość to trzeba będzie wyścielić parę zł. na jakiś moduł. taka wersję ustaliliśmy jakiś czas temu wspólnie na forum :)
Jakbyś się chciał pozbyc kompletnego oryginału ( kolanko tłumik, ) to pisz na pw może cos machniom


Ja mam komplecik do pozbycia się wraz z linkami i silniczkiem do exupa jakby kto szukał, wersja z USA czyli trochę głośniejsza niż Europa, stan bdb, a ile za to to sam nie wiem, jak potrzebujesz to wal propozycje na pw 🤗
_________________
XV 1900 Stratoliner S | 2007

Ex:
XVS 1300 Tourer | 2008
Junak M16 | 2010
 
 
andrzejnow666 



Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 46
Posty: 376
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2017-01-17, 09:11   

rafalbcom, dzięki a odp. przedzwonię koło południa
 
 
kusy 



Model: MS1900
Rocznik: 2013
Posty: 207
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-01-17, 10:14   

andrzejnow666 napisał/a:
kusy, wymieniałeś samą końcówkę czy całość razem z kolankiem ?


Na razie jestem na etapie "obczajania". Sprawdzam różne wydechy,opinie użytkowników. Raczej odpuszczę sobie wymianę całego wydechu. Zbyt dużo później zachodu z tym. Na obecną chwilę skłaniam się do Kalińskiego.

[ Dodano: 2017-01-27, 05:58 ]
Wczoraj byłem w Poznaniu , więc wstąpiłem do Kalińskiego. Pooglądałem ,pomacałem i kupiłem. Dzisiaj montaż i test dźwięku i ( oby nie :amen: ) okaże się czy występować będą strzały :pierdut: Kupiłem o średnicy 129 , długość 830mm , końcówka ścięta pod kątem.

[ Dodano: 2017-01-27, 08:21 ]
tygrys napisał/a:
Wracam do wątku "zaślepki piasty przedniego koła" . Dorobiłem wczoraj zaślepkę(przy okazji wymiany łożysk ) na drugą stronę



tygrys dorabiałeś sam,czy komuś zleciłeś? A może dorobiłeś więcej sztuk? Jeżeli tak to chętnie kupię.

[ Dodano: 2017-01-29, 11:42 ]
Tygrys sprawa zaślepki nieaktualna, ponieważ udało Mi się kupić oryginalną.
Jeżeli chodzi o wydech jest dobrze :brawo:
Na wolnych obrotach pracuje dość cicho , ale jak odkręcam manetkę to wydobywa się głośny bas. Ustawiłem moto na podnośniku i zacząłem test. Rozpędzałem do odcięcia zapłonu,hamowałem silnikiem i całe szczęście nie ma żadnych strzałów . Zobaczymy na wiosnę jak się zachowa pod obciążeniem. W sumie liczyłem na to ,że może obejść się bez dodatkowej ingerencji. Moto jest z USA , a tam nie śrubują norm. Przypuszczam,że komputer nie jest "przydławiony" jak europejski.

[ Dodano: 2017-03-26, 09:25 ]
Jest dobrze. Żadnych strzałów ,piękny bas przy otwarciu manety. I najważniejsze, po dłuższej jeździe nie ma szumu w uszach.
 
 
TAJ 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Posty: 559
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-11, 19:28   

Czy wiecie może jaki ma wymiar podkładka pod śrubę spustową oleju silnikowego.
_________________
Całe życie z wariatami .
Nie rób drugiemu co tobie ............... ? Nie każdy jest tobą.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 48
Posty: 1443
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-04-11, 21:27   

wiemy .... zaraz zmierzymy (tam są 3 ale wszystkie takie same)

Podaję Ci wymiar nowej, nie zmiażdżonej podkładki:
Zewnętrzny wymiar: 17,5 mm
Wewnętrzny: 14,00 mm
krawędź: 1,60 mm
grubość:1,30 mm

wymiary są uśrednione, gdyż trudno znaleźć idealnie okrągłą podkładkę.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
TAJ 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Posty: 559
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-12, 17:51   

soft, dziękuję Ci za pomoc :uklon3:
_________________
Całe życie z wariatami .
Nie rób drugiemu co tobie ............... ? Nie każdy jest tobą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta