YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Głębokość bieżnika w oponie a prawo (policja) za granicą.
Autor Wiadomość
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-06-29, 17:38   Głębokość bieżnika w oponie a prawo (policja) za granicą.

Koledzy - mam przed sobą wyjazd motocyklem ok. 5 tyś km do Szwecji przez Danię i Niemcy. Obciążenie 2 osoby.
Moja opona tylna jeszcze ma prawidłowy wymiar bieżnika - ale jak mogę przewidzieć niedługo bieżnik może zrównać się z nadlewką do sprawdzania głębokości bieżnika.
Teraz jeszcze brakuje mu ok 1 - 2 mm.
Czy wiecie jak traktowane jest zrównanie bieżnika z nadlewką przez policję niemiecką, duńską czy szwedzką ? , mandat czy zabranie dowodu?
Zastanawiam się czy zakładać nową oponę? czy ta da jeszcze radę?
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2014-06-29, 17:54   

Nie jedziesz na dłużej, wiec jeśli jest jak mówisz nie ma co się przejmować. W czasie ewentualnej kontroli wszystko zależy na kogo trafisz, potrafią się czepić byle pierdoły albo życzyć szerokiej drogi
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-06-29, 19:53   

Ja powiem tak, czeka Cię wymiana, czy to przed wyjazdem czy zaraz po. Ja na Twoim miejscu wymieniłbym przed wyjazdem, a to dlatego że:
1. Zrobisz parę kilometrów z obciążeniem.
2. Prawo
3. Bezpieczeństwo

Ostateczną decyzję podejmiesz sam, ale jeśli już masz wątpliwości to zbieraj się do wymiany opony.
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2014-06-29, 20:34   

duoma napisał/a:
1. Zrobisz parę kilometrów z obciążeniem.
2. Prawo
3. Bezpieczeństwo

Kolejność odwrotna !
Nie byłem na północy, ale tam ponoć pogoda bywa deszczowa, w jedną stronę opony starczy , a powrót ?
przed Łomżingiem też miałem dylemat, wybrałem bezpieczeństwo( nie tylko prowadzenie w deszczu ale też odporność na "skaleczenia" opony). Inna sprawa to mandaty, te mogą mieć wartość kilku opon :hahaha:
Ostatnio zmieniony przez pyra 2014-06-29, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-06-29, 20:34   

duoma napisał/a:
Ja powiem tak, czeka Cię wymiana, czy to przed wyjazdem czy zaraz po


soft napisał/a:
mam przed sobą wyjazd motocyklem ok. 5 tyś km
średnio opona wytrzymuje 12-15 tyś km, więc nie tak zaraz przed, zwłaszcza że obecnie brakuje do minimalnej wartości ok 1-2 mm. Tak więc Soft wyrzucić ma całkowicie sprawna oponę ? :nie_wiem: to zwykła rozrzutność. Graniczne nadlewki to jeszcze nie jest koniec opony, to informacja, że trzeba je wymienić. One jeszcze posiadają dozwolony przepisami bieżnik umożliwiający bezpieczną jazdę do jej wymiany. To nie jest tak, że bieżnik zedrze się do ogranicznika i koniec, po oponie. To jest sygnał, że już czas.
Co ma do tego prawo też :nie_wiem: dopiero jak bieżnik zedrze do wartości minimalnej, wtedy można obawiać się o konsekwencje. A zrównanie z ogranicznikami, jeszcze ich nie dyskwalifikuje.
Bezpieczeństwo - zakładam, że Soft nie ma założonych opon firmy krzak, oraz, że nie mają 10-ciu lat, czy więcej. Tak więc posiada w pełni sprawne opony.
soft napisał/a:
Zastanawiam się czy zakładać nową oponę? czy ta da jeszcze radę?

To Ty powinieneś wiedzieć najlepiej, na podstawie takich danych jak : ile już na nich przejechałeś ? Jak długo na nich jeździsz. Ile wytrzymały twoje ostatnie opony. Żywotność opon w dużej mierze zależy od techniki jazdy. Jednemu wystarczy na 15-18 tysięcy, inny zedrze po 8-miu tysiącach.
Chciałbym coś doradzić, ale nie potrafię. Nowa, zawsze będzie teoretycznie pewniejsza, pod warunkiem, że nie posiada wady ukrytej. Zawsze może sprzedać używkę. W takim stanie zawsze znajdzie się chętny ;D .
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-06-29, 22:47   

Wasze rady jak zawsze są dobrą wskazówką.
Jadę z córką więc bezpieczeństwo razy dwa. Chyba jednak zmienię oponę kierując się względami które podaliście - dla mnie w takiej kolejności:
1. bezpieczeństwo
2. mandaty
3. nowa wisi w garażu kupiona w zimie po okazyjnej cenie, więc nie będzie aż tak żal kasiory ...

Dzięki bardzo z trafne podpowiedzi.

A to stwierdzenie najbardziej przemawia do wyobraźni:
"Inna sprawa to mandaty, te mogą mieć wartość kilku opon :hahaha: "
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
winiar 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 1363
Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-06-29, 23:33   

Soft jest taka aplikacja auto świat. Tam są tez warunki jakie musi spełniać pojazd za granica.to jest dobra wskazówka lol ale co nowe i dobre to sam wiesz lol
_________________
winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...

XV 1900 Roadliner S
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-06-30, 17:03   

winiar napisał/a:
Tam są tez warunki jakie musi spełniać pojazd za granica.to jest dobra wskazówka lol
głębokość bieżnika jest niezmienna gdzie byś nie był. Pomocne w ocenie samodzielnej są właśnie te "ograniczniki", czy jak tylko kto zechce je nazwać.
soft,
szerokości i przyczepności ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-06-30, 19:32   

winiar napisał/a:
Soft jest taka aplikacja auto świat. Tam są tez warunki jakie musi spełniać pojazd za granica.to jest dobra wskazówka ...

Nie odnoszę się do kwestii głębokości bieżnika, bo tu już wszystko powiedziano, a jedynie do tego co w powyższym cytacie.

Aplikacja aplikacją, zdecydowanie sieje zamęt i może wpędzić w całkowicie zbędne koszty. Jest taki dokument "konwencja wiedeńska", której sygnatariusze zobowiązali się do tego, że nie będą od kierowców, przebywających czasowo na terenie jakiegoś kraju, wymagali więcej niż wymagają przepisy w ich własnym kraju. Dlatego jadąc do Francji nie musimy mieć alkotestu w bagażu, apteczki w Niemczech, czy kamizelek odblaskowych (choć to akurat warto mieć) w ilości wpisanej w dokumencie pojazdu w Szwajcarii i Austrii, zapasowych żarówek w Rosji i tak dalej. Wiele wymogów zagranicznych jest bardzo rozsądnych (kamizelki, żarówka), ale jest też trochę takich, które po powrocie jedynie staną się ozdobą garażu.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
powalla 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1999
Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 89
Skąd: Mikolow
Wysłany: 2014-06-30, 20:38   

wemar napisał/a:
Wiele wymogów zagranicznych jest bardzo rozsądnych (kamizelki, żarówka)


Kamizelki OK ale żarówki? Są autka gdzie dostęp do żarówek jest na tyle utrudniony że bez rozkręcenia "połowy auta" nie ma możliwości ich wymiany. Posiadanie ich zapasu w aucie niczego nie zmienia ...ot martwy przepis ;/
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-06-30, 21:10   

wemar, konwencja konwencja a mandat w Austrii za brak apteczki zapłaciłem. Teraz woże z homologacją europejską, tyle kamizelek ilu pasażerów ( to Czesi, nasi kochani sąsiedzi) dwa trójkąty i komplet żarówek ( Chorwaci).
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
winiar 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 1363
Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-06-30, 21:24   

Panowie aplikacja o ktorej wspomnialem jest pewna podpowiedzia a nie "obowiazujacym" dokumentem. Dla mnie to jest wskaznik na co zwrocic uwage jak wyjezdzam a troche tego mam za soba i nigdy nie zaplacilem za brak czegos lub za cos ;D kazdy postepuje wedlug swoich zasad tak jak decyduje czy zaklada nowe opony czy dojezdza swoich starych....
_________________
winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...

XV 1900 Roadliner S
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-06-30, 23:24   

powalla napisał/a:
wemar napisał/a:
Wiele wymogów zagranicznych jest bardzo rozsądnych (kamizelki, żarówka)


Kamizelki OK ale żarówki? Są autka gdzie dostęp do żarówek jest na tyle utrudniony że bez rozkręcenia "połowy auta" nie ma możliwości ich wymiany. Posiadanie ich zapasu w aucie niczego nie zmienia ...ot martwy przepis ;/

Jakbyś nie zauważył ;) , to forum jest motocyklowe ( Jazda XVSem » Prawo » Głębokość bieżnika w oponie a prawo (policja) za granicą.) i w tym kontekście była moja wypowiedź. Autka to zupełnie inna rzecz i nie w tym dziale miejsce na taką dyskusję.

witek1965 napisał/a:
wemar, konwencja konwencja a mandat w Austrii za brak apteczki zapłaciłem. Teraz woże ...

Ja wożę tekst konwencji na papierze i na tablecie. Już raz się to przydało i obyło się bez mandatu.
Oczywiście każdy zrobi jak zechce, ja podpowiadam jedynie jedno z rozwiązań, w dodatku całkowicie bazujących na prawie, a nie uznaniu.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
powalla 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1999
Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 89
Skąd: Mikolow
Wysłany: 2014-06-30, 23:34   

Wemar czyli jadąc na moto muszę mieć kamizelkę i apteczkę? hmm kurde to muszę chyba reklamówkę z biedronki wozić jakoś przytroczoną do moto lub siedzieć na niej , bo kufrów Ci u mnie sztuk 0 (słownie > zero) ;D Żarówkę jeszcze w kieszeń wezmę ale atestowaną apteczkę raczej ciężko za pazuchę wsadzić ;D

PS: pytanie jak najbardziej serio!
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-07-01, 00:09   

Nie wiem czy musisz i gdzie. Ja mam żarówkę i apteczkę, kamizelkę przy dalszych wyjazdach też zabieram. No, ale ja mam sakwy.
Nie wiem czym jeździsz, ale całkiem fajny schowek jest pod kanapą (RS).
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-07-01, 06:59   

wemar napisał/a:
Ja wożę tekst konwencji na papierze i na tablecie.
i to jest dobry pomysł. Jeszcze jakbym tak posiadał znajomość języka i mógł się dogadac, to byłoby super, ale ze wstydem przyznaję, że nie znam żadnego poza kiepskim rosyjskim, a na wschód sie nie wybieram. W byłych domoludach już nikt nie chce gadać w tym języku.
A tak ma poważnie, mam kamizelkę, mam żarówki, bezpieczniki jakieś klucze,zestaw naprawczy do opon, ale apteczki de facto nie mam. Musze sobie w takim razie sprawić i wsadzić do sakwy.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-07-01, 09:05   

witek1965 napisał/a:
A tak ma poważnie, mam kamizelkę, mam żarówki, bezpieczniki jakieś klucze,zestaw naprawczy do opon, ale apteczki de facto nie mam. Musze sobie w takim razie sprawić i wsadzić do sakwy.

Zdecydowanie polecam. Gleba w podróży może się przytrafić i dobrze by było móc się choć trochę zaopatrzyć medycznie, by dotrzeć do bardziej fachowej pomocy. Przyda się też, by pomóc innym. Apteczka nie zajmuje dużo miejsca, a w miękkiej saszetce da się bardzo łatwo upakować.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-07-01, 23:00   

Wrzućcie linka do tej konwencji (po angielsku lub niemiecku) by było super.
Wydrukuję i wsadzę w dokumenty.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-07-02, 08:59   

Tekst po angielsku, ale tytuły też po francusku.
http://www.unece.org/file...tn/crt1968e.pdf
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2014-07-02, 09:10   

To może ktoś kumaty w j. angielskim zrobi pod istotnymi punktami tłumaczenie na nasz zrozumiały język? ;D
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group