YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czyszczenie szprych
Autor Wiadomość
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2010-03-11, 17:34   

Zapewne jest to środek do czyszczenia silników. Nie pamiętam nazwy ale kidnę sie do piwnicy i sprawdzę, mam tylko nadzieję, że Yapko o to chodziło :nie_wiem:
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
yapkovitz 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 51
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2148
Skąd: Ząbki/Mielec (FP)
Wysłany: 2010-03-13, 08:41   

W5 POWER-CLEANER rozowa butelka z zolto-niebieskim dozownikiem, srodek do czyszczenia mi. in osadow z kamienia, rdzy. Szczegolnie polecany do czyszczenia armatur, chromow, tworzyw sztucznych.

W5 POWER-CLEANER.JPG
Plik ściągnięto 454 raz(y) 132.76 KB

_________________
Stowarzyszenie Motocyklowe Filii Patriae
 
 
sly1078 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1344
Skąd: Dragoni - Wrocław
Wysłany: 2010-04-17, 13:24   

szprychy są z nierdzewki czy chromowane?
_________________
https://www.facebook.com/Dragoni.Wroclaw
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-04-17, 13:29   

Miałem wrażenie czyszcząc swoje, że są tylko cynkowane.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
sly1078 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1344
Skąd: Dragoni - Wrocław
Wysłany: 2010-04-17, 13:47   

dzięki vaaks, tzn że nie można ich czyścić zbyt agresywnie czyli twardszymi szczotkami
_________________
https://www.facebook.com/Dragoni.Wroclaw
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-04-18, 09:27   

ja naginałem szczoteczka do zębów i mleczkiem CIF
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pawlo 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 107
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 401
Skąd: Józefów k.Otwocka
Wysłany: 2010-05-26, 00:42   

Właśnie dzisiaj walczyłem z szprychami środkiem do polerowania amway. Całkiem nieżle to działa, ale szmatka nie dochodzi do wszystkich zakątków. Troszkę mnie osłabił stan moich szprych, sezon otwarty a ja poleruję!! evil
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-05-27, 23:09   

Który dokładnie magiczny środek Amway użyłeś?
 
 
Pawlo 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 107
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 401
Skąd: Józefów k.Otwocka
Wysłany: 2010-06-03, 00:59   

zen napisał/a:
Który dokładnie magiczny środek Amway użyłeś?


Mój plecaczek zamówił pastę w tubce L.O.C. Plus metal cleaner. Działa b. dobrze ale szprychy mam w złym stanie, wiec trzeba się namordować
 
 
jasioC 



Rocznik: 1998
Wiek: 59
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 40
Skąd: ok. Ojcowa KRA
Wysłany: 2010-12-22, 12:09   

Ja zamierzam dobrać się do szprych po świętach bo zacząłem wpadać w depresję zimową.
Zastanawiam się czy nie lepiej zdemontować koła. Zawsze to robótkę przeniosę do ciepłego domku a nie będę przymarzał w garażu. Może ktoś podpowie jak zdemontować kółka, szczególnie tylne.
_________________
po tym mnie poznacie na drodze
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2010-12-22, 13:46   

Jest trochę zabawy z tym ale nie jest to bardzo trudne . Na pewno musisz zająć się umieszczeniem motoru na stabilnej podstawce . Możesz zacząć od odłączenia linki hamulca tylnego i drążka stabilizującego. Jedno odkręcasz a na drugim masz sworzeń z zawleczką . Wskazane jest wymienić zawleczki na nowe . Koszt nie wielki a masz pewność ze od wyginania żadna ci nie pęknie . Teraz lewa strona , tutaj musisz odkręcić śruby które mocują kardan do piasty koła , jak już to zrobisz pozostaje ci odkręcić śrubę mocująca os i delikatnie ją wysunąć . Żeby zmniejszyć naprężenia dobrze jest wsunąć pod koło jakiś klocek i delikatnie na nim oprzeć koło . Z przodem jest mniej zabawy , tylko musisz uważać żeby nie skręcić lag później ciężko będzie wmontować os , ja żeby się nie bawić z zaciskami jak zdejmę koło miedzy klocki wsuwam kawałek tektury . Nie demontuje zacisków i klocki mi nie wypadną .
Miłej pracy ....


o rany, cały post czerwony i ledwo czytelny. poprawiono. Witek
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2010-12-22, 14:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-12-22, 14:20   

jasioC napisał/a:
Zastanawiam się czy nie lepiej zdemontować koła.


jasne, że tak. Przednie to bajecznie prosta sprawa, z tylnym jest troszeczkę więcej gimnastyki, ale ................ jest okazja oczyścić bęben hamulcowy, oraz wyczyścić i przesmarować wielowypust w przekładni oraz na kole. No i do szprych masz piękny dostęp. Możesz wykorzystać wszelkie narzędzia, takie jak .... szczoteczka do zębów, sznurówki, szmatki itd a pracę wykonywać w wygodnej pozycji.

kostass napisał/a:
tylko musisz uważać zeby nie skręcić lag później ciężko będzie wmontować oś


bez przesady, przecież obracają się swobodnie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jasioC 



Rocznik: 1998
Wiek: 59
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 40
Skąd: ok. Ojcowa KRA
Wysłany: 2010-12-22, 15:21   

Dzięki za pomoc.
Oczywiście z kardana nic się nie wyleje przy okazji.
Wygodna pozycja to jak mniemam stół, fotel i kufel piwa ?
_________________
po tym mnie poznacie na drodze
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-12-22, 17:04   

jasioC, fotel niestety ci się nie przyda, jeden kufel to dużo za mało ;D Ja poświęciłem na każde koło 2 dni. Podpowiem, że bardzo dobrze robi się to szeroką mocną sznurówką, którą owijasz szprychę i jazda lewa-prawa. ;D
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-12-23, 13:58   

jasioC napisał/a:
Dzięki za pomoc.
Oczywiście z kardana nic się nie wyleje przy okazji.


Oczywiście z kardana wyleje się cały olej przekłądniowy, więc przy okazji sobie wymienisz.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-12-23, 14:18   

zen napisał/a:
Oczywiście z kardana wyleje się cały olej przekłądniowy


ależ skąd. Dlaczego miałby się wylać. To przy każdej okazji zdejmowania koła ( kapeć ) też musiałby się wylać. Przecież są dwa korki-spustowy i do zalewanie i jak nie odkręcisz to sie nie wyleje.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-12-23, 15:38   

zen, nie rób se jaj ;D i nie pisz bzdur.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 862
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2010-12-23, 22:37   

witek1965 napisał/a:
zen napisał/a:
Oczywiście z kardana wyleje się cały olej przekłądniowy


ależ skąd. Dlaczego miałby się wylać. To przy każdej okazji zdejmowania koła ( kapeć ) też musiałby się wylać. Przecież są dwa korki-spustowy i do zalewanie i jak nie odkręcisz to się nie wyleje.
Jest jeszcze trzeci korek - odpowietrzający na samej górze, nie wiem czy tam czasem nie uroni jakiejś kropli oleju ;p
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-12-23, 22:42   

Spokojnie. Koło można wyjąć bez żadnej kolizji z olejem w przekładni. To dwa różne byty 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
Clinton 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 56
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 345
Skąd: Dragoni-Wrocław
Wysłany: 2011-01-22, 11:34   

Ja zdemontowałem tylne koło, nic się nie wylało Nawet odkręciłem tarczę hamulcową, żeby był lepszy dostęp do szprych :koksik: Używam jakiś różnych specyfików ale to jakaś masakra jest :ryczy: Muszę się lepiej przjrzeć szprychom czy nie są skorodowane bo za ch..a nie mogę ich doczyścić :evil: Może skoczę do lidla po ten cleaner :okok: Dam znać jak u mnie podziałał ;p
_________________
Pozdrawiam Clinton
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-01-22, 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group