Automatczne światła na skrzyżowaniu |
Autor |
Wiadomość |
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2014-03-14, 09:39 Automatczne światła na skrzyżowaniu
|
|
|
Wczoraj miałem ciekawy przypadek drogowy. Leciałem drogą S8 - dwupasmówka. W pewnym miejscu chciałem skręcić w lewo. Stanąłem na odpowiednim pasie i czekam na zielone. I czekam, czekam,... tiry jadące na wprost zaczynają na mnie trąbić. O co chodzi Wk...iłem się i w odpowiednim momencie ruszyłem na czerwonym. Jako że zaraz po skręcie zatrzymałem się, podeszli do mnie rozbawieni tubylcy. Dowiedziałem się ze na tym skrzyżowaniu zainstalowana jest jakaś automatyczna regulacja światłami i że czujnik mnie nie wykrył bo stanąłem za daleko. Zdarzyło mi się to w tych okolicach już drugi raz.
Dowiedziałem się później że ten system jest mało selektywny i może/ nie wykrywa motocykli i rowerów.
O co tu chodzi, jak żyć? |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
PSZEMAS
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2014-03-14, 09:46
|
|
|
OldDiver, to zależy jaki system jest zamontowany.
Są takie czujniki w asfalcie przed linią zatrzymania i jeśli się stanie za daleko (czyli nie dojeżdża do miejsca wyznaczonego do zatrzymania) to Cię nie chwyci.
U nas były zamontowane czujniki przy sygnalizacji świetlnej wiszącej i faktycznie ciężko było z motocyklami - trzeba podobno machać rękoma to Cię złapie jako większą powierzchnię. |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
|
|
|
|
robert_p (vel Hipis)
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 1837 Skąd: Rynarzewo
|
Wysłany: 2014-03-14, 09:56
|
|
|
Jak żyć pytasz ... trzeba robić większe ustawki, wtedy zielone pewne |
_________________ Hipis
|
|
|
|
|
oldnita
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59 Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 1812 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2014-03-14, 09:56
|
|
|
U nas są takie że nawet jak 2 motocykle stoją to nie złapie |
_________________ Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A) |
|
|
|
|
dziadek
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 1279 Skąd: okolice Jarocina
|
Wysłany: 2014-03-14, 10:40
|
|
|
Miałem kiedyś podobny przypadek, czekałem kilka minut, światło zmieniło się dopiero, gdy za mną podjechało auto (to też był lewoskręt).
W Jarocinie są widoczne nacięcia w asfalcie, w których ukryta jest jakaś instalacja ("pętla indukcyjna"?) na którą trzeba najechać, i wtedy "widzi". |
_________________ Życie to ból. Przywyknij do tego.
Suzuki DL 650 V-Strom
Jawa 353-04
Honda Africa Twin CRF1000 |
|
|
|
|
petermajster
Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 702 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2014-03-14, 10:45
|
|
|
dziadek napisał/a: | ("pętla indukcyjna"?) |
Dokładnie. Często motocykle mają zbyt małą objętość i nie są wykrywane przez te pętle.
Temat powtórzony, już było pisane na ten temat gdzieś. |
_________________ |
|
|
|
|
jendras66
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 1100 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2014-03-14, 10:55
|
|
|
Witam w klubie. Ja u siebie stoczyłem całą batalię wojenną z Policją, UM. To jak walka z wiatrakami.
Po godzinie 22 zanim stanę przed światłami tańczę prawie kankana na mojej Jadzi; tzn. zmieniam pasy, światła, czasami łamię prawo i walę na czerwonym.
UM tłumaczy że takie mają kamery, a chcąc wymienić je na bardziej czułe, to zbyt dużo kosztuje. I masz babo placek Pozostaje zmienić nawyk jazdy z zielonego na czerwone |
_________________ Organizator "Rozpoczęcie Sezonu Śląsk i Przyjaciele" |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-14, 11:38
|
|
|
Kupujcie motocykle z koszem |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
sq5naz
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2014-03-14, 12:17
|
|
|
Wtedy też może się nie wzbudzić. Z moich obserwacji wynika, że jak się coś zatnie, to i tak jest czerwone. Nawet jak wjedzie samochód to nie zadziała. Dla mnie lekarstwem na tego typu cyrki jest wyłączanie (późnym wieczorem, w nocy, nad ranem) sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach. Dorosły człowiek z uprawnieniami i zdanym egzaminem państwowym nie potrafi wykonać manewru skrętu, gdy ruch jest znikomy? |
_________________ vaya con Dios...
|
|
|
|
|
VenoMek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 1417 Skąd: Grupa Śląska
|
Wysłany: 2014-03-14, 14:13
|
|
|
Niestety w dzisiejszych czasach ludzie, którzy zajmują się automatyką sterującą światłami chyba jakoś do końca nie rozumieją zasady ruchu drogowego. Trochę bardziej skomplikowane skrzyżowanie, z większą ilością przejść dla pieszych i już jest problem z cyklami świateł. Ja nie wiem jak to jest. Wystarczy posiedzieć 30min i poobserwować i dostroić aby było dobrze. Jednak firmy wykonujące sygnalizacje świetlne mają to głęboko gdzieś, bo pewnie jak zawsze w przetargu liczy się tylko cena. Uruchomią to byle jak na szybko Pan z urzędu przyjdzie na odbiór zobaczy: czerwone jest - jest, zielone - jest, dobra gotowe i już. Jeżeli chodzi o pętle indukcyjne to po prostu nie jest odpowiednio dobrana czułość na detektorze. Sama pętla to zwykły drut zatopiony w asfalcie odpowiednio skręcony i ułożony. Jak jest dobrze dostrojone to złapie faceta z aluminiową drabiną w rękach jak nie... to i malucha "nie zobaczy" |
_________________ VenoMki: Tomek i Ola (Lilu)
Honda XL1000 V Varadero Travel '08
"Jeśli możesz dotknąć horyzontu, jesteś u kresu swojej podróży." |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2014-03-14, 14:26
|
|
|
Podobno są dwa systemy: z pętlą indukcyjną (ale to chyba stary system) i drugi z jakimiś kamerami-czujnikami. Dowiedziałem (i też widziałem to) się że przy takim sygnalizatorze jest taka mała prostokątna puszka z dwiema diodami. Czerwona i żółta. Jak się pali czerwona to system jest w stanie - czerwone dla nas, gdy zapali się żółta to oznacza że system zauważył nas i zaraz dla nas wyświetli się zielone.
[ Dodano: 2014-03-14, 15:02 ]
petermajster napisał/a: | już było pisane na ten temat gdzieś | Znalazłem - 2009 rok. I kurna w tej materii drogowcy nic nie zrobili. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
jendras66
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 1100 Skąd: Żory
|
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-03-14, 15:43
|
|
|
OldDiver napisał/a: | Podobno są dwa systemy: z pętlą indukcyjną (ale to chyba stary system) ... |
System z pętlą jest jak najbardziej nadal w użyciu, choć nie musi to być ten sam model. Wszystko zależy od togo, co zarządca drogi chciał osiągnąć. Dużo tez zależy od tego, jaki typ sterowania ruchem jest zainstalowany. Pętle indukcyjne są stosowane najczęściej w systemach inteligentnych, gdyż pozwalają określić natężenie napływających pojazdów, dzięki czemu system sterowania może odpowiednio modyfikować czasy załączenia światła zielonego. Czy to zrobi, to już inna kwestia, bo zmiennych uwzględnianych do tego może być bardzo dużo.
Tak czy inaczej każdy z systemów ma największą czułość na obiekty, jeśli znajdują się one w środku pasa ruchu. Na takich skrzyżowaniach należy maksymalnie skracać odstępy między pojazdami i maksymalnie dojechać do linii zatrzymania (lub linii instalacji pętli, którą widać na asfalcie). Nie jest jednak powiedziane, że zawsze to zadziała.
robert_p napisał/a: | Jak żyć pytasz ... trzeba robić większe ustawki, wtedy zielone pewne |
Tak się nie śmiej, bo jak kiedyś przyjdzie Ci w Bydzi skręcać z Bronikowskiego w Nakielską, to też możesz sobie postać, w oczekiwaniu na przyjazd jakiegoś autka. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-03-14, 16:18
|
|
|
już była dyskusja na ten temat |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
szewron
Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 50 Dołączył: 06 Maj 2013 Posty: 35 Skąd: Wrocław/Psary
|
Wysłany: 2014-04-06, 14:23
|
|
|
OldDiver,
Taka sytuacja jest jak chcesz się wbić w dwupasmówkę jadąc od strony Ramiszowa lub Pawłowic. Nie wiem czy znasz to skrzyżowanie. W zeszłym tygodniu chcąc skręcić w lewo, w stronę Długołęki czekałem ładnych kilka minut, w końcu pojechałem na świetle innym niż zielone :-) Co ciekawe dziś jechałem tamtędy i na skrzyżowaniu stały dwa samochody osobowe i też staliśmy dłuuugo. Po kilku minutach czekania zapaliła się zielona strzałka i wybrałem kierunek na Wrocław. Coś tam musi być nie halo z tą kamerą. |
_________________ Cierpliwość palcem dół wykopie.
"Nie ma takiego miasta Londyn... jest Lądek, Lądek Zdrój...". |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2014-04-06, 14:40
|
|
|
szewron, Znam i ćwiczyłem ten skręt ale nie miałem problemów. Ale za to miałem problem ze skrętem z Tej dwupasmówki w kierunku Wrocka (ul. Okulickiego). |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
szewron
Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 50 Dołączył: 06 Maj 2013 Posty: 35 Skąd: Wrocław/Psary
|
Wysłany: 2014-04-24, 20:43
|
|
|
OldDiver,
Tu z kolei ja nie miałem problemu :-) Fakt, że w z stronę Wrocławia skręcałem tylko raz. Częściej w stronę Domaszczyna. |
_________________ Cierpliwość palcem dół wykopie.
"Nie ma takiego miasta Londyn... jest Lądek, Lądek Zdrój...". |
|
|
|
|
duoma
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48 Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 901 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2014-04-24, 20:46
|
|
|
JA w Kielcach na Warszawskiej miałem problem, chodzi o te światła które mają wbudowane cewki w asfalcie - nie "łapią" motocykli i stałem chyba z 6 zmian i lewoskręt się nie zapalił - pojechałem na czerwonym |
|
|
|
|
woy
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 56 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 35 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-10-03, 12:12
|
|
|
...to i ja
podobny system zainstalowano w Gliwicach na większości skrzyżowań i dzieją się cuda..a jedynym szczęsciem jest to iż opart jest on podobno na czujnikach w kamerach( nie pytajcie o co chodzi ) sposób sprawdzony na to ..to gdy podlatujesz do skrzyżowania jako pierwszy(oczywiście gdy z twojej strony świeci czerwone) z prędkością do 50km/h i mrugasz światłami to zapalają się zielone.... |
_________________ Wilku
|
|
|
|
|
powalla
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1999
Wiek: 50 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 89 Skąd: Mikolow
|
Wysłany: 2014-10-03, 12:20
|
|
|
Skrzyżowanie na DK44 miejscowość Paniówki jadąc od strony Mikołowa > jak żadne auto nie stoi przede mną na pasie do lewoskrętu , to nawet się na tym pasie nie ustawiam jako pierwszy , bo można zasnąć Nawet jak pojawi się za mną auto , to czujniki go nie wyłapią i ...jadą wszyscy inni , tylko nie my z tego pasa Pozostaje więc przejazd na czerwonym ...
Jadąc więc np. na Chudów skręcam w prawo na Zabrze i robię zawrotkę zaraz za skrzyżowaniem |
|
|
|
|
|